Stalling regio Arnhem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 07:46

In Laag-Soeren heb je op zich kwa ondergrond mooiere paden, maar ik vind de diversiteit aan routes vanaf Rheden leuker.
Maar idd, aan onze kant van het bos moet je wel altijd eerst de stuwwal over en die is niet gemaakt van mooi zacht zand.

Nu is bij mij 10 km al een heel klein rondje, dus ik vind die eerste 1-1,5 km instappen (en de laatste uitstappen) altijd wel relaxed, dan begint ponylief goed opgewarmd aan m'n training van 20-30 km. en het laatste stuk loop ik er vaak naast, zelf ook even m'n spieren stretchen terwijl pony uitstapt.
Ik kom vanaf Rheden ook makkelijk op de mooiere zandpaden en ik rijd ook fluitend richting de Carolinahoeve, Laag-Soeren, Loenermark, Rozendaalse Veld of de Terletse Heide.
En wat ik al schreef, voor ik naar deze regio verhuisde moest ik altijd meerdere km door de polder langs de weg in 't westen van 't land, voor ik in een (klein) bos/duingebied kwam, vergeleken daarbij vind ik nu dat ik in 't paradijs woon met slechts 1 km tot ik in 't bos ben en dan uitgestrekte hoeveelheid ruiterpaden aan m'n voeten heb.
Als je eigen referentiekader is, ik stap vanaf stal meteen het bos in, dan kan een km idd als ver aanvoelen.

Shalimar

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 08:16

Ja klopt, ik ben verwend en heb ook een oudere pony die geen tientallen kilometers meer kan maken zoals vroeger. Dus lang leve de trailer. En inderdaad, Laag Soeren had ik op een gegeven moment destijds ook wel gezien met vooral rondjes Plaggenweg met lusjes daaromheen. De Posbank is prachtig met alle opties eromheen. Behalve in het weekend, dan is het net de Efteling... Maar zodra je dieper het bos in gaat ben je al dat volk gelukkig wel weer kwijt. Tsja... Al met al is het nog niet simpel inderdaad om hier een stal te vinden. Als je startkapitaal hebt, is het een mooie omgeving om een stal te beginnen. Los van het vergunningen-gedoe dan langs zo'n natuurgebied.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 08:21

Marije_jiplover schreef:
In Laag-Soeren heb je op zich kwa ondergrond mooiere paden, maar ik vind de diversiteit aan routes vanaf Rheden leuker.
Maar idd, aan onze kant van het bos moet je wel altijd eerst de stuwwal over en die is niet gemaakt van mooi zacht zand.

Nu is bij mij 10 km al een heel klein rondje, dus ik vind die eerste 1-1,5 km instappen (en de laatste uitstappen) altijd wel relaxed, dan begint ponylief goed opgewarmd aan m'n training van 20-30 km. en het laatste stuk loop ik er vaak naast, zelf ook even m'n spieren stretchen terwijl pony uitstapt.
Ik kom vanaf Rheden ook makkelijk op de mooiere zandpaden en ik rijd ook fluitend richting de Carolinahoeve, Laag-Soeren, Loenermark, Rozendaalse Veld of de Terletse Heide.
En wat ik al schreef, voor ik naar deze regio verhuisde moest ik altijd meerdere km door de polder langs de weg in 't westen van 't land, voor ik in een (klein) bos/duingebied kwam, vergeleken daarbij vind ik nu dat ik in 't paradijs woon met slechts 1 km tot ik in 't bos ben en dan uitgestrekte hoeveelheid ruiterpaden aan m'n voeten heb.
Als je eigen referentiekader is, ik stap vanaf stal meteen het bos in, dan kan een km idd als ver aanvoelen.

Bij mij precies zo. Ik kom uit het westen, altijd asfalt. Dus 10 min langs de weg en het spoor oversteken voor je het bos in bent is voor mij een enorme luxe :D
En je hoeft niet per sé langs de weg. Je kunt ook onverhard tussendoor, dan hoef je alleen de weg maar over te steken. Dus voor de wat minder makke pony’s of ruiters is dat rustiger.
Maar wat Marije zegt: het is maar net wat je referentiekader is :j

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 08:28

Ik denk dat die drie stallen in Laag-Soeren het dichtst bij de bosrand liggen. Dan heb je wel andere concessies te doen (die ik niet zou doen, het belang van mijn paard staat voorop).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 08:34

Doel je bij de twee doe het zelf stallen dan consessies over het zelf doen, upendo?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 08:37

Daihyo schreef:
Marije_jiplover schreef:

Bij mij precies zo. Ik kom uit het westen, altijd asfalt. Dus 10 min langs de weg en het spoor oversteken voor je het bos in bent is voor mij een enorme luxe :D
En je hoeft niet per sé langs de weg. Je kunt ook onverhard tussendoor, dan hoef je alleen de weg maar over te steken. Dus voor de wat minder makke pony’s of ruiters is dat rustiger.
Maar wat Marije zegt: het is maar net wat je referentiekader is :j

Ik kom ook uit het westen, waar ik direct vanaf het erf het bos in reed ;) Bij één stal tenminste, bij een andere niet. Maar rij met mijn paard meestal korte trainingen van drie kwartier. Dus dan is lang stappen naar het bos niet de bedoeling en gaan we alsnog met de trailer.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 08:43

Anoniem schreef:
Doel je bij de twee doe het zelf stallen dan consessies over het zelf doen, upendo?

Ja, maar ook het feit dat ze overdag nergens bijvoeren op een kale wei.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 08:58

Mijn ideaal zou trouwens nog een paddock paradise zijn. Als ik dan echt mocht kiezen

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 08:58

Nikass schreef:
Ik kom ook uit het westen, waar ik direct vanaf het erf het bos in reed ;) Bij één stal tenminste, bij een andere niet. Maar rij met mijn paard meestal korte trainingen van drie kwartier. Dus dan is lang stappen naar het bos niet de bedoeling en gaan we alsnog met de trailer.

Zoals ik al zei, het is maar net wat je referentiekader is ;)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 09:01

Anoniem schreef:
Mijn ideaal zou trouwens nog een paddock paradise zijn. Als ik dan echt mocht kiezen

Dan zou je kunnen kijken naar Gioia, al viel het me tegen hoe groot het eruit zag toen ik erlangs reed. Wel een nette bak. :)

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 09:01

upendo schreef:
Munnikenhof kun je volgens mij tegen meerprijs laten mesten door de medewerkers van de zorgboerderij doordeweeks. In het weekeind zelf mesten.

Ik vond de stallen ook niet je van het bij het Munnikenhof.

Houd er rekening mee dat de Spreng betrekkelijk duur is. Vooral als je lessen erbij zou willen.
Ik vond het ook wel een gesloten gemeenschapje in Laag-Soeren, zowel vanuit stal Loenen als van Binsbergen. Uiteindelijk is dat wel goed gekomen omdat wij wel sociaal zijn, maar het moet je wel liggen.

Oohja, mesten is niet het belangrijkst, doe dat nu ook zelf, maar als ik eens echt niet kan is het wel prettig dat ik mijn moeder er dan niet mee op hoef te zadelen :+

Zal de spreng eens opzoeken, hoef geen lessen, dat scheelt dan misschien. Wil er vooral longeren haha.

Mm ja ik ben wel sociaal, maar kom wel echt voor mijn paard, een praatje maken op stal is prima, maar ik kom vooral voor de rust en doe altijd lekker mijn eigen ding, even in mijn eigen wereldje na al het gepraat en de hectiek van werk vind ik heerlijk.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 10:36

upendo schreef:
Anoniem schreef:

Ja, maar ook het feit dat ze overdag nergens bijvoeren op een kale wei.

Ja daar ben ik het ook niet mee eens, maar vreemd genoeg voeren geen van alle stallen die op reëele afstand liggen bij in de winter op de wei, behalve de wolfskuil door het hit actief systeem, maar dat zie ik ook absoluut niet als optie.
Ik heb mijn paard altijd graag zo lang mogelijk naar buiten, maar in de winter vind ik dan dus 4 tot 6 uur wel het maximale als ze zonder eten staan. Weet eigenlijk niet of dat bij de Enkhoeve zo is? Ondanks dat het doe het zelf is overweeg ik die wel.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 10:58

Anoniem schreef:

Mijne niet, want staan (lopen ;) ) ze altijd op zand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 11:00

Voor sobere dieren kan dat heel fijn zijn.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 11:10

Ja dat begrijp ik, maar ik wil juist zoveel mogelijk gras :)
Ook geen eenvoudige opgave :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 11:15

Ik weet niet aan welke kant van Arnhem je gaat wonen maar misschien is stal de snippervlucht iets voor je? Volgens mij voeren zij wel op de wei.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 11:31

Nee, alleen 24/7 weide wordt onbeperkt gevoerd. Maar stalpaarden niet in de wei. In de zomer niet erg, dan staat er genoeg gras. Maar nu staan ze ong 2 maanden een paar uurtjes in twee kuddes waar inmiddels geen gras meer staat.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 11:32

Faelynn schreef:
upendo schreef:
Munnikenhof kun je volgens mij tegen meerprijs laten mesten door de medewerkers van de zorgboerderij doordeweeks. In het weekeind zelf mesten.

Ik vond de stallen ook niet je van het bij het Munnikenhof.

Houd er rekening mee dat de Spreng betrekkelijk duur is. Vooral als je lessen erbij zou willen.
Ik vond het ook wel een gesloten gemeenschapje in Laag-Soeren, zowel vanuit stal Loenen als van Binsbergen. Uiteindelijk is dat wel goed gekomen omdat wij wel sociaal zijn, maar het moet je wel liggen.

Oohja, mesten is niet het belangrijkst, doe dat nu ook zelf, maar als ik eens echt niet kan is het wel prettig dat ik mijn moeder er dan niet mee op hoef te zadelen :+

Zal de spreng eens opzoeken, hoef geen lessen, dat scheelt dan misschien. Wil er vooral longeren haha.

Mm ja ik ben wel sociaal, maar kom wel echt voor mijn paard, een praatje maken op stal is prima, maar ik kom vooral voor de rust en doe altijd lekker mijn eigen ding, even in mijn eigen wereldje na al het gepraat en de hectiek van werk vind ik heerlijk.

Uit mijn hoofd, als je stichtingslid wordt, dus niet lid van de PPSV, betaal je 270/275 euro per jaar om gebruik te mogen maken van de kleine binnenbak, buitenbak en longeercirkel. :)

Wij hebben bij onze nieuwe stal alleen een concessie hoeven te doen qua tijd waarop ze buiten zijn. Ze staan nu 4 uur buiten. Dat gaat over 2 weken ongeveer langzaam opgebouwd worden omdat ze dan weer het gras op gaan tot hele dagen buiten op voldoende gras. Verder is het perfect daar. En vol, per mei.

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 14:48

Bij de Enkhoeve staat altijd best veel gras. Sowieso in de zomer, en in de winter redelijk tot wisselend. Voor mij met een IR pony niet geschikt. Het zijn ook grote percelen dus lekker scheuren kunnen ze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 18:45

Hoeveel betaal je eigenlijk bij de Munnikenhof?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 19:11

Zijn hier mensen die zelf op Enkhoeve staan?

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 19:18

Ik rijd een paardje van iemand op de Enkhoeve. Wel een rustige prima sfeer daar en echt een walhalla aan uitrijmogelijkheden wat mij betreft!

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 20:52

Shalimar schreef:
Bij de Enkhoeve staat altijd best veel gras. Sowieso in de zomer, en in de winter redelijk tot wisselend. Voor mij met een IR pony niet geschikt. Het zijn ook grote percelen dus lekker scheuren kunnen ze.

Ja ik kon maar kort een blik werpen op de wei, maar dat zag er wel groot uit, beetje vergelijkbaar met wat we nu hebben denk ik.
Wat is een IR pony?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 20:55

Insuline resistent.

Het scheelt wel dat ze er “ maar” een dag opstaan en niet 24/7.
Maar als je een echte gevoelige hebt is dat al veel

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 21:12

Ik heb er gestaan een aantal jaar. Prima, beetje basic en als je niet al te kritisch bent op orde en netheid kun je je daar goed redden. Beetje leven en laten leven sfeer. Maar ben je meer sportgericht, en dan bedoel ik bij wijze van spreken het duurdere segment, dan ben je er waarschijnlijk niet helemaal op je plek. Het kan niet te gecompliceerd, tenzij je dat zelf doet of regelt. Ze zijn verder wel meedenkend, en aardig en nuchter. Het is net wat je zoekt.