Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Marije_jiplover schreef:In Laag-Soeren heb je op zich kwa ondergrond mooiere paden, maar ik vind de diversiteit aan routes vanaf Rheden leuker.
Maar idd, aan onze kant van het bos moet je wel altijd eerst de stuwwal over en die is niet gemaakt van mooi zacht zand.
Nu is bij mij 10 km al een heel klein rondje, dus ik vind die eerste 1-1,5 km instappen (en de laatste uitstappen) altijd wel relaxed, dan begint ponylief goed opgewarmd aan m'n training van 20-30 km. en het laatste stuk loop ik er vaak naast, zelf ook even m'n spieren stretchen terwijl pony uitstapt.
Ik kom vanaf Rheden ook makkelijk op de mooiere zandpaden en ik rijd ook fluitend richting de Carolinahoeve, Laag-Soeren, Loenermark, Rozendaalse Veld of de Terletse Heide.
En wat ik al schreef, voor ik naar deze regio verhuisde moest ik altijd meerdere km door de polder langs de weg in 't westen van 't land, voor ik in een (klein) bos/duingebied kwam, vergeleken daarbij vind ik nu dat ik in 't paradijs woon met slechts 1 km tot ik in 't bos ben en dan uitgestrekte hoeveelheid ruiterpaden aan m'n voeten heb.
Als je eigen referentiekader is, ik stap vanaf stal meteen het bos in, dan kan een km idd als ver aanvoelen.
Daihyo schreef:Marije_jiplover schreef:In Laag-Soeren heb je op zich kwa ondergrond mooiere paden, maar ik vind de diversiteit aan routes vanaf Rheden leuker.
Maar idd, aan onze kant van het bos moet je wel altijd eerst de stuwwal over en die is niet gemaakt van mooi zacht zand.
Nu is bij mij 10 km al een heel klein rondje, dus ik vind die eerste 1-1,5 km instappen (en de laatste uitstappen) altijd wel relaxed, dan begint ponylief goed opgewarmd aan m'n training van 20-30 km. en het laatste stuk loop ik er vaak naast, zelf ook even m'n spieren stretchen terwijl pony uitstapt.
Ik kom vanaf Rheden ook makkelijk op de mooiere zandpaden en ik rijd ook fluitend richting de Carolinahoeve, Laag-Soeren, Loenermark, Rozendaalse Veld of de Terletse Heide.
En wat ik al schreef, voor ik naar deze regio verhuisde moest ik altijd meerdere km door de polder langs de weg in 't westen van 't land, voor ik in een (klein) bos/duingebied kwam, vergeleken daarbij vind ik nu dat ik in 't paradijs woon met slechts 1 km tot ik in 't bos ben en dan uitgestrekte hoeveelheid ruiterpaden aan m'n voeten heb.
Als je eigen referentiekader is, ik stap vanaf stal meteen het bos in, dan kan een km idd als ver aanvoelen.
Bij mij precies zo. Ik kom uit het westen, altijd asfalt. Dus 10 min langs de weg en het spoor oversteken voor je het bos in bent is voor mij een enorme luxe
En je hoeft niet per sé langs de weg. Je kunt ook onverhard tussendoor, dan hoef je alleen de weg maar over te steken. Dus voor de wat minder makke pony’s of ruiters is dat rustiger.
Maar wat Marije zegt: het is maar net wat je referentiekader is
Nikass schreef:Ik kom ook uit het westen, waar ik direct vanaf het erf het bos in reedBij één stal tenminste, bij een andere niet. Maar rij met mijn paard meestal korte trainingen van drie kwartier. Dus dan is lang stappen naar het bos niet de bedoeling en gaan we alsnog met de trailer.
upendo schreef:Munnikenhof kun je volgens mij tegen meerprijs laten mesten door de medewerkers van de zorgboerderij doordeweeks. In het weekeind zelf mesten.
Ik vond de stallen ook niet je van het bij het Munnikenhof.
Houd er rekening mee dat de Spreng betrekkelijk duur is. Vooral als je lessen erbij zou willen.
Ik vond het ook wel een gesloten gemeenschapje in Laag-Soeren, zowel vanuit stal Loenen als van Binsbergen. Uiteindelijk is dat wel goed gekomen omdat wij wel sociaal zijn, maar het moet je wel liggen.
upendo schreef:Anoniem schreef:Doel je bij de twee doe het zelf stallen dan consessies over het zelf doen, upendo?
Ja, maar ook het feit dat ze overdag nergens bijvoeren op een kale wei.
Faelynn schreef:upendo schreef:Munnikenhof kun je volgens mij tegen meerprijs laten mesten door de medewerkers van de zorgboerderij doordeweeks. In het weekeind zelf mesten.
Ik vond de stallen ook niet je van het bij het Munnikenhof.
Houd er rekening mee dat de Spreng betrekkelijk duur is. Vooral als je lessen erbij zou willen.
Ik vond het ook wel een gesloten gemeenschapje in Laag-Soeren, zowel vanuit stal Loenen als van Binsbergen. Uiteindelijk is dat wel goed gekomen omdat wij wel sociaal zijn, maar het moet je wel liggen.
Oohja, mesten is niet het belangrijkst, doe dat nu ook zelf, maar als ik eens echt niet kan is het wel prettig dat ik mijn moeder er dan niet mee op hoef te zadelen![]()
Zal de spreng eens opzoeken, hoef geen lessen, dat scheelt dan misschien. Wil er vooral longeren haha.
Mm ja ik ben wel sociaal, maar kom wel echt voor mijn paard, een praatje maken op stal is prima, maar ik kom vooral voor de rust en doe altijd lekker mijn eigen ding, even in mijn eigen wereldje na al het gepraat en de hectiek van werk vind ik heerlijk.
Shalimar schreef:Bij de Enkhoeve staat altijd best veel gras. Sowieso in de zomer, en in de winter redelijk tot wisselend. Voor mij met een IR pony niet geschikt. Het zijn ook grote percelen dus lekker scheuren kunnen ze.