Jansen van den Hout goede handelsstal?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 21:29

ik denk erover een paard in te ruilen (lang pijnlijk verhaal)? Kan ik hier ook een fatsoenlijk paard vinden?

mika11Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 21:36

Sette schreef:
ik denk erover een paard in te ruilen (lang pijnlijk verhaal)? Kan ik hier ook een fatsoenlijk paard vinden?

Waarschijnlijk wel.
Zoals op elke stal heb je er mindere/goede/hele goede paarden, denk ik.
En omdat er veel ingeruild wordt, weet je nooit precies waarom iemand daar z'n paard gebracht heeft.
Maar wat voor de één een te moeilijk paard is, kan voor de ander het ideale paard zijn.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 22:44

Olena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 00:14

Drie jaar geleden bij fokker een mooie dure dressuurmerrie gekocht, was bijna niet meer te rijden maar na veel inspanningen reuze paard geworden, heel veel gewonnen maar bleef wat stijf alhoewel op de keuringen niets te zien was, nu rug totaal vast, blijkt aangeboren te zijn. Staat nu op de wei. We zagen er erg tegenop om terug op zoek te gaan en inderdaad na 4 uur in de auto om naar 2 ruinen te gaan kijken bij particulier al de eerste teleurstelling, paarden waren zogezegd getraind op Z niveau maar konden nog geen B proef aan ook al waren ze 12 jaar. Op weg naar huis dan toch maar eventjes langs stal Janssen, mijn dochter had hun site gezien op internet. Zeer goed ontvangen, was druk maar kregen toch alle tijd om kennis te maken met de paarden, eerste selectie gemaakt dan gepoetst en proefgereden maar terug bij onze eerste keuze gekomen, afspraak om het weekeinde erna de merrie op proef te halen, kregen het adres mee van de vorige eigenares die ook de fokster is en de waarschuwing dat we heel consequent met de merrie moesten zijn, dit werd bevestigd door de fokster.
Mijn dochter is er 1 keer afgegaan maar nu gaat alles goed, morgen komt de dierenarts keuren en we hopen dat alles goed is want ze is superlief en het klikt echt. Wij hebben voorlopig genoeg van particulieren om een paard bij te kopen. Janssen heeft ons ook nog zelf gebeld om te informerem hoe alles gaat, paarden zagen er goed uit en de stallen waren heel proper. Wat ons bereft een aanrader.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 21:03

Moderatoropmerking:
Off topic berichten verwijderd. Dit topic is bedoelt om evaringen uit de eerste hand te delen over deze stal. Nogmaals het verzoek om on topic te blijven.

jolanda20

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 21:58

Als je een paard daar inruilt moet je een formulier ondertekenen waarom je hem inruil.
je kan dus vanuit dat formulier uitgaan wat de reden is

SalliBalli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 17:52

Vandaag wezen kijken bij deze stal.
Mijn ervaring..het was hartstikke druk en het was echt een lopende band fabriek.
We kwamen voor Wizzard en door de telefoon moest hij 5000 euro kosten maar omdat hij teveel had staan konden we nog over de prijs praten. Oke, wij gezegd dat we kwamen kijken vandaag.
Meteen werden we naar Wizzard gebracht en eerlijk is eerlijk ik schrok me rot..
Wizzard was helemaal niet zoals op de foto's afgebeeld..was erg mager en zat onder de wonden. Op zijn zij had hij een hele grote wond zitten en op zijn hoofd. Volgens 1 van die meiden daar was hij verkocht geweest en hebben die mensen hem geen goed voer gegeven. En ja omdat er een proeftijd was hebben ze hem gewoon zo in deze staat terug gebracht. Ik vond het verschrikkelijk en vroeg hoe dat zo in een korte tijd kon..ook kon ik me ogen niet geloven dat iemand zo met een paard omgaat. Ik keek bedenkelijk en zei tegen me vriend dit gaat hem niet worden.. dat paard werd meteen weg gehaald met een mededeling dat ie al verkocht was. Ze lieten me gelijk een ander zien, maar ik wilde zelf rond kijken voor een paard wat me wel wat leek. Toen viel me oog op een vos ruin, ze zeiden dat ie heel braaf was. Oke gepoetst en opgezadeld en toen een vriendin van mij erop wilde zei 1 van die meiden dat zij eerst ging. Ik was een beetje verbaasd. Ze sprak een beetje smoezend met een ander meisje en ging gewoon op dat paard rijden. Ik wilde er zelf niet meer op. Wel heb ik zijn papieren na gekeken en stond in klinisch enkele bemerkingen. Röntgenologisch was hij voldoende. Ik kreeg een beetje rare smaak van hoe ze daar paarden verkopen..
Het is ieders keuze uiteraard, en nogmaals dit is puur mijn mening!
Ik ben dan ook uiteindelijk weg gegaan en koop er geen paard.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 20:09

Meestal worden alle paarden for sure voor gereden. Sommige paardjes zijn al even niet bereden en daarom gaan de meiden er vaak zelf eerst op. Ik begrijp je gevoel wel, je mag er zelf ook altijd als eerst gelijk op hoor, maar puur voor het voorrijden gaan ze er zelf eerst op.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 12:13

Ik heb in december een paard gekocht daar voor lesklant. Daar zijn we nog super blij mee. Jansen had het al dier al twee x verkocht maar zou een draakje zijn. Nou, dat probeert ze soms maar ze komt niet ver. :D Wij zijn nog altijd super tevreden. :)

SalliBalli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 12:48

Chaos schreef:
Je hebt het over de stal en niet de paarden hoop ik? Zou behoorlijk kortzichtig zijn anders. :+

Grappig dat je steeds in de verdediging schiet..
Je bent er tevreden en hebt er een prima paardje kunnen kopen. Waar maak je je dan nog druk om?
Ik heb een eigen mening en vond het niks.. zowel de stal als het paard waar ik voor kwam niet.
Er kunnen best goede paarden zijn maar je moet wel goed kijken en testen.
Ik ben niet zo van de manier: is het niks oke volgende object..ik wil als ik een paard kom kopen zelf rustig kijken en bij interesse meer weten.
Maar na Wizzard werd gelijk de volgende voor me uit de stal gehaald. Ik wilde dat helemaal niet en gaf dat ook aan. Ben erna rustig rond gaan kijken.
Na nog een paard bekeken te hebben die uiteindelijk toch niks voor me was, zijn we weg gegaan.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 12:55

Prima. Als je wilt mutsen daar kan dat ook. Maar wellicht Ben je Dan bij een particulier meer op je plek. Als ik naar de handelaar ga test ik er 10 in een paar uur ohz. Als je een dag met hetzelfde paard wil keutelen is particulier of iig een kleiner bedrijf wellicht handig.

SalliBalli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 13:14

Chaos schreef:
Prima. Als je wilt mutsen daar kan dat ook. Maar wellicht Ben je Dan bij een particulier meer op je plek. Als ik naar de handelaar ga test ik er 10 in een paar uur ohz. Als je een dag met hetzelfde paard wil keutelen is particulier of iig een kleiner bedrijf wellicht handig.

Ehm mutsen? Ik kom serieus kijken en wil een dier kopen.
Ik hoef geen lopende band paarden die zij me voorschotelen. Ik kan heel goed zelf kijken of er een paard bij zit die me wel wat lijkt.
En dan vraag ik of hij/zij geschikt is voor wat ik zoek.
Wat ik ook vreemd vond.. ik vroeg naar de prijzen. Kreeg als antwoord kies een paard test hem en over de prijs kun je met me baas overleggen.
Ik zeg dadelijk is dat paard wel wat en is de prijs niet wat ik kan betalen? Waar hebben we het nou over? Zegt ze oh ja dan moeten we kijken wat in uw budget zou passen.
Heb dr niet meer gehoord verder.
Maar particulier is me tot nu toe beter bevallen ja..puur omdat je de tijd krijgt voor het paard en ze duidelijke antwoorden geven.
Als ik vraag hoe oud is dat paard en ze zeggen geloof 4 jaar pas..en ik zie in de papieren dat ie 9 jaar is?¿
Maar goed kunnen hier wel over door blijven modderen.. mijn mening is deze stal was niks voor mij!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:04

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 16:39

Ik vind het ook helemaal niks.

We zijn er een keer geweest en kwamen voor een bepaald paard. Zelfde verhaal als hierboven, wonden, dikke sprong etc. Toen vroegen ze me serieus nog of ik het paard wilde proberen.Dus ik zeg: ik hoef geen paard met een dikke sprong en ik ga daar al helemaal niet opzitten.

Toen zeiden ze "oja, we zullen die sprong zo even af spuiten dan koelt ie wat". Zullen we u dan bellen als de sprong weer gewoon is? Nou nee, laat maar :')

Ik ben er ook weer zo naar buiten gelopen en heb hier in mijn omgeving al zoveel bagger voorbij zien komen... Mensen met een paard dat maar onregelmatig bleef lopen en dan moesten ze de proefperiode maar verlengen zodat ze hem alsnog konden proberen als ie weer rad was.

Ofwel: lekker goedkoop een paard op iemand anders zijn kosten laten herstellen (is nooit meer goed gekomen overigens)

eefjuh20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 21:59

ik heb mijn paard een jaar geleden bij jvdh gekocht rn ik ben echt zeer tevreden over hoe we behandeld zijn!il zou Aschinski ook voor geen goud meer kwijt willen!!(voor foto's zie profiel)en ja hij was mager en onbespierd toen il als 6 jarige kocht maar daar konden hun niks aan doen aangezien hij daar maar een halve dag heeft gestaan..

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 22:08

Die meiden zijn ook niet allemaal allersnuggerst.
Ik weiger altijd alle hulp, trek gewoon het ene na het andere paard van de box, bekijk ze goed en ga er opzitten, en dan weer de volgende. Paarden die me bevielen pak ik nog een tweede keer en dan evt. keuzes maken of gewoon weggaan! :)

Ik bedoel het mutsen ook niet negatief, maar dat kun je beter niet doen op een vrije dag (voor de meeste NLers) omdat het dan gewoon knetterdruk is en ze je dus idd niet veel tijd gunnen omdat de volgende potentiele koper al weer klaar staat. :)

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 23:11

eefjuh20 schreef:
ik heb mijn paard een jaar geleden bij jvdh gekocht rn ik ben echt zeer tevreden over hoe we behandeld zijn!il zou Aschinski ook voor geen goud meer kwijt willen!!(voor foto's zie profiel)en ja hij was mager en onbespierd toen il als 6 jarige kocht maar daar konden hun niks aan doen aangezien hij daar maar een halve dag heeft gestaan..

zo... die is goed opgeknapt!!! JvdH is een prima stal!! ogen goed open en laten keuren!!
Mijn pony kwam er vandaan.. helaas wegens omstandigheden 2jaar later moeten verkopen. prima stal en ze helpen je prima!!

rockchic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 07:44

de ervaring die ik heb met deze handelsstal is super .
we hebben er in april van dit jaar een paard gekocht en ik moet zeggen helemaal naar onze verwachting ,mijn dochter heeft daar op verschillende paarden gereden en was vrij in haar keuze haar werd niets opgedrongen van dit paard is goed,of deze is geschikt
we hebben Buths Bouveuair gehaald op tweede paasdag en zijn er nog steeds heel blij mee ,onlangs heeft ons de fokker gebeld van Bouveuair hoe het met hem ging en om ons iets te vertellen over zijn achtergrond en haar ervaringen met hem en waarom die bij haar weg is.
een kennis van ons heeft er onlangs een pony gekocht en zij is er ook heel blij mee.
ik denk dat je goed moet kijken naar de paarden en niet de eerste de beste keuze wat je maakt zeggen dat word hem/haar je word er vrij gelaten ze dringen je niets op zit het paard wat je hebben wil er niet bij wacht dan rustig af of ga naar een particulier toe.

saskardinaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 10:17

Ik ben er afgelopen vrijdag wezen kijken! de ontvangst was super uitgelegd waar ik naar op zoek was en een hele goede rondleiding langs alle paarden gehad! ik had er al een in gedachten maar die heeft even mogen genieten van 2 weekjes weide dus die werd gehaald! dus daarvoor nog op 3 andere gereden die allemaal erg braaf waren en heel netjes werden voor gereden! en alle meisjes konden lachen op het paard hoor!
Dus na wat middag eten op mijn favoriet gestapt en nog een stukje met hem naar buiten geweest en hij was voor mij een droom die uitkwam! Van de week komt hij bij ons thuis! Helemaal geweldig die proef periode!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 15:22

Moderatoropmerking:
Off topic berichten verwijderd. Ervaringen en Diensten is er om ervaringen uit de eerste hand te delen en het is niet de bedoeling om mensen op te roepen een pb te sturen voor ervaringen.

Jodyy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 15:43

ik weet uit ervaring dat er daar niet alleen maar superpaarden vandaan komen, maar er zit weleens een toppertje tussen, en die moet je er maar net uit kunnen halen.
daarbij vertelde dirk ons ook dat hij zo ongeveer 100 paarden per week binnen kwamen en weg gingen, als je dan nog alle dikk benen enz van ieder paard bij kunt houden "petje af"dus tja daar geen klachten over. maar juist om deze reden, moet je hier echt alleen heen gaan met een koelekikkerkop, en kijken of er iets is wat je aanspreekt dan spreken over de prijs( en wat mij betreft is hij hier niet heel moeilijk in, hij is niet dom en weet dondersgoed dat hij afentoe meer vraagt dan dat het paard waard is, je moet hem er alleen op weten te wijzen!) de meiden die daar werken vind ik wel echt heel fijn, je verteld wat je zoekt en dan laten ze zien de paarden die volgens hun in jou straatje zullen passen, vervolgens kregen wij ook nog de tijd om paarden te bekijken die we zelf leuk vonden, en om alles uit de stal te pakken en te bekijken. wel is het een bedrijf. tja dat is wel zo. maar je zou er wel goed kunnen slagen.maar neem altijd iemand mee die 2e beoordeling kan geven, en tja dan is die maand op proef ook wel erg fijn.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 19:20

Moderatoropmerking:
Ervaringen uit de eerste hand mogen gewoon gedeeld worden. Natuurlijk wel volgens de regels en dus neutraal en onderbouwd.
Off topic discussies zijn op ED niet toegestaan dus die worden verwijderd.
Het is erg handig om deze link even door te lezen alvorens je een bericht plaatst: http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Negatieve_ ... Bokt.3FHet

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 19:24

Bedankt voor je antwoord.

saskardinaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 16:51

Het paard is hier nu 2 weken het is voor mij een droom die uitkomt! alles wat verteld was klopte toen hij hier kwam was hij wel erg mager (maar verhuizen is ook een aanslag op een paardenlichaam) Ik voer hem goed en je ziet m opleven! Dus ik zeg ook JA als je een paard zoekt is het beslist de moeite waard om te gaan kijken!
Zaterdag ga ik Tampa betalen en kan het dan met recht MIJN droom paardje noemen! *\o/*

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 21:55

Moderatoropmerking:
Even voor duidelijkheid: Er worden geen ervaringen uit de eerste hand verwijderd. De off topic berichten over berichten die al dan niet verwijderd zijn worden wel weggehaald. Alle berichten die aan de Regels en Richtlijnen van ED voldoen blijven gewoon staan.
Graag vanaf hier on topic en dus alleen reageren als je bericht voldoet aan de Regels en Richtlijnen van ED.