stalling omg Ede

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kiko

Re: stalling omg Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 20:21

Weet ik niet. Maar je kan het altijd vragen. Ik krijg ook regelmatig de vraag als ze zien dat ik lege stallen heb alleen ik heb ze nodig straks.
Maar je kan het altijd proberen. Vragen staat vrij.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 16:16

Ik dacht dat Willemien al jaren vrijwel geen pension meer deed en dat wat er wellicht nog staat voornamelijk "doe het zelf" is. Maar die info kan inmiddels ook al flink gedateerd zijn.

kiko schreef:
Koliek is verschrikkelijk. Mijn oude merrie heeft het vaak gehad maar dan door het gras meestal. Helaas is koliek bij haar einde geworden maar toen was ze 26.
Hier geef ik 3x daags en in de winter 4x. Mijn merrie heeft haar hooi niet eens op van de avond ervoor of als ik in de avond kom voeren. Mijn shet wel maar haar hobby is eten. Die staat tegenwoordig met graasmasker anders ontploft ze.
Zal pas eind september zijn dat ik hem ga afspenen. Dan is hij een half jaar. Denk dat ze minimaal een maand gescheiden moeten zijn. Dus zal om 1-1,5/2 maand(en) gaan. Maar wil wel dat ze lekker buiten komt. Ze staat nu ook van 9 tot 5 buiten.

Oh dan wordt dat idd wat krap wrs. En wat verschrikkelijk dat ze zo vaak koliek heeft gehad!
Hier had(den) ze het omdat ze stampesvol zat(en) met zand ;( en zo bleek achteraf, dat ze waarschijnlijk na de voerronde van +- 22u tot ze eind vd middag de volgende dag weer op stal kwamen, ook vrijwel geen hooi kregen. Zowel die van mij als van een vriendin zijn jong en stonden wrs laag in rang waardoor het meeste eten naar degene boven hun gingen. Die zagen er dus ook goed uit, terwijl die van ons bijna afvielen waar je naast stond. Heb maanden liters slobber per dag erin gegooid met vrijwel geen resultaat. Terwijl ik nu binnen een week na de verhuizing echt al een heel ander paard had staan |(
Gaat niet om een stal in de directe omgeving van Ede overigens, toen stond ze nog bijna een half uur verderop.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 18:34

Ik heb geen flauw idee. Was bij iemand daar op bezoek dus weet niet hoe het zit. Viel me op dat er nog best wat leeg stond dus vandaar.

Ben blij dat ik het in eigen hand heb het voeren. Rond 22:00 uur laatste ronde en in d wachtend krijgen ze weer hooi maar mijn merrie met veulen heeft dan nog best wat in haar net zitten en dat geldt ook voor de avond. Er zit dan nog in van als
Ze binnenkomt. Stond je zeker Doorwerth? Daar is een stal waar ze dus in de ochtend geen hooi krijgen. Een vriendin van mij heeft daar gestaan en was ook heel snel weer weg.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 20:11

Nee, richting Afoort die kant op. Doorwerth kende ik al wel en blijf ik ver vandaan idd :o
Maar daar idd 's ochtends ook geen hooi en een net in de stal mocht ook niet. Moet ook zeggen dat we het beide niet helemaal aan zagen komen want het vorige paard van mijn vriendin deed het daar opzich prima en ik kwam daar zelf ook al wel een klein jaar over de vloer voor die van mij erheen ging. Maar er zijn daar qua beleid (en al dan niet (op tijd) ingrijpen) wel wat dingen goed fout gegaan ja := ;(

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 22:19

Mijn paard zat ook ramvol zand, maar daar is het echt een gebrek bij geworden. Die is in de wintermaanden gedoemd met masker op in de paddock. 1x opereren vind ik wel genoeg. :+
Ook als ze onbeperkt beschikking heeft over hooi blijft ze zand vreten, behalve als ze op de wei staat.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 23:38

Zo zijn er nog wel meer stallen waar ik absoluut niet wil staan. Bij veel stallen is het voerbeleid echt slecht. Ik geef ze ook eerst hooi en daarna pas brok.

Kaitlyn vervelend zeg. Ik ben bang dat ik dat straks ook moet doen. Mijn veulen neemt hele happen zand en op de wei doet hij dat niet. Dus houd mijn hart vast .

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 07:46

Ik ken weinig stallen waar ze eerst hooi krijgen en dan pas brok. Bij ons ook eerst brok, maar wel meteen aansluitend of de wei in (zoals nu) of in de wintermaanden in de paddock met ruim ruwvoer. Toen we er net stonden dachten we dat de paarden ziek waren want het hooi was niet op. Bleek dat ze het gewoon niet op kregen. Meer paarden stonden nog met hooi in de bak. Waren we niet gewend, waar we eerst stonden hadden ze binnen een halfuur alles op. En dan is het lang als je tot 16.00 buiten staat. Gelukkig eten die van ons normaal gesproken geen zand, maar met die droge zomer van 2 jaar terug hebben we wel 3 keer op korte tijd een slokdarmverstopping gehad bij ons grote paard. Die ging zo gulzig aan de brok omdat hij honger had dat hij het niet weg kon krijgen. Gelukkig kregen de paarden toen hooi bijgevoerd in de wei want er stond niks meer op. Daar was niks aan te doen, want de weilanden zijn echt groot zat maar door de droogte groeide het gras helemaal niet meer.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 14:40

Bij ons krijgen ze ook eerst ruwvoer en dan pas krachtvoer. :j

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 15:33

Kaitlyn schreef:
Mijn paard zat ook ramvol zand, maar daar is het echt een gebrek bij geworden. Die is in de wintermaanden gedoemd met masker op in de paddock. 1x opereren vind ik wel genoeg. :+
Ook als ze onbeperkt beschikking heeft over hooi blijft ze zand vreten, behalve als ze op de wei staat.

Ik moest toen ook gelijk aan jouw topic denken idd := Was dag 2 wel even bang dat ik dr weg kon brengen maar gelukkig viel t mee.
Wel onwijs vervelend dat het bij die van jou echt een gebrek geworden is! Nu heb ik het idee dat die van mij het vooral binnen kreeg door de restjes hooi uit de modder te vissen, onder het draad door (toen nog) kort gras te eten en blaadjes die van de bomen afgevallen waren op te scharrelen omdat ze achteraf echt gigantische honger moeten hebben gehad.
Had de laatste week op de vorige stal ook nog wel regelmatig veel zand in de test, alsof ik er min of meer uithaalde wat er ook in ging. Terwijl ik afgelopen week alle keren veel minder zand vond, waarvan 2x ook echt niet meer dan een ietwat ruim mespuntje. Dus ik hou hoop. Ook omdat ze nu nog op de paddock staat. Heb haar ook nooit happen zand zien eten maar hou het idd wel in mijn achterhoofd, ook voor aankomend najaar.

SusanH, ik kreeg idd ook dikke stress toen die van mij op dag 2 of 3 na de verhuizing dr slobber niet op at en de helft liet staan := nu kreeg die 2 emmers bijna vol per dag, dus dat zal zo zo'n 25L totaal per dag geweest zijn? Dat was ook echt niet gezond natuurlijk :o Maar nu idd ook veel hooi buiten in bakken en een grote slowfeeder in dr stal dus vrijwel 24/7 ruwvoer beschikbaar. Dus verder heel verklaarbaar, maar merk wel dat je alles onder een vergrootglas gaat leggen :o

wendyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 17:35

Captain schreef:
Iemand nog een goede hoefsmid (alleen bekappen nodig) die plek heeft voor 2 paarden in Ede? Wij vallen helaas nét buiten het gebied van mijn huidige hoefsmid.

Kim van Batenburg
Komt uit Putten maar heeft meerdere klanten in Ede.

Iccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 19:40

wendyh schreef:
Captain schreef:
Iemand nog een goede hoefsmid (alleen bekappen nodig) die plek heeft voor 2 paarden in Ede? Wij vallen helaas nét buiten het gebied van mijn huidige hoefsmid.

Kim van Batenburg
Komt uit Putten maar heeft meerdere klanten in Ede.

Hebben wij ook super fijne meid! (Lunteren)

schaapie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 11:34

Stal Almaro in Ederveen krijgt stallen vrij. Verder geen ervaring mee zag onderstaand bericht op Facebook voorbij komen :D

Wij hebben per 1 juli plek voor meerdere paarden op de locatie in Ederveen. Er komen hier enkele pension stallen vrij !

* volpension
* binnenbaan 20x 40
* buitenbaan 20x 60
* longeerton
* weidegang
* paddocks
* wasplaats
* bodembedekking stro
* op korte afstand van bos- en heide

Daarnaast ook ruimte voor Zadelmak maken & africhting!

Het beleren van een jong paard of pony is een intensieve gebeurtenis. De manier waarop een paard zadelmak wordt gemaakt heeft invloed op de rest van zijn leven. Met dit als hoofd gedachte starten wij de training van uw paard of pony. We nemen de nodige tijd.

Uw paard of pony komt bij ons op stal zodat er intensief met hem kan worden gewerkt.

Voor aankomende maanden hebben we nog plek beschikbaar, ook voor pony’s.

De paarden gaan dagelijks zoveel mogelijk naar buiten zolang de weersomstandigheden het toestaan en anders in overleg!

Iccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 12:33

Ik zag het voorbij komen idd, geen idee hoeveel weidegang ze hebben. Hoorde een stalprijs van 410

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 13:11

Iccc schreef:
Ik zag het voorbij komen idd, geen idee hoeveel weidegang ze hebben. Hoorde een stalprijs van 410

Ze hebben weidegang :)! Wordt nu heel netjes opgebouwd naar de hele dag, maar mag ook een dagdeel op de paddock blijven geloof ik. Ik ben super tevreden, paard staat in de winter iig hele dag op de paddock, met slowfeeder en een maatje. Volpension, veel hooi in slowfeeder, nooit tekort en alles wordt goed bijgehouden. Super fijne longeerton, binnen en buitenbak :)

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 13:55

Ze hebben idd wei, ook nog best wel veel volgens mij. Stalgeld is idd 410 voor volpension, geloof 30eu minder als je zelf mest.
Slowfeeder voor in de stal wel zelf aanschaffen maar houden ze ip goed vol en ook veel hooi op de paddock. Die van mij is in 2 weken tijd echt gigantisch bijgekomen.
Zou voor het bos/hei alleen wel de trailer pakken, begint zo'n 4km verderop denk ik, afhankelijk van waar je het bos in wil gaan iig.
Ben alleen wel benieuwd aan welke kant ze plek krijgt :o

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 14:05

Korte afstand van bos en heide, lijkt alsof je er zo bent maar je moet wel eerst de trailer pakken. Het ziet er verder wel goed uit.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 14:34

Heb hier een aantal jaar geleden gestaan, bij nog een vorige eigenaar/pensionhouder. Faciliteiten zijn erg netjes. Ik ben er toen weggegaan omdat ze maar kort buiten kwamen en dat voor mij niet naar wens was. Wellicht is dat nu aangepast.

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 21:12

SusanH schreef:
Korte afstand van bos en heide, lijkt alsof je er zo bent maar je moet wel eerst de trailer pakken. Het ziet er verder wel goed uit.

Met de trailer prima te doen, alleen moet je wel een trailer hebben natuurlijk :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 21:15

Klopt maar het staat er nu alsof je er zo heen stapt met je paard. Dat is niet zo.

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 21:21

SusanH schreef:
Klopt maar het staat er nu alsof je er zo heen stapt met je paard. Dat is niet zo.

Ja dat klopt! Misschien moeten ze dat even veranderen naar met de trailer goed te doen. Ik vind het een fijne stal. Genoeg eten, veel buiten, vol pension, wel een jonge meid, maar doet haar best! Heb ook wel andere ervaringen hier in de buurt :)

schaapie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 11:22

Weer iemand waar dit is?:

Stallen vrij in Harskamp/Wekerom

- Stallen 3x3 met stro
- Volpension
- 2x per dag brok
- 2/3x per dag hooi
- 6 tot 7 uur per dag buiten, ook in de winter
- Grote weilanden
- Buitenbak met verlichting 20×40