Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nikass schreef:Misschien moeten we meer uitwijken richting Ede. Weet iemand daar een stal die veel weidegang biedt (maar ook individuele huisvesting) en direct aan het bos? Vol pension.
Levita schreef:Nikass schreef:Misschien moeten we meer uitwijken richting Ede. Weet iemand daar een stal die veel weidegang biedt (maar ook individuele huisvesting) en direct aan het bos? Vol pension.
Ik sta nu in Lunteren bij Unlimited Stables. Sta er sinds dit weekend, maar wat een fijne stal! Ze staan de hele dag buiten, 's winters in de paddock en in de zomer in de wei. Ze krijgen onbeperkt hooi en alles is netjes en verzorgd. Er is een buitenbaan, binnenbak en je kan het bos in.
Nikass schreef:Ben ik de enige die er niet van gecharmeerd is om buiten en binnen zetten met stalgenoten te regelen?
EmptyWords schreef:Nikass schreef:Ben ik de enige die er niet van gecharmeerd is om buiten en binnen zetten met stalgenoten te regelen?
Ligt aan je stalgenoten.
Ik ben ook afhankelijk van mijn Stalgenoot met buitenzetten. Maar aangezien we allebei de paarden graag lang buiten willen n ze niet zonder eten willen hebben gaat dat perfect.
Nikass schreef:Ik had die stal al bekeken, maar volgens mij staan ze niet heel lang buiten en is hij erg duur?
In elk geval vind ik Lunteren ook erg ver weg.
Edit: 320 vind ik nog wel acceptabel op zich, maar in de zomer één dagdeel op de wei is wel heel karig. Weliswaar kunnen ze dan ook nog één dagdeel op de paddock, maar ik heb mijn paard liever op gras![]()
Ik begrijp overigens dat je moet roeien met de riemen die je hebt. De ideale stal ga ik niet vinden ben ik bang.
Overigens zou ik op die afstand liever op pp Buitenkans in Uddel staan
En in die buurt heb je ook nog stal Lozeman. Jaarrond op de wei, maar niet zo lang: 6-7 uur per dag.
EmptyWords schreef:Nikass schreef:Ben ik de enige die er niet van gecharmeerd is om buiten en binnen zetten met stalgenoten te regelen?
Ligt aan je stalgenoten.
Ik ben ook afhankelijk van mijn Stalgenoot met buitenzetten. Maar aangezien we allebei de paarden graag lang buiten willen n ze niet zonder eten willen hebben gaat dat perfect.
EmptyWords schreef:Bij de spreng is ook een mogelijkheid om te longeren, dus dat is getackeld. Bij de doe het zelf stal is er een roulering met de weidegenootjes, de een zet buiten, de ander binnen. Daar maken ze per wei zelf een rooster voor.
Nikass schreef:Ben ik de enige die er niet van gecharmeerd is om buiten en binnen zetten met stalgenoten te regelen?
Anoniem schreef:Mijn ideaal zou dan best zijn zelf voer bepalen en wel binnen en buiten laten zetten.
Maar dan wel lang op de weide, zomers liefst 24/7 en met kale weides hooi erbij:
Niet te vinden.
Of gewoon 24/7 buiten.
Marije_jiplover schreef:Op de Munnikenhof mogen de paarden tot laat buiten hoor.
Dat heb je helemaal in eigen hand. In de zomer staan de weides vaak tot 21:00 of later nog vol, deels 24/7 zelfs. Ik heb de mijne nu ook nog buiten lopen, haal ze straks tegen dat t donker wordt wel een keer naar binnen.
Net als het voeren. Je mag zoveel ruwvoer voeren als je wil, zolang je t voer maar niet verspilt. Dus kun je zoveel voeren dat t niet op is voordat de volgende morgen de ochtendvoerronde wordt gedaan.
Of s avonds nog een extra keer langs komen in de winter voor een extra voerronde of onderling iets met stalgenoten regelen kan ook altijd.
Net als zorgen dat de paarden binnen komen s avonds, dat wordt ook heel veel onderling geregeld.
De weides zijn idd niet heel groot nee, dat is idd waar.
Bos op minder dan een km vanaf de oprit noem ik persoonlijk niet ver, is een lekker stukje instappen.
Ik woonde hiervoor op ruim 30 minuten stappen en draven door de polder tot ik bij het bosgebied was, dus ik vind dit echt het bos in mn achtertuin hebben