Stalling regio Arnhem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:39

Ok dank je. Ben ik niet zo fan van (allebei niet)

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 21:29

Nikass schreef:
Misschien moeten we meer uitwijken richting Ede. Weet iemand daar een stal die veel weidegang biedt (maar ook individuele huisvesting) en direct aan het bos? Vol pension.

Ik sta nu in Lunteren bij Unlimited Stables. Sta er sinds dit weekend, maar wat een fijne stal! Ze staan de hele dag buiten, 's winters in de paddock en in de zomer in de wei. Ze krijgen onbeperkt hooi en alles is netjes en verzorgd. Er is een buitenbaan, binnenbak en je kan het bos in.

EmptyWords

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 21:30

Lunteren is wel mooi bos

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 17:02

Levita schreef:
Nikass schreef:
Misschien moeten we meer uitwijken richting Ede. Weet iemand daar een stal die veel weidegang biedt (maar ook individuele huisvesting) en direct aan het bos? Vol pension.

Ik sta nu in Lunteren bij Unlimited Stables. Sta er sinds dit weekend, maar wat een fijne stal! Ze staan de hele dag buiten, 's winters in de paddock en in de zomer in de wei. Ze krijgen onbeperkt hooi en alles is netjes en verzorgd. Er is een buitenbaan, binnenbak en je kan het bos in.

Ik had die stal al bekeken, maar volgens mij staan ze niet heel lang buiten en is hij erg duur?
In elk geval vind ik Lunteren ook erg ver weg.

Edit: 320 vind ik nog wel acceptabel op zich, maar in de zomer één dagdeel op de wei is wel heel karig. Weliswaar kunnen ze dan ook nog één dagdeel op de paddock, maar ik heb mijn paard liever op gras ;)
Ik begrijp overigens dat je moet roeien met de riemen die je hebt. De ideale stal ga ik niet vinden ben ik bang.

Overigens zou ik op die afstand liever op pp Buitenkans in Uddel staan :)

En in die buurt heb je ook nog stal Lozeman. Jaarrond op de wei, maar niet zo lang: 6-7 uur per dag.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 18:21

Ik heb vandaag samen met mijn moeder een rondje stallen gedaan.
Uiteindelijk zijn we bij 5 stallen geweest, het gebied is prachtig, maar iets geschikt vinden voor het paard word inderdaad lastig zoals jullie al aangaven. ;(

Ik zal ze even kort proberen op een rijtje te zetten wat mijn ervaring is, misschien dat andere er ook nog wat aan hebben.
Hou er wel rekening mee dat dit puur is op bezichtiging, geen ervaring hoe het er "werkelijk" aan toe gaat.

Stal Loenen in Laag soeren had ik verwacht dat dat wel wat kon zijn voor ons, maar bij bezichtigen toch niet heel geschikt, je krijgt een kastje waar maar 1 zadeltje in past, ik kan best wat indammen met spullen die ik heb, maar moet toch echt wel minimaal 2 zadels en wat kleine dingen zoals een poetskoffer, hoofdstel enzo kwijt kunnen. Verder staan ze in de winter van ongeveer 8 tot 5 op de wei, zonder eten en er is ook geen late avond voerbeurt, al was dat tot mijn grote verbazing bij geen van alle stallen die we bezocht hebben. -O- Vond het voerbeleid bij de meeste stallen erg teleurstellend. Verder wel een mooie stal en super fijn dat het vol pension is natuurlijk en vrijwel direct aan het bos

Daarna zijn we naar de directe buurman gegaan, geen idee hoe die stal heet, alles doe het zelf en ook zelf kopen en volgens mij geen rijbak, maar aan de overkant zit dan eventueel die vereniging (al weet ik niet of je daar ook kan logeren? Want dat doe ik wel een paar keer per week, dat is mij even ontgaan). Ook in de winter op de wei zonder eten, maar ze gaan wel wat korter de wei op dan, normaal heb ik graag langer, maar geen eten voor zo'n lange tijd vind ik dan ook weer niet goed. En in de zomer gaan ze wel langer, dan staat er natuurlijk gras dus dat is fijn. Hij doet wel door de weeks het binnen en buiten zetten gelukkig, en dan hoop ik maar dat er met stalgenoten iets te regelen valt in het weekend. Bos weer heel dichtbij.

Daarna naar weer de buurman daarnaast gegaan haha, 3 stallen die heel dicht naast elkaar lagen.
Die was redelijk vergelijkbaar met de 2e, behalve dat je dan extra moet betalen voor binnen-buiten zetten maar dat is max €40 euro extra per maand als je het altijd laat doen wat bij ons wel het geval zal zijn. Daar in tegen wel een rij/longeerbak en verder dus ook alles doe het zelf en zelf inkopen. Mooie grote weides, wel redelijk ver van het erf, mijn paard wil nog wel eens stuiteren als ze de wei op mag of bij onstuimig weer, aan de andere kant is het volgens mij een weg waar geen auto's rijden. Bos weer heel dichtbij.

Daarna bij de Wolfskuil geweest. Voor paarden bied hij alleen nog Hit actief stalling aan, interessant om het concept te zien, maar weet zeker dat ik mijn paard er niet gelukkig mee ga maken, dus die valt sowieso af. Vond persoonlijk de ruimte veel te klein zeker voor het aantal paarden en alles was steen en zand, die van mij rent altijd heel veel door het weiland, houd van spelen en heeft veel energie, als ze dat daar gaat doen vind ik dat beetje eng en gevaarlijk, daarnaast staat ze dan zo goed als nooit op gras en haar liefde voor gras is groot, zou me heel schuldig voelen haar dat te ontnemen :')
Vond tevens het systeem in de praktijk ook niet heel praktisch, het idee vind ik wel mooi klinken voor de juiste voerinname, maar wat je zag gebeuren was dat die paarden de hele tijd alleen maar om elkaar en dat systeem heen stonden te dringen bij die ijzeren voerkooien en ook elkaar er door heen "jagen", bijten in de billen om er bij te komen. Vond dat er niet zo prettig uit zien, misschien vermenselijk ik het dan te veel, maar lijkt mij niet prettig alleen maar in de rij staan voor je eten en continue je plekje moeten bemachtigen in zo'n kooi de hele dag door haha. Eigenaar overigens wel super vriendelijk en het hele sfeertje dat er hing was heel prettig, maar dit moet echt bij je paard passen. Bos wel iets verder rijden, eerst de weg en het spoor over.

Als laatst bij de Munnikenhof geweest.
Heerlijke recreatieve stal, vond zelf de weides erg klein en daardoor niet zo mooi, nu nog drassig wat je op de grotere weides niet zag en het bos was wel best een eind lopen over de weg, gaan ook altijd voor 4 uur naar binnen ook in de zomer, dus staan niet lang buiten. Hele gemoedelijke stal, lieve eigenaar, maar zag mijn paard daar toch niet echt staan, vooral vanwege de weinige weidetijd, kleine weides en het bos toch nog wel een eind lopen. Had wel lekker dicht bij ons toekomstige huis geweest.

Al met al toch wel een lang bericht geworden dit, en mis waarschijnlijk nog een hele boel :')
Ik denk dat het voor ons zal gaan tussen de 2e en 3e stal die we bezocht hebben, maar vind het lastig, passen eigenlijk allemaal niet echt bij wat ik zoek, maar iets wat aansluit bij mijn wensen/mijn paard haar wensen gaan we niet vinden denk ik.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 18:35

Bij de spreng is ook een mogelijkheid om te longeren, dus dat is getackeld. Bij de doe het zelf stal is er een roulering met de weidegenootjes, de een zet buiten, de ander binnen. Daar maken ze per wei zelf een rooster voor.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 19:01

Op de Munnikenhof mogen de paarden tot laat buiten hoor.
Dat heb je helemaal in eigen hand. In de zomer staan de weides vaak tot 21:00 of later nog vol, deels 24/7 zelfs. Ik heb de mijne nu ook nog buiten lopen, haal ze straks tegen dat t donker wordt wel een keer naar binnen.
Net als het voeren. Je mag zoveel ruwvoer voeren als je wil, zolang je t voer maar niet verspilt. Dus kun je zoveel voeren dat t niet op is voordat de volgende morgen de ochtendvoerronde wordt gedaan.
Of s avonds nog een extra keer langs komen in de winter voor een extra voerronde of onderling iets met stalgenoten regelen kan ook altijd.
Net als zorgen dat de paarden binnen komen s avonds, dat wordt ook heel veel onderling geregeld.

De weides zijn idd niet heel groot nee, dat is idd waar.
Bos op minder dan een km vanaf de oprit noem ik persoonlijk niet ver, is een lekker stukje instappen.
Ik woonde hiervoor op ruim 30 minuten stappen en draven door de polder tot ik bij het bosgebied was, dus ik vind dit echt het bos in mn achtertuin hebben ;-)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 19:45

Ben ik de enige die er niet van gecharmeerd is om buiten en binnen zetten met stalgenoten te regelen?

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 19:47

Nikass schreef:
Ben ik de enige die er niet van gecharmeerd is om buiten en binnen zetten met stalgenoten te regelen?

Ligt aan je stalgenoten.

Ik ben ook afhankelijk van mijn Stalgenoot met buitenzetten. Maar aangezien we allebei de paarden graag lang buiten willen n ze niet zonder eten willen hebben gaat dat perfect.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 19:47

Ik wil dat ook niet hoor, wil alleen volpension. Eventueel zelf mesten zou ik nog geen groot probleem vinden, maar buiten en binnen moeten zetten (en moeten regelen met stalgenoten) zou ik zeker niet voor kiezen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 19:51

EmptyWords schreef:
Nikass schreef:

Ligt aan je stalgenoten.

Ik ben ook afhankelijk van mijn Stalgenoot met buitenzetten. Maar aangezien we allebei de paarden graag lang buiten willen n ze niet zonder eten willen hebben gaat dat perfect.

Maar dat is het nou juist: je hebt het niet voor het zeggen wie je stalgenoten zijn. Je kunt inderdaad iemand treffen met wie je op één lijn zit en die betrouwbaar is, maar die garantie heb je niet. En op veel stallen zijn er dan meerdere mensen die met je paard gaan lopen (volgens rooster)
Ik heb dat echt niet graag. Heb er vroeger ook wel mee te maken gehad, zag er niet zoveel kwaad in, totdat er toch een hoop gedoe van kwam. Dus voor mij is dat geen optie meer. (En voor mijn vriend is het überhaupt nooit een optie geweest :D )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 20:12

Mijn ding is het ook niet.
Tenzij met 1 ander af en toe wat voor elkaar doen maar die roosters en gedoe, nee Dankje.

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 20:24

Nikass schreef:
Ik had die stal al bekeken, maar volgens mij staan ze niet heel lang buiten en is hij erg duur?
In elk geval vind ik Lunteren ook erg ver weg.

Edit: 320 vind ik nog wel acceptabel op zich, maar in de zomer één dagdeel op de wei is wel heel karig. Weliswaar kunnen ze dan ook nog één dagdeel op de paddock, maar ik heb mijn paard liever op gras ;)

Ik begrijp overigens dat je moet roeien met de riemen die je hebt. De ideale stal ga ik niet vinden ben ik bang.

Overigens zou ik op die afstand liever op pp Buitenkans in Uddel staan :)

En in die buurt heb je ook nog stal Lozeman. Jaarrond op de wei, maar niet zo lang: 6-7 uur per dag.

Paarden staan de hele dag buiten. Nu op de paddock en in de zomer dagdeel op de wei en dagdeel paddock. Ze gaan 's avonds pas om 8 uur naar binnen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 20:25

EmptyWords schreef:
Nikass schreef:

Ligt aan je stalgenoten.

Dit dus.

Doe liefst zoveel mogelijk zelf.
Ik doe ook niks in een rooster, heb in 't begin ook alles zelf gedaan, tot ik er langer stond en wist welke stalgenoten met mij op dezelfde golflengte zitten.

Volpension zou echt helemaal niks voor mij zijn.
Ben graag baas over hoeveel en welk voer er op welk moment in gaat en hoe de stal gemest wordt en hoelang ze buiten kunnen lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 20:31

Mijn ideaal zou dan best zijn zelf voer bepalen en wel binnen en buiten laten zetten.
Maar dan wel lang op de weide, zomers liefst 24/7 en met kale weides hooi erbij:
Niet te vinden.
Of gewoon 24/7 buiten.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 20:39

EmptyWords schreef:
Bij de spreng is ook een mogelijkheid om te longeren, dus dat is getackeld. Bij de doe het zelf stal is er een roulering met de weidegenootjes, de een zet buiten, de ander binnen. Daar maken ze per wei zelf een rooster voor.

Oh super, de spreng is volgens mij de rijvereniging aan de overkant toch? Longeren doe ik toch altijd even als ik weinig tijd heb, al is het maar een kwartiertje, gewoon even lekker de benen extra strekken is toch fijn als het kan, (zeker nu mevrouw wat aan de dikke kant is ) :') en vaak wil ze ook wel echt even lekker scheuren aan de longeerlijn

Nikass schreef:

Ja ik vind het ook spannend hoor met andere stalgenoten, sta nu op een stal waar het buiten zetten geregeld word en binnenzetten gaat door middel van een rooster met de stalgenoten, vind het helemaal niks, vooral omdat we ook wat mensen op stal hebben die super lief zijn, maar niet heel handig met paarden en die van mij kan heel ongeduldig zijn, luistert goed, maar het is al eens gebeurd dat ze het dan spannend vonden, haar los lieten en we echt wel een probleem hadden en ze bijna dood was omdat ze dus gewoon de weg op kon rennen en eenmaal los niet te stoppen is.
en omdat het best wel een last is om het goed te organiseren, je bent zo afhankelijk van elkaar, maar soms heb je geen keus helaas en moet je er maar op vertrouwen dat het goed gebeurd. Kies dan toch altijd nog liever die optie dan dat ze ergens op een stal staat waar ze amper buiten komt en niet gelukkig is.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 20:43

Anoniem schreef:
Mijn ideaal zou dan best zijn zelf voer bepalen en wel binnen en buiten laten zetten.
Maar dan wel lang op de weide, zomers liefst 24/7 en met kale weides hooi erbij:
Niet te vinden.
Of gewoon 24/7 buiten.

+1 ik ga mee :)
24/7 buiten in de winter wil ik niet. Maar verder akkoord ;) En inderdaad niet te vinden. Dwz Loenen in Schaarsbergen komt het dichtst in die richting, maar is vol en gaat stoppen -O-

Overigens kan je op de meeste stallen toch wel zelf (kracht)voer bepalen?
Zou voor mij anders geen optie zijn.
Laatst bijgewerkt door Nikass op 03-04-20 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 20:43

Ja het is echt drama hier overal.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 20:45

Iemand zin en geld om een stal te starten? Moet een gat in de markt zijn :+

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 21:01

Marije_jiplover schreef:
Op de Munnikenhof mogen de paarden tot laat buiten hoor.
Dat heb je helemaal in eigen hand. In de zomer staan de weides vaak tot 21:00 of later nog vol, deels 24/7 zelfs. Ik heb de mijne nu ook nog buiten lopen, haal ze straks tegen dat t donker wordt wel een keer naar binnen.
Net als het voeren. Je mag zoveel ruwvoer voeren als je wil, zolang je t voer maar niet verspilt. Dus kun je zoveel voeren dat t niet op is voordat de volgende morgen de ochtendvoerronde wordt gedaan.
Of s avonds nog een extra keer langs komen in de winter voor een extra voerronde of onderling iets met stalgenoten regelen kan ook altijd.
Net als zorgen dat de paarden binnen komen s avonds, dat wordt ook heel veel onderling geregeld.

De weides zijn idd niet heel groot nee, dat is idd waar.
Bos op minder dan een km vanaf de oprit noem ik persoonlijk niet ver, is een lekker stukje instappen.
Ik woonde hiervoor op ruim 30 minuten stappen en draven door de polder tot ik bij het bosgebied was, dus ik vind dit echt het bos in mn achtertuin hebben ;-)

Ja dat ze langer kunnen klopt inderdaad! De stal voelde ook wel heel prettig, veel vrijheid ook betreft voeren inderdaad, maar het lastige is dat ik meestal niet in de gelegenheid ben zelf nog binnen te gaan zetten eind van de dag dus dan maak je je wel al snel weer afhankelijk van andere.

Heb je wel het idee dat het wel werkt als iedereen zijn paard op verschillende tijden binnen zet? Bij ons merk je namelijk heel erg een kuddegevoel, ze staan bij ons met 5 in een wei en als het binnenzetttijd is dan willen er echt niet 1 of 2 paarden achter blijven. Ik heb het wel eens geprobeerd met een andere stalgenoot die ook haar paard graag langer buiten had in de zomer, die van ons bleven dan staan, maar dat werkte gewoon niet, die van ons stonden hoogst in rangorde dus de rest van de stalgenoten die de paarden binnen moesten zetten liepen te klagen dat die van ons er als eerste uit wouden, omdat het natuurlijk gewoonte dieren zijn, en daarnaast moest je dus altijd met zijn 2 zorgen voor het binnen zetten, dus om de dag moest je echt 's avond nog extra naar stal wat best wel pittig was naast school, werk, sport hobby's en sociaal leven.

Oh ja ik ben nu echt gewend dat we direct het bos in stappen, die van mij kan niet te veel over verharde wegen en had het idee dat je daar dan toch wel een aardig stuk over asfalt moet stappen? Dan zou ik er ijzers onder moeten doen, maar geef voorkeur aan blootsvoets. Wel een mooi bos? :D

En de weides, ja die vond ik toch wel erg klein, dat was wel een groot struikelpunt, maarja, in deze omgeving met je veel concessies doen heb ik al gemerkt :+ Kunnen ze wel lekker een sprintje trekken door de wei ook zonder dat ze elkaar in de weg zitten of snel korte bochten moeten draaien? Die van mij zal wel aardig wat de wei door stuiteren namelijk, is soms net een jong hertje _O- Heb de weides alleen van een afstand kunnen bekijken.

Oh kleine edit: was het bij de munnikenhof zelf mesten? Ik weet het niet meer, zo veel stallen gezien en dingen besproken :+

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 22:05

Munnikenhof kun je volgens mij tegen meerprijs laten mesten door de medewerkers van de zorgboerderij doordeweeks. In het weekeind zelf mesten.

Ik vond de stallen ook niet je van het bij het Munnikenhof.

Houd er rekening mee dat de Spreng betrekkelijk duur is. Vooral als je lessen erbij zou willen.
Ik vond het ook wel een gesloten gemeenschapje in Laag-Soeren, zowel vanuit stal Loenen als van Binsbergen. Uiteindelijk is dat wel goed gekomen omdat wij wel sociaal zijn, maar het moet je wel liggen.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 22:07

Mooi bos vanaf Rheden? Nou....

Ik sta dan wel zelf in de steeg, maar kom ook vaak richting rheden:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 22:35

Denk dat je beter af bent bij de Enkhoeve, met binnen en buiten zetten erbij in. Dan heb je je jaarrond weidegang, buitenbak en longeercirkel en bos op stapafstand waarbij je amper over de weg hoeft. Vanaf de Munnikenhof het bos in is echt niet relaxed hoor, voordat je een keer op het ruiterpad zit ben zo twintig minuten verder. En dat is dan ook nog helemaal geen fijn pad. Wil je meer rondjes, moet je echt al een stuk verder rijden flink bergop, of je komt in een stuk hondenlosloopgebied. Ben je in Laag Soeren wel echt beter af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 22:46

Is zeker prachtig rijden, laag soeren.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 23:28

Al merkte ik in Laag Soeren dat ik ook altijd hetzelfde rondje deed. Vond de Posbank zelf mooier. Het klopt wel dat je echt nog een eind heuvel op moest voor de echt mooie paden.