Pensionstalling amsterdam?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 16:05

Wennekers heeft 4 overdekte stapmolens en 3 overdekte longeercirkels. Prijs en hoeveel buiten is sterk afhankelijk van wat je wil. Als ik over de afgelopen jaren kijken staat mijn paard meer dan 9 maanden per jaar > 4 uur per dag buiten; nu met de vele regen is het wat meer behelpen. Er staan echter op het moment nog steeds paarden meerdere uren per op het weiland.

FCSA

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 16:06

Ja! Wennekers is idd ook nog een optie. Vind ik zelf te massaal, maar als je dat geen probleem vindt, is het een goede mogelijkheid w.b. faciliteiten, prijs, weidegang, bos in de buurt etc

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 16:07

Moet je bij Wennekers je paard zelf buiten zetten en binnen halen?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 16:07

Vond ik voordat ik er stond ook een bezwaar dat massale. In de praktijk eigenlijk nooit last van gehad.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 16:08

Ghostattack schreef:
Moet je bij Wennekers je paard zelf buiten zetten en binnen halen?

Ja, of 1 van de buitenzetters inschakelen / rouleren met stalgenoten.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 16:11

En zelfs met het inschakelen van een buitenzetter voor binnen- en buitenzetten is bv Danoesje een stuk minder kwijt dan ze nu kwijt is ;-)

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 16:12

Haha klopt, maar Danoesje vindt wennekers ook wel een beetje groot. Weet ook niet hoe het voer nu is maar de mijne gaat ook weer lekker aan de dunne als kuil krijgt...Lekkere zeikdoos ben ik!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 16:13

Als ik dan ooit een paard in Amsterdam moet stallen, dan zal ik waarschijnlijk voor Wennekers gaan :+ Ik ben er nog nooit geweest, maar dat massale zou mij niet uitmaken. Lijkt me ook ontzettend fijn dat er zoveel binnen- en buitenbanen zijn.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 16:14

Ghostattack schreef:
Als ik dan ooit een paard in Amsterdam moet stallen, dan zal ik waarschijnlijk voor Wennekers gaan :+ Ik ben er nog nooit geweest, maar dat massale zou mij niet uitmaken. Lijkt me ook ontzettend fijn dat er zoveel binnen- en buitenbanen zijn.

Ik vind de site er wel stukken beter uitzien dan de stal in real life :+

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 16:14

Dat is ook zeker zo hoor! En een toltbaan, een springtuin en een ruiterpad naar het Amsterdamse bos! Absoluut veeeeeel voordelen!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 16:15

Er wordt voordroog gevoerd; kwaliteit is laatste jaren goed. Er zijn wat mensen met zeer gevoelige paarden die van de mogelijkheid gebruik maken om zelf hun kuil klaar te hangen in hooizakken. Ik doe zelf alleen extra voordroog in een hooizak zodat mijn paard op zaagsel ook de hele nacht door kan knabbelen.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 16:15

Dat is meestal :') Foto's kunnen wonderen verrichten haha

Maar alleen al het feit dat er overdekte longeerkralen en binnenbakken zijn, een springtuin, etc.. Vergeleken met waar ik nu op stal rondloop :P

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 16:18

Sta zelf met veel plezier op Wennekers; bied mij binnen de mogelijkheden hier in de randstad de meeste vrijheid om mijn paard te houden op de manier die ik wil ;-) Paard heeft het ook echt naar zijn zin hier.

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 16:19

Is van stal al open? Weet iemand de tarieven?

boogiezero1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 17:29

Nog steeds stal vrij in Badhoevedorp op 10 min fietsen van wennekers geen luxe alleen buitenbak gratis koffie en paarden staan tenminste13 uur per dag buiten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 17:42

Op de zuiderweg heb je ook best veel stallen zitten. Sommige met binnenbak. Daar al gekeken?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 17:43

Pipodipo schreef:
Willig ken ik wel, maar ik vind de sfeer daar nogal onaangenaam. Molen en longeerbaan zijn ook niet overdekt en dat maakt het toch weer minder aantrekkelijk. En ook niet onbelangrijk: de weg ernaartoe is niet zo fijn, ik vraag me af hoe die is met sneeuw en vorst.

Die weg is wel te doen hoor :) Maar je hebt wel gelijk.
Er zit aan de kruising bij driemond ook nog een sportstal http://www.stalbuitenrust.nl/ . Misschien is dat nog wat? maar ook geen overdekte longeerbaan en molen. Maar daar ken ik er niet zo heel veel van.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 18:16

Een overdekte longeerbaan is inderdaad niet heel erg makkelijk te vinden. Buitenrust is wel een goeie tip, dank.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 18:22

Stal nieuwland in wijdewormer? Of stal marijnssen. Die laatste ziet er wel heel goed uit haha.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 18:32

Raamzicht schreef:
Is van stal al open? Weet iemand de tarieven?

Van stal gaat geen pensionstal starten maar een 'natural' manege. Het is dus niet mogelijk om daar je paard te gaan stallen. :)

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 18:40

Oh okay! Dus totaal irrelevant voor dit topic, ha! Dank!

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 18:47

Ah, goed om te weten! Nelleke, heb jij inmiddels een fijne stal gevonden? Jij stond bij Hilverzicht toch?

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 19:01

Nieuwland is voor mij ook nog n optie, misschien ook eureka voor iemand? Vond zelf de sfeer niet heel fijn maar is inmiddels twee jaar terug.
Marijnissen is alleen leuk als je bij hem wilt lessen, geen instructie van buiten toegestaan.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:07

FCSA, ik ben alweer 3,5 jaar weg uit hilverzicht. Vond het een hele fijne stal en voor mensen uit de omgeving Hilversum echt een aanrader maar je moet wel een paard hebben die de kaas niet van z'n brood laat eten.

Bij mij was uiteindelijk de afstand + files het grootste struikelblok. Ik sta sindsdien naar volle tevredenheid op de Middenhoeve in Amstelveen. Zie voor meer info ook mijn eerdere posts in dit topic.

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 22:38

Ghostattack schreef:

Gaucho schreef:
Sta zelf met veel plezier op Wennekers; bied mij binnen de mogelijkheden hier in de randstad de meeste vrijheid om mijn paard te houden op de manier die ik wil ;-) Paard heeft het ook echt naar zijn zin hier.

Het lijkt mij ook een heerlijke plek om te staan! Ik ben er wel eens geweest en vond de paarden er ook echt fijn bijstaan en toen (overdag ) was het er ook lekker stil dus de paarden krijgen wel hun rust.
Dat massale lijkt mij zelfs een pluspunt, lekker anoniem en met rust gelaten worden :)