Divoza ervaringen gevraagd.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

eclair98

Re: Divoza ervaringen gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 17:51

ik wou wat bestellen, maar durf niet na al deze verhalen!

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 20:52

Gewoon doen...

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 15:40

eclair98 schreef:
ik wou wat bestellen, maar durf niet na al deze verhalen!

Gewoon doen hoor, soms gaat het fout, maar 9 van de 10 keer krijg je gewoon mooi je bestelling hoor. ;)

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 20:07

ik heb gelukkig wel goede ervaringen met het personeel in heteren (of in ieder geval één personeelslid :) ) ik wilde een aanpassing op een standaard men tuig. ze heeft hiervoor meerdere keren naar de leverancier gebeld en daarna weer naar mij gebeld voor overleg.
omdat ik een aangepast tuig niet meer kon ruilen bood ze zelf aan eerst een normaal tuig te bestellen voor mij zodat ik kon passen of de maat goed was. ook hiervoor belde ze weer op eigen initiatief. ik heb dus eerst dat standaard tuig gepast en daarna dit teruggebracht en m'n wensen doorgegeven voor het aangepaste tuig, wat nu in bestelling is.
ik vond het echt heel netjes hoe vaak ze me gebeld heeft en hoe ze mee dacht :j

ik heb zelfs een menhoofdstel wat ik erbij had gekocht terug gebracht omdat er op internet een kortingsactie was en ik hem dus alsnog via de webshop heb besteld, dat was geen probleem ik had groot gelijk vond ze.

helaas ging het bij de webshop wel fout. eerste keer ontbrak de keelriem van het hoofdstel. dus teruggestuurd.
het tweede hoofdstel had losse stiksel op de frontriem en zag er daarnaast ook niet mooi uit, wat scheurtjes in het leer en was zowiezo een oud model van dit hoofdstel. dus weer teruggestuurd. nu m'n derde hoofdstel binnen en die is gelukkig wel goed :+
ik geloof niet dat ze nog winst hebben gemaakt op dit hoofstel aangezien ik hem met 25% korting heb gekocht en er nu 5 x verzendkosten aan zitten!

_Deniise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 20:26

Ik ga ook niet meer bestellen bij Divoza. Als ik iets haal dan echt vanuit de winkel, maar niet meer via internet. Ik had zwarte jodphurs en chaps besteld. Chaps in 2 maten, omdat ik niet wist welke ik nodig had. Bestelling kwam prima.op tijd, alleen toen ik de doos opende mistte er een paar chaps en schoenen. De chaps die ik wel kreeg waren bruin ipv zwart... Ben toen naar Enschede geweest en ruilen was geen probleem. Maar daarvoor bestel ik niet via internet. Tijdje geleden een broek besteld, kwam ook na een paar dagen al alleen was de verkeerde maat + kleur. Nou daag, ik bestel niet meer :D in de winkel wisten ze niet eens dat de kleur broek bestond en retourneren was ook heel moeilijk voor ze..

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 20:43

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 14:38

Ik had laatst in elk geval een superervaring: woensdag om 20:00 's avonds wat besteld, de volgende dag om 14:00 al in huis... Het ging om een deken die in de aanbieding was, en hij zat perfect.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 21:55

Ik had vorige week een dekje besteld en was volgende dag gelijk binnen.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 19:10

Wij hadden een Eskadron dekje, na 1 wasbeurt was de rand kapot, binnen een week hadden we een nieuwe, omdat we zo'n goede klant zijn :)

inge_romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 19:49

hier nu ook wel een goede ervaring. Wij gaan altijd naar divoza Heteren, maar daar hebben de mensen totaal geen intressen en geen verstand ervan lijkt het. Ik had een nieuwe cap nodig en ben met mijn moeder erheen gereden. Aan de eerste die we vroegen of een bepaalde cap er was kregen we als antwoord: "als hij er niet ligt hebben we hem niet".. Dus wij verder gekeken en toen kwam er een andere medewerkster aan om te vragen of het allemaal lukte. Wij hebben aan haar dezelfde vraag gesteld en kregen toen als antwoord dat er een vrachtwagen aan het lossen was en dat ze wel even ging kijken of hij daarbij zat.. Zij heeft gekeken en daar zat hij niet bij.
Heb toen dezelfde cap opgehad maar in een andere kleur. De medewerkster heeft toen prima gekeken of hij goed paste en ons toen aanbevolen om de cap via de webshop te bestellen want daar was op dit moment ook nog 15% korting. Dit hebben we op dinsdagavond rond half 7 gedaan en vanmiddag was de cap er om 14 uur. Goede levering dus uiteindelijk!

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 16:08

Ik bestel ook nooit meer bij Divoza :). In april stal schoenen besteld, stond al bij dat ze pas met een maand kwamen. Prima. Alleen een maand later niks ontvangen. Ik erheen gemaild, ze hadden een maand vertraging... Later heb ik nog een keer een bitje en een hoofdstel besteld. Kreeg mijn pakket. Bit zat er niet bij, die zou een week later komen en mijn hoofdstel was de verkeerde maat. Gebeld en terug gestuurd. Paar dagen later kwam het nieuwe hoofdstel maar weer niet de goede. Daar heb ik het geld maar van terug gevraagd. Ondertussen was het bitje er nog niet. Dit werd iedere keer maar uitgesteld, na 2maanden heb ik hem toen eindelijk gekregen....

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 20:00

Ik heb nog nooit iets bestelt, alleen gewoon gekocht omdat ik niet zo ver weg woon van een megastore. Ongeveer 2 maandjes terug een rijbroek, hij is heel fijn!

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 21:02

ik bestel best veel, maar nog nooit problemen gehad. 1 keer hoofdstel niet kunnen leveren, maar had ik 3 dagen erna binnen.

HeleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 21:12

Bah helemaal met je eens koop daar nooit meer wat!

Ik was opzoek naar nieuwe laarzen, ik loop naar de kassa in de divoza en vraag of iemand me zou kunnen helpen het eerste wat het meisje achter de kassa zegt is: 'wil je serieus passen of ehh..'. Vond dit zoo onklantvriendelijk! maar goed.. met moeite bleef ik beleefd en zei ik 'ja natuurlijk', met een zuur gezicht keek ze en zei ze met een zucht ' ik ga wel even iemand achter halen'.
10 minuten gewacht en eindelijk kwam er iemand. Veel zin had ze er niet in.. Ik wees de laars aan en zei de maten. Haar eerste reactie was 'pas je niet.'
Ondertussen was ik al lichtelijk geiiriteerd en zei vriendelijk dat ik ze wel zou passen met een zooltje en dat ik dit op z'n minst even kon proberen.
Ze zei dat het niet kon, toen zei ik dat ik ze wilde kopen en of ik af kon rekenen.
Ze weigerde en zei dat ze de laarzen niet aan mij verkoopt, shagerijnig als ik was ben ik de winkel uitgelopen en reken maar niet op dat ik daar nog wat koop!

dalmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 10:07

HeleenM> dat is wel apart..je zou toch denken dat ze graag willen verkopen ten eerste...maar zo`n klantonvriendelijke uitstraling ..het zou mij op de lippen liggen om te vragen of ze uberhaubt wel lol heeft in dr werk...
Ik had een soort gelijke ervaring in de winkel van Divoza Enschede...werd niet echt serieus genomen om verder te passen en zoeken...ben ook uiteindelijk weggegaan.

Toch in het verleden wel eens wat besteld en dit was altijd prima.

_LauraD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 21:12

Na mijn eerdere vrij negatieve ervaring in de winkel in Heteren, ben ik vandaag voor het eerst weer naar de winkel gegaan. En het mag gezegd worden... De service was dit keer SUPER! Bij binnenkomst werd er vriendelijk gedag gezegd, er kwam al heel snel een verkoopster op ons af om te vragen of ze kon helpen. Ze gaf goed en eerlijk advies, nam de tijd, was heel geïnteresseerd en heb ook nog gezellig met haar gekletst over haar paard :)
Ik ben dit keer echt met een tevreden gevoel de winkel uitgelopen.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 12:46

Ik heb nog nooit 'problemen' met divoza gehad.
Laatst een sjabrak besteld, had al gezien dat ie in Leek niet op voorraad was, kreeg na het plaatsen van de bestelling netjes een mailtje van een medewerker dat t sjabrak uit een andere winkel moest komen en dat ik het dan en dan kon verwacht. Had t mooi optijd binnen.

En eerder dit jaar had ik een regen dekend besteld, roze met bruin maat 175.. Deken nog niet nodig gehad, toen ik me bedacht dat passen wel handig was. Bleek er in de verpakking (waar wel 175 opstond) een 215 te zitten.. Kon kosteloos terug sturen en kreeg een nieuwe.. Alleen was de kleur die ik wou er niet meer in mijn maat.. Dus andere kleur dan maar... Kreeg ik een mailtje dat iemand de deken in de maat en kleur die ik wou hebben retour had gedaan, dus dat ik alsnog de goede kon krijgen :)

Enige iets minder positieve ervaring was in een winkel zelf, waar ik nieuwe leren laarzen wou kopen. Enige laarzen die ze in mijn maat hadden was het showmodel (incl de bijbehorende beschadigingen, kreukels ed) toen ik aangaf de laarzen wel te willen hebben, maar niet voor het volle pond (ze mochten/wouden/konden niet 'nieuwe' ongebruikten bestellen) moest ik niet zo zeuren, want de laarzen waren uiteindelijk om aan te doen en te gebruiken. Beschadigingen kwamen dan vanzelf... Zal best, maar als ik iets nieuw koop hoef ik geen beschadigingen voor die prijs... Heb ze dus ook niet gekocht.

HeleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 13:13

Na bijna een jaar wachten heeft mijn vader nu eindelijk zijn op maat gemaakte jodphurs.. duurde oneindeloos lang, divoza zei dat het de fout van petri was en hij hoefden uiteindelijk ook maar de helft te betalen maar hij had ze graag wat eerder gehad. Ook heeft m'n vader laarzen voor me besteld bij divoza van petri die er onderhand ook al bijna moeten zijn, had laatst even gebeld of ze al wisten wanneer ze er zouden zijn. Ik kreeg een aardige mederwerkster aan de lijn en ze belde petri, petri nam niet op, ze vroeg om mijn nr en zou me afgelopen donderdag opbellen.. maarja nog niks te horen gekregen.

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 14:22

Paar weken terug ben ik met mijn dochter bij Divoza geweest om een hooizak te kopen. Deze was echter niet op voorraad, maar kon uit een andere vestiging komen en zou dan in die week erna na mijn huis worden gestuurd.
De zaterdag erop nog niks ontvangen dus maar gebeld, en er werd mij verteld dat ze konden zien dat het de volgende maandag tussen 8-12 uur zou worden geleverd.

Helaas maandag niks ontvangen, dus wederom gebeld en meer dan een kwartier aan de telefoon gehangen. Wel werd me verteld dat ze niet wisten waar het pakketje was. Ze zouden dit uitzoeken en mij in de middag terug bellen.

Helaas niet terug gebeld en dus donderdag maar weer gebeld. Kreeg de zelfde mevr. aan de telefoon en vertelde dat haar collega mij had moeten terug bellen. Ze ging er achteraan en ik kon wederom weer meer dan een kwartier aan de lijn blijven hangen.
Daarna kreeg ik haar terug aan de lijn en ze wisten niet waar m'n pakje was en was verder ook niet op voorraad dus kon een ander uitzoeken. Dit wilde ik niet dus kon m'n geld terug krijgen.

Toen heb ik de melding gemaakt dat ik dit allemaal erg slordig vond, eerst zeggen dat het s'maandag bij mij binnen komt, dan niet terug bellen en telkens behoorlijk lang aan de telefoon hangen.

Dat de melding was gedaan dat het op maandag binnen zou komen bij mij wist de mevr. aan de telefoon ook niks van, wat er was helemaal geen code van mij bekend. En dat ik niet was terug gebeld bood ze haar excuus voor aan want dat had ze niet gedaan. Waarop ik vroeg: "dat zou je collega toch doen?" Neej sorry dat was mijn fout.

En toen ik vroeg hoe het zat met de kosten voor het lange bellen, en dat ik deze service zeker niet had verwacht. (Ben al jaren klant en doe ook voor de manege en vereniging waar ik voor werk regelmatig inkopen bij hun) Heb toen ook wel vertel dat ik een melding ging doen bij mijn collega's als dit niet netjes werd afgehandeld.
Denk dat ze toch wel wat schrok en vertelde dat ze een waardebon zou sturen voor de gemaakte kosten, tijd en als excuus.

Geld is na 1,5 week terug gestort, maar waardebon is nog steeds niet binnen.

Ik snap dat waar mensen werken fouten worden gemaakt, maar vin dit wel een erg slechte service. En wil niet worden afgebrand, maar ben wel benieuwd naar de goede/slechte ervaringen met Divoza.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 01:40

Ik kom wel eens in de winkel in Heteren, en wordt daar altijd goed geholpen. Ik heb hele brede voeten en laarzen kopen is voor mij echt een probleem. Daar ben ik net zo lang mee geholpen tot ik alle laarzen en jodphurs gehad had. Helaas pastte mij niks (stomme voeten xd) maar ik vind dit wel een goede service. Een vriendin van mij heeft laatst een broek besteld, die kwam ook gewoon op tijd binnen. Dus ik heb nog nooit een slechte ervaring gehad bij Divoza (hooguit chagrijnige medewerkers, maarja iedereen is wel eens chagrijnig dus die hadden gewoon hun dagje niet denk ik :p). Ik heb echter wel heel veel slechte ervaringen (met name met bestellen) gehoord..

Tiepfout

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 13:10

Ik bestel af en toe wel eens iets op de site, komt altijd snel aan !

Stuntel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 13:36

Ze weten ook heel goed met twee maten te meten.

Voor een zestal weken terug vroeg ik een offerte voor een nieuw zadel (kaal), was geen probleem en ik kreeg um ook vlot, dik in orde. :)

Nu was ik er afgelopen week weer, maar kreeg ineens geen korting op de prijs omdat ik geen beugels, riemen en singel e.d. erbij wilde. :?

Hadden ze nog nooit aan gedaan volgens de dame in kwestie...nou vraag ik je... _-:(

Amorosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 14:48

Wel, ik heb eigenlijk nooit slechte ervaringen gehad met Divoza. Ze zijn altijd erg schappelijk, ook als er dingen stuk zijn of beschadigd, zoals beugelriemen, die liet ik zien (leer was geschaafd) en kreeg gelijk nieuwe mee.
De zadelpasservice laat wat te wensen over en je moet goed kijken als je er een zadel koopt nieuw of 2e hands, dat deze goed is, niet scheef etc en naar een echte zadelmaker brengen.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 15:27

hier eigenlijk geen slechte ervaringen gehad, of ze zijn heel correct opgelost.
wel eens wat besteld, en ging prima.
me zusje heeft er voor ee ntijd terug een zadel gekocht, zadel werd gratis na een aantal weken opgevuld, ze kreeg m terug en was totaal verkeerd opgevuld, met het verkeerde materiaal, lag dus totaal niet meer. zadelpasser er weer bijgehad, en was idd totaal niet goed. Me zusje heeft een nieuw zadel terug gekregen, zonder enige moeite.

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 16:09

ZozoChanel schreef:
Wel, ik heb eigenlijk nooit slechte ervaringen gehad met Divoza. Ze zijn altijd erg schappelijk, ook als er dingen stuk zijn of beschadigd, zoals beugelriemen, die liet ik zien (leer was geschaafd) en kreeg gelijk nieuwe mee.
De zadelpasservice laat wat te wensen over en je moet goed kijken als je er een zadel koopt nieuw of 2e hands, dat deze goed is, niet scheef etc en naar een echte zadelmaker brengen.

Door een MOD :P op m'n vingers getikt dus aangepaste tekst.

Zadel zou ik daar nooit kopen, of gelijk laten nakijken door een ECHTE zadelmaker. Heb al zo vaak gezien dat het niet gaat. Ooit zelf een zadel met hele scheve kussens meegekregen. En ook aanpassen van zadel doen ze zonder ooit je paard maar te hebben gezien.