Laat goed keuren en maak DUIDELIJKE afspraken, het liefst op papier! Als het fout gaat heb je anders geen been om op te staan...
KusNiek
Geplaatst: 04-04-12 14:59
Ik heb daar vandaag een paard gekocht! hele goede ervaring mee! super paardje! goede service! netjes gekeurd & thuis gebracht.. totaal geen probleem! Ik ben erg tevreden en raad t iedereen aan!
ThePast03
Geplaatst: 04-04-12 19:34
Moderatoropmerking:
Zojuist weer een bericht verwijderd die niet aan de regels van ED voldeden en/of off topic waren. Hierbij het verzoek om voordat je een bericht plaatst goed de Regels en richtlijnen van ED door te lezen.
Reacties verwijderd, alleen eigen ervaringen zijn toegestaan!
Dickylove
Geplaatst: 06-04-12 12:57
Heey,
Ik zou het niet doen als ik jou was. Ik weet niet wat ze met die paarden doen , maar op die foto's van de site zien ze er allemaal top uit. Ik ging der pas geleden voor een paard kijken. Ik mocht er zoveel berijden en uitproberen als ik wou. Al snel werd ik helemaal verliefd op een e pony. Ik echt zo blij en gelukkig als een kind. Zat te springen van blijschap in de auto toen we hem gingen ophalen. Hij had van hun EIGEN dierenarts een gezondsheidsverklaring. Bij mij op stal ontdekte ik dat die raar hoeste, Ik zocht er niets kwaads achter maar voor de zekerheid even laten keuren. Hier kwam uit, dat die gaten in de longen had, en kreupel liep op 3 benen. Ik was echt zoo onbeschijfelijk verdrietig, en wou het niet geloven, dus 3 dagen later kwam er een 2e veearts om het te onderzoeken. De gaten in de longen klopten en de kreupelheid werd onderzoctht, hij had atrose in heel de rug, het was niet behandelbaar en de pony had nog ongeveer 6 maanden te leven daarna zou die het nier meer uithouden van de pijn. Ik was echt kapot van verdriet , want ik was echt gek op die pony. De pony werd terug gebracht naar de handelstal,, Waar we vervolgens werden uitgelachen door eigenaar en die zei: ooh neem je toch een ander mee! Heb ik dus mooi niet gedaan. Ik trap er ook niet in als die zegt: neem de pony maar langer op proef, want je raakt zo gechecht aan hem dat je door alle gebreken heen gaat kijken en een ziek paard/pony gaat kopen voo een hoge prijs, omdat je hem/haar niet meer kwijt wil.
Ik geloof heus wel dat er ook gezonde paarden staan, maar je moet echt puur geluk hebben. Zelf de mijne had van die stal een gezondsheids verklaaring en die had ng 6 maanden te gaan. Er lopen duizenden paarden op de wereld , ik zou even verder kijken als ik jou was. Maar ja , das mijn mening, Ik heb een hele rot ervaring gehad met die stal en mis die pony nog steeds heel erg.
gewoon je ogen open houden. het is tenslotte een handelaar en hij moet er zijn brood mee verdienen maar particulieren kunnen je ook beduvelen hoor! en altijd laten keuren door je EIGEN dierenarts!
Handelaars zijn en blijven handelaars. Ik ben zelf destijds ook daar gaan kijken, en mijn ervaring was niet zo best, ga ik verder niets over zeggen, dat het niet positief was moet genoeg zijn.
Ik ben uiteindelijk twee jaar geleden WEL geslaagd bij een andere handelaar, die op Bokt al helemaal slecht aangeschreven -stond- (heel duidelijk STOND, want tegenwoordig handelt deze persoon solo en verricht erg goed werk, en nee, naam ga ik niet noemen, ik heb geleerd dat dat hier alleen maar tot wellus-niettus touwtrekken leidt. PB mag als je het per se wil weten.) Nog geen dag spijt gehad en mijn paardje doet het super!
Mijn grootste tip, die is hier ook al vaker gegeven, neem je eigen veearts mee, neem je eigen instructeur/instructrice mee, en ga vooral op je eigen VERSTAND af (niet gevoel, want dan heb je een groter risico de mist in te gaan). Dit geldt niet alleen voor als je naar een handelaar gaat, maar ook een particulier, manege... etc!
Ik denk dat je sowieso altijd goed alert moet blijven als je een paard gaat kopen.
Ik ben ooit een paar keer bij Jansen van den Hout geweest. Ik kwam er achter dat mijn oude pony daar terecht was gekomen en ging kijken. Toen kwam er ook een beetje achter hoe alles in zijn werk gaat.
Ik zou zelf persoonlijk niet zo snel een paard daar kopen. Maar er zullen heus wel goede paarden tussen zitten, maar die staan er dan vaak ook niet lang.
het is heel simpel, het is ene handels stal, er is een flink verloop in paarden wat aankomt en verkocht worden. van sommigen weten ze een hoop, van anderen wat minder. Als je een paard koopt, laat je het keuren, door een zelfgekozen dierenarts, niet door de dierenarts van de betreffende stal. Nooit, maar dan ook Nooit af gaan op een aanwezig zijnd keuringsrapport , niet bij deze stal, niet bij de stal op de hoek , al zou de paus zelf een handels stal hebben, ook nioet op het keuringsrapport van de paus
dat geld voor alle stallen, je moet zelf ten alle tijden kritisch blijven , als het kan een tweede paar ogen meenemen die ene realistische kijk op jouw kunnen heeft en een goede kijk op paarden.
samm18
Geplaatst: 13-04-12 17:43
ook ik heb een paard van stal jansen! tot nu toe heb ik er geen problemen mee gehad! maar iedereen heeft altijd wel een andere mening over een stal.. en vooral handelstallen! maar ik zou ook wel door je eigen dierenarts laten keuren! want bij mij hebben ze ook een dieren arts er bij gehaalt voor dat ik dr kwam ophalen,, en die heeft er dingen neer gezet waar niks van klopt! voor de rest zijn ze erg vrij!
bij mij werd toen gezegd dat het paard gekeurd was , maar dat hij het rapport niet kon vinden. toen ik haar liet keuren was hij blij dat ze goed gekeurd was . alleen snapte hij absoluut niet dat de chip ,papieren en de tanden niet overeen kwamen. op die basis en een hoop gedoe heeft hij het paard terug genomen. ik ben me toen in hun gaan verrdiepen op internet en er kwam niet veel goeds naar boven. helaas maar waar. ben er ook nooit meer heen gegaan. al zullen er ook mensen bij zijn die er wel een leuk paardje van hebben. mij niet meer gezien.
Kinel, en lag dat aan JVDH of aan de vorige eigenaar?
Wij hebben voor meer dan 20 jaar terug een gestolen Belgische derde bezichtigingshengst gekocht bij een handelaar. Zat geen papier bij en we hebben hem laten castreren. Hij bleek uiteindelijk dus gestolen in Belgie, viavia in NL terecht gekomen bij een handelaar, die wij wel hadden kunnen beschuldigen, maar die wist ook niet beter.
Heb een pony gehad die 2 paspoorten had, ook gekocht bij handelaar, daar papier bij gekregen en uiteindelijk via oude eigenaar nog een paspoort, van een andere instantie op een andere chip. Kon de handelaar niks aan doen, wij ook niet.
Ook een paard gekocht bij weer een andere handelaar, die zou volgens papsoort 17 zijn, volgens TA en DA was ze echter 27 minstens. Waar dat dan is mis gegaan???
Soms krijg of hoor je dingen van oude eigenaren waar je als koper (of je nu handelaar bent of niet) vanuit gaat dat het klopt.
kimbreitling
Geplaatst: 02-05-12 11:42
Hoi Allemaal,
Ik ben op zoek naar een paard en ga vrijdag kijken bij Jansen van den HOut. Weet iemand misschien meer over Winnetoe en Zerou?
Ik ben op zoek naar een paard en ga vrijdag kijken bij Jansen van den HOut. Weet iemand misschien meer over Winnetoe en Zerou?
Een simpele blik op google laat je iig zien dat Zerou actief in de sport is geweest onder Vera de Groof in de gehandicapten wedstrijdsport. Of er moet heeeeel toevallig nog een Zerou van Krack C zijn.
Zerou staat me ook enorm aan, heb alleen wat bang van de karakters van Krack C's... Verder vind ik Dolce Vita, dreamer en Waleska ook wel erg leuk. Voor al Waleska, ze lijkt me een lieve blik te hebben. Maar ik ga deze keer niet op het uiterlijk af, gewoon op een gezond en braaf paard. Heb er genoeg mee meegemaakt nu!
kimbreitling
Geplaatst: 02-05-12 13:03
Kelly:dank je wel.
arabiertje: heb je met de stal nare ervaringen of met paarden in het algemeen?
Heb zelf een merrie van bij stal jansen van den hout. En heb er helaas hier en daar al wat met mee gemaakt, of jansen van den hout daar schuld door treft dat weet ik niet. Waren ze er van op de hoogte, dat weet ik ook niet. Maar mijn merrie heeft veel dure behandelingen nodig, terwijl er geen zekerheid is dat het ooit nog goed komt. Heb haar drie maand, gekocht als top dressuur paard. Maar heb er in totaal maar een 5 keer mee kunnen rijden. Ze staat nu lekker op de weide te genieten, zaterdag ga ik opnieuw naar JVDH. Op deze manier kan ik niet meer van haar genieten, vind het enorm spijtig.
Ja, inruil is mogelijk. Aangezien ik die garantie heb van 6 maand verborgen gebreken, het is voor mij alleen heel erg moeilijk om haar daar weer heen te doen. Het gaat me echt pijn doen, maar het kan niet meer anders. Heb het geprobeerd, en het is me niet gelukt. Ik hoop allesinds dat ze hier drie mooie maanden heeft gehad... Gelukkige verjaardag trouwens Babootje.
Haha, dank je. Tja het is fijn dat je bij JvdH altijd weer terug kunt. Maar veel doen dat niet omdat ze inmiddels aan het paard zijn gehecht. Ik heb gezien dat je wel zo verstandig bent. En Warona krijgt vast wel weer een goed baasje, maar waarschijnlijk niet als sportpaard. Je zou ze graag allemaal willen houden maar helaas hebben we daar meestal niet de ruimte voor. Ik heb dat zelf ook een paar keer meegemaakt maar altijd weer een goed adres voor weten te vinden. Ik hoop voor je dat je een geschikt paardje weet te vinden. Dat is vaak al moeilijk genoeg.