stalling omg Ede

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Blacky94

Berichten: 3523
Geregistreerd: 07-07-08

Re: stalling omg Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 19:13

Ik weet dat dit eigenlijk niet helemaal het juiste topic is, maar weet iemand hier toevallig of er ook stallen hier in de buurt een paardentrailer verhuren aan mensen van buitenaf? Of evt. andere locaties? HBL trading is bekend, die wil ik anders morgen even bellen :)
Mag ook per PB om het topic een beetje netjes te houden :o

Levita

Berichten: 1422
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Re: stalling omg Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 22:57

Waterberg in Arnhem

kiko

Berichten: 839
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 00:16

Niwla schreef:
Weet iemand ook plekken waar vakantiestalling aangeboden wordt? Voor als je zelf op vakantie bent bedoel ik, ze staan bij mij thuis en ik vind het altijd wel fijn om ze dan ergens onder te brengen. Eerder gingen ze naar Franke/ Joël maar daar kan ik ze de laatste jaren niet meer kwijt.


Kun je niet iemand in huis nemen? Doen wij ook als wij weggaan. Heb je gelijk dat er iemand in huis zit (ivm inbraak) . Ik kan moeilijk mijn konijn , merrie met veulen en shet en kat ergens anders gaan onderbrengen. Wordt beetje een dure bedoeling. Je hebt op fb ook een forum waar je oproep kan plaatsen. Komen mensen gratis oppassen. Is dan soort vakantie voor ze.
Wij zitten aan de rand van het bos en hebben bijna 2 hectare grond. Dat is geen straf om hier op te passen. Mijn vriendin had gedaan en die zei je snapt nu wel dat ik voortaan elke keer kom als jullie weggaan. Die vond het heerlijk.

Captain

Berichten: 21463
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 09:23

Iemand nog een goede hoefsmid (alleen bekappen nodig) die plek heeft voor 2 paarden in Ede? Wij vallen helaas nét buiten het gebied van mijn huidige hoefsmid.

DubbelFun

Berichten: 89001
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: stalling omg Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 09:25


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34875
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 09:46

Wordt heel lastig Captain. Verschillende zijn gestopt of gaan stoppen binnenkort. Wij hebben al jaren dezelfde, maar deze neemt geen nieuwe klanten meer aan.

Captain

Berichten: 21463
Geregistreerd: 15-10-08

Re: stalling omg Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 09:48

Ja daarom vraag ik het hier want degene die ik ken hebben geen plek.

DubbelFun

Berichten: 89001
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: stalling omg Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 09:53

Ik weet niet of Patrick nog nieuwe klanten aanneemt, maar vragen kan geen kwaad :)

_Rosanna

Berichten: 2896
Geregistreerd: 20-05-06
Woonplaats: Ede

Re: stalling omg Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 10:17

Wij zoeken voor mijn moeder in otterlo ook een nieuwe hoefdsmid omdat die van haar gestopt is hebben er al 8 ofzo gebeld niemand heeft plek :( moeten nu steeds na de kliniek rijden.

Sure_lee

Berichten: 10450
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: stalling omg Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 10:28

Misschien heeft Suzanne de Kloe nog ruimte. En anders misschien nog Bjorn Rhebergen. Die zit wel meer in mijn regio maar wellicht heeft hij een route richting Ede.

schaapie18

Berichten: 483
Geregistreerd: 20-07-08

Re: stalling omg Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 13:08

Wij hebben sinds kort Lennard van de Lagemaat. Kan er nog niet heel veel over zeggen is pas 2x geweest. Maar in ieder geval een fijne rustige smid die zijn tijd ervoor neemt.

Captain

Berichten: 21463
Geregistreerd: 15-10-08

Re: stalling omg Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 15:19

Dank jullie wel, ik ga morgen eens rond vragen! :*

Captain

Berichten: 21463
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 12:46

Inmiddels een hoefsmid gevonden, bedankt voor het meedenken!

_Rosanna

Berichten: 2896
Geregistreerd: 20-05-06
Woonplaats: Ede

Re: stalling omg Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 20:21

Dankzij dit topic zijn wij ook voorzien :)

pantarhei

Berichten: 9103
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Re: stalling omg Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 21:42

Hoorde gerucht dat De Harn stopt met pension, weet iemand meer? Als het klopt weer een stal minder

Blacky94

Berichten: 3523
Geregistreerd: 07-07-08

Re: stalling omg Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 00:56

Ik zag een paar dagen terug wel dat er een stal in deze omgeving per 1 juli sluit voor pension. Ben er alleen nog niet achter welke :o
Zou wel gek zijn als ze nu ineens sluiten want toen ik een paar weken terug nog op zoek was kwam ik nog een recente advertentie tegen dat ze stallen leeg hadden :=

_Rosanna

Berichten: 2896
Geregistreerd: 20-05-06
Woonplaats: Ede

Re: stalling omg Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 06:05

Harn is dat die van Dennis ? Die gaat stoppen met pension omdat die 10 stallen aan 1 iemand kan verhuren wat ik begreep.

Laura1982

Berichten: 4093
Geregistreerd: 23-01-04

Re: stalling omg Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 07:49

Ja inderdaad de Harn

pantarhei

Berichten: 9103
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 10:59

Ja De Harn is van Dennis Ausma

Wel balen weer een stal dicht

kiko

Berichten: 839
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Bennekom

Re: stalling omg Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 12:47

Ik ben blij dat ik die van mij aan huis heb want zou nu niet eens weten waar ik naartoe zou willen.
Straks met afspenen moet ik even kijken of ik de merrie misschien 1-2 maanden wegbreng maar ben er nog niet uit waarheen maar dan is ook de vraag of daar dan plek is. Mijn hengstveulen blijft van de winter thuis namelijk. Er komt een ander hengstveulen bij.

Blacky94

Berichten: 3523
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 13:25

kiko schreef:
Ik ben blij dat ik die van mij aan huis heb want zou nu niet eens weten waar ik naartoe zou willen.
Straks met afspenen moet ik even kijken of ik de merrie misschien 1-2 maanden wegbreng maar ben er nog niet uit waarheen maar dan is ook de vraag of daar dan plek is. Mijn hengstveulen blijft van de winter thuis namelijk. Er komt een ander hengstveulen bij.

Ik snap je helemaal. Hier toch ook een partij stress gehad toen ik laatst op zoek moest naar iets anders, hoofdzakelijk omdat ik om medische redenen eigenlijk ook niet nog weken aan wilde kijken en ik 2 dagen koliek tgv een niet passend ruwvoerbeleid wel genoeg vond ;(

Wanneer ga je afspenen? Ken wel een stal die nu tijdelijk plek heeft maar dat is tot oktober, misschien november omdat dan de jonge paarden terug op stal komen.

Niwla

Berichten: 4125
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 14:29

kiko schreef:
Niwla schreef:
Weet iemand ook plekken waar vakantiestalling aangeboden wordt? Voor als je zelf op vakantie bent bedoel ik, ze staan bij mij thuis en ik vind het altijd wel fijn om ze dan ergens onder te brengen. Eerder gingen ze naar Franke/ Joël maar daar kan ik ze de laatste jaren niet meer kwijt.


Kun je niet iemand in huis nemen? Doen wij ook als wij weggaan. Heb je gelijk dat er iemand in huis zit (ivm inbraak) . Ik kan moeilijk mijn konijn , merrie met veulen en shet en kat ergens anders gaan onderbrengen. Wordt beetje een dure bedoeling. Je hebt op fb ook een forum waar je oproep kan plaatsen. Komen mensen gratis oppassen. Is dan soort vakantie voor ze.
Wij zitten aan de rand van het bos en hebben bijna 2 hectare grond. Dat is geen straf om hier op te passen. Mijn vriendin had gedaan en die zei je snapt nu wel dat ik voortaan elke keer kom als jullie weggaan. Die vond het heerlijk.

Dat hebben we wel eens overwogen, maar buiten familie om vinden we dat geen prettig idee. Gelukkig heb ik een heel fijne bijrijdster die de verzorging op zich neemt als we geen vakantieplek hebben.

Tsjonge, er blijft weinig over hier in de regio zo. :=

kiko

Berichten: 839
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 15:24

Blacky94 schreef:
kiko schreef:

Ik snap je helemaal. Hier toch ook een partij stress gehad toen ik laatst op zoek moest naar iets anders, hoofdzakelijk omdat ik om medische redenen eigenlijk ook niet nog weken aan wilde kijken en ik 2 dagen koliek tgv een niet passend ruwvoerbeleid wel genoeg vond ;(

Wanneer ga je afspenen? Ken wel een stal die nu tijdelijk plek heeft maar dat is tot oktober, misschien november omdat dan de jonge paarden terug op stal komen.


Koliek is verschrikkelijk. Mijn oude merrie heeft het vaak gehad maar dan door het gras meestal. Helaas is koliek bij haar einde geworden maar toen was ze 26.
Hier geef ik 3x daags en in de winter 4x. Mijn merrie heeft haar hooi niet eens op van de avond ervoor of als ik in de avond kom voeren. Mijn shet wel maar haar hobby is eten. Die staat tegenwoordig met graasmasker anders ontploft ze.
Zal pas eind september zijn dat ik hem ga afspenen. Dan is hij een half jaar. Denk dat ze minimaal een maand gescheiden moeten zijn. Dus zal om 1-1,5/2 maand(en) gaan. Maar wil wel dat ze lekker buiten komt. Ze staat nu ook van 9 tot 5 buiten.

kiko

Berichten: 839
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 15:28

kiko schreef:
Niwla schreef:
.[/uquote]
Dat hebben we wel eens overwogen, maar buiten familie om vinden we dat geen prettig idee. Gelukkig heb ik een heel fijne bijrijdster die de verzorging op zich neemt als we geen vakantieplek hebben.

Tsjonge, er blijft weinig over hier in de regio zo. :=

Snap ik. Wij hebben liever ook een bekende in ons huis. En geef niet graag mijn dieren uit handen.

Er zijn zo nog maar weinig stallen. Maar heeft voormalige stal Stoeterij Willemien niks? Heet nu SW volgens mij. Was daar laatst en zag nog veel lege stallen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34875
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 17:54

Is dat nog een pensionstal? Ik weet dat 2 eventing ruiters hun paarden daar hebben. Maar geen idee of het ook open staat voor andere klanten.