Stalling regio Arnhem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

upendo

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 17:03

Volgens mij is/was er bij van Binsbergen een stalletje vrij. Is wel zelf doen, al schijnen er onderling wel veel dingen te regelen te zijn. :)

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 20:04

Faelynn schreef:
Wij hebben nu uiteindelijk een huis gekocht in Rheden, wel nog dicht bij Arnhem, maar moet nu wel echt op zoek naar een stalling dus, best wel spannend.

Welkom in Rheden, daar woon ik ook

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 20:25

EmptyWords schreef:
Faelynn schreef:
Wij hebben nu uiteindelijk een huis gekocht in Rheden, wel nog dicht bij Arnhem, maar moet nu wel echt op zoek naar een stalling dus, best wel spannend.

Welkom in Rheden, daar woon ik ook

Dankjewel! Word de eerst keer dat ik ga verhuizen en eerste keer op mezelf wonen. Bevalt het een beetje in Rheden?

Ik zal veel stallen gaan bezoeken denk ik, heb liever een volpension, sta nu op een doe het zelf stal en vind dat best wel zwaar, toen ik nog werkte moest ik regelmatig hulp inschakelen van mijn moeder omdat ik het gewoon niet redde, dat wil ik liever niet meer, ze doet het met liefde, maar toch geeft ze wel aan dat als het niet hoeft dan liever niet. Maar vind een plek waar mijn paard het hele jaar door veel een grote wei op kan en we direct het bos in kunnen nog wel het belangrijkst. Midden Heuven ziet er op de website wel goed uit, maar die vragen een onrealistisch hoog bedrag aan stalgeld helaas.
mocht iemand een kleine boerderij weten bijvoorbeeld wat geen "officiele" stal is, maar waar ze wel een enkele pensioenklant hebben, dan heb ik daar ook zeker interesse in!
Verhuizen officieel waarschijnlijk pas per 1 September overigens, krijgen over een paar maanden de sleutel en daarna gaat er nog wel een paar maanden verbouwing in het huis zitten.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 20:39

Middenheuven gaat sluiten dus dat is sowieso geen optie.

In de buurt van Rheden heb ik zelf weinig ideeën van stallen

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 20:41

Volpension voor jouw budget (250) in deze omgeving kun je vergeten. :)

Edit; je kan een bedrag onrealistisch vinden, maar Midden Heuven stond vol. Kwestie van vraag en aanbod wat de prijs bepaalt.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 21:13

upendo schreef:
Volpension voor jouw budget (250) in deze omgeving kun je vergeten. :)

Edit; je kan een bedrag onrealistisch vinden, maar Midden Heuven stond vol. Kwestie van vraag en aanbod wat de prijs bepaalt.

Joki schreef:
Middenheuven gaat sluiten dus dat is sowieso geen optie.

In de buurt van Rheden heb ik zelf weinig ideeën van stallen

Geloof ik hoor Upendo, ziet er ook uit als een mooie stal en als je flink verdiend en het kan betalen, dan snap ik best dat je daar voor kiest. Maar ik verdiende minimumloon en verwacht dat met mijn nieuwe baan straks ook te krijgen, dat kan gewoon echt niet uit, mijn eigen huis waar ik dan binnenkort ga wonen is niet eens zo duur haha :')
Wie weet ooit na mijn studie(s) :D

heb nu laag Soeren en de Wolfskuil op mijn lijstje om in ieder geval even te gaan kijken.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 21:17

Als je wat wilt weten over de Wolfskuil, roep maar. Ik sta er nu een paar jaar :j
In Rheden heb je ook nog pension bij de Munnikenhof.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 21:20

Als ik je een tip mag geven, zorg dat je snel op de wachtlijst komt als je wat geschikts ziet.. alles staat vol behalve een paddock paradise in Renkum maar daar hoor je niet veel positiefs over.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 22:35

Snap ik Faelynn, maar het aanbod is echt schaars. Als je de volpension eis laat vallen maak je een kans met jouw budget.

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 22:38

MarjanB schreef:
Als ik je een tip mag geven, zorg dat je snel op de wachtlijst komt als je wat geschikts ziet.. alles staat vol behalve een paddock paradise in Renkum maar daar hoor je niet veel positiefs over.

Deze is ook echt geen vol pension

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 23:24

Ik wens je veel sterkte met het vinden van een geschikte stal. Lees dit topic nog maar eens goed door voor tips en inderdaad, zet jezelf op elke denkbare wachtlijst. En rek je budget, want behalve weidegang is er niks voor dat geld, zelfs doe het zelf komt duurder uit. Helaas.

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 00:31

Ik zal inderdaad jezelf nu al laten plaatsen op wachtlijsten. Je hebt ook een beetje pech dat wij van Heuven ook allemaal een nieuwe stal moesten zoeken en dat zijn ongeveer 60 paarden. Tot nu toe is dat voor iedereen gelukt maar de meeste moeten nu wel een stuk verder rijden om een fijne plek te vinden.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 10:12

Ja.. Alles staat echt wel vol, wij hebben ook moeten rekken met reistijd en budget. Gelukkig nu wel een plek gevonden waar we perfect staan.

En de stallen waar je meteen terecht kan.... Zou ik nog maar even heel kritisch bekijken..

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 10:17

Ik vrees voor de dag dat ik ook naar stalling zou moeten gaan zoeken. Gelukkig voorlopig niet aan de orde

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 12:16

Misschien moeten we meer uitwijken richting Ede. Weet iemand daar een stal die veel weidegang biedt (maar ook individuele huisvesting) en direct aan het bos? Vol pension.

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 13:14

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 14:10

Ik heb geen Facebook ;)
Maar ik zal mijn zusje vragen om voor mij te kijken.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 00:41

De Smippervlucht zou toch gaan verbouwen? Weet iemand of dat al gebeurd (is) en wat nu de tarieven zijn?

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 07:13

Snipperucht zou al verschillende keren gaan verbouwen. Ben er 2x geweest en steeds was het januari gaan we beginnen ( 2 verschillende jaren) maar zijn nog niet begonnen. Vriendinnetje staat er nu en volgens mij komt de start nu wel dichterbij. Meen dat straks alle stallen 320 gaan worden. De stallen worden ook even groot, dus geen verschillende maten en prijzen.

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 09:36

Snippervlucht gaat nu deze zomer verbouwen. Voorbereidingen zijn al jaren aan de gang, ze zouden al gaan verbouwen voordat ik er stond (nu 2,5 jaar geleden), ik hoop dat het dit jaar door gaat!
De kleinere helft stallen is 300,- (3x3,5).

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 09:38

nessinator schreef:
Snippervlucht gaat nu deze zomer verbouwen. Voorbereidingen zijn al jaren aan de gang, ze zouden al gaan verbouwen voordat ik er stond (nu 2,5 jaar geleden), ik hoop dat het dit jaar door gaat!

Als alles gewoon door kan gaan wel.. natuurlijk even afwachten met Corona vooral of alles gewoon leverbaar is.

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 11:56

Wat gaat de Snippervlucht verbouwen dan?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 11:59

Britt1 schreef:
Wat gaat de Snippervlucht verbouwen dan?

Alle stallen worden nieuw gebouwd. Rest gaat plat. Worden grote boxen met hooiruif.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 20:47

Wat bedoel je met hooiruif? Zo'n opening in de tralies van boven naar beneden zodat de paarden met het hoofd buiten de stal kunnen eten?

Afbeelding
Zoiets?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:04

Nee meer zoiets Afbeelding