Pensionstalling amsterdam?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 14:22

Ik heb niet alles gelezen hoor, maar Braam misschien? Ik ben daar een keer geweest om te kijken en ik vond het er wel fijn uitzien. Voor Amsterdamse woorden dan. Ik heb ondertussen al besloten dat, als ik nog een paard koop, deze niet in Amsterdam en omgeving komt te staan :n Ik heb hier in Tiel een prachtige plek, die ook nog een heel pak goedkoper is voor volpension en waar ze zoveel buiten staan als mogelijk.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 14:23

Gister mail terug gehad van Nakita. Naast dat ze een wachtlijst hebben staan de paarden maar 2 uur per dag buiten en ga ik lichtelijk failliet denk ik. 375 voor stalling, 30 voor molen (die ik toch zeer geregeld gebruik) en 40 voor paddockservice. Tenzij ik niet meer hoef bij te voeren dus echt geen optie. Maar toch maar eens kijken..

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 14:23

Over Braam is in dit topic te vinden dat de eigenaar nogal eigenaardig is.
Wat ik nog vergeten was, een binnenbaan is wel een eis en liefst ook nog overdekt longeren. Is iemand hier bekend met horse hotel in Katwoude?

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 14:24

danoesje schreef:
Gister mail terug gehad van Nakita. Naast dat ze een wachtlijst hebben staan de paarden maar 2 uur per dag buiten en ga ik lichtelijk failliet denk ik. 375 voor stalling, 30 voor molen (die ik toch zeer geregeld gebruik) en 40 voor paddockservice. Tenzij ik niet meer hoef bij te voeren dus echt geen optie. Maar toch maar eens kijken..

Ze krijgen daar wel heel veel ruwvoer, dus misschien is bijvoeren niet nodig idd.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 14:24

vriendinnetje staat bij Braam en is er redelijk tevreden. Goede buitenbak en overdekte longeer. Eigenaar misschien wat eigenaardig, maar wel goed voor de paarden wat ik van haar begrijp.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 14:25

Braam heeft wel een overdekte longeercirkel, met een paal in het midden :P De bak zag er wel fijn uit, maar als je echt een binnenbak wil dan is het geen optie nee.

445 euro per maand danoesje :wow: Daar kan ik er hier in Tiel bijna 3 van houden haha

danoesje

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 14:26

Ja joh, om van te huilen die prijzen. Kom eigenlijk uit Enschede, waar ik gewend ben dat de paarden altijd buiten staan en hele dag hooi krijgen. Wist niet wat ik meemaakte hier en heb serieus overwogen om hier maar geen paard aan te schaffen maar kon dat toch niet laten..

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 14:29

En Kahmann? Ook zo belachelijk duur, maar op de site ziet het er wel mooi uit.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 14:29

Kahmann is gesloten als pensionstal (verkocht).

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 14:30

Fre wat ben jij goed op de hoogte! Vond Kahmann echt heeeeul duur. Is nu dus particulier?

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 14:31

Kahmann is vergelijkbaar met Nakita's en Horse Paradise. Is idd particulier nu, geen idee door wie het is gekocht en met welke plannen (maar alle pensionklanten zijn iig weg).

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 14:31

Oh dat wist ik niet, zou handig zijn als ze dat ook even op de site zetten :+

Stal Amstelhoeve? Ik roep maar wat hoor, is ook niet goedkoop maar ook daar ziet de site er mooi uit :P

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 14:32

Stal Ouderkerkerplas is ook een optie. Kleinschalig en niet zo luxe, maar wel overdekte bak, paddock/weidegang en uitrijmogelijkheden.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 14:33

Ben bij allemaal nog nooit geweest, knetter luxe dus? Vind ik niet zo nodig op zich, maar neem t voor lief als peerd maar naar buiten kan. Ben nog geen goede dresuurmuts dus te fancy is niet aan me besteed hahaha.
Oudekerkerplas staat al tijden op mijn lijstje om te kijken maar komt er door alle huizendrukte niet zo van:S Vind het dan belangrijker om naar peerd te gaan dan stal te zoeken:P
Amstelhoeve vond ik helemaal niks. Wel prachtige accommodatie voor de ruiter, compleet met springtuin, maar vond de stallen droevig. Werd ook flink gerookt in de kantine. Was wezen kijken voor de paddock Paradise maar vriendlief gaf meteen aan dat ie dan mooi NOOOIT meer mee ging. Wat ik zaterdag helemaal niet zo erg meer vond, toen ie alleen maar liep te klagen op stal hahahaha.

nutella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 14:37

Kahman is verkocht aan iemand die er een paddock paradise van maakt. Heet Van Stal. Website is nog niet in de lucht. Er is wel een FB-pagina.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 14:39

Pipodipo schreef:
Willig ken ik wel, maar ik vind de sfeer daar nogal onaangenaam. Molen en longeerbaan zijn ook niet overdekt en dat maakt het toch weer minder aantrekkelijk. En ook niet onbelangrijk: de weg ernaartoe is niet zo fijn, ik vraag me af hoe die is met sneeuw en vorst.

De weg ernaartoe wordt netjes gestrooid. :)

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 14:39

nutella schreef:
Kahman is verkocht aan iemand die er een paddock paradise van maakt. Heet Van Stal. Website is nog niet in de lucht. Er is wel een FB-pagina.

Van Stal? Ik kan de FB pagina niet vinden... ben wel benieuwd!

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 14:47

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 14:49

merci!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 14:50

Klinkt interessant, ben wel benieuwd eigenlijk!

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 15:55

De nieuwe eigenaar van Van Stal ken ik wel en die zit echt in de naturalhoek. De buitenruimte is echter beperkt, dus ik ben benieuwd hoe dat uit gaat pakken.

Broccoli, thanks!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 15:58

Wat een geld voor al die services. Volgens mij betaal ik 1 euro per keer voor de stapmolenservice. Paddock binnen en buiten zetten zit bij de pensionprijs in.

Ik zit verder even te denken maar ik ken eigenlijk geen stallen met een overdekte stapmolen.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 15:59

HPS en Nakita's hebben een overdekte stapmolen, de andere stallen geloof ik niet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 16:00

danoesje schreef:
Ja joh, om van te huilen die prijzen. Kom eigenlijk uit Enschede, waar ik gewend ben dat de paarden altijd buiten staan en hele dag hooi krijgen. Wist niet wat ik meemaakte hier en heb serieus overwogen om hier maar geen paard aan te schaffen maar kon dat toch niet laten..

Kan best hoor alleen moet je dan je luxe laten vallen van een binnebak etc. :+

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 16:03

Beloven, idd, daar heb je zeker gelijk in, en dan nog vind ik het lastig om dan in ieder geval een hele goede buitenbak te vinden..