Sorry ik heb het verkeerd neer gezet de paarden staan in de winter overdag in de wei en snachts op stal.
Elisa2
Geplaatst: 15-05-24 12:56
Is er een wolfwerend hek om die wei? Ik zou in die regio mijn paard niet meer graag buiten laten s,nachts.
babzzz
Geplaatst: 15-05-24 13:18
Elisa2 schreef:
Is er een wolfwerend hek om die wei? Ik zou in die regio mijn paard niet meer graag buiten laten s,nachts.
Nee en van wat ik begrijp gaat die er ook niet komen. Tot nu toe hebben we nog geen last gehad van de wolf, fingers crossed dat dat ook zo blijft.
DubbelFun
Geplaatst: 15-05-24 13:18
Er staat een gewoon hek van 2 of 3 stroken lint rond de wei. Overigens staan de paarden van The Mille Ranch ook daar op de wei met eenzelfde soort omheining en daar heb ik ook nog niet van gehoord dat die last van wolven hebben gehad. De enige aanval is bij de Valouwe geweest en de shet op de Deelweg.
Elisa2
Geplaatst: 15-05-24 13:27
Nee hoor, daar in de buurt is er nog een shetlander gepakt. Twee en natuurlijk een heleboel in Wekerom wat er vlakbij ligt en inderdaad de Valouwe wat vrijwel naast de stal ligt. Aanval op twee grote paarden.
Maar goed, laten we hopen dat de wolf inderdaad geen aanval zal doen.
Die shetlander in Otterlo had ik niet meegeteld als je die bedoelt.
Ik denk ook niet dat een enkele wolf in een kudde grote paarden weinig zal doen, maar de kans dat de boel in paniek raakt en gaat hollen is er wel degelijk. Dat is op de Valouwe ook gebeurd.
Ik sta in Rhenen, nog aanvallen bekent, maar ook mijn paard gaat snachts op stal tegenwoordig.
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D
Geplaatst: 15-05-24 18:58
Cinnepin schreef:
Ik sta in Rhenen, nog aanvallen bekent, maar ook mijn paard gaat snachts op stal tegenwoordig.
Geen, bedoel je denk ik? Ik heb iig nog niks gehoord van aanvallen hier.
Blacky94
Geplaatst: 15-05-24 18:59
Ik zou in die omgeving 24/7 buiten idd ook wel wat spannend vinden. Zeker nu de mijne ook nog zo is afgevallen Waar ze nu (nog) staat gaan ze in de zomer ook 24/7 buiten maar daar lopen geen wolven. Maar Ede e.o. zou ik ze nu 's nachts toch ook wel liever op stal hebben
Cinnepin
Geplaatst: 15-05-24 19:05
_San87_ schreef:
Cinnepin schreef:
Geen, bedoel je denk ik? Ik heb iig nog niks gehoord van aanvallen hier.
Nee een wolf, DNA bevestigd en te vinden op de prediationmap.
Edit, dit is heel vreemd. Er stond een tijdje terug wolf, DNA bevestigd en nu staat er inderdaad hond. Ik weet 100% zeker dat er eerst wolf stond. Aardig confused nu.
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 15-05-24 21:07
Lienboon schreef:
Op de Valouwe dat was geen wolf, maar een hond..
Wel heel bijzonder dat een hond dit soort wonden kan veroorzaken bij een paard. En idd ik weet ook 100% zeker dat er bij BIJ12 en emp eerst wolf vermeldt stond. Nu staat er hond bij?
Bij bij12 willen ze ook niet geloven dat de paarden van De Schalm die bij De Klomp op het station stonden waren opgejaagd door wolven. Terwijl er wel duidelijk sporen van wolven waren.
Bizar, het gaat een beetje offtopic maar volgens mij klopt er het een en ander niet.
Nimber
Geplaatst: 20-05-24 07:55
Ik zou het ook niet aandurven, mijn paard staat aan de Apeldoornse weg en we hebben diverse filmpjes van de bewakingscamera’s dat er 1 t/m 7! Wolven tegelijk over het land langs mijn paard zijn landje en de buitenbak scharrelen in de nacht. Ik heb er ook 1 van 2 maand geleden op zondag rond de middag van een stalgenoot hoe er 1 over de akker aan komt draven.
1 lesklant die op de valouwe staat gaf aan dat ze daar regelmatig gezien worden rondom stal en de buitenbak