Stalling regio Arnhem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 23:19

Voor de geïnteresseerden, de Enkhoeve zet tegenwoordig (tegen een lage vergoeding) je paard binnen en buiten, ook in het weekend. Dus dat scheelt al een heel stuk.

Ik sprak iemand die een paardenbedrijf in deze regio had willen beginnen, maar door de strenge regelgeving en moeilijk te krijgen vergunning ging het niet lukken. Juist eigenlijk dóór die mooie natuur. Ik denk dat dat een trend gaat worden, zeker gezien de hele stikstof discussie. Ik denk dat stallen in de toekomst geïsoleerd gaan liggen in landbouwgebied, gericht op de sportruiter. Dat lijkt me als pensionhouder ook zowat nog het enige haalbare. Echt heel irritant, want dat perkt ook vaak gelijk de weidemogelijkheden in in de winter (hier vaak kleigrond richting Liemers, deel van de Achterhoek).

Anoniem

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 23:36

Een euro per keer binnen of buiten zetten bovenop de kale huurprijs vind ik niet weinig.
Want dan komt ook hooi, evt brok en bodembedekking er nog bij.

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 00:31

Renoka schreef:
Waar ben jij naar toe gegaan dan?

Ik ga in april naar Unlimited Stables in Lunteren. Is vanaf Arnhem-Noord 25 minuten rijden.

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 08:58

Anoniem schreef:
Een euro per keer binnen of buiten zetten bovenop de kale huurprijs vind ik niet weinig.

Bij mijn weten is het 40 per maand. Echt geen bedrag om moeilijk over te gaan doen lijkt mij, aangezien het enorm veel gestress wegneemt. Met een kale huurprijs van 115 euro kom je dan niet slecht uit, ook met je verbruik erbij. Goedkoop is het nergens hier. Of weet jij de speld in de hooiberg die iedereen zoekt?

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 09:02

Faelynn schreef:
Ik kom dit topic even volgen.
Hoop over een paar maanden te kunnen verhuizen naar arnhem, omdat de woningen in mijn huidige omgeving onbetaalbaar zijn helaas, echter betekent dat ook dat mijn paard naar een nieuwe pensionplek moet, iets wat ik liever niet wil, maar dan niet anders kan.

Op dit moment staan we op een stal direct in het bos, met hele grote weides waar ze in kleine groepjes 365 dagen per jaar de wei op gaan (altijd droge weides ivm formaat en zandgrond) de hele dag, en 's nachts hebben ze allemaal een eigen stal.
Verder een grote buiten rijbak, afspuitplaats en voeren en buitenzetten word gedaan, hooi en stro mag je zelf onbeperkt pakken en aanbieden, alleen stal mesten moet wel zelf.
wat ik ook erg prettig vind is de kleinschalige sfeer, staan er met 10 paarden en allemaal lekker recreatie ruiters, geen gemiep of gezeur en iedereen helpt elkaar. En trailer staat er gestald.
Max budget is 250 euro per maand. Zou zo iets te vinden zijn in Arnhem?
Vooral het 365 dagen ruime weidegang in kleine groepen, eigen stal en onbeperkt ruwvoer en stro kunnen geven vind ik heel belangrijk, direct aan het bos en rijbak aanwezig, al hoeft de rijbak geen super kwaliteit te zijn. Zelf stal mesten vind ik geen probleem (al liever niet), maar binnen/buiten zetten, voeren etc moet geregeld zijn, dat is voor mij onmogelijk naast een fulltime job. Hoeft geen krachtvoer te krijgen, alleen hooi, ze heeft al genoeg adhd van nature :') daarom ook echt ruime weidegang nodig jaar rond minimaal overdag, anders maak ik haar echt ongelukkig en word ze een onhanteerbaar chagrijnig kreng :')

In Arnhem is dat voor dit bedrag wel te doen. Maar onbeperkt hooi wordt bij bijna geen 1 stal gegeven in die omgeving.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 09:31

Kun je voorbeelden geven?

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 10:08

Shalimar schreef:
Anoniem schreef:

Bij mijn weten is het 40 per maand. Echt geen bedrag om moeilijk over te gaan doen lijkt mij, aangezien het enorm veel gestress wegneemt. Met een kale huurprijs van 115 euro kom je dan niet slecht uit, ook met je verbruik erbij. Goedkoop is het nergens hier. Of weet jij de speld in de hooiberg die iedereen zoekt?

Klopt niet helemaal. Het is een euro per keer, maximaal 40 keer. Dus dan betaal je zeg 40 euro voor 20 dagen. Dan zijn er nog 11 dagen dt je ze zelf buiten moet zetten. Als je dat kunt geen probleem natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 11:26

Ik vind 165 euro voor een kale stal best rijzig ja, dat mag ik toch vinden? Hooi en bodem bedekking zijn ook niet goedkoop tenslotte.
En nee, wist ik die speld in de hooiberg maar.
Dat is het hele probleem in deze regio.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 12:46

en emt het hele natura 2000 gebeuren zullen er weinig nog stallen met de juiste voorwaarden kunnen openen die ook betaalbaar blijven

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 17:04

Klopt niet helemaal. Het is een euro per keer, maximaal 40 keer. Dus dan betaal je zeg 40 euro voor 20 dagen. Dan zijn er nog 11 dagen dt je ze zelf buiten moet zetten. Als je dat kunt geen probleem natuurlijk.[/quote]

Wat vreemd want ik was er pasgeleden en toen werd mij dit elke dag buiten zetten voor 40 euro p/mnd verteld.

Voor 250 euro in deze omgeving een stal vinden? Ik ben ook heel benieuwd naar de voorbeelden. Ik ken er eentje (iets duurder) maar dat is alleen een optie als je het niet erg vindt dat je paard op het beton in de stront staat. Voor mij een no go. Verder ken ik ze niet, ook niet richting Liemers. En dat kan ook eigenlijk niet uit voor de stalhouder, dan moet je m.i. ergens op bezuinigen.

165 euro per maand als startbedrag loopt inderdaad wel op als alles er nog bij komt. Maar eerlijk gezegd, als ik reken, is het lood om oud ijzer als je het afzet tegen andere stalprijzen in de buurt. Je zit al snel over de 300 euro.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 10:42

Shalimar schreef:
Voor 250 euro in deze omgeving een stal vinden? Ik ben ook heel benieuwd naar de voorbeelden. Ik ken er eentje (iets duurder) maar dat is alleen een optie als je het niet erg vindt dat je paard op het beton in de stront staat. Voor mij een no go. Verder ken ik ze niet, ook niet richting Liemers. En dat kan ook eigenlijk niet uit voor de stalhouder, dan moet je m.i. ergens op bezuinigen.

Westeneng en Schaarsbergen. Verder kom ik ook niet. Allebei een wachtlijst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 10:44

Het is ook lastig hoor. En het kost inderdaad veel geld, best begrijpelijk gezien vraag en aanbod ..

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 11:34

Nikass schreef:
Shalimar schreef:

Westereng moet je alles zelf doen. Daarbij komt kracht voer nog bij. Van Loenen die jij waarschijnlijk bedoeld is al boven de 250.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 12:59

In spankeren zit ook nog een stal trouwens.
Al weet ik daar niet heel veel van

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 14:40

Ik heb daar een pony bij gereden. Volgens mij was dat zelf mesten, er wordt gevoerd en binnen en buiten gezet. Ik vond de bak alleen pittig zwaar.

Stalling met weidegang
Op aanvraag
http://link.marktplaats.nl/m1487564626? ... ialbuttons

Eigenaresse is wel vriendelijk.

Ik zou het een ideale stal vinden als je veel buiten rijdt. Denk dat het 20 minuten stappen is als je naar de Veluwe zou willen, over een bruggetje bij het Apeldoornse kanaal en door Dieren heen. Dan kun je bij de Spelerij de Veluwe op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 14:53

Nee je kan bij laag soeren dan het bos in. Bij de weg die afbuigt richting de camping..

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 21:03

upendo schreef:
Ik heb daar een pony bij gereden. Volgens mij was dat zelf mesten, er wordt gevoerd en binnen en buiten gezet. Ik vond de bak alleen pittig zwaar.

Stalling met weidegang
Op aanvraag

Ik zou het een ideale stal vinden als je veel buiten rijdt. Denk dat het 20 minuten stappen is als je naar de Veluwe zou willen, over een bruggetje bij het Apeldoornse kanaal en door Dieren heen. Dan kun je bij de Spelerij de Veluwe op.

Volgens mij mag je op bokt alleen eigen ervaringen neerzetten, en mag ik dus niet zeggen wat ik qua ervaringen heb gehoord. Maar ik zou even links en rechts rondvragen over deze stal mocht iemand het overwegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 21:06

Nou volgens mij mag dat wel?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 21:08

Mijn ervaring is al 3 jaar geleden. :)

Ik ben toen via de Spelerij het bos in gereden maar dat was lang leve de lol ritjes. Haha, mooie tijd!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 22:34

Shalimar schreef:
upendo schreef:

Stalling met weidegang
Op aanvraag

Volgens mij mag je op bokt alleen eigen ervaringen neerzetten, en mag ik dus niet zeggen wat ik qua ervaringen heb gehoord. Maar ik zou even links en rechts rondvragen over deze stal mocht iemand het overwegen.

Ik heb ervaring met deze stal. Helaas niet positief.
Via pb kan ik je informeren.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 22:48

Citaat:

Ik zou ook graag een pb ontvangen, gaan toevallig morgen bij deze stal even langs rijden na een huisbezichtiging die we daar in de buurt hebben, het ziet er zo op de advertentie en website wel oké uit, dus ben wel benieuwd waarom het afgeraden word.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 07:43

Faelynn schreef:
Citaat:

Ik zou ook graag een pb ontvangen, gaan toevallig morgen bij deze stal even langs rijden na een huisbezichtiging die we daar in de buurt hebben, het ziet er zo op de advertentie en website wel oké uit, dus ben wel benieuwd waarom het afgeraden word.

Heb je een pb gestuurd.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 09:01

Gizeppie schreef:
Nikass schreef:

Westereng moet je alles zelf doen. Daarbij komt kracht voer nog bij. Van Loenen die jij waarschijnlijk bedoeld is al boven de 250.

Het ging hier alleen over de prijs. Stallen onder de 250. Dat is Westeneng en dat is van Loenen in Schaarsbergen. Hij hanteert in de winter een andere prijs dan in de zomer, gemiddeld kom je onder de 250 uit.

Overigens: ik reken bij elke stal exclusief krachtvoer. Er is geen enkele stal die krachtvoer op maat voert. Mijn paarden hebben verschillende behoeftes.

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 09:27

@nikass

O ja in de zomer is t volgens mij 190.

Bij mijn stal wordt het wel gedaan. Inclusief kracht voer en mag ook nog eens zelf kiezen wat ik wil. Dus het kan wel, maar ik betaal wel meer dan 250 euro.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 16:32

Wij hebben nu uiteindelijk een huis gekocht in Rheden, wel nog dicht bij Arnhem, maar moet nu wel echt op zoek naar een stalling dus, best wel spannend.