Pensionstalling amsterdam?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 13:40

Wie weet er een goede stal in de omgeving van Amsterdam, noord-, oost-, of zuidkant van de stad. Aalsmeer, Uithoorn is bijvoorbeeld net even te ver en onhandig aanrijden vanaf huis. Ik zoek een stal met een ruime box voor mijn paard, goede trainingsmogelijkheden, goed voerbeleid en verstandig stalmanagement. Het moet wel een stal zijn waar dressuursport begrepen wordt en waar ook de mogelijkheid is om goed te trainen zonder allerlei drukte om je heen. Zandpaddock in de winter en wei in de zomer. Een stenen paddock van 3x3 is niet wat ik wil en ik vind dat ook niet acceptabel voor mijn paard. Instructie ter plekke zou fijn zijn, maar is geen must. Nog vergeten: ruim budget.

danoesje

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 13:44

Pipodipo, geloof dat wij samen op zoek kunnen :P

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 14:10

Haha, dat is gezellig :).

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 14:42

danoesje schreef:
Beloven, ben geen echte wedstrijdruiter, maar dat ligt meer aan de pech die we hebben waardoor ik niet uit de opbouwfase kom. Daarnaast ben ik meer een 'een-beetje-van-alles' ruiter, maar wedstrijden maken daar wel deel van uit in de toekomst als het goed is.
Betaal voor stalling trouwens 320, 25 voor paddock en 40 voor binnen- en buiten zetten. Komt dan nog wel E50 aan voer bij dus aan t einde van de rit een bak geld iig...

:oo :oo :oo Hoop dat je snel iets goedkopers én leuker vindt!

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 14:45

Dank Gulpje. Aan leuk ligt het absoluut niet hoor, vind het echt een fijne stal, maar voor paard valt er gewoon eea te verbeteren. En indirect daarmee ook voor mij natuurlijk...

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 20:45

Even per pb, sorry :)

fluffyfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 22:58

Wat een geld!!! Sodeknetter!!

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 16:01

Fluffyfox, dat is het zeker. Moet er ook best (heel) veel voor laten. Maar eigen keus. Moet wel zeggen dat ik extra voeren enzo niet had ingecalculeerd toe ik er kwam staan.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 19:20

Nakita's? (Kunnen we gezellig samen buitenrijden!)

fluffyfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 20:23

mijn leidinggevende rijd een paard bij op Nakita's. die is er heel happy. klinkt ook mooi voor de ruiter en dichtbij t bos. maar ik zou het mijn pony niet aandoen, hij is zo happy altijd buiten. Nu voor het eerst in jaren ook helemaal zonder deken aangezien hij lichamelijk nu zo goed gaat dat hij dat prima kan hebben. ik neem zijn dagelijkse zandbad dan ook maar voor lief ;)

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 11:07

Ik heb net even op de site gekeken. Ziet er fijn uit maar heb mijn twijfels of ze heel veel buiten komen en dat wil ik gewoon niet opgeven. Enig idee hoe het er daar aan toe gaat? Overigens is Nakita nog een stukkie duurder dan waar ik nu sta, tenzij ik niet meer bij hoef te voeren.
Fluffyfox, als jullie daar allebei blij mee zijn, lekker zo houden toch? Fre, dat zou leuk zijn! Denk dat ie dat prachtig zou vinden!

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 12:49

Ze komen er in de winter ongeveer 2 uur uit (paddock), daarnaast kun je ze zelf buiten zetten. In de zomer is er weidegang. Ik vond het een hele fijne stal iig!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 13:12

Ik zag gisteren op FB een stal/manege in de buurt voorbij komen waar ze uberhaupt geen paddocks hebben. Plus je betaalt echt de hoofdprijs....

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 13:14

Welke was dat?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 13:54

Bij manege nieuw amstelland staan de paarden en pony's nog gewoon in stands. Ze hebben geen wei en een paar paddocks die altijd leeg zijn. Ik dacht dat stands verboden waren?

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 13:54

Ze mogen niet meer gebouwd worden maar wel blijven bestaan (de Hollandsche manege heeft ze ook).

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 13:56

FCSA schreef:
Welke was dat?

Hallinckveld in Loosdrecht

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 15:27

_Nelleke_ schreef:
Bij manege nieuw amstelland staan de paarden en pony's nog gewoon in stands. Ze hebben geen wei en een paar paddocks die altijd leeg zijn. Ik dacht dat stands verboden waren?

Ik kom ff binnen vallen hoor.
Staan de paarden en ponys daar nu nóg stééds zo???!?
Wat erg zeg!
Ik heb daar 12jr geleden stage gelopen.
Wat vond ik het dáár vreselijk!
En dan hadden ze in de ponystal aan de rechterkant (1ste stand) een pony staan -weet niet meer welke- en dat beest was zo ook bang elke keer als er iemand langsliep!
Ik heb echt gehuild om die pony.
Ik heb hm toen uiteindelijk in een stand dat meer achteraan gezet...arme beesten daar.
Echt schandalig is het.

Sorry maar moest het ff kwijt!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 09:55

Beloven schreef:
Ijzers kost je ook €75 extra. Slaat toch nergens op dat je dat moet doen omdat er stenen in de paddock liggen..

Tis daar al absurd duur.. Ik sta ook in oostzaan en betaal €140 minder geloof ik.

Dit soort concessies zou ik ook nooit doen. Zij moeten zorgen voor een veilige omgeving van je paard. Danoesje je gaat verder weg wonen? Wat wordt dan de regio waar je iets zoekt?

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 08:37

Nikass, ben lekker aan t rondzwerven:) ben van Amsterdam de pijp naar Zaandam, naar de Rivierenbuurt, naar Watergang verhuisd en gaan nu weer naar de Rivierenbuurt. Oostzaan is nog te doen maar wil echt niet verder weg. Heb nog even goed nagedacht of ik desnoods mijn eis binnenbak wil laten vallen maar na twee weken dit weer ( en een baan waarvoor ik vaak naar buiten moet en geregeld scooter als vervoersmiddel, ook nu) zou ik toch heeeeel graag een binnenbak houden. Maar een aantal uren overdag naar buiten is een absolute must.
zoekgebied is een straal van 20 km rondom Amsterdam zuid. Abcoude, Amstelveen, misschien richting Naarden. Of uiteraard naar boven: Zunderdorp,Landsmeer etc, maar geloof dat ik de iets grotere stallen daar wel ken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 12:06

Abcoude heb je erg goede stallen zitten. Zou je eens rond moeten gaan kijken :)

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 12:25

Beloven, welke stallen in Abcoude zou je aanraden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 13:03

Ik zou gewoon een keertje een rondje doen daar en marktplaats met hun postcode in de gaten houden.

Ik ken er geen meer maar mijn ex woonde daar dus toen genoeg gezien. Veel mogelijkheden.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 14:13

Heb je stal willig in het gein al bekeken pipo? Die voldoen volgens mij prima aan je eisen. Hoor daar ook goede verhalen over. Is een rustige stal en erg gericht op wedstrijden.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 14:19

Willig ken ik wel, maar ik vind de sfeer daar nogal onaangenaam. Molen en longeerbaan zijn ook niet overdekt en dat maakt het toch weer minder aantrekkelijk. En ook niet onbelangrijk: de weg ernaartoe is niet zo fijn, ik vraag me af hoe die is met sneeuw en vorst.