Jansen van den Hout goede handelsstal?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dees21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 00:55

Yvonne1313 schreef:
Ik zeg oppassen geblazen, heb inmiddels mijn daar 9 maanden geleden gekochte paard moeten laten inslapen :( pb me als je meer info wilt!

Alles wat je zegt kan tegen je gebruikt worden. Zeker als je valse beschuldigingen op het internet zet. Beetje erg stom niet!

dees21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 00:57

Yvonne1313 schreef:
zelfs papieren kunnen vervalsd worden, ik had een vals rontgenlogisch rapport bij mijn paard gekregen, de vorige eigenaar heeft met mij contact gezocht en via de veearts de echte rapporten op laten sturen! incl cd rom en op daar verschillen in zaten! veranderde resultaten in hun voordeel!

Bullshit...

dees21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 11:19

Nou marjan heb jou ook al vaker dingen op bokt zien zetten wat niet helemaal waar is.

Vertel gewoon eens eerlijk hoe het zit. Ik weet dat er wel wat gedaan is richting jou. En er was niks mis met het paard. Een Osteopaath end kan ten alle tijden nodig zijn. Ook als het paard een keer vast gelegen heeft in de stal of dergelijk.

Dus vertel het of helemaal. Of houdt je mond!

En vreemd dat er gesproken word over verkeerde papieren, want at de papieren pas meegegeven worden na aankoop. Bij een proef periode krijg je die niet. Hoe kunnen ze dan de verkeerde papieren meegeven? Een verkeerd kopietje miss? Ben je zelf toch bij!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 12:58

Net even contact met Dirk gehad over mijn geplaatste berichtje.

Mijn paard mankeerd idd niks ze had toen ik haar kreeg bijna kissing spines (volgens osteopaat) hier kan jvdh niks aan doen aangezien dat over langere periode is ontwikkeld en hun haar max 2 maand daar hebben gehad. Ik heb daarvoor de gemaakte kosten vergoed gehad. En dat is dus goed opgelost. Volgens mij had ik daar verder ook niks over genoemd.

Mijn reactie was gebaseerd op verhalen die ik via pb heb gekregen. Nu na gesprek met Dirk blijkt dat dit niet bij hem bekend is en hij daar dus ook niet op heeft kunnen reageren/handelen. Ben blij dat Dirk me even gebeld heeft en het ook van zijn kant heeft uitgelegd zodat ik nu ook beter snap wat er speelt.

Snap ook dat het via dit soort posts niet helemaal goed geintrepeteerd wordt en negatiever overkomt dan mijn bedoeling was!

Revanches

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 13:50

Moderatoropmerking:
Alleen ervaringen uit eerste hand zijn toegestaan.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 12:11

neem als je daar gaat kijken een iemand mee die goed verstand heeft van paarden. het kan goed gaan maar ik zal er nooit meer een paard gaan kopen, door al de ellende die ik heb gehad. en dat was nog niet het ergste denk ik. mijn ervaring was er negatief. er zat wel een paspoort bij maar, maar geen volle papieren van een stamboek. kon zien dat ze toen recentelijk gechipt was. de haren waren nog niet aangegroeid.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 20:42

Moderatoropmerking:
Ik heb verschillende berichten verwijderd. Het doel van het topic is ervaringen krijgen over Jansen van den Hout, niet over paarden die gezocht worden.

bir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 13:49

Vind het een super stal met vriendelijke mensen! Paarden 2weken op proef zonder enige aanbetaling....waar doen ze dat???? Niet goed ander paard! Veel keuze! Ook na koop mag je nog altijd bellen en vragen stellen. Ze onthouden ook niet waar de paarden vandaan komen! Gewoon super! Van mij krijgen ze een warme douch!!!!!

eefjuh20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 18:20

bir schreef:
Vind het een super stal met vriendelijke mensen! Paarden 2weken op proef zonder enige aanbetaling....waar doen ze dat???? Niet goed ander paard! Veel keuze! Ook na koop mag je nog altijd bellen en vragen stellen. Ze onthouden ook niet waar de paarden vandaan komen! Gewoon super! Van mij krijgen ze een warme douch!!!!!

ik ben het helemaal mee eens!ik ben ook zeer te spreken over hun!afgelopen juni mijn huidige paard gekocht bij hun en ik ben nog steeds erg blij met hem..elke dag is het weer een plezier om met dat dier aan het werk te gaan!

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 20:08

Ik heb daar gekeken, maar ik kon toen geen 'sportpaard' vinden daar. Qua recreatie paarden stond er wel wat leuks tussen. Ik zou als je een paard koopt die goedgekeurd is, toch nog eens laten keuren door je eigen dierenarts. Ik ga daar nooit meer heen om een paard te kijken, vond dat de foto's erg het beeld vertekende.

eefjuh20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:19

panache schreef:
Ik heb daar gekeken, maar ik kon toen geen 'sportpaard' vinden daar. Qua recreatie paarden stond er wel wat leuks tussen. Ik zou als je een paard koopt die goedgekeurd is, toch nog eens laten keuren door je eigen dierenarts. Ik ga daar nooit meer heen om een paard te kijken, vond dat de foto's erg het beeld vertekende.

ik heb wel het geluk gehad dat ik daar een "sportpaard" gevonden heb.je moet wel geluk hebben dat er net wat tussen staat wat je zoekt en inderdaad de foto's vertekenen wel.(ik had een heel lijstje met paarden die ik op de foto's erg leuk vond maar toen ik er was zijn er zo al een aantal afgevallen alleen op de uitstraling terwijl ze op stal stonden)en ik vind zowiezo dat je ook al koop je een paard particulier altijd opnieuw moet laten keuren door je eigen dierenarts..ook particulier wordt er helaas veel gerommeld..

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:21

Ik ben ook opzoek gegaan naar een sport paard, en dat leek ze ook. Maar dat is ze nu dus helemaal niet... Maar goed, ben er te verliefd op. Dus terug zal ze niet meer gaan...

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:33

Ik ben er afgelopen weekend weer geweest, en super leuke paarden hebben ze staan!
Voor mezelf niks leuks gezien maar ben ook niet opzoek maar ik ga wel geregeld kijken!
Was ook super druk :)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:50

Ik heb er laatst een mei goed klein jong springpaard gereden. En zo hebben ze er meer.

riekie1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 21:19

ik ben er verschillende keren geweest niet alles ging even netjes met een paard wat ik terug bracht en er staat ook zeker minder goede dieren tussen, moet zeggen dat alles nu netjes is opgelost en ik super blij ben met mn knolletje die ik nu heb waar ze heel eerlijk over zijn geweest! en mijn paardje wat ik had ingeruild heb ik van de nieuwe eigenaren al gehoord dat hij het super doet! toch leuk, het is wel een dier en niet zomaar een fiets wat je aan de kant gooit. zo is er overal wel wat!!

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 10:19

Laat me raden, net zoals de meeste met een slechte ervaring met JVDH hebben er 1 pony/paard gekocht en hebben dan helaas eentje die niet goed is. Ik dacht er eerst ook slecht over toen ik mijn pony daar gekocht had, die heb ik inmiddels weer ingeruild en heb er nu een schat van een pony voor in de plaats gekregen _/-\o_
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 22-02-12 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd.

boytjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 11:14

Ik heb al 5 jaar bijna van hun een paard vorig jaar nog wezen kijken bij ze. Tuurlijk zijn er minder goede paarden tussen dat is gewoon zo. Niet ieder paard is goed , je moet gewoon geluk hebben.

esme

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 11:18

Het valt mij op dat er veel negativiteit rondom handelstallen te lezen is. Let op er is altijd wat slechts te vinden over stallen waar veel paarden staan en veel verloop is. En je hoeft geen paard te kopen. Iedereen met verstand van paarden ziet op de site dat de foto's scheef gemaakt worden zodat het lijkt of de paarden bergop lopen, is dat erg? nee uiteindelijk moeten die jongens hun brood verdienen en je kan er toch op rijden, op proef meenemen en laten keuren door je eigen DA??

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 11:20

mrie schreef:
Ik heb er wel een goede ervaring mee.
Het enige instinkertje was dat ze me een paard wilden verkopen waarvan beide ouders onbekend waren, maar de geboortedatum wel bekend.... :? Het was een groene twee jarige, dus dat maakte me eigenlijk niet zo heel veel uit.

Geboortedag kan toch gewoon bekend zijn?

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 11:47

Een tijdje geleden was ik ook erg boos op JVDH, maar meer en deels ook door een verkeerde diagnose van mijn dierenarts. Ik heb er een sport paard gekocht, en we zijn ondertussen nu zo een twee maand verder en heb in totaal 3 keer gereden met haar. Ze is ziek geweest (kolieke) maar daar kon in principe JVDH niets aan veranderen... Haar terug brengen doe ik niet, gisteren heb ik nog contact gehad met hem en we zijn tot een leuke overeenkomst gekomen. Hij vroeg ook hoe het ging nu met haar, en of ik wat foto's kon doorsturen.

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 12:13

Ik heb 2 keer mijn eigen dierenarts laten kijken, was geen probleem hoor. Vind het overigens wel een punt van JVDH om het paard niet voor alleen de keuring te laten brengen, zou ik persoonlijk ook niet doen. Als je het paard op proef hebt kan je zelf altijd nog je DA laten komen. :j
Dus dat was gewoon een kwestie van nadenken geweest; je had in de proeftijd je eigen DA laten komen of je vraagt je DA naar JVDH te komen, zo simpel is het. ;)
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 22-02-12 14:02, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 12:17

Of een willekeurige DA die in de buurt van de stal woont.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 12:22

panache schreef:

Er staan van de meeste paarden >15 foto's op het net.
In stand, in draf, in stap, buiten, in de bak en soms springend. Hoe kunnen foto's dan nog vertekenen?

Laganita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 13:40

ja dat klopt, maar er is toen tegen ons gezegt dat dat paard 'het paard voor de toekomst was'. maar naar een half jaar kwamen we erachter dat die een heel groot rugprobleem had, wat hij als veulen had opgelopen
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 22-02-12 13:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 14:04