Stalling regio Arnhem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 21:20

Nikass schreef:
Waar is dat dan? Is het niet te bereizen?

Helaas niet, zou dan ruim 50-60km enkele reis zijn, staan nu in Doorn. Wil het eigenlijk kunnen fietsen ivm kosten ook.
Keuze voor Arnhem is gemaakt omdat ik daar in September met een deeltijd studie aan de HAN start, en woningen in Arnhem zijn veel goedkoper dan waar ik nu zit, hier kan ik helaas niks betalen, heb mijn baan al opgezegd, dus daar ben ik ook niet meer afhankelijk van, dus ga dan ook op zoek naar werk in Arnhem, maarja, kunnen het paard niet achter laten natuurlijk :)

Anoniem

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 21:31

Stalling op fietsafstand van Arnhem gaat echt tegenvallen. Ik zou adviseren om bijvoorbeeld in Ede te gaan wonen en daar je paard te stallen. Je hoeft ook niet elke dag naar de Han denk ik (deeltijd)?

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 22:29

Voor je paard zou ik dan idd ook in een andere richting gaan zoeken. Meer richting ede/ Wageningen of Nijmegen/ Wijchen. Dat is dan ook nog te reizen naar Arnhem.

Want z’n stal ga je daar echt niet vinden :(

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:16

Misschien zou de Enkhoeve in Laag Soeren iets voor je kunnen zijn. Die voldoet op zich wel aan je eisen. Behalve de fietsafstand. Of de Henriëtte Hoeve in Wolfheze.

Overigens, de Wolfskuil doet niet meer aan stallen, dat zijn ze aan het afbouwen werd mij door de eigenaar verteld. Ze hebben alleen 24/7 weidegang of hit actief.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:17

Shalimar schreef:
Overigens, de Wolfskuil doet niet meer aan stallen, dat zijn ze aan het afbouwen werd mij door de eigenaar verteld. Ze hebben alleen 24/7 weidegang of hit actief.

klopt :j

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:30

Shalimar schreef:
Misschien zou de Enkhoeve in Laag Soeren iets voor je kunnen zijn. Die voldoet op zich wel aan je eisen. Behalve de fietsafstand. Of de Henriëtte Hoeve in Wolfheze.

Henriëtte hoeve zit boven het budget en is niet kleinschalig.

Ik ben er zeer tevreden maar als je kleinschalig zoekt dan is Henriëtte hoeve niet je plek. En een gewone stal kost nu 310 euro.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:42

Kunnen jullie wel iets met mijn eisen? :) ;)

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 08:08

Ben bang van niet. Stalling in deze omgeving lijkt wel een schaars goed aan het worden, zeker aan het bos/met uitrijmogelijkheden en met weidegang. En flink betalen moet je sowieso. De enige die ik kan bedenken is dus de Enkhoeve in jouw geval. Je hebt ook nog stal Loenen in Arnhem, maar die staat vol en te koop. En anders raak je alweer richting Doorwerth en Heelsum maar ook daar staat het vol met wachtlijst.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 08:38

Niklaas exact met je eisen niet. Henriëtte hoeve komt in de buurt alleen:
- weidegang is geen 8 maar 7 uur
- ze krijgen absoluut voldoende hooi maar niet onbeperkt
- er rijden wel nu een aantal tieners maar of ze echt 14 zijn of meer 17 durf ik niet te schatten.

De enige stal waar vroeger echt jongere meiden reden dat is manege de fruithof. Die voldoet alleen niet aan al je andere eisen en ik weet niet of ze nog nieuwe pensionklanten aannemen.

Op de rest van de stallen in de buurt sta ik zelf niet dus met name het aspect tieners kan ik niet beoordelen

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 08:57

Misschien Klein Vosdal nog? Maar geen onbeperkt hooi en of het fietsafstand is?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 09:15

Het valt me echt zo tegen hoeveel stallen hebben wat jij vraagt.

Bijna alles rondom Arnhem/Veluwerand biedt dat niet óf staat vol met een enorme wachtlijst.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 09:16

Dat idee heb ik ook inderdaad

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 09:20

Wij zijn uiteindelijk verhuisd naar een stal waar dat (bijna) allemaal wel geboden wordt. Enige is dat de paarden nu in de winterperiode korter naar buiten gaan, maar dat vind ik voor die regenpieperds voor ons niet erg. Plus dat de hoeveelheid ruwvoer die ze krijgen alles goed maakt.

En de rest van de accomodatie. :)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 11:33

Joki schreef:
Niklaas exact met je eisen niet. Henriëtte hoeve komt in de buurt alleen:
- weidegang is geen 8 maar 7 uur
- ze krijgen absoluut voldoende hooi maar niet onbeperkt
- er rijden wel nu een aantal tieners maar of ze echt 14 zijn of meer 17 durf ik niet te schatten.

De enige stal waar vroeger echt jongere meiden reden dat is manege de fruithof. Die voldoet alleen niet aan al je andere eisen en ik weet niet of ze nog nieuwe pensionklanten aannemen.

Op de rest van de stallen in de buurt sta ik zelf niet dus met name het aspect tieners kan ik niet beoordelen

Dat zijn mijn eisen niet ;)
Ik zoek een -liefst kleinschalige- stal aan het bos, waar de paarden jaarrond op de wei staan, maar in de winter een individuele stal ter beschikking hebben voor de nacht.
Verder geen eisen. Prijs liefst max 300, maar is aan te passen indien nodig.

Stal Loenen is idd een optie maar staat vol, en verwacht ook geen verloop.
Laatst bijgewerkt door Nikass op 15-03-20 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 11:34

Binsbergen, stal loenen( maar smorgens geen hooi), Enkhoeve ( alles zelf doen en los inkopen) in laag soeren.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 11:37

Enkhoeve ga ik bekijken. Misschien moet ik mijn bericht iets aanpassen: of helemaal alles zelf doen haalbaar is, moet ik bekijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 11:38

Ja ik vind het niet handig. Ze doen kennelijk veel met stalgenoten, maar voor mij persoonlijk houd ik daar niet van. Maar de locatie is mooi en de voorzieningen keurig.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 11:45

Anoniem schreef:
Ja ik vind het niet handig. Ze doen kennelijk veel met stalgenoten, maar voor mij persoonlijk houd ik daar niet van. Maar de locatie is mooi en de voorzieningen keurig.

Wij houden daar ook niet van. De verantwoordelijkheid voor onze paarden uit handen geven aan één pensionhouder is één ding, maar aan meerdere, willekeurige stalgenoten, ik denk niet dat hem dat gaat worden. Bovendien is het dus een stal waarbij je elke dag MOET komen, al is het maar om voer klaar te zetten. Dit is niet onze bedoeling.
Laatst bijgewerkt door Nikass op 15-03-20 11:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 11:47

Nee, mijne ook niet hoor.
Ik sta ergens anders, maar mocht ik ooit moeten verhuizen dan sta ik dus ook voor dit dilemma.
Het is drama hier in de omgeving.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 11:49

Stal Loenen had toen we daar weggingen een wachtlijst van ruim 15 man, zit boven de 300 euro en daar is maar één ruwvoerbeurt per dag. Komen de hele dag buiten maar daar wordt niet bijgevoerd.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 11:51

Bij van Binsbergen is het doe het zelven. Kale stalprijs is uit mijn hoofd 120 euro, doordeweeks worden de paarden buiten en binnen gezet.
Geen faciliteiten maar de Spreng zit tegenover. De goedkoopste optie dan is een abonnement via de stichting, dan betaal je 250-300 euro en kun je onbeperkt in de kleine binnenbak en de buitenbak rijden.

Bodem van de buitenbak vind ik niet top. Veel stenen en andere zooi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 11:52

Ik meende wel dat er bij die 120 euro ook ruwvoer zit. Maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen .

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 11:54

upendo schreef:
Stal Loenen had toen we daar weggingen een wachtlijst van ruim 15 man, zit boven de 300 euro en daar is maar één ruwvoerbeurt per dag. Komen de hele dag buiten maar daar wordt niet bijgevoerd.

Welke Van Loenen? Ik heb wel interesse voor Van Loenen in Schaarsbergen, niet voor Laag Soeren want dat vind ik te ver weg. Loenen in Schaarsbergen is goedkoper.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 11:59

Anoniem schreef:
Ik meende wel dat er bij die 120 euro ook ruwvoer zit. Maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen .

Volgens mij moest dat ook nog zelf ingekocht worden. Mensen van daar die ik ken kochten iig altijd zelf ruwvoer in.

@Nikass, dit is Loenen in Laag-Soeren dus voor jou dan niet relevant. :)

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 17:21

Flowq schreef:
Voor je paard zou ik dan idd ook in een andere richting gaan zoeken. Meer richting ede/ Wageningen of Nijmegen/ Wijchen. Dat is dan ook nog te reizen naar Arnhem.

Want z’n stal ga je daar echt niet vinden :(

Nee dat klopt inderdaad, hoef maar 2x per week maximaal naar Arnhem.
Ik ben helaas wel beetje afhankelijk ook van waar mijn ouders willen wonen.
Omdat ik zelf nergens iets kan betalen, en mijn moeder ook wel wil verhuizen, gaan we nu kijken naar een huis die mijn ouders dan gaan kopen en waar eventueel een appartement in of bijgebouwd kan worden die ik dan ga huren. Mijn moeder komt vanuit haar jeugd uit Arnhem en ziet dat dus wel zitten.
Al kijken we inderdaad ook wel naar de omgeving, omdat het best moeilijk is iets te vinden dat binnen de eisen past en het financieel plaatje.

Nog niks zeker dus, maar vind het wel fijn vast te oriënteren wat er beetje in de omgeving zit voor mijn paard :j
Valt me wel tegen, had verwacht dat zo'n mooie natuurrijke omgeving als Arnhem wel meer/betere stallen zou hebben. Wij hebben hier best wel veel boeren die gewoon kleinschalige pensioenstalling bieden, bij zo iets staan we nu ook.