Pensionstalling amsterdam?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DromenLies

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 19:46

Ik vind het duur in vergelijking met waar ik van de zomer gestaan heb. Ik betaalde 260 in de buiten het weideseizoen en daarvoor kreeg ik een stal van 4 x 6, onbeperkt ruwvoer, binnen en buitenzet service, paard hele dag buiten, uitmesten werd gedaan, er was een rijbak met een degelijk bodem en verlichting, poetsplaats, ruime zadelkast...

laboum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 19:49

Ik zag de titel van jouw topic en moest een beetje lachen.
Bij ons op stal in Ederveen staan pensionklanten uit Amsterdam.
Was eerst echt verbaasd, maar ja ze hebben het er echt voor over om zo'n stuk te rijden.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 19:54

DromenLies schreef:
Ik vind het duur in vergelijking met waar ik van de zomer gestaan heb. Ik betaalde 260 in de buiten het weideseizoen en daarvoor kreeg ik een stal van 4 x 6, onbeperkt ruwvoer, binnen en buitenzet service, paard hele dag buiten, uitmesten werd gedaan, er was een rijbak met een degelijk bodem en verlichting, poetsplaats, ruime zadelkast...

Maar waar vind je dit specifieke goedkoper ergens anders? Dit alles wordt niet uitgesloten als je een schuilstal hebt. Maar schuilstallen zijn meestal voor een iets andere groep mensen. Mensen die hun paard (om welke reden dan ook) niet in een box willen hebben.
Als je een box wil zoek je ook iets anders. Dan gaan er ook andere voorwaarden op.

Er zijn niet zo heel veel stallen aan deze kant van amsterdam die weidegang met schuilstal aanbieden. Ik ken er zelf maar 3. Die zijn niet goedkoper.

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 19:56

Het lijkt wel of dit topic alleen nog gaat over of de pensionstalling van veulen84 wel of niet duur is. Kunnen we niet gewoon agree to disagree en weer over de verschillende pensionstallingen hebben die hier zijn?

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 20:09

Deze stal zat net iets ten noorden van Amsterdam. Vanaf centraal gaat er elke 15 min een bus die recht voor de stal stopt. Geeft een beetje een idee.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 13:36

Raamzicht schreef:
Het lijkt wel of dit topic alleen nog gaat over of de pensionstalling van veulen84 wel of niet duur is. Kunnen we niet gewoon agree to disagree en weer over de verschillende pensionstallingen hebben die hier zijn?

:j

Eens, ik blijf toch bij mijn standpunt.

OnTopic, onze stalbaas heeft een nieuwe stal gebouwd deze zomer. We waren er als de kippen bij om daar twee stallen te reserveren en nu staan ze enorm gelukkig te wezen in enorm grote lichte stallen mét een luikje *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 14:54

dat ziet er inderdaad fijn uit gulpje! Hoe dan ook vind ik het een lastige combi om een plek te vinden waar paardlief veel buiten komt, veel ruwvoer kan eten en sociaal kan zijn met andere paarden en waar ook voor de ruiter een goede accommodatie is met veel service. Niet omdat ik te lui ben om wat te doen, maar omdat ik inmiddels weet dat 'zelf regelen met elkaar' een boel gezeik betekent tussen alle paardendames met uitgesproken meningen :+ Ben helemaal geen topruiter maar wil toch graag redelijk fanatiek rijden, buiten kantoortijden. Juist de combi is gewoon heel erg lastig, zelfs voor wat meer budget.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 15:24

danoesje schreef:
dat ziet er inderdaad fijn uit gulpje! Hoe dan ook vind ik het een lastige combi om een plek te vinden waar paardlief veel buiten komt, veel ruwvoer kan eten en sociaal kan zijn met andere paarden en waar ook voor de ruiter een goede accommodatie is met veel service. Niet omdat ik te lui ben om wat te doen, maar omdat ik inmiddels weet dat 'zelf regelen met elkaar' een boel gezeik betekent tussen alle paardendames met uitgesproken meningen :+ Ben helemaal geen topruiter maar wil toch graag redelijk fanatiek rijden, buiten kantoortijden. Juist de combi is gewoon heel erg lastig, zelfs voor wat meer budget.

Ach, ik denk dat geen een stal écht perfect is hoor. Wij hebben palen op de AC lijn in de binnenbaan en je kan naar de Spiegelplas rijden maar er is geen bos in de buurt. Eigenlijk zijn dat de enige nadelen maar je went zo aan die palen en onze trailers mogen gratis op het terrein staan en dan ben je binnen 10 minuten bij de Gaasperplas of t Spanderswoud. Opgelost.

Qua locatie is de Schaapskooi in Laren ideaal, een heel leuke dressuurstal met een top instructrice, Atie. Alleen heeft zij geen weide helaas. Maar ze zit wel direct aan de hei, en de kantine bij de Schaapskooi heet La Place :9

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 21:33

fluffyfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 22:07

xLoki schreef:
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

Iemand enig idee welke stal dit is?
Klinkt wel goed! :)

stal De droomdiemertjes
Ik heb hier gestaan, aardige mensen en opzich echt wel goed van gedachten, paarden komen veel buiten.
Maar de paddocks zijn volledig van beton en geen schuilmogelijkheden en vrij veel paarden op een vrij klein stuk. (veel onrust hierdoor, gelukkig stond mijn pony op een eigen stuk met 1 andere pony en bleef gespaard)
Positief is wel het ruwvoer beleid, je mag naar vrije ingeef pakken. Echter het is wel kuil/voordroog.
Hooi is een NoGo (grootste reden dat ik weg ben gegaan ivm insuline resistent paard.) en je bent verplicht in de zomer 24/7 het land op te gaan ook al is de wei naar mijn idee wel wat uitgeput (rare begroeiing) maar wel lekker veel ruimte op de wei voor alle paarden! en volgens mij is het weide seizoen heel lang geweest dit jaar en werd er dus wel ruwvoer bijgevoerd op de weide.
Locatie is super, je kan er echt perfect buiten rijden. Ruiterpad begint op het terrein en ruiterroutes zijn echt erg fijn!! (dat mis ik nu nog wel)
O kleine aanpassing, er staat bij "goed gedraineerde bak", in de winter is deze idd vrijwel altijd goed te rijden. (zomer wel echt onwijs mul als die niet dagelijks gesproeid word)
Maar hij is wel echt klein. iets van 15 bij 30 max ofzo?? (tenzij die dit jaar is aangepast maar dat geloof ik niet)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 00:20

Dat is inderdaad de droomdiemertjes.
Volgens mij is er eerder in dit topic al iets over gezegd wat vrij goed klopt.
Als je het echt overweegt wil ik je mijn ervaringen wel vertellen. Maar niet in het openbaar.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 13:57

Ik heb ook wel info via pb

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 14:40

danoesje schreef:

Ik zit toch aardig in de buurt, paard komt ongeveer 12 uur per dag buiten, in de paddock onbeperkt ruwvoer, in stal ook zo goed als (2 volle hooinetten + volle krui op de grond), staat in groepje buiten en kan neuzen bij andere paarden, alles wordt gedaan voor je, faciliteiten voor de ruiter zijn misschien iets minder, kleine bak waar wel altijd in te rijden is, longeren of losgooien en een groot buitenrijgebied met ruiterpaden.. Geen wedstrijdbak of ed, dat vind ik dan wel jammer soms maar ik rijd toch alleen buiten :p

Ik betaal dan nog relatief weinig, haha :)!

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 15:29

Beloven,dat klinkt heerlijk, zeker als je toch vooral buiten rijdt. management zou helemaal mijn ding zijn maar een goede bak van 20x40 zou ik toch wel heel graag willen...toch jammer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 15:51

Ja als je geen wedstrijdruiter of ed bent is het er echt geweldig maar als je ook veel in de bak rijd is de bak wel echt te klein. Maargoed, daar betaal je voor. :p

fluffyfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 00:15

Beloven schreef:
Ja als je geen wedstrijdruiter of ed bent is het er echt geweldig maar als je ook veel in de bak rijd is de bak wel echt te klein. Maargoed, daar betaal je voor. :p

waar sta jij dan?
kan dat even niet terughalen.
klinkt bijna als mijn oude stal namelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 00:22

De stal bestaat pas sinds half september dus lijkt me sterk :p

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 07:46

Ik lees dit topic zo eens door, maar het verbaasd me dat veel mensen niet willen zeggen waar ze staan als er naar gevraagd wordt. Ik sta met m'n paarden in Akersloot op een privé stal dus wel "doe het zelf". Ruwvoer en stro/vlas zit erbij, vooraf afgesproken hoeveelheid. Meer gebruiken kan, maar moet betaald.
Nadelen (kunnen) zijn: zelf mesten (stal, wei, paddock), een paar zondagen per jaar buitenzetten(de rest vd week wordt het gedaan), reistijd 30 minuten vanaf A'dam en geen bos in de buurt.
Voordelen: zelf krachtvoer bepalen, hooi in paddock, hele dag buiten, verlichte bak (20x60), in de zomer 24/7 buiten evt met hooi en gezellige sfeer want alleen ouderen. Stallingsgeld is kostprijs en ligt nu op 155€ pp. Daar komt dan nog eventueel extra strooisel en krachtvoer bij. Mijn extra brandstof is 100€ pm, dus met 1 paard loop ik gelijk met stallingsgeld in deze omgeving en met 3 ben ik financieel dus beter af.
Je snapt vast dat we voor dat geld vol staan en dat er geen verloop is. Er zijn ook maar 5 stallen en in totaal 7 mensen die de paarden doen.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 12:49

even kijken of we het topic weer kunnen boosten:)
Ik sta momenteel bij Taams in Oostzaan. Echt heel erg naar mijn zin, maar het land is niet best en in 1 van de longeerpaddocks staat paardlief steeds op stenen waardoor hij al een paar keer kreupel is geweest. Heb je ijzers, vind je land niet super belangrijk dan sta je er top. Geweldige uitrijmogelijkheden, fijne binnenbak en buitenbak en veel paddocks zodat ze in de winter halve dag naar buiten kunnen met een maatje. 't Gaat me serieus pijn doen om te vertrekken maar ik ga verder weg wonen en wil ook niet steeds een paard dat wat heeft aan zijn pootjes, vertik het om er ijzers onder te slaan als dat niet hoeft.
Maar vind maar iets waar ze goed voeren, halve dagen naar buiten kunnen in de winter, fijne accomodatie voor de ruiter en ook nog in de buurt.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 12:52

Danoesje, ik denk dat je op een bepaald punt blij moet zijn met wat je hebt en consessies moet doen (in jou geval een ijzertje) want ik denk dat met verplaatsen je jezelf heel wat ellende op de hals gaat halen. :=

Ik heb m'n paard hier in de omgeving al zo vaak van hot naar her versleept dat ik nu gewoon vooral heel blij ben met wat ik heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 13:00

Ijzers kost je ook €75 extra. Slaat toch nergens op dat je dat moet doen omdat er stenen in de paddock liggen..

Tis daar al absurd duur.. Ik sta ook in oostzaan en betaal €140 minder geloof ik.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 13:08

Nelleke, ik ben op heel veel punten blij met wat ik heb hoor, sta er echt fijn, al is dit niet de enige concessie, voer ook nog voor ongeveer E50 per maand bij. Maar helemaal eens dat als je eenmaal begint met verhuizen....
Beloven, klopt, ijzers kost flink extra, zeker aangezien ik nu zelf bij kan vijlen en hij dus maar heel weinig naar de smid hoeft! Nu ben ik niet anti-ijzers, maar hij heeft betere voeten zonder, oa omdat ie ze er steeds af trapt, dus ik vind het best wel een dingetje.
Beloven, Ik vind het helemaal niet erg om voor accommodatie waar ik het naar mijn zin heb te betalen, binnenbak kost nu eenmaal geld, maar dan wil ik niet steeds naast mijn paard staan, wat voorkomen had kunnen worden. En die binnenbak wil ik nu eenmaal heel graag, zeker ook omdat ik voor werk veel naar buiten moet en vaak met de scooter naar stal moet. Met alleen een buitenbak krijg ik het nooit meer warm :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 13:17

Bedoelde meer dat je dan ook wel service mag verwachten voor al dat geld. Het is daar toch bijna €340? Dan betaal ik bijna de helft dus. Ik heb niet echt waarde aan de binnenbak, doe ook alles op de scooter en rijd tog nooit in een bak dus dat sxheelt. Maar voor echte wedstrijdruiters is een goeie bak onmis baar ja!

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 13:19

Beloven, ben geen echte wedstrijdruiter, maar dat ligt meer aan de pech die we hebben waardoor ik niet uit de opbouwfase kom. Daarnaast ben ik meer een 'een-beetje-van-alles' ruiter, maar wedstrijden maken daar wel deel van uit in de toekomst als het goed is.
Betaal voor stalling trouwens 320, 25 voor paddock en 40 voor binnen- en buiten zetten. Komt dan nog wel E50 aan voer bij dus aan t einde van de rit een bak geld iig...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 13:25

€435!!!? Jezus.. Dan zou ik zelf toch ook wel ergens anders gaan kijken ja. :oo zullen toch wel vergelijkbare stallen zjjn.