Jansen van den Hout goede handelsstal?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Noeka

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 23:05

Hm... Ik ga er zaterdag heen om eens te kijken.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 00:19

Moderatoropmerking:
Zojuist een aantal berichten verwijderd die niet aan de regels van EA voldoen.
Let er svp op dat alleen ervaringen uit 1e hand zijn toegestaan op EA, EA is geen discussieforum.
Daarnaast zien we ook graag dat je onderbouwd waarom je positief of negatief over een bedrijf of iemand bent. Dan heeft de TS er namelijk ook echt iets aan.

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 21:19

Ik ben er ook zeer tevreden over, alhoewel ze wel iets verborgen hadden gehouden bij wouter, dat hij een chronische peesblessure had, maar dit is daarna wel netjes opgelost. Maar je kan er zo binnen komen wandelen, je mag zelf een paard uit zijn/haar stal halen en op de poetsplaats bekijken, en ze zadelen hem zo voor je op. :)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 00:59

Moderatoropmerking:
Off topic berichten verwijderd.
Let er svp op dat alleen ervaringen uit 1e hand zijn toegestaan op EA. Daarnaast zien we ook graag dat je onderbouwd waarom je positief of negatief over een bedrijf of iemand bent. Dan heeft de TS er namelijk ook echt iets aan.

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 11:00

Sorry,ik zie net dat ik het verkeerd getypt heb, de vorige eigenaar heeft het tegen mij gezegt, en diegene heeft het netjes opgelost.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 11:15

Ik rij 1 paard dat daar vandaan komt. (en ken nog 2 anderen). Hij is afgelopen zomer naar onze stal gekomen, en doet het daar super. Hij had inderdaad rijtechnisch wel wat werk, was zo krom als een hoepel, snapte niet wat voorwaarts neerwaarts was. Nu is het echt een van de fijnere paarden om te rijden. Heerlijk voorwaarts, werklustig, super braaf. Wel erg gevoelig voor spanning bij de ruiter, maar dat ligt dus echt aan jezelf. Ook hij is meerdere keren naar een ander adres gegaan via JvdH voordat hij bij ons op stal kwam. Ik ben zelf meegegaan tijdens het proefrijden, en zag daar al dat het niet gek was dat hij bijna niet te houden was. Hij werd daar met veel druk aan de voorkant gereden, en daar liep hij zich behoorlijk op op te fokken. Hij kon niet eens gewoon stappen onder de stapruiter, alleen dribbelen. Toen mijn instructrise ging zitten was het meteen een veel fijner beeld. Daarna heb ik er zelf opgezeten, en ook daarbij kwam er dus wel een gewone stap uit het paard. Hij is in het begin door 1 vaste ruiter bereden tot hij beter kon stellen en buigen, en had geleerd wat ontspanning onder het zadel was. Daarna is hij de lessen in gegaan.

Ik zocht op dat moment (dat we hem bij JvdH zagen) een zelfde soort paard, maar vond hem met krap 15 jaar toch iets te oud voor mij (wilde liever een jonkie). Ik ben wel heel blij dat mijn instructrise hem daarop gekocht heeft, want het is echt een gouden paard, dat ik met veel plezier rij als ik mijn eigen paard niet bij heb in de lessen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 23:31

Moderatoropmerking:
Off topic berichten verwijderd.
EA is geen discussieforum. Graag alleen reageren als je een ervaring uit de eerste hand kunt en wilt delen.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 23:48

@Angela. Ik herken jouw verhaal bijna woordelijk. Echt bizar.

x_Evelien_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 16:48

Nou ik vind het gewoon een goede stal, tuurlijk moet je opletten maar mijn lieve meisje komt er vandaan en ik wil der nooit meer kwijt!
.Ze hebben daar altijd wel leuke paarden staan, word alleen niet meteen verliefd en laat ze keuren door je eigen veearts.

Heukeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 17:26

Ik heb ook goede ervaringen met deze stal. Ik heb daar mijn super lieve Florencio merrie gekocht. Ik ben daar heel netjes geholpen, heb de contact gegevens van de vorige eigenaar gekregen, ze hebben haar netjes gebracht. Ik heb niets te klagen en zou er zo weer een paard kopen.

Je moet uiteraard altijd opletten maar dat is niet alleen bij JVDH maar bij elk paard wat je koopt ook als het van een particlier koopt of bij een andere handelsstal. Maar ik heb een klinische en rontgenologische keuring gedaan door mijn eigen dierenarts. En heb er echt een super paard aan!!

Zij kunnen uiteraard ook niet zien wat er aan de binnenkant van een paard mis is en je kunt je als handelsstal niet veroorloven alles maar te keuren wat er ingeruild of gebracht word. Dus moet je jezelf beschermen en ten aller tijde je paard laten keuren

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 17:28

Ik heb er nu een paard van twee weken op proef bijna, maar ik twijfel enigzins toch of ze in orde is. Ik heb een klinsche en rontgenlogisch bewijs, maar ik stel me vragen. De dierenarts komt haar Zaterdag keuren, ik hoop dat alles goed is.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 18:03

Hie rook goede ervaring met deze stal :) Paard bleek de leeftijd niet van te kloppen in het paspoort (was niet hun schuld, kwam door de uitgevende instantie) en we mochten het paard terugbrengen en geld terug of inruilen. Maar we hebben het paard gehouden maar utieraard was het paard minder waard dan wij er voor betaald hadden (paard was 5 jaar ouder dan paspoort aangaf) dus hebben we overlegd wat het prijsverschil was en daar de helft van teruggekregen. Vond ik persoonlijk zeer netjes voor iets wat niet hun schuld was :)

Aliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 18:04

Ik vind persoonlijk dat dat een goede handelsstal is!
Ben er vorige week mijn pony nog gaan halen. Ze zijn er ook wel heel vriendelijk.
Ik kan er niets slecht over zeggen!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 18:04

Oja, wij hadden daar ook een ander paard heengebracht (geruild) en die heeft er anderhalf jaar gestaan (kwam in het draad en werd daarna ook nog ziek) hebben ze helemaal opgeknapt en toen ze uiteindelijk verkocht was kregen we nog bericht van de nieuwe eigenaar :)

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:21

Mij hoor je ook niet slecht praten over Jansen van den hout. Ben er drie keer heen geweest, en ben niet teleurgesteld terug gekeerd. Ik heb er zelf nu ook een paard van, maar aangezien ik twijfel of er iets met haar scheelt heb ik gisteren gebeld of ik haar nog twee weken extra op proef mocht. En dat was geen enkel probleem!

De paarden staan daar deftig, veel deftiger als in sommige andere handelstallen. Ze zijn niet allemaal heel dik, maar ze staan ook niet graatmager. Sommige hebben wel schimmel, maar eerlijk gezegd sta ik van zoiets niet stom. Daar vertrekken heel veel paarden, maar er komen ook heel veel paarden terug inruil. Er moet maar eentje tussen zitten die één schimmelplekje heeft... Maar ik heb op het bord gekeken, en ze worden daar deftig voor behandeld zelfs!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:28

Ja joh, mok ed word ook behandelt. :)-

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:41

Nee zij wisten het niet. Het stamboek is degene die dubbele paspoort uitgaf (daar hebben wij uiteindelijk ook aangifte tegen gedaan). Chipnummer en alles klopte gewoon. Wij kwamen er stomweg achter omdat een bokker hem herkende.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 15:21

Paarden waaraan ze zien en weten dat ergens mee behandeld moeten worden komen op het bord :) En worden behandeld.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 17:33

Moderatoropmerking:
Ik heb verschillende reacties verwijderd. Offtopic reacties en posts als ''ik heb gehoord dat'' zijn niet toegestaan.

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 18:17

Arabiertje* schreef:
Mij hoor je ook niet slecht praten over Jansen van den hout. Ben er drie keer heen geweest, en ben niet teleurgesteld terug gekeerd. Ik heb er zelf nu ook een paard van, maar aangezien ik twijfel of er iets met haar scheelt heb ik gisteren gebeld of ik haar nog twee weken extra op proef mocht. En dat was geen enkel probleem!

De paarden staan daar deftig, veel deftiger als in sommige andere handelstallen. Ze zijn niet allemaal heel dik, maar ze staan ook niet graatmager. Sommige hebben wel schimmel, maar eerlijk gezegd sta ik van zoiets niet stom. Daar vertrekken heel veel paarden, maar er komen ook heel veel paarden terug inruil. Er moet maar eentje tussen zitten die één schimmelplekje heeft... Maar ik heb op het bord gekeken, en ze worden daar deftig voor behandeld zelfs!

Zo zie je maar weer dat de meningen zo anders kunnen zijn.
Ben er 3 jaar geleden geweest en had zo medelijden met de paarden die er stonden,de stallen waren echt heel vies sommige stonden ook wat hoger (door de mest)!!!!!!!
Wat ik ook zo zielig vond was dat het stro van het plafond naar beneden in de stal wordt gegooit er stond een pony (waarschijnlijk nog niet zo lang) met zijn zij helemaal tegen de muur aan met hele angstige ogen zo zielig.
Ben er wel netjes geholpen daar kan ik echt niets van zeggen..........

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 18:21

Helaas gaat mijn fijne merrie er zaterdag naar terug. ik heb haar ruim een jaar geleden daar gekocht met mijn vriend. En ontzettend veel van haar genoten en geleerd. Helaas is de relatie met mijn vriend stuk gelopen. En moet zei verkocht worden. Mijn ex heeft besloten haar terug te brengen. Ik hoop dat ze weer een erg fijn baasje treft. Dat heeft ze echt verdiend.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 19:49

ik heb helaas geen goede ervaringen met deze handelsstal. heb er toen een merrie gekocht die 10 jaar zou zijn en ze bleek bij keuring veel en veel ouder. ze is toen terug gegaan en voor een 12 jarige verkocht terwijl ze misschien wel 18 was. ook bij hett vragen voor een keuring rapport konden ze me niks overleggen. de paarden die ik daar nog in de tussentijd heb bekeken mankeerde wel iets. voor uitgebreid verslag of vragen kun je me pb-en. ik zeg er alleen bij dat je daar heel goed moet opletten.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 19:55

Waren er geen papieren bij deze merrie Kinel?

Yvonne1313

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 20:02

zelfs papieren kunnen vervalsd worden, ik had een vals rontgenlogisch rapport bij mijn paard gekregen, de vorige eigenaar heeft met mij contact gezocht en via de veearts de echte rapporten op laten sturen! incl cd rom en op daar verschillen in zaten! veranderde resultaten in hun voordeel!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 21:19

Moderatoropmerking:
Nogmaals het verzoek ontopic te blijven. Opnieuw weer offtopic reacties verwijderd. Men zoekt informatie en Ervaringen over een handelsstal. Probeer daar dan ook gericht naar te antwoorden en te reageren. Heb je hier geen nuttige informatie aan toe te voegen, gelieve dan niet te reageren!