Stalling regio Arnhem

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mandarijn12

Berichten: 1479
Geregistreerd: 23-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 09:37

Wij hebben ook weer plek beschikbaar, vanwege een paar klanten voor wie het te ver rijden was na verhuizing. Bij de Wolfskuil in de Steeg, nagenoeg direct aan de Veluwe: https://www.dewolfskuil.nl

Minoes

Berichten: 1966
Geregistreerd: 11-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 11:25

Mandarijn12 schreef:
Wij hebben ook weer plek beschikbaar, vanwege een paar klanten voor wie het te ver rijden was na verhuizing. Bij de Wolfskuil in de Steeg, nagenoeg direct aan de Veluwe: https://www.dewolfskuil.nl



Weet iemand hoe vaak per week je verwacht wordt uit te mesten bij de 24/7 weidegang? Ik heb nogal een druk leven dus ik ben bang dat ik hier niet aan kan voldoen.. -O-

pantarhei

Berichten: 9103
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 14:12

24-7 weide is alleen voor pony’s tot 1.48m staat er op de website
Zou me meer afvragen hoe het met de bescherming tegen wolven is daar

Shalimar

Berichten: 1533
Geregistreerd: 24-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 16:06

Ik ook, wolven lopen daar rond bij Ellecom en ze kunnen met gemak het spoor over komen.

Escada

Berichten: 3907
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 21:59

Ik ben afgelopen week op zoektocht geweest naar een stal. Zal hieronder even plaatsen waar eventueel nog plek is

Manege Quadenoord, heeft meerdere plekken ivm nieuw extra stuk grond

Stal Joël in Ede


Stal ten Bosch in Driel heeft 1 plek

pantarhei

Berichten: 9103
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 22:59

Quadenoord en stal Joël hanteren beide gemengde groepen met merries en ruinen en ik dacht ook beide voordroog en geen droog hooi. Mooie Plekken bij beiden

Galeobdolon

Berichten: 1101
Geregistreerd: 27-06-07

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 23:16

Op Quadenoord wordt onverpakt hooi gegeven.

Shalimar

Berichten: 1533
Geregistreerd: 24-01-09

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 20:24

Bij stal Zevenmorgen in Baak komt in de loop van dit (na)jaar misschien ook een plekje vrij (hoewel nog niet helemaal zeker).

Levita

Berichten: 1422
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 09:02

Bij stal Westeneng (Totaaltuin) zijn ook nog plekken vrij, daar zijn ze nu aan het nieuw bouwen. Alleen het is straks 370 euro en alles moet je zelf doen. Wordt wel mooi en er komt een kleine binnenbak bij, die hebben ze nu niet.

Ik sta er zelf niet, maar een aantal klanten van mij wel. Op Facebook en Instagram kan je alles volgen hoe het gaat met de verbouwing.

Muze
Berichten: 5355
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 09:04

Alles zelf doen en dan 370? Vind ik best fors.

Daihyo

Berichten: 88155
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 11:07

Het zat er wel een keer aan te komen dat de prijzen flink zouden stijgen. Als ik zie wat je tegenwoordig alleen al aan hooi betaalt… Paar jaar geleden was een klein baaltje nog wel te vinden voor 3-4 euro. Tegenwoordig vind je amper fatsoenlijk hooi onder de 6 euro. Grote balen idem. Tenzij hooi van eigen land, maar ook dan zijn de prijzen van loonwerker of materieel en diesel ook niet leuk meer.

En wat valt er onder alles zelf doen? Mesten, voeren, buiten zetten, binnen halen, reparaties en onderhoud? Of wordt een deel toch nog wel gedaan?

Wil je er ook nog fatsoenlijk van kunnen leven moeten de prijzen omhoog. Anders wordt het bijna een veredelde hobby en moet je er als pensionhouder een baan naast hebben.

pantarhei

Berichten: 9103
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 11:54

Ik ben dat nu ook kwijt met zelf mesten en in schema binnen buiten zetten, wel afhankelijk van hoeveel vlas je verbruikt dat bepaal je zelf en betaald naar verbruik

Gizeppie

Berichten: 2795
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 18:13

Levita schreef:
Bij stal Westeneng (Totaaltuin) zijn ook nog plekken vrij, daar zijn ze nu aan het nieuw bouwen. Alleen het is straks 370 euro en alles moet je zelf doen. Wordt wel mooi en er komt een kleine binnenbak bij, die hebben ze nu niet.

Ik sta er zelf niet, maar een aantal klanten van mij wel. Op Facebook en Instagram kan je alles volgen hoe het gaat met de verbouwing.


Jeetje wat een geld zeg! Zeker als je alles zelf moet doen. Maar goed alles wordt duurder.

Daihyo

Berichten: 88155
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 18:24

Hebben jullie wel een idee wat hooi en stro tegenwoordig kost? :=
Ik heb laatst hooi moeten kopen à 9 euro per baaltje van 20kg. Want laag in suiker en overal in de buurt is dat uitverkocht. Voer zo’n 12 kg per dag aan een paard van 500 en je bent al bijna 170 euro alleen aan hooi kwijt.
Stro koop ik voor 4 euro per baaltje. Ze staan bij mij niet op stal, maar als ze op stal staan ben je gemiddeld ook wel een baaltje per dag kwijt aan strooisel. Is ook nog 124 euro.
Natuurlijk zijn grote balen goedkoper, maar daar moet je ruimte voor hebben. En ook verpakte balen zijn goedkoper. Maar die wil ik niet voeren.

Maar per paard ben je dan dus al bijna 300 euro aan alleen hooi en stro kwijt. Reken dan nog eens materiaal, onderhoud, water, stroom, enz. door en dan vind ik het geen gekke prijs. Want er gaat er wel eens een door het draad, palen en draad moeten ook neergezet worden, palen breken wel eens af, draad moet grasvrij gehouden worden, dus regelmatig maaien.

Ik hoop dat de boer om de hoek binnenkort weer eigen hooi heeft. Hij laat het testen en heeft super hooi. Voor 5,50 per baaltje. Scheelt toch weer 90 euro per maand per paard. En 5 jaar geleden vonden we 5,50 voor een baaltje duur. :+
Maar pffff, paarden houden is er niet goedkoper op geworden :+

Marrit13

Berichten: 3390
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 18:27

Vergeet de arbeidsuren, verzekeringen, hypotheek en afschrijvingen niet :')

boemel

Berichten: 8618
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 18:41

Precies! Ik snap die prijs wel hoor. Helemaal als ze ook nog eens zulke investeringen doen.

Ik heb ze aan huis staan en inmiddels aardig mijn adresjes voor hooi en vlas gevonden, maar ik was er voorheen ook echt veel geld aan kwijt.

Ging van eur 6 voor een baaltje van 15kg naar eur 60 voor 300kg. Scheelt de helft.

Muze
Berichten: 5355
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 20:00

Ja ik snap ergens de prijs ook zeker.
Maar toch vind ik t veel voor alles zelf doen.

MarjanB

Berichten: 16640
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 20:17

Als je groter inkoopt dan zit je wel echt aan lagere prijzen. Weidehooi zit je ergens rond de 180-200 per ton bij een volle wagen. Dat zijn andere prijzen dan wij als particulier betalen met een paard aan huis. Maar goed, wat mensen vooral vergeten is dat ze zelf ook per uur betaald willen worden voor het werk wat ze doen. Dat is bij pensionstallen vaak een ondergeschoven kindje. Hoop buffelen maar echt leuk verdienen?

Shalimar

Berichten: 1533
Geregistreerd: 24-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 21:07

Net gehoord dat er twee stallen vrijkomen op stal Zevenmorgen in Baak medio juli (twee paarden van dezelfde eigenaar). Gezien de discussie hierboven; de prijs gaat per 1 september naar 500-520 euro per maand. Daar krijg je ook wel veel voor; super kwaliteit stro, hooi, voordroog (naar keuze) diverse soorten voer (naar keuze), veel en lang weidegang (groepen van ong. 5), goede faciliteiten (binnenbak 20x40), grote buitenbak (ong. 35x70) met eb & vloedbodem - altijd droog), stapmolen, paddock met hooi, twee wasplaatsen met warm water, dekenverwarming, grote zadelkast), op kleinschalige rustige locatie, veel maatwerk mogelijk. Luxe stallen met buitenluik, geen strakke openingstijden - eigenlijk altijd open. Relaxte sfeer, van knuffelpony tot wedstrijdruiter en ook menners.
Als het prijskaartje geen dwarsligger is, is het een aanrader, zeker voor mensen die kijken vanuit paardenwelzijn.

upendo

Berichten: 22328
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 21:25

Shalimar schreef:
Net gehoord dat er twee stallen vrijkomen op stal Zevenmorgen in Baak medio juli (twee paarden van dezelfde eigenaar). Gezien de discussie hierboven; de prijs gaat per 1 september naar 500-520 euro per maand. Daar krijg je ook wel veel voor; super kwaliteit stro, hooi, voordroog (naar keuze) diverse soorten voer (naar keuze), veel en lang weidegang (groepen van ong. 5), goede faciliteiten (binnenbak 20x40), grote buitenbak (ong. 35x70) met eb & vloedbodem - altijd droog), stapmolen, paddock met hooi, twee wasplaatsen met warm water, dekenverwarming, grote zadelkast), op kleinschalige rustige locatie, veel maatwerk mogelijk. Luxe stallen met buitenluik, geen strakke openingstijden - eigenlijk altijd open. Relaxte sfeer, van knuffelpony tot wedstrijdruiter en ook menners.
Als het prijskaartje geen dwarsligger is, is het een aanrader, zeker voor mensen die kijken vanuit paardenwelzijn.

Kan ik me alleen maar bij aansluiten!

Daihyo

Berichten: 88155
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 22:49

Marrit13 schreef:
Vergeet de arbeidsuren, verzekeringen, hypotheek en afschrijvingen niet :')

Ja precies, dat komt er allemaal nog bij. :j
En natuurlijk is groot inkopen goedkoper. Maar dan nog zijn de prijzen gestegen. Dat moet ergens vandaan komen.

Marrit13

Berichten: 3390
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 11:58

Het wordt steeds moeilijker om betaalbaar paarden te houden in ieder geval -O-

Daihyo

Berichten: 88155
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 12:15

Dat is absoluut waar. Ik heb ze gelukkig in eigen beheer waardoor de kosten lager zijn. Maar dat komt keihard terug in de hoeveelheid werk. Wat dat betreft mis ik soms de volpensionstal. Maar dan zou ik er geen 2,5 kunnen hebben. Dat is dan weer de luxe die ik nu wel heb.
Het wordt steeds meer weer een luxe hobby.

Gizeppie

Berichten: 2795
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 09:54

Marrit13 schreef:
Het wordt steeds moeilijker om betaalbaar paarden te houden in ieder geval -O-


Klopt, in mijn regio (boven in Gelderland) zit ik ook aan stalling rond de 465 euro in de maand. En dan alle overige kosten zoals eigen voer, hoefsmid niet mee gerekend, want dat wordt ook alleen maar duurder. Ik sta wel echt op een top plekje. Enorm goed voor de paarden, van alle gemakken voorzien. Ik moet er wel 40 minuten voor rijden. Bij mij in de regio moet je ook steeds meer doen voor een flinke prijs. Het klopt, het wordt wel lastiger gemaakt om paarden een beetje betaalbaar te houden.

Faelynn

Berichten: 3169
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 11:44

Bij ons komt er ook een plek vrij van de zomer, maar deze is waarschijnlijk al vergeven vanwege een wachtlijst. Nu moet ik wel zeggen dat we de laatste periode veel verloop hebben gehad, doordat het een doe het zelf stal is met best wel zware diensten en waar veel extra inzet verlangd word. Niet alleen even je eigen stalletje mesten of paard voeren, maar echt alles rond om het terrein en paarden, schoonmaken, tot onkruid wieden word gedaan in diensten met elkaar. Dit verlangd best veel van de eigenaar, maar daar tegenover hebben de paarden het wel heel erg goed.
Alleen geschikt voor iemand die al doe het zelf gewend is en echt de handen uit de mouwen wil steken, ruime beschikbaarheid heeft ed. want het verloop dat we nu hebben komt door mensen die de diensten en het werk eromheen e.d. gewoon niet volhouden en daarom weer weg gaan. Paarden staan er verder fantastisch.
Ze zijn nu al met iemand in gesprek, maar het aller belangrijkste is een goede match, dus kan best zijn dat er bij twijfel toch wat vrij komt.