Stalling regio Arnhem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 12:50

Canon schreef:
Ik lees even mee..
Ik sta nu op Willemien, maar er zijn sinds januari nogal wat dingen gebeurd die ik niet door de beugel vind kunnen en ik zoek een andere plek. Een vriendin van mij in Ede had plek, maar is echt veel te duur voor mij (375 per maand daar tegenover 305 nu) helaas. Ook mijn ouders (mede eigenaren) vinden dat te ver weg aangezien we zelf uit Apeldoorn komen. Ik hoop iets passends te kunnen vinden zodat we het plezier weer een beetje terugkrijgen.

Vind het wel tricky met alle Rhino, Droes e.d. in omstreken nu, maar ik zoek wel echt een plan B.

Ik heb je een pb gestuurd.

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 14:15

Ik zag het! Je hebt een berichtje terug! :D

upendo

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 19:46

Zonde dat net onder de 400 boven budget is.

Op onze stal is volgens mij direct plek. Is in Eefde met alle faciliteiten die je nodig hebt.

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 16:25

Canon schreef:
Ik lees even mee..
Ik sta nu op Willemien, maar er zijn sinds januari nogal wat dingen gebeurd die ik niet door de beugel vind kunnen en ik zoek een andere plek. Een vriendin van mij in Ede had plek, maar is echt veel te duur voor mij (375 per maand daar tegenover 305 nu) helaas. Ook mijn ouders (mede eigenaren) vinden dat te ver weg aangezien we zelf uit Apeldoorn komen. Ik hoop iets passends te kunnen vinden zodat we het plezier weer een beetje terugkrijgen.

Vind het wel tricky met alle Rhino, Droes e.d. in omstreken nu, maar ik zoek wel echt een plan B.

Waar in Ede is dat als ik vragen mag? Mag ook met een pb :)

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 23:06

Canon schreef:
Ik lees even mee..

Tegenover mijn opfok zat ook een stal in ieder geval aan die weg verschillende stallen. Dat is tegenover t vossegat naast fontein.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 13:12

Ik krijg net een mailtje van de Graafschap dierenartsen dat de betreffende stal tot tenminste 4 weken na de laatste ziekteverschijnselen dicht blijft.
Ook was de stal na de eerste verschijnselen meteen dicht gegaan.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 14:24

Die mail heb ik ook gehad. Sta kennelijk nog in hun systeem

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 14:36

Stond vd week ook al op hun Facebook pagina :j

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 22:41

brokjes schreef:
Ik krijg net een mailtje van de Graafschap dierenartsen dat de betreffende stal tot tenminste 4 weken na de laatste ziekteverschijnselen dicht blijft.
Ook was de stal na de eerste verschijnselen meteen dicht gegaan.

En mag je ook weten om welke stal het gaat?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 22:43

Staat alleen een paardenbedrijf nabij Arnhem waar 7 dieren zijn ingeslapen. Best veel dus ook nog. Maar geen duidelijkheid waar precies helaas
Laatst bijgewerkt door karuna op 05-03-20 23:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 22:47

Blijf het raar vinden dat het zo geheimzinnig moet allemaal :?

Xritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 12:16

Stal Seren in Vorden heeft ook nog plek voor pension hoorde ik. Je moet wel een flinke zak geld hebben. Maar de faciliteiten zijn top.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 22:04

karuna schreef:
Staat alleen een paardenbedrijf nabij Arnhem waar 7 dieren zijn ingeslapen. Best veel dus ook nog. Maar geen duidelijkheid waar precies helaas

Ik weet dat er in Pannerden paarden zijn ingeslapen en in Babberich waren er ook tekenen van rhino. Alleen ik weet niet of daar paarden zijn ingeslapen. Wegens privacy mogen ze niet aangeven welke stal of bij wie dit is.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 22:42

Xritt schreef:
Stal Seren in Vorden heeft ook nog plek voor pension hoorde ik. Je moet wel een flinke zak geld hebben. Maar de faciliteiten zijn top.

Zo aardig prijsje inderdaad. Ken je de stal uit de praktijk? Weet je hoe lang de paarden op de wei staan?
Het feit dat "het raam met mooi weer open staat" (buitenluik dat blijkbaar met minder goed weer dicht gaat? :? ) doet mij vrezen dat de paarden misschien niet lang buiten staan en alleen "als het weer het toelaat"...?

https://www.horses.nl/algemeen/dressuur ... t-roer-om/

Hier staat dat ze gestopt zijn met pensionstalling. Of is dat niet door gegaan?

Xritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 14:40

[code][/code]
Nikass schreef:
Xritt schreef:

Zo aardig prijsje inderdaad. Ken je de stal uit de praktijk? Weet je hoe lang de paarden op de wei staan?
Het feit dat "het raam met mooi weer open staat" (buitenluik dat blijkbaar met minder goed weer dicht gaat? :? ) doet mij vrezen dat de paarden misschien niet lang buiten staan en alleen "als het weer het toelaat"...?

https://www.horses.nl/algemeen/dressuur ... t-roer-om/

Hier staat dat ze gestopt zijn met pensionstalling. Of is dat niet door gegaan?

Weet ik niet zeker. Ze wilde eerst de stal verkopen. Maar uiteindelijk terug gedraaid. Waarom weet ik niet. Ik weet wel dat er een tijdje terug twee stalgenoten zijn heen gegaan. Of ze er nog staan weet ik niet.
Ik ben er wel eens geweest. Ik heb daar gelest en wedstrijd gehad. Ik zag overdag wel altijd paarden buiten staan. Hoe lang ze buiten komen...? Ik vind het wel een fijne stal zover ik dat kan beoordelen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 16:08

Het klinkt wel goed, wel beetje ver en duur helaas. Maar de individuele benadering bevalt me wel.

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 12:41

Xritt schreef:

Een stalgenootje van mij is hierheen gegaan, vorige week. Zij is heel tevreden en blij dat ze er staat. Maar of er nu dan nog een plek is weet ik niet.

Renoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 14:47

Ik ben niet de enige die een volpension stal zoekt in de omgeving van Arnhem. Naast volpension, aan het bos, vrijwel onbeperkt ruwvoer, minimaal 8 uur weidegang en een fatsoenlijke bak die ook aardig wat regen kan hebben, ben ik ook op zoek naar een plek waar meiden van een jaar of 14 rijden. Op de meeste stallen staan alleen volwassenen en dat is voor mijn dochter best saai.
Ik ben dus niet alleen op zoek naar een speld in de hooiberg, maar ook 1 met een diamanten knop:)
Als iemand iets weet, graag een pb. We komen uit Arnhem, maximaal 25 minuten reistijd, anders is er in de avond naar toe gaan, vrijwel onmogelijk.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 15:53

Op de bak na voldoet de Wolfskuil wel aan je eisen. Alleen de bak is niet altijd even goed. Er staan hier ook wat meiden van die leeftijd, bos aan de overkant van de straat en volpension als je kiest voor de Hit Actief.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 17:16

Renoka schreef:
Ik ben niet de enige die een volpension stal zoekt in de omgeving van Arnhem. Naast volpension, aan het bos, vrijwel onbeperkt ruwvoer, minimaal 8 uur weidegang en een fatsoenlijke bak die ook aardig wat regen kan hebben, ben ik ook op zoek naar een plek waar meiden van een jaar of 14 rijden. Op de meeste stallen staan alleen volwassenen en dat is voor mijn dochter best saai.
Ik ben dus niet alleen op zoek naar een speld in de hooiberg, maar ook 1 met een diamanten knop:)
Als iemand iets weet, graag een pb. We komen uit Arnhem, maximaal 25 minuten reistijd, anders is er in de avond naar toe gaan, vrijwel onmogelijk.

Het lijkt wel of alles vol staat?
En dan stel ik volgens mij niet al te veel eisen, namelijk: aan het bos, zoveel mogelijk weidegang (maar niet 24/7 jaarrond, dus wel een individuele stal ter beschikking)
That's it ;)

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 15:18

Renoka schreef:

Oef dat zijn nogal wat eisen. Ik kan je vetellen dat dit heel moeilijk te vinden is in Arnhem. Wat verder weg, zoals Laag-Soeren wel. De Wolfkuil biedt idd ook een stal aan en weidegang. De bak vind ik helaas erg slecht en de type mensen die daar staan zijn niet de type mensen waar ik aansluiting zou vinden, maar dat is per persoon verschillend.

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 00:40

Renoka schreef:

Dit wordt een lastige zoektocht. Niet alleen staat alles vol wat aan jou eisen voldoet, maar een aantal stallen (onder andere die van mij) gaan in de omgeving van Arnhem stoppen en die mensen zoeken ook allemaal een plek.

Ik heb er uiteindelijk voor gekozen om voor een langere reistijd te gaan. Door de wachtlijsten op de stallen rondom Arnhem had ik geen keuze helaas.

Renoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 08:04

Levita schreef:
Renoka schreef:

Dit wordt een lastige zoektocht. Niet alleen staat alles vol wat aan jou eisen voldoet, maar een aantal stallen (onder andere die van mij) gaan in de omgeving van Arnhem stoppen en die mensen zoeken ook allemaal een plek.

Ik heb er uiteindelijk voor gekozen om voor een langere reistijd te gaan. Door de wachtlijsten op de stallen rondom Arnhem had ik geen keuze helaas.

Waar ben jij naar toe gegaan dan?

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 21:01

Ik kom dit topic even volgen.
Hoop over een paar maanden te kunnen verhuizen naar arnhem, omdat de woningen in mijn huidige omgeving onbetaalbaar zijn helaas, echter betekent dat ook dat mijn paard naar een nieuwe pensionplek moet, iets wat ik liever niet wil, maar dan niet anders kan.

Op dit moment staan we op een stal direct in het bos, met hele grote weides waar ze in kleine groepjes 365 dagen per jaar de wei op gaan (altijd droge weides ivm formaat en zandgrond) de hele dag, en 's nachts hebben ze allemaal een eigen stal.
Verder een grote buiten rijbak, afspuitplaats en voeren en buitenzetten word gedaan, hooi en stro mag je zelf onbeperkt pakken en aanbieden, alleen stal mesten moet wel zelf.
wat ik ook erg prettig vind is de kleinschalige sfeer, staan er met 10 paarden en allemaal lekker recreatie ruiters, geen gemiep of gezeur en iedereen helpt elkaar. En trailer staat er gestald.
Max budget is 250 euro per maand. Zou zo iets te vinden zijn in Arnhem?
Vooral het 365 dagen ruime weidegang in kleine groepen, eigen stal en onbeperkt ruwvoer en stro kunnen geven vind ik heel belangrijk, direct aan het bos en rijbak aanwezig, al hoeft de rijbak geen super kwaliteit te zijn. Zelf stal mesten vind ik geen probleem (al liever niet), maar binnen/buiten zetten, voeren etc moet geregeld zijn, dat is voor mij onmogelijk naast een fulltime job. Hoeft geen krachtvoer te krijgen, alleen hooi, ze heeft al genoeg adhd van nature :') daarom ook echt ruime weidegang nodig jaar rond minimaal overdag, anders maak ik haar echt ongelukkig en word ze een onhanteerbaar chagrijnig kreng :')
Laatst bijgewerkt door Faelynn op 14-03-20 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 21:07

Waar is dat dan? Is het niet te bereizen?