Pensionstalling amsterdam?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 12:31

Ik merk dat die van mij het ook wel fijn vind om lekker op stal te staan.

Nu staat hij gewoon nog in de winter ook 12 uur per dag buiten maar in die paddock doet die ook niks :}

fluffyfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 12:35

Nikass schreef:
Mijn opmerking was in het algemeen. Omdat hier op bokt vaak 24/7-365 als het beste wordt gezien. En het dat wat mij betreft ook zou zijn, mits zoals ik schreef aan een aantal voorwaarden wordt voldaan.

En om dan jou stal erbij te nemen, omdat je die zelf aanhaalt - en ja ik ben er meerdere keren en recent nog geweest - Een paddock van 30x45 waar 7 paarden het hele jaar door op staan is wat mij betreft VEEL te klein. De meerwaarde van het altijd buiten staan ontgaat mij dan volledig, behalve wellicht de frisse lucht. Maar het is wmb een illusie om te denken dat je paard daar beweging krijgt.

Wat heb jij nou bij ons te zoeken recent?!
T is toch zo slecht...
En hoezo moet de huisvesting als beweging gezien worden. Je bent er toch zelf voor het trainen?
Ze lopen mijn inziens juist echt veel. Ook ondat bij ons eten en drinken van elkaar gescheiden zijn. Zand en verhard is apart. Schuilen ook. Ik zou Nosey wel eens een stappenteller om willen hangen ;)
of denk je dat ze de hele dag juist op 1 plekje blijven staan?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 12:48

Ik was toevallig in de buurt :D

En ja, hang m eens een stappenteller om, het zal je tegenvallen vrees ik, want wat hebben ze er nou de hele tijd te doen dan op dat stukje zand? >;)

De stal voldoet niet aan wat ik wenselijk/noodzakelijk acht voor een paard. "Het is er zo slecht" zijn jouw woorden. Als jij en Nelleke (en ik hoop daarmee ook jullie pony's) daar gelukkig zijn, meid, geniet ervan! *\o/* Het is mijn keus niet, en in dit topic wisselen we meningen uit, simple as that.

fluffyfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 19:19

Nikass schreef:
Ik was toevallig in de buurt :D

En ja, hang m eens een stappenteller om, het zal je tegenvallen vrees ik, want wat hebben ze er nou de hele tijd te doen dan op dat stukje zand? >;)

De stal voldoet niet aan wat ik wenselijk/noodzakelijk acht voor een paard. "Het is er zo slecht" zijn jouw woorden. Als jij en Nelleke (en ik hoop daarmee ook jullie pony's) daar gelukkig zijn, meid, geniet ervan! *\o/* Het is mijn keus niet, en in dit topic wisselen we meningen uit, simple as that.

In de buurt....vast, Dan nog, wat heb je er te zoeken als je niks positiefs te vinden hebt,
want ik schrijf idd "het is toch zo slecht" (ik vergat even de "!?") omdat dat jouw overduidelijk mening is die je door laat schemeren...

Als ik kijk naar de huisvesting van mijn eigen knapperd, deze huisvesting steekt echt met MEER dan kop en schouders uit boven elke andere stal in een straal van weet ik hoeveel kilometer.
We bieden 24/7 buiten, in evenwichtig groepsverband, met goede schuilmogelijkheden, zowel zand als verhard in de paddock, meerdere keren per dag hooi, gereguleerd aantal uren weidegang, doordacht ontwormings beleid, een super stalhouder die nooit te beroerd is om extra hulp te verlenen (denk aan medicijnen oid), een bak en een kraal die het jaar rond te gebruiken zijn, een warme plek voor de ruiter, een afgesloten ruime kast voor spullen, een plek om droog te staan met je paard tijdens tutten, opzadelen enz, een onwijs goede sfeer op stal en een wachtlijst om plek te krijgen bij ons.
Dan denk ik ook waar maak ik mij druk om met jou, maar het stoort mij dat jij openbaar deze prachtige plek omlaag probeert te halen. en met welk nut??

Zoals ik eerder al zei, de huisvesting is geen vervanging van beweging, iedere stap die mijn pony maakt is er 1 meer dan een paard die uren in een box staat. Dus mij valt helemaal niks tegen.
Ik ben er elke dag zelf om lekker met hem aan de slag te zijn. en nee niet iedereen doet dat bij ons, dat is ook niet nodig want ja ze kunnen vrij uit bewegen naar eigen wens van het paard en dan lopen ze geen 10 km waarschijnlijk (ik heb geen idee wat wel) maar waar in nederland lopen paarden dat wel....??!!
"Wat hebben ze nou de hele tijd te doen op dat stukje zand" schrijf jij,
Nou, Paard zijn.... Ze spelen, ze kroelen, ze nemen de rust bij elkaar. Dit zijn naar mijn weten levensbehoeftes van een paard. Mijn pony heeft de keus om stil te staan of lekker wat door de paddock te scharellen.
Het jaar rond op de wei is voor menig paard niet geschikt en zou mijn keus ook niet zijn. Ik heb dit jaren gehad voor mijn huidige pony. Hij zag er toen veel minder happy en gezond uit en ja dit kan allerlei oorzaken hebben.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 03-11-15 14:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Post gewijzigd door persoonlijke aanval eruit te halen. Alleen de inhoudelijke nette onderbouwing van mening is overgebleven.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 20:43

Natuurlijk is 24/7 gras niet voor elk paard goed. Dan zal je een alternatief moeten bedenken in de vorm van bijvoorbeeld een pp of als dat niet haalbaar is kom je misschien uit op een paddock zoals bij jullie. Maakt mij niet uit, ik zeg alleen dat ik het veel te klein vindt voor de hoeveelheid paarden. Jij vindt dat niet blijkbaar. Nou prima toch, verschillen we daarin van mening. Dat je me dan niet meer aardig vindt tja, dat is een beetje zielig, maar dat laat ik bij jou. Beetje jammer dat je zo persoonlijk en vijandig wordt.

Wat betreft "niks is goed genoeg": dat is niet omdat ik zoveel eisen stel, dat is omdat de stallen hier (en dat weet jij net zo goed als ik want we hebben ze allemaal bekeken samen en kwamen samen tot die conclusie) niet goed genoeg ZIJN, als je enige eisen stelt aan het welzijn van je paard.
Begrijp me niet verkeerd: ik heb ook op de stallen gestaan die ik niet goed genoeg vind, want je moet toch ergens staan. Dus ik zal niemand veroordelen die zijn paard niet perfect heeft staan. Ik ben echter wel verbaasd dat mensen dan zo'n stal mooier praten dan het is. (Dit bedoel ik algemeen, niet op jou)

Ik weet dat jij je plek gevonden heb waar je nu staat, en dat gun ik je. En ik ken je stalhouder en ik heb al eerder in dit of een ander topic gezegd dat zij bewust bezig is met de paarden en probeert het zo goed mogelijk te regelen.
Maar ik zal er mijn paard niet zetten, want ik vind er een aantal dingen niet goed genoeg. Dat mag toch?

En eerlijk gezegd weet ik inmiddels niet meer waarom deze hele discussie over jouw stal ontstaan is? Volgens mij ben ik m niet gestart en wmb hoeft het hier ook niet specifiek over die stal te gaan. Maar als jij of iemand anders aangeeft dat het een droomplekje is, mag ik toch aangeven dat ik daar anders tegen aan kijk? Daar is dit toch een discussie forum voor?
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 03-11-15 14:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht is aangepast daar bericht waarop greageerd wordt oko is aangepast

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 20:54

fluffyfox schreef:
...Werkelijk waar niks is goed genoeg.
Als ik kijk naar de huisvesting van mijn eigen knapperd, deze huisvesting steekt echt met MEER dan kop en schouders uit boven elke andere stal in een straal van weet ik hoeveel kilometer.

Hiermee bevestig je dus wat ik zeg (dat de stallen in de regio Amstelveen/Aalsmeer/Ouderkerk enz niet voldoen), wat jou betreft met uitzondering van de Middenhoeve dan. (en zo ik je verkeerd begrepen heb, ben ik benieuwd of je één stal in deze regio, buiten de Middenhoeve, kunt noemen waar je ook zou willen staan?)

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 21:30

Ik wel ook best in het openbaar zeggen dat ik jouw manier van stallen afkraken niet heel prettig vind. Maar ik hoop dat je, met je revaliderende merrie, vindt wat je zoekt. Ik vind het niet ideaal om je kapotte paard in het oosten neer te zetten en er twee keer per week langs te gaan, maar gelukkig mogen we allemaal onze mening hebben.

zoutvaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 22:02

Met alle respect, ik durf het ook openbaar te zeggen, ook ik vind het heel goed te begrijpen dat mensen moeite hebben met de onplezierige toon.
Het mag van mij wel wat genuanceerder.

boogiezero1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 22:48

Wat mij zo verbaast is dat iedereen denkt dat paarden zoveel willen lopen
Ze staan hier in niet al te grote paddocks en gaan regelmatig los in de bak met zijn allen mij valt op dat ze dat na half uur echt zat zijn en graag hun eigen paddocks weer ingaan ik denk dat als ze genoeg beweging hebben qua rijden trainen enz en genoeg te knabbelen en te zien hebben ze echt niet enorm veel ruimte nodig hebben

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 09:42

Abiola schreef:
Ik wel ook best in het openbaar zeggen dat ik jouw manier van stallen afkraken niet heel prettig vind. Maar ik hoop dat je, met je revaliderende merrie, vindt wat je zoekt. Ik vind het niet ideaal om je kapotte paard in het oosten neer te zetten en er twee keer per week langs te gaan, maar gelukkig mogen we allemaal onze mening hebben.

Nee dat is ook niet ideaal. En ze staat niet in het oosten. Maar ten opzichte van het paard wel eerlijker.
Overigens je kunt het afkraken noemen, en misschien is het dat ook wel. Maar altijd onderbouwt.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 09:44

zoutvaatje schreef:
Met alle respect, ik durf het ook openbaar te zeggen, ook ik vind het heel goed te begrijpen dat mensen moeite hebben met de onplezierige toon.
Het mag van mij wel wat genuanceerder.

Okee, ik zal op mijn toon letten.

Boogieziero: het gaat er niet om dat paarden WILLEN lopen, ze lopen alleen als dat nodig of interessant is. Dus moet je zorgen dat het interessant wordt want het is voor een paard wel veel gezonder om te lopen. En ik denk wel dat een paard wil KUNNEN bewegen. Maar dat is mijn bezwaar tegen een paddock: daar rollen ze één keer en gaan vervolgens staan slapen.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 10:08

Veulen84 schreef:
Tja, dat hangt er van af. Hoe groot zijn jouw paddocks en zet je ze er zelf in. Moet je dan evengoed nog elke dag komen en hoe is het voerbeleid verder.

Overigens betaal ik dat hier in het gebied niet. Hier betaal je voor zo iets rond de 350 euro. En verder reizen kost ook geld. En duur vind ik het nog steeds niet. Zeker niet voor alle andere belangrijke dingen die je er bij krijgt. Goede sfeer, geen gezeik, bak nooit hoeven delen, echte alle vrijheid, km'ters aan ruiterpad om de hoek, nooit iets dat verdwijnt. En voor mij heel belangrijk: Ik blijf heel, m'n paarden blijven heel en ze kunnen omgaan met mijn contactschuwe merrie. En laten we wel zijn, al die dingen bij elkaar tellen voor mij meer dan een stapmolen, solarium of warm water.
Dat heb ik in de winter allemaal, maar behalve die verlichte binnenbaan en warm water, gebruik ik al die dingen niet. Doe me dan maar al die andere dingen.

Maar het is maar net waar je gelukkig van wordt en waar je bij kan komen he.

Wat jij in je dikgedrukte tekst noemt zijn geen voorzieningen, dat is gewoon je goede gevoel over je stal. Dat is helemaal prima hoor, maar op onze stal hebben we wat jij noemt ook prima voor elkaar. Ondanks het warme water, en de stapmolen :') :')

Ik blijf erbij, 250 euro per maand voor niets meer dan een schuilstal is veel te veel geld.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 10:40

Gulpje schreef:
Veulen84 schreef:
Tja, dat hangt er van af. Hoe groot zijn jouw paddocks en zet je ze er zelf in. Moet je dan evengoed nog elke dag komen en hoe is het voerbeleid verder.

Overigens betaal ik dat hier in het gebied niet. Hier betaal je voor zo iets rond de 350 euro. En verder reizen kost ook geld. En duur vind ik het nog steeds niet. Zeker niet voor alle andere belangrijke dingen die je er bij krijgt. Goede sfeer, geen gezeik, bak nooit hoeven delen, echte alle vrijheid, km'ters aan ruiterpad om de hoek, nooit iets dat verdwijnt. En voor mij heel belangrijk: Ik blijf heel, m'n paarden blijven heel en ze kunnen omgaan met mijn contactschuwe merrie. En laten we wel zijn, al die dingen bij elkaar tellen voor mij meer dan een stapmolen, solarium of warm water.
Dat heb ik in de winter allemaal, maar behalve die verlichte binnenbaan en warm water, gebruik ik al die dingen niet. Doe me dan maar al die andere dingen.

Maar het is maar net waar je gelukkig van wordt en waar je bij kan komen he.

Wat jij in je dikgedrukte tekst noemt zijn geen voorzieningen, dat is gewoon je goede gevoel over je stal. Dat is helemaal prima hoor, maar op onze stal hebben we wat jij noemt ook prima voor elkaar. Ondanks het warme water, en de stapmolen :') :')

Ik blijf erbij, 250 euro per maand voor niets meer dan een schuilstal is veel te veel geld.

Waar sta jij? Want hier vind je voor minder in de winter niks. (Bovendien je betaald dus 6 maanden 150 en 6 maanden 250. Dus totaal 200 euro). Of je moet hooi en stro los gaan bijkopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 10:44

Ik vind het ook een hoop geld voor alleen een schuilstal, zelfs €200 gemiddeld.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 11:00

Staat er iemand van jullie in of bij Ouderkerk?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 11:05

Wijs me 1 plek hier in de regio aan waar je minder betaald.

Kuilgras en stro moeten ook gewoon betaald worden. Baaltje kuilgras is rond de 30 euro. Stro 4 euro per baal. Dat kost ze ongeveer tussen de 100 en 150 euro per maand totaal. Dan halen ze 's ochtends nog mest weg en voeren ze 2x per dag. Als dat 15 minuten per keer werk is. Dan kost dat nog eens 15 uur per maand a 135 euro. Totale kosten 250 - 285 euro. Gedeeld door 2 paarden... 125 - 142,50 euro.

Nou dan is die 25 euro een klein overschotje. Voor die keren dat iemand niet komt en ze dus altijd zelf moeten mesten en strooien (en je zal ze de kost moeten geven)

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:12

Veulen84 schreef:
Wijs me 1 plek hier in de regio aan waar je minder betaald.

Kuilgras en stro moeten ook gewoon betaald worden. Baaltje kuilgras is rond de 30 euro. Stro 4 euro per baal. Dat kost ze ongeveer tussen de 100 en 150 euro per maand totaal. Dan halen ze 's ochtends nog mest weg en voeren ze 2x per dag. Als dat 15 minuten per keer werk is. Dan kost dat nog eens 15 uur per maand a 135 euro. Totale kosten 250 - 285 euro. Gedeeld door 2 paarden... 125 - 142,50 euro.

Nou dan is die 25 euro een klein overschotje. Voor die keren dat iemand niet komt en ze dus altijd zelf moeten mesten en strooien (en je zal ze de kost moeten geven)

je snapt het punt niet :+

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:37

Gulpje schreef:
je snapt het punt niet :+

Ik snap je punt wel. Maar het kan niet veel goedkoper tenzij je er geld op toe gaat geven.

Geef trouwens eens antwoord op de vraag die je al 2x gesteld is.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 13:32

Keet schreef:
Nee nog niets. Nog niet heel actief gezocht ivm vakantie oid.

Liefst plekje met wat andere ponys 24/7 buiten. Denkdat ik voor max 100E wel iets zou moeten kkunnen vinden :)

Heb je al wat gevonden? Tot hoever kwa km wil je gaan?

Wij staan echt perfect onder de 100 euro (wel shet maat dan) met veel accomodatie, vriendelijke eigenaren, leuke stalgenoten, en heel kindvriendelijk! (veel kinderen,speeltuin en kleine kinderboerderij dieren)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 14:12

Moderatoropmerking:
Een aantal aanvallende op de persoon gerichte berichten zijn gewijzigd c.q. verwijderd. Graag netjes blijven discussiëren met elkaar ook wordt er van mening verschild over wat wel of niet als goede stalling beleefd wordt.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 14:17

Veulen84 schreef:

Nou, als je het op zo'n manier 'vraagt' heb ik daar niet zoveel zin in eigenlijk :)
En wat is precies de meerwaarde van die kennis? Waar je ook staat, ik vind 250 euro te duur voor slechts een schuilstal.
Voor dat geld mag je als klant meer verwachten, hoeveel rekensommetjes je daar ook op losgooit. Dat is en blijft mijn mening, punt.
Laatst bijgewerkt door Gulpje op 03-11-15 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 14:19

Ojajoh schreef:
Keet schreef:
Nee nog niets. Nog niet heel actief gezocht ivm vakantie oid.

Liefst plekje met wat andere ponys 24/7 buiten. Denkdat ik voor max 100E wel iets zou moeten kkunnen vinden :)

Heb je al wat gevonden? Tot hoever kwa km wil je gaan?

Wij staan echt perfect onder de 100 euro (wel shet maat dan) met veel accomodatie, vriendelijke eigenaren, leuke stalgenoten, en heel kindvriendelijk! (veel kinderen,speeltuin en kleine kinderboerderij dieren)

Liefst in Oostzaan of max 5 km er vandaan ofzo. Wil liever niet zoveel kinderen :n teveel herrie en geschreeuw

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 14:23

Heb je pb gestuurd ;)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 16:46

Gulpje schreef:
Veulen84 schreef:

Nou, als je het op zo'n manier 'vraagt' heb ik daar niet zoveel zin in eigenlijk :)
En wat is precies de meerwaarde van die kennis? Waar je ook staat, ik vind 250 euro te duur voor slechts een schuilstal.
Voor dat geld mag je als klant meer verwachten, hoeveel rekensommetjes je daar ook op losgooit. Dat is en blijft mijn mening, punt.

Hmm beetje vreemd dat je geen gewoon antwoord wil geven. Maar goed, de rekensom is niet zo ingewikkeld. Ik hoef geen stapmolen, solarium of andere dingen. En gezien het feit dat als je all inclusief niet goedkoper uitkomt... Doe mij dan maar 'slechts die schuilstal'. Blijf jij lekker waar je zit, blijf ik er ook. :wave:

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 18:35

Wat een gezellig topic is dit geworden jongens..