Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Nikass schreef:Mijn opmerking was in het algemeen. Omdat hier op bokt vaak 24/7-365 als het beste wordt gezien. En het dat wat mij betreft ook zou zijn, mits zoals ik schreef aan een aantal voorwaarden wordt voldaan.
En om dan jou stal erbij te nemen, omdat je die zelf aanhaalt - en ja ik ben er meerdere keren en recent nog geweest - Een paddock van 30x45 waar 7 paarden het hele jaar door op staan is wat mij betreft VEEL te klein. De meerwaarde van het altijd buiten staan ontgaat mij dan volledig, behalve wellicht de frisse lucht. Maar het is wmb een illusie om te denken dat je paard daar beweging krijgt.

Het is mijn keus niet, en in dit topic wisselen we meningen uit, simple as that. Nikass schreef:Ik was toevallig in de buurt![]()
En ja, hang m eens een stappenteller om, het zal je tegenvallen vrees ik, want wat hebben ze er nou de hele tijd te doen dan op dat stukje zand?![]()
De stal voldoet niet aan wat ik wenselijk/noodzakelijk acht voor een paard. "Het is er zo slecht" zijn jouw woorden. Als jij en Nelleke (en ik hoop daarmee ook jullie pony's) daar gelukkig zijn, meid, geniet ervan!Het is mijn keus niet, en in dit topic wisselen we meningen uit, simple as that.
fluffyfox schreef:...Werkelijk waar niks is goed genoeg.
Als ik kijk naar de huisvesting van mijn eigen knapperd, deze huisvesting steekt echt met MEER dan kop en schouders uit boven elke andere stal in een straal van weet ik hoeveel kilometer.
Abiola schreef:Ik wel ook best in het openbaar zeggen dat ik jouw manier van stallen afkraken niet heel prettig vind. Maar ik hoop dat je, met je revaliderende merrie, vindt wat je zoekt. Ik vind het niet ideaal om je kapotte paard in het oosten neer te zetten en er twee keer per week langs te gaan, maar gelukkig mogen we allemaal onze mening hebben.
zoutvaatje schreef:Met alle respect, ik durf het ook openbaar te zeggen, ook ik vind het heel goed te begrijpen dat mensen moeite hebben met de onplezierige toon.
Het mag van mij wel wat genuanceerder.
Veulen84 schreef:Tja, dat hangt er van af. Hoe groot zijn jouw paddocks en zet je ze er zelf in. Moet je dan evengoed nog elke dag komen en hoe is het voerbeleid verder.
Overigens betaal ik dat hier in het gebied niet. Hier betaal je voor zo iets rond de 350 euro. En verder reizen kost ook geld. En duur vind ik het nog steeds niet. Zeker niet voor alle andere belangrijke dingen die je er bij krijgt. Goede sfeer, geen gezeik, bak nooit hoeven delen, echte alle vrijheid, km'ters aan ruiterpad om de hoek, nooit iets dat verdwijnt. En voor mij heel belangrijk: Ik blijf heel, m'n paarden blijven heel en ze kunnen omgaan met mijn contactschuwe merrie. En laten we wel zijn, al die dingen bij elkaar tellen voor mij meer dan een stapmolen, solarium of warm water.
Dat heb ik in de winter allemaal, maar behalve die verlichte binnenbaan en warm water, gebruik ik al die dingen niet. Doe me dan maar al die andere dingen.
Maar het is maar net waar je gelukkig van wordt en waar je bij kan komen he.
Gulpje schreef:Veulen84 schreef:Tja, dat hangt er van af. Hoe groot zijn jouw paddocks en zet je ze er zelf in. Moet je dan evengoed nog elke dag komen en hoe is het voerbeleid verder.
Overigens betaal ik dat hier in het gebied niet. Hier betaal je voor zo iets rond de 350 euro. En verder reizen kost ook geld. En duur vind ik het nog steeds niet. Zeker niet voor alle andere belangrijke dingen die je er bij krijgt. Goede sfeer, geen gezeik, bak nooit hoeven delen, echte alle vrijheid, km'ters aan ruiterpad om de hoek, nooit iets dat verdwijnt. En voor mij heel belangrijk: Ik blijf heel, m'n paarden blijven heel en ze kunnen omgaan met mijn contactschuwe merrie. En laten we wel zijn, al die dingen bij elkaar tellen voor mij meer dan een stapmolen, solarium of warm water.
Dat heb ik in de winter allemaal, maar behalve die verlichte binnenbaan en warm water, gebruik ik al die dingen niet. Doe me dan maar al die andere dingen.
Maar het is maar net waar je gelukkig van wordt en waar je bij kan komen he.
Wat jij in je dikgedrukte tekst noemt zijn geen voorzieningen, dat is gewoon je goede gevoel over je stal. Dat is helemaal prima hoor, maar op onze stal hebben we wat jij noemt ook prima voor elkaar. Ondanks het warme water, en de stapmolen![]()
![]()
Ik blijf erbij, 250 euro per maand voor niets meer dan een schuilstal is veel te veel geld.
Veulen84 schreef:Wijs me 1 plek hier in de regio aan waar je minder betaald.
Kuilgras en stro moeten ook gewoon betaald worden. Baaltje kuilgras is rond de 30 euro. Stro 4 euro per baal. Dat kost ze ongeveer tussen de 100 en 150 euro per maand totaal. Dan halen ze 's ochtends nog mest weg en voeren ze 2x per dag. Als dat 15 minuten per keer werk is. Dan kost dat nog eens 15 uur per maand a 135 euro. Totale kosten 250 - 285 euro. Gedeeld door 2 paarden... 125 - 142,50 euro.
Nou dan is die 25 euro een klein overschotje. Voor die keren dat iemand niet komt en ze dus altijd zelf moeten mesten en strooien (en je zal ze de kost moeten geven)
Keet schreef:Nee nog niets. Nog niet heel actief gezocht ivm vakantie oid.
Liefst plekje met wat andere ponys 24/7 buiten. Denkdat ik voor max 100E wel iets zou moeten kkunnen vinden
Veulen84 schreef:Geef trouwens eens antwoord op de vraag die je al 2x gesteld is.

Ojajoh schreef:Keet schreef:Nee nog niets. Nog niet heel actief gezocht ivm vakantie oid.
Liefst plekje met wat andere ponys 24/7 buiten. Denkdat ik voor max 100E wel iets zou moeten kkunnen vinden
Heb je al wat gevonden? Tot hoever kwa km wil je gaan?
Wij staan echt perfect onder de 100 euro (wel shet maat dan) met veel accomodatie, vriendelijke eigenaren, leuke stalgenoten, en heel kindvriendelijk! (veel kinderen,speeltuin en kleine kinderboerderij dieren)
teveel herrie en geschreeuw
Gulpje schreef:Veulen84 schreef:Geef trouwens eens antwoord op de vraag die je al 2x gesteld is.
Nou, als je het op zo'n manier 'vraagt' heb ik daar niet zoveel zin in eigenlijk
En wat is precies de meerwaarde van die kennis? Waar je ook staat, ik vind 250 euro te duur voor slechts een schuilstal.
Voor dat geld mag je als klant meer verwachten, hoeveel rekensommetjes je daar ook op losgooit. Dat is en blijft mijn mening, punt.