Jansen van den Hout goede handelsstal?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

linda_arnold

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 17:55

Ook wij zijn half mei afgereisd naar JvH.

Hebben eerste netjes gebeld of ze iets hadden staan en dit bleek het geval. Helaas is het voor ons bijna 3 uur rijden, waardoor we erg laat op de middag daar waren. Dit was allemaal geen probleem, met de meiden (die voor ons langer moesten blijven) een rondje door de stal gelopen. Meerdere paarden bekeken en uiteindelijk 4 paarden uitgeprobeerd.

Dirk is een handelaar en bij alle handelaren moet je je ogen en oren open houden. Het is hun brood en naïve mensen laten nu eenmaal makkelijker het geld uit hun portomoniaie banketstaaf dan mensen die realistisch kijken. Mijn partner is nog vrij groen in de paardenwereld en aangezien dit paard voor hem bestemd was en ik daar gewoon in normaal tenue staat, was het niet 'vreemd' (vanuit handelaars opzicht) dat hij met een prijs van bijna het driedubbele aankwam dan dat hij uiteindelijk imo waard zou zijn. (13, blauwpapier, niet geklasseerd, geen wedstrijdervaring). Laat ik het zo zeggen, voor zijn prijs kon ik ook een zadelmakke merrie kopen met een redelijke afstamming erachter. Mijn vriend, vond het geen gekke prijs............(= geen ervaring). Uiteindelijk heb ik zelf de onderhandelingen gevoerd en zijn we er om en nabij mijn prijs uitgekomen mits we er een nachtje over mochten slapen.

Aangezien de klik er duidelijk was met dit paard zijn we hem gelijk de volgende dag op wezen halen. Wat niet zo netjes was van Dirk, was dat hij één van de meiden er mee opgezadeld had aangezien hij zelf weg moest. De prijs had hij voor haar ook opgeschroeft ipv de afgesproken prijs. Meisje zal in een heel ongemakkelijk pakket, maar heeft ons uiteindelijk heel goed geholpen.

Dirk belde 's avonds en de volgende dag 'hoe het ging'

Alle respect voor de meiden die daar lopen.

Ik ben tevreden!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 17:59

Dirk belde mij destijds ook na een aantal dagen om te vragen hoe het ging, erg aardig en ook erg slim om te doen. Ikon eht ook zeker wel waarderen.

eefjuh20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 21:47

Bij mij was het zo dat toen ze het paard wat ik wou inruilen kwamen halen ik er ineens minder voor kreeg als dat we hadden afgesproken..maar uiteindelijk wel het bedrag gekregen wat we hadden afgesproken..en ook nog eens wat van mijn nieuwe paard afgekregen omdat daar nog een aantal dingen aan moesten gebeuren(opnieuw alle entingen,omdat de vorige eigenaar hem niet had laten enten die jaar..wormkuur,vitaminespuit,tandarts,en de hoefsmid)we hebben zo'n beetje dat totaalbedrag van het paard afgekregen..erg netjes geregeld dus.

_Lot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 08:45

Eind mei ook mijn paard gekocht bij Jansen van den Hout, ben er goed geholpen.
Er werd goed geluisterd naar je wensen en iedereen was vriendelijk.
Ik zal absoluut te veel betaald hebben, maar het is en blijft een handelsstal.
Vindt dat ze het netjes doen!

eefjuh20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 10:50

_Lot_ schreef:
Eind mei ook mijn paard gekocht bij Jansen van den Hout, ben er goed geholpen.
Er werd goed geluisterd naar je wensen en iedereen was vriendelijk.
Ik zal absoluut te veel betaald hebben, maar het is en blijft een handelsstal.
Vindt dat ze het netjes doen!

ik heb zeker weten ook te veel betaald voor mijn paard(heb hem namelijk op een site zien staan van een andere stal voor veel minder als dat ik hem gekocht heb..maarja hij is het me wel waard..met deze heb ik al zoveel meer plezier als met m'n vorige paard)

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 11:41

Op onze rijschool staat de andalusier Sobon (komt van JvdH). Een prachtig, heerlijk paard. Hij was daar met het voorrijden heel druk (kon alleen dribbelen, niet stappen), maar werd ook met veel te veel hand gereden. Bij mijn instructrise was het al heel veel beter, al was hij wel zo scheef als maar kon. Hij was vlug, gevoelig, maar wel braaf, en eigenlijk precies wat onze rijschool nog wel voor de gevorderden kon gebruiken. Hij ging dus ook enige dagen later mee naar "huis". Het is nu echt een heel fijn paard, het dribbelen is helemaal weg, en hij loopt gemakkelijk nageeflijk op een lichte hand en is zo goed als recht. Een gouden paard :j

Voor ons is hij meerdere keren "verkocht", maar telkens met enkele weken weer terug gekomen. We zijn blij dat hij bij ons een fijne plek heeft gevonden :j

Er staan op stal trouwens nog 2 andere paarden die van JvdH komen, beide ook fijne paarden, al zit er nog wel wat "werk" aan.

JvdH heeft fijne paarden, maar je ogen moet je goed open houden. Hij doet het werk voor zijn geld, en er gaan een hoop paarden "doorheen". Uiteraard zitten er ook rotte appels tussen, en onderhandelen is altijd verstandig! Daarbij: vaak heeft hij de contactgegevens van de vorige eigenaar. Vraag daar ook eens wat er voor het paard gegeven is door JvdH, dat geeft een beetje een richtlijn. Natuurlijk wilt hij erop verdienen, en vaak was het ook "inruil", waardoor je zoiezo minder voor je paard krijgt als bij gewone verkoop.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 07:00

Ik heb mn oude paard ingeruild en moest bijbetalen voor de nieuwe, ik vind het daarom ook erg lastig om te bedenken wat dan de waarde is van het nieuwe paard en wat ik dan bij zou willen betalen.. Onderhandelen is daarom wel lastig (vind ik ;) )

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 12:50

Ik ga morgen is kijken of er nog wat moois staat :)

Bear95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 12:56

Kimm heel veel succes morgen! Hoop dat er wat leuks voor jou tussen staat! Er staat in ieder geval genoeg!

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 17:29

Geen paard gekocht maar super paarden gereden zeg !

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 16:28

Moderatoropmerking:
Off topic verwijderd. Let er svp op dat alleen ervaringen uit 1e hand zijn toegestaan op EA. Daarnaast zien we ook graag dat je onderbouwd waarom je positief of negatief over een bedrijf of iemand bent. Dan heeft de TS er namelijk ook echt iets aan.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:55

Is iemand verder bekend met de paarden die daar staan?
Ik wil binnenkort een keer gaan kijken voor de tinkers, en de haflinger die er staan.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 16:04

De paarden die daar staan zijn telkens nieuwe, vooral de tinkers en haflingers gingen en gaan altijd erg snel!
Weinig meiden die daar rijden die ook op bokt zitten.
Dus nee om antwoord op je vraag te geven ik ben niet bekend met de paarden die er nu staan. Maar wel met de stal :)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 16:11

Tinker Nova zie ik al een paar maanden staan, ik was er wel benieuwd naar. juist omdat er normaal veel verloop is.
Thanks voor je antwoord iig.

dees21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 23:39

Tinker Nova is pas 2 en half, nog niet gereden dus die staat er wel langer. Ze is wel gewend aan zadel en hoodstel maar gezien de leeftijd nog niet beleerd. wel een keer vd kar gestaan maar ook niet doorgeleerd. Zeis erg leuk> Nu alweer bijna 3 dus zal wel eens een baasje voor komen.

Braveheart is ook een leuke tinker. braaf gereden, leuk te rijden dressuurmatig en kan leuk springen. Wel voorwaarts dus geen sufferd.

Haflingers staan er momenteel niet. Maar dat kan met de dag veranderen.

Gewoon even bellen wat er is, mag altijd op proef dan weet je ook of het paard je geheel past.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 11:25

Moderatoropmerking:
Off-topic verwijderd. SVP alleen met ervaringen uit de eerste hand reageren in dit topic :) Andere reacties zijn niet toegestaan. EA is geen discussieforum.

BonteLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 16:53

ik heb er een tijdje gewerkt :D niks voor mij maar was wel een leuke ervaring

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 14:10

Moderatoropmerking:
Off topic berichten verwijderd.
Let er svp op dat alleen ervaringen uit 1e hand zijn toegestaan op EA. Daarnaast zien we ook graag dat je onderbouwd waarom je positief of negatief over een bedrijf of iemand bent. Dan heeft de TS er namelijk ook echt iets aan.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 16:32

Ik ken 3 paarden die daar vandaan komen, en dat zijn alle drie erg fijne paarden. 1 van die 3 paarden rij ik regelmatig, en het is echt een prachtpaard. Heel licht in de hand, en goed voorwaarts. Bij JvdH op stal kon hij eigenlijk alleen maar dribbelen (kwam echt geen stap uit onder de stalruiter). Toch hebben we hem ook zelf geprobeerd daar, en toen kon hij dus wel stappen (hij werd met teveel druk gereden, daarvan werd hij dus zo druk). Verder was hij zo scheef als een hoepel. Hij staat nu een paar maanden bij ons op stal, en dat scheve is echt enorm veel minder. Het is nog steeds een gevorderde paard, waarop je zonder druk een heel fijn nageeflijk paard hebt dat heerlijk voorwaarts loopt op kleine hulpen. Ga je met druk rijden, of gespannen zitten, dan zie je het oude paard echt weer terug (dribbelende tijdbom :+)

Fijn is dat je dat we ook de gegevens van de vorige langdurige eigenaar kregen (voordat hij bij ons kwam heeft hij iets van 5 andere adressen gehad waarvan hij steeds weer terug kwam ivm dat enorme dribbelen en erg vlug zijn). Op die manier krijg je gewoon het hele verhaal mee, wat altijd prettig is.

Ik ben in ieder geval erg blij dat hij nu bij ons op stal staat, en rij hem met veel plezier :j

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 18:18

Ben er gister weer geweest en prima geholpen!
Was geen inbekend terrein voor mij want 3jaar geleden kocht ik ook een pony daar.
Ik ging nu voor een paard.

wel jammer is dat bijna alle paarden last hebben van schimmel.
Niet iedere pensionstal neemt zo'n paard aan.
Hier kan JvdH weinig aan doen dan alleen behandelen. Het is gewoon een vervelend iets.

Geen klachten over de stal.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 15:03

Moderatoropmerking:
Off-topic verwijderd. SVP alleen reageren als je een ervaring hebt uit 1e hand :) Andere reacties zijn niet toegestaan. EA is geen discussie-forum.

jamy112

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 21:49

Ik heb mijn paard ook bij Jansen van den Hout gekocht. Ik heb haar nu ruim een half jaar en ze bevalt mij nog steeds heel goed.
Je mag inderdaad een aantal paarden uitproberen en er ook mee naar buiten gaan. De prijzen vallen ook erg mee en je hebt ook nog de mogelijkheid als je geen klik hebt je het paard mag inruilen voor een andere. Dat vond ik zelf heel fijn.
Die meiden die je meehelpen zijn ook echt heel behulpzaam en niks is hun teveel :j
Ik vind het echte een hele fijne stal en zou er de volgende keer weer komen :)

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 00:46

Mijn merrie komt er vandaan. Zat flink wat werk aan, maar ben nog iedere dag blij met haar. Bij JvdH koop je in 9 van de 10 gevallen een paard met een verhaal. Dat kan rijtechnisch zijn of betrekking hebben op de gezondheid. Kijk goed, keur goed, schat je eigen mogelijkheden en kunde goed in... En neem een weloverwogen beslissing.

Ik kocht een magere, verkeerd gereden merrie. Gelukkig wel kerngezond, maar met een gebrek in de vorm van ongelijke voeten. We hebben er veel werk aan gehad, en nog steeds loop ik soms aan tegen momenten waarop de verkeerde start in haar leven als rijpaard even de kop op steekt. Maar spijt heb ik geen dag. Ze is m'n maatje, ik vertrouw haar en samen hebben we al zoveel meegemaakt.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 08:27

@Sansje, helemaal mee eens! Inja komt er ook vandaan, heb haar nu 8maand en heb er veel werk aan gehad (rijtechnisch) Maar ben er gigantisch blij mee! Als je er wat koopt gewoon altijd laten keuren en op proef nemen. Desnoods vragen of je wat langere proefperiode mag.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 22:02

Moderatoropmerking:
Zojuist heb ik een aantal berichten verwijderd die niet aan de regels van EA voldeden.
Let er svp op dat alleen ervaringen uit 1e hand zijn toegestaan op EA. Daarnaast zien we ook graag dat je onderbouwd waarom je positief of negatief over een bedrijf of iemand bent. Dan heeft de TS er namelijk ook echt iets aan.