Stalling regio Arnhem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

renatexx

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 15:31

Mariahoeve in Renkum, zou ik niet aanraden maar de locatie zit mooi in het bos.
Quadenoord in Renkum
Henriette hoeve in Wolfheze hoef je volgens mij ook niet echt een drukke weg over?

Miss_Mii21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 15:54

Iemand die ik ken had daar (eerder genoemde stal in Bennekom) een paardje gekocht; was geen succes, beestje was best getraumatiseerd.

Zelf gereden, ze organiseerden veel, dat was altijd leuk. Maar qua paardenwelzijn.... altijd stank, vieze stallen.....zou daar, met het oog op hoe het in 2016 was, nooit mijn paard neerzetten. Heb daar weleens op een beestje gereden dat ik mij heel schuldig voelde, beestje was echt te mager.. die hadden ze niet mee moeten laten lopen en eerst op gewicht moeten brengen. In die tijd waren er meer paarden niet in al te beste conditie.

Volgens mij kan je dan beter kijken bij de Dragonder (Veenendaal), of ze daar pensionstalling hebben. Daar zag het er toen der tijd een stuk beter uit.

Paardje12_12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 16:30

Miss_Mii21 schreef:
Iemand die ik ken had daar (eerder genoemde stal in Bennekom) een paardje gekocht; was geen succes, beestje was best getraumatiseerd.

Zelf gereden, ze organiseerden veel, dat was altijd leuk. Maar qua paardenwelzijn.... altijd stank, vieze stallen.....zou daar, met het oog op hoe het in 2016 was, nooit mijn paard neerzetten. Heb daar weleens op een beestje gereden dat ik mij heel schuldig voelde, beestje was echt te mager.. die hadden ze niet mee moeten laten lopen en eerst op gewicht moeten brengen. In die tijd waren er meer paarden niet in al te beste conditie.

Volgens mij kan je dan beter kijken bij de Dragonder (Veenendaal), of ze daar pensionstalling hebben. Daar zag het er toen der tijd een stuk beter uit.

Dankjewell voor je reactie.

De maria hoeve is voor mij geen optie. Heel veel slechte ervaringen gehoord wat betreft het voerbeleid. Het dierenwelzijn staat voor mij op 1.

Wat betreft de stal in Veenendaal,ziet er super uit maar dit is voor mij echt te ver weg.

Ede,hoederloo en otterlo zijn eventueel wel te doen.
Zou heel graag een stal vinden waar ik zo het bos ik kan zonder grote wegen te moeten oversteken.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 16:55

Henriettehoeve ga je over een doodlopende weg of via een zandpad direct vanaf het terrein.

96Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 17:09

Nessie schreef:
Ik wandel hier vooral en de tijd dat ik op de Snippervlucht stond is iets van 16 jaar geleden.
Officieel ligt er door de omliggende bossen 1 paardenpad. Er zijn ruiters welke asociaal over de wandelpaden heen rijden en laten hier ook nog mest achter, maar normaliter kun je alleen dat pad heen en weer door het bos. Ik denk dat je wel een uurtje kunt rijden als je het niet te snel doet, maar afwisseling in routes heb je dan niet. Voor de langere routes; Je moet een stuk langs een 60 weg (met daarnaast een 80 weg), dit gaat om een paar km. Daarna een drukke 80 weg oversteken en nog een stukje parallel rijden. Dit is richting een groot bos en de hei (voor de hei moet je het spoor nog over). De andere kant op kom ik nooit richting Oosterbeek, maar dan moet je ook sowieso een drukke 80 weg oversteken en kom je nog steeds niet in een supergroot stuk bos.
Ik rij een paard dat aan de Utrechtseweg staat, steek de weg daarom twee keer over. 1 keer met stoplicht (bij het ruiterpad) en dat is goed te doen. In Oosterbeek kan je wel een rondje rijden dus vind ik fijner dan in Doorwerth zelf.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 17:30

Miss_Mii21 schreef:

De Dragonder bestaat niet meer. Wordt daar allemaal volgebouwd met huizen.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 09:23

Miss_Mii21 schreef:

Om welke stal gaat dit in Bennekom? Ik kan mij er 1 voorstellen namelijk. Als dat dezelfde is dan zou ik daar nog niet voor kiezen inderdaad.
De Dragonder bestaat inderdaad niet meer.

In Arnhem heb je een prachtig gelegen stal om buiten te rijden, alleen geen weidegang.
Ik sta heel erg fijn, maar ook geen directe uitrijmogelijkheden.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 14:03

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 14:45

Er staat ook een zelfstandige plek te huur in de Klomp (echt randje Ede/Veenendaal).

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 15:41

Aan de rand van Ede (tussen Ede en Lunteren) staat ook nog een complex stallen te huur zag ik laatst op FB. Is gezien de hoeveelheid stallen (14) en faciliteiten denk ik wel meer iets voor iemand die er zijn eigen stal op wil zetten of genoeg eigen paarden/handel heeft. Maar wie weet heeft iemand er wat aan :)

Kaitlyn, die vlakbij het cafetaria daar? Tis bijna jammer dat ik minstens halfpension zoek want die plek ziet er ook mooi uit idd.

DricoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 15:53

Ik vraag me alleen af of ze er überhaupt mensen voor gaan krijgen, voor het geld wat ze ervoor vragen kan je volpension staan :+

En natuurlijk allemaal heel mooi om je 'eigen' plekje te hebben maar alles qua verzorging, kosten voor ruwvoer, bodembedekking, etc. komt er ook nog een bij.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 16:07

Blacky94 schreef:
Aan de rand van Ede (tussen Ede en Lunteren) staat ook nog een complex stallen te huur zag ik laatst op FB. Is gezien de hoeveelheid stallen (14) en faciliteiten denk ik wel meer iets voor iemand die er zijn eigen stal op wil zetten of genoeg eigen paarden/handel heeft. Maar wie weet heeft iemand er wat aan :)

Kaitlyn, die vlakbij het cafetaria daar? Tis bijna jammer dat ik minstens halfpension zoek want die plek ziet er ook mooi uit idd.

Dit is wel echt een fijne plek, heb er in pension gestaan bij de eigenaresse toen het nog niet in z’n totaal verhuurd werd.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 16:30

Blacky94 schreef:

Ja! Dat hebben ze een aantal jaar geleden toen als bouwval aangekocht en volledig verbouwd.

Nessie schreef:
Blacky94 schreef:

Dit is wel echt een fijne plek, heb er in pension gestaan bij de eigenaresse toen het nog niet in z’n totaal verhuurd werd.

Alleen geen weidegang, en dat is voor mij echt een must..

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 17:20

Kaitlyn schreef:
Nessie schreef:

Alleen geen weidegang, en dat is voor mij echt een must..

Dat vind ik idd ook wel een issue. Heel jammer ook want volgens mij kan je qua locatie en met de faciliteiten die ze hebben bijna niet beter zitten...

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 09:56

En het feit dat de locatie al meermaals opnieuw te huur heeft gestaan. Ik zou dan liever voor een plek gaan wat steady is en niet elke keer wisseling in de personen die het huren.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 10:33

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 17:11

Hoi allemaal

Ik wil me voor de toekomst al beetje rond kijken voor en 24/7 buiten optie dichterbij Heteren
Maria hoeve Renkum ken ik maar is no go

Wat zoek ik
24/7 buiten optie wel met schuil stallen.
Minimaal en buiten bak
Uitrij mogelijk heden zonder grote wegen over te moeten
Liefst geen doe het zelf stal invb me eigen gezondheid

Wij staan nu met super veel plezier in Groesbeek maar na 2 jaar merk ik dat de afstand me tegen begint te staan 60 kilometer heen en weer. Ik hoef niet weg ik en me pony hebben het heel erg na onze zin.

Maar wil toch rond kijken of er opties zijn rond Renkum Wolfheze Bennekom
Met en budget rond de 300 euro

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 20:13

Dat waren ook mijn eisen. Na 2 jaar zoeken in die omgeving staat hij nu snachts op stal.24/7 is bijna geen optie. Hoop dat je bij een particulier terecht kan

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 20:23

Mijn idee is dat de combinatie 24/7 en volpension er eigenlijk sowieso niet is? Of vergis ik me?

Escada: heb je wel iets kunnen vinden dat zoveel mogelijk in de buurt van jouw eisen komt?

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 20:24

Escada schreef:
Dat waren ook mijn eisen. Na 2 jaar zoeken in die omgeving staat hij nu snachts op stal.24/7 is bijna geen optie. Hoop dat je bij een particulier terecht kan

Hier hetzelfde. Ik heb geen tijd voor doe-het-zelf plekken (waar je veelal op uit komt in omgeving Arnhem als je 24/7 buiten wil). Nu ook mijn paard op stal avond en nacht. Toch tevreden, want hij doet het er erg goed op.

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 20:48

Ja ik ben tevreden bij Stal Klein Vosdal :j Paard gaat eindelijk dik de winter in :D Had nog nooit op stal gestaan snachts maar hij vind het dikke prima dus ik ben blij :)

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 07:07

Wat fijn!

dmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 08:12

Stille meelezer meld zich :)
Stal Joel lijkt ook om te bouwen naar een 24/7 constructie toch? Is in Ede

Paardje12_12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 11:46

dmuts schreef:
Stille meelezer meld zich :)
Stal Joel lijkt ook om te bouwen naar een 24/7 constructie toch? Is in Ede

Klopt,prachtige plek.
Maar zit ook al helemaal vol en ze werken niet met een wachtlijst volgens mij

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 11:54

Ja ik weet dat het super moeilijk is

Tis dat de afstand me op breekt beetje na twee jaar elke dag 60 kilometer
Vaak met de auto maar ook scooter fiets

Dus hoop en leuk plekje in de toekomst te vinden

Ik kan me pony niet echt op stal zetten tis nog al en ingewikkelde pony dus geen optie vreemde mensen die haar terug binnen moeten zetten