Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Miss_Mii21 schreef:Iemand die ik ken had daar (eerder genoemde stal in Bennekom) een paardje gekocht; was geen succes, beestje was best getraumatiseerd.
Zelf gereden, ze organiseerden veel, dat was altijd leuk. Maar qua paardenwelzijn.... altijd stank, vieze stallen.....zou daar, met het oog op hoe het in 2016 was, nooit mijn paard neerzetten. Heb daar weleens op een beestje gereden dat ik mij heel schuldig voelde, beestje was echt te mager.. die hadden ze niet mee moeten laten lopen en eerst op gewicht moeten brengen. In die tijd waren er meer paarden niet in al te beste conditie.
Volgens mij kan je dan beter kijken bij de Dragonder (Veenendaal), of ze daar pensionstalling hebben. Daar zag het er toen der tijd een stuk beter uit.
Nessie schreef:Ik rij een paard dat aan de Utrechtseweg staat, steek de weg daarom twee keer over. 1 keer met stoplicht (bij het ruiterpad) en dat is goed te doen. In Oosterbeek kan je wel een rondje rijden dus vind ik fijner dan in Doorwerth zelf.Ik wandel hier vooral en de tijd dat ik op de Snippervlucht stond is iets van 16 jaar geleden.
Officieel ligt er door de omliggende bossen 1 paardenpad. Er zijn ruiters welke asociaal over de wandelpaden heen rijden en laten hier ook nog mest achter, maar normaliter kun je alleen dat pad heen en weer door het bos. Ik denk dat je wel een uurtje kunt rijden als je het niet te snel doet, maar afwisseling in routes heb je dan niet. Voor de langere routes; Je moet een stuk langs een 60 weg (met daarnaast een 80 weg), dit gaat om een paar km. Daarna een drukke 80 weg oversteken en nog een stukje parallel rijden. Dit is richting een groot bos en de hei (voor de hei moet je het spoor nog over). De andere kant op kom ik nooit richting Oosterbeek, maar dan moet je ook sowieso een drukke 80 weg oversteken en kom je nog steeds niet in een supergroot stuk bos.
Miss_Mii21 schreef:Iemand die ik ken had daar (eerder genoemde stal in Bennekom) een paardje gekocht; was geen succes, beestje was best getraumatiseerd.
Zelf gereden, ze organiseerden veel, dat was altijd leuk. Maar qua paardenwelzijn.... altijd stank, vieze stallen.....zou daar, met het oog op hoe het in 2016 was, nooit mijn paard neerzetten. Heb daar weleens op een beestje gereden dat ik mij heel schuldig voelde, beestje was echt te mager.. die hadden ze niet mee moeten laten lopen en eerst op gewicht moeten brengen. In die tijd waren er meer paarden niet in al te beste conditie.
Volgens mij kan je dan beter kijken bij de Dragonder (Veenendaal), of ze daar pensionstalling hebben. Daar zag het er toen der tijd een stuk beter uit.
Blacky94 schreef:Aan de rand van Ede (tussen Ede en Lunteren) staat ook nog een complex stallen te huur zag ik laatst op FB. Is gezien de hoeveelheid stallen (14) en faciliteiten denk ik wel meer iets voor iemand die er zijn eigen stal op wil zetten of genoeg eigen paarden/handel heeft. Maar wie weet heeft iemand er wat aan
Kaitlyn, die vlakbij het cafetaria daar? Tis bijna jammer dat ik minstens halfpension zoek want die plek ziet er ook mooi uit idd.
Blacky94 schreef:Aan de rand van Ede (tussen Ede en Lunteren) staat ook nog een complex stallen te huur zag ik laatst op FB. Is gezien de hoeveelheid stallen (14) en faciliteiten denk ik wel meer iets voor iemand die er zijn eigen stal op wil zetten of genoeg eigen paarden/handel heeft. Maar wie weet heeft iemand er wat aan
Kaitlyn, die vlakbij het cafetaria daar? Tis bijna jammer dat ik minstens halfpension zoek want die plek ziet er ook mooi uit idd.
Nessie schreef:Blacky94 schreef:Aan de rand van Ede (tussen Ede en Lunteren) staat ook nog een complex stallen te huur zag ik laatst op FB. Is gezien de hoeveelheid stallen (14) en faciliteiten denk ik wel meer iets voor iemand die er zijn eigen stal op wil zetten of genoeg eigen paarden/handel heeft. Maar wie weet heeft iemand er wat aan
Dit is wel echt een fijne plek, heb er in pension gestaan bij de eigenaresse toen het nog niet in z’n totaal verhuurd werd.
Kaitlyn schreef:Nessie schreef:Dit is wel echt een fijne plek, heb er in pension gestaan bij de eigenaresse toen het nog niet in z’n totaal verhuurd werd.
Alleen geen weidegang, en dat is voor mij echt een must..
Kaitlyn schreef:Er staat ook een zelfstandige plek te huur in de Klomp (echt randje Ede/Veenendaal).
Escada schreef:Dat waren ook mijn eisen. Na 2 jaar zoeken in die omgeving staat hij nu snachts op stal.24/7 is bijna geen optie. Hoop dat je bij een particulier terecht kan