Stalling regio Arnhem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

amand0

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 09:50

Wij hebben een plekje vrij voor een merrie op een doe-het-zelf paddock paradise met weidegang in Bennekom, vlakbij het bos. Pb even als je meer wil weten

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 21:23

amand0 schreef:
Wij hebben een plekje vrij voor een merrie op een doe-het-zelf paddock paradise met weidegang in Bennekom, vlakbij het bos. Pb even als je meer wil weten

Ik heb je pb gestuurd en die is nog niet gelezen zag ik

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 22:30

Hebben jullie ook ervaringen met opfok rondom Arnhem/Nijmegen?

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 22:46

Ik heb mijn hengst destijds als bijna 2.5 jarige nog in de opfok gedaan bij Stal van Beijnum in Horssen. Dit is erg goed bevallen :j Zijn mensen met hart voor dieren. Heb hem daar toen nog een jaar extra in de opfok gehad. Ik vond hem toen te jong om in pension te zetten en bij de opfok waar hij stond moesten ze er met 2.5 uit. Wel een superfijne opfok, De Huusstede in Aalten (ook goed te doen vanuit deze regio).

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 13:37

Ik zag een filmpje voorbijkomen dat stal Zevenmorgen in Baak weer plek heeft. Zag er goed uit.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 13:43

Ja prachtig! Helaas echt te ver weg..

Lijsken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 12:51

Ik ga mogelijk verhuizen naar deze regio, maar dan moet mijn paard wel mee kunnen.

Ik zoek in het gebied tussen de rivieren, dus ongeveer Elst/Arnhem-zuid/Driel/Heteren/Valburg/Oosterhout/Bemmel/Lent/Huissen/Angeren

Het gaat om een ruin van 18, E-pony formaat, een heel makkelijk sociaal dier die zich in meerdere kuddes en koppels altijd netjes gedragen heeft. Zo lang hij maar kan eten vind hij alles wel best. Hij heeft wel een stofallergie (tot nu toe zonder medicatie te managen) en wordt snel te vet.

Ik heb de volgende eisen:
-Het hele jaar door de gehele dag buiten en 's nachts op stal met zeer goede ventilatie en stofvrije bodembedekking óf 24/7 in een weide/paddock met schuilmogelijkheid.
-In geval van weidegang mogelijkheid hem met een graasmasker te zetten
-Mogelijkheid sober hooi of graszaadstro te voeren, vanuit de stal zelf of eigen inkoop
-In de weide/paddock met een groep of maatje, niet alleen
-Halfpension/vol pension.

Aanwezigheid van een rijbaan of uitrijmogelijkheden is minder van belang maar wel een prettige bonus. Ik noem minimaal halfpension ivm onregelmatig werk. Ik ben nu 4 dagen per week op stal, dat zal naar maximaal 5x toe kunnen. Ik help met alle liefde mee met klussen/mesten/etc.

Tot nu toe staan op mijn lijstje om te bezoeken: Paardenmaat in Arnhem. Ik heb ook positieve dingen gehoord over de Lege Knip in Elst en de Mariahoeve in Heteren, maar geloof dat de paarden daar in de winter maar een halve dag buiten komen? Ik hoor graag ervaringen en andere tips. De verhuizing zal ergens over anderhalf/twee jaar zijn, als alles lukt, dus ook stallen die nu vol staan mogen worden genoemd :)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 12:56

boemel schreef:
Ik zag een filmpje voorbijkomen dat stal Zevenmorgen in Baak weer plek heeft. Zag er goed uit.

Wat is het tarief daar?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 13:32

De stallen zijn al gevuld. :)

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 15:12

Er zijn in Baak nog wel twee reserve stallen vrij, maar die zijn onder de kapschuur. Verder prima, 3 x 4,5 meter, plus natuurlijk gewoon alle faciliteiten (twee wasplaatsen met warm en koud water, binnenbak 20x40, buitenbaan/springbaan 30x60, paddock (indien nodig voor de winter - dan met hooi, en vrij gebruik), stapmolen (in aanbouw), solarium (komt nog), onbeperkt hooi/voordroog naar keuze, dik strobed met dagelijks mesten, diverse soorten voer naar keuze, grote kast in zadelkamer met climate control, dekenverwarming, en veel en lang weidegang, eigen instructie welkom. Een voerautomaat op elke stal is nog in de testfase voor evt. meerdere kleine porties in de avond en nacht, maar is nog niet zeker of die er komt. Veel persoonlijke aandacht voor mens en paard. Veel oog voor maatwerk.

Tarief voor de luxe binnenstallen is 450, de twee onder de kapschuur 400.

De prijzen zullen met 50 euro omhoog gaan als de accommodatie zo goed als af is. Is nog even afwachten wanneer dat is.

De binnenstallen (plus pony aan de verkeerde kant van de wasplaatsen :+ )

Afbeelding

Afbeelding

De kapschuur stallen:

Afbeelding

Heel verhaal maar dan is het maar duidelijk.
Laatst bijgewerkt door Shalimar op 27-09-23 15:54, in het totaal 2 keer bewerkt

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 15:19

Nikass schreef:
Ik plaats ook even een (totaal ander :D ) verzoekje voor een bekende:

Een stal met de volgende faciliteiten:
-weidegang
-paddock
-snachts op stal
-stapmolen
-warm water
-een omgeving waar je een beetje kunt wandelen oid
-geen grote kuddes

Budget maakt niet uit
Volpension of zelf doen maakt ook niet uit

Omgeving: bij voorkeur Dieren/Rheden/Doesburg/Velp

Alvast bedankt voor het meedenken!

Bij ons op stal in Lathum heb je het bovengenoemde rijtje meer dan goed voor elkaar. :j

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 19:52

Maar daar is sowieso geen plek ;)
En ik weet niet of die locatie nog acceptabel is. Dat zou ik moeten vragen.

Annemiekev

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 09:26

paardenmaat neemt geen nieuwe meer aan,
heteren staat te koop.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 09:54

Ik ben ook nog steeds op zoek, wordt meer dringend we verhuizen eind november en heen en weer rijden is geen optie 100 km enkele reis
Eisen
Geen ruinen in de kudde en droog hooi, onverpakt dus
Bij voorkeur incl binnen en buiten zetten
Rest in overleg en kan ook wel bijspringen in weekend
Budget is ruim voor goede plek.

Regio Ede, Bennekom, Wageningen
24-7 buiten is ze niet gewend

Lijsken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 10:38

Annemiekev schreef:
heteren staat te koop.

Hmmm daar wordt het meteen ingewikkelder van. Via Pb kreeg ik de tip om eens bij H&D balance te informeren, dus die mail is de deur uit.
Heeft iemand misschien ervaring met stal Hoppe/Hoppenreijs in Eimeren? Ik vind wel op Google dat ze bestaan en een hele oude bokt-advertentie maar geen enkele recente informatie.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 14:57

Hoppenreijs heeft voor mij als nadeel dat ze in de winter alleen in een kleine paddock komen een paar uurtjes. Verder echt een hele fijne stal met een hele fijne eigenaresse. Buitenbak is fijn te rijden, alles wordt goed onderhouden. Er is weinig verloop

Sidenote: de oude stallen vind ik dan persoonlijk niets (klein en erg smalle gang) maar de 'nieuwe' stallen wel
Lijsken schreef:
Annemiekev schreef:
heteren staat te koop.

Hmmm daar wordt het meteen ingewikkelder van. Via Pb kreeg ik de tip om eens bij H&D balance te informeren, dus die mail is de deur uit.
Heeft iemand misschien ervaring met stal Hoppe/Hoppenreijs in Eimeren? Ik vind wel op Google dat ze bestaan en een hele oude bokt-advertentie maar geen enkele recente informatie.

Annemiekev

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 19:43

Lijsken schreef:
Annemiekev schreef:
heteren staat te koop.

hd balance is nu zonder binnenbaan en 24/7 buiten.
ideaal als je buitenpaardje hebt

Lijsken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 20:42

@annemiekev: Dat klinkt wel ideaal, een binnenbak is voor mij niet nodig.

@kletskoekje: bedoel je met “alleen een paar uurtjes” dat ze ook daadwerkelijk alleen op de paddock staan? Of met een groep een paar uur? Is dat dan een dagdeel of nog minder? En heb jij wellicht wel een e-mailadres van deze stal/mensen?

Ik zoek ivm stofallergie wel echt een plek met ook in de winter overdag de hele dag buiten, maar wellicht is er in overleg en met medische indicatie wat meer mogelijk dan een paar uur.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 22:42

Dacht dat richting lienden/ beneden leeuwen ook nog wel een fijne stal zat

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 22:43

Ze staan niet lang buiten in de winter bij de Mariahoeve in Heteren. Die van mij staan apart en daarmee langer buiten dan de rest. Er is ook een plaatsje waar een Shetlander staat, hier stonden er eerst altijd meer en ook weleens een grotere pony/paard. Dan staan ze wel 24/7 buiten, maar het schuilhok gaat alleen open met slechte weersomstandigheden.

Lijsken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 07:03

Nessie schreef:
Ze staan niet lang buiten in de winter bij de Mariahoeve in Heteren. Die van mij staan apart en daarmee langer buiten dan de rest. Er is ook een plaatsje waar een Shetlander staat, hier stonden er eerst altijd meer en ook weleens een grotere pony/paard. Dan staan ze wel 24/7 buiten, maar het schuilhok gaat alleen open met slechte weersomstandigheden.

Dank voor de informatie. Dat klinkt in elk geval alsof er te overleggen valt, dus ik schrijf het niet meteen af.
Dat de stal te koop staat vind ik echter ook wel een risico, als een ander het overneemt kan het beleid snel wijzigen natuurlijk. Maar goed, hij blijft met potlood op mijn lijstje staat en ik zal eens gaan kijken/overleggen.

@MarjanB: dank voor de tip, maar dat is voor mij te ver. Ik mag door medicatie geen auto rijden, en ben dus afhankelijk van OV en fiets.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 07:41

Snap ik! In Bennekom zitten ook een aantal fijne stallen, weet niet of dat te doen is?

Lijsken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 08:01

MarjanB schreef:
Snap ik! In Bennekom zitten ook een aantal fijne stallen, weet niet of dat te doen is?

Als het echt niet anders is dan kan het, maar als het lukt ga ik waarschijnlijk in Arnhem-zuid, Elst of Lent wonen omdat daar de treinstations zitten, en dan is Bennekom al gauw een uur of meer reistijd op de fiets. Liever een plek tussen de rivieren dus, als ik daar een goede stal kan vinden.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 08:05

Normaliter staan de paarden in de kudde, dan is het wel meer het standaard concept voor elk paard. Ik heb alleen een hengst, deze staat niet in de kudde maar met mijn minipaard. De stal staat al best wel even in de verkoop. Ik zelf krijg ze binnenkort aan huis te staan, dus na 5.5 jaar vol plezier op de Mariahoeve vertrekken wij 01-02.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 08:13

Oh Shalimar, dat ziet er mooi uit zeg! Wow! Leuk dat je de foto’s deelt :D

Zag op FB in Duiven ook 3 lege boxen te huur.