Stalling regio Arnhem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 20:22

Keizerinnnn schreef:
Jaar blijven ivm de stabiliteit van een kudde. En er wordt maar 3x per week gemest? Betekend dit alles mesten en rest van dagen alleen poep eruit?

Ik denk eerder 4x per week stro er bij.
Meeste grote stallen mesten zover ik weet maar 1x per week, dus zo vreemd is dat niet?

upendo

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 20:25

Je hebt stallen leegtrekken (mesten) en drollen wippen bedoel jij denk ik Barbalala?

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 20:48

upendo schreef:
Je hebt stallen leegtrekken (mesten) en drollen wippen bedoel jij denk ik Barbalala?

Nee ik bedoel eigenlijk gewoon uitmesten en tussendoor opstrooien/ bijstrooien. Zo ken ik pensionstallen. Maargoed ik ben er al een tijd uit (sta in eigen beheer) dus wellicht is drollen wippen daar ondertussen bijgekomen als fancy tussenstap en mij dat volledig ontgaan :D

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 20:54

Temeraire schreef:
Ik denk dat na 3 uur onverpakt hooi de grootste uitdaging gaat zijn, volgens mij is er vrijwel geen stal die dat heeft.

De Oscarhoeve voldoet aan veel van je wensen. Ik weet alleen niet of ze nog gemengde groepen hebben of merries en ruinen apart.
Gemengd vind ik zelf ook geen pluspunt inderdaad.

Mag ook wel iets langer zonder ruwvoer

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 09:14

BarbaLala schreef:
Keizerinnnn schreef:
Jaar blijven ivm de stabiliteit van een kudde. En er wordt maar 3x per week gemest? Betekend dit alles mesten en rest van dagen alleen poep eruit?

Ik denk eerder 4x per week stro er bij.
Meeste grote stallen mesten zover ik weet maar 1x per week, dus zo vreemd is dat niet?

Ik sta op een redelijke stal en hiervoor ook en daar wordt toch wel elke dag gemest, enkel op zondag zelf doen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 08:03

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 09:28

Stond al eerder een soortgelijk bericht online inderdaad, maar deze is open en kan ik nu ook zelf lezen.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 10:46

Ik ben nog steeds op zoek naar stal voor mijn KWPN merrie
Eisen
- geen gemengde groepen op de wei of paddock
- droog hooi kunnen geven ivm heftige diarree op verpakt hooi

Gewenst
- nabij bos
- veel buiten
- in de buurt van Bennekom ca 10-15 km
- fatsoenlijke rij en longeerbanen

IlseL123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 15:09

Bij ons komt er in oktober voor een sociale ruin een plekje vrij op een kleinschalige paddock paradise in zevenaar (in aanleg), deels professioneel aangelegd. Recent hebben we een 20x40 eb en vloed bak aangelegd. Onbeperkt onverpakt ruwvoer (<10%) dmv slowfeeders met ruime schuilstal . Beperkt weidegang mogelijk.
Dm voor meer informatie :)

elisespunky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 18:26

Ik zoek voor mijn sociale ruin (1,60) en Shetlander ruin een plekje in de buurt van Arnhem-Noord.
Gewenst:
- 24/7 of anders snachts op stal
- Een buiten of binnenbak
- Dichtbij bos/heide
- Ruim voldoende hooi

Ik heb het topic doorgelezen en enkele stallen voldoen hier aan maar zitten toch aan de bovenkant van mijn budget (>300).
Kent er iemand nog een stal die voldoet of een particuliere kleinschalige stal die ergens dit jaar plek vrij krijgt?

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 07:36

Ik lees slechte ervaringen over stal klein vosdal, is het daar echt zo erg met voeren? -O-

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 07:49

En ervaring met stal Doorwerth en de jonkershoeve?

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 08:25

Jonkershoeve zit vol, weinig verloop
Stal Doorwerth lijkt alleen springstal voor training geen pension

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 08:36

Stal Doorwerth net contact mee gehad. Die had wel plek maar alleen voor een springpaard zodat hij dan ook lessen kon geven. Toen ik zei dat ik een PRE had had hij toch ineens geen plek :')

Mijn voorkeur gaat echt uit naar de Henriettehoeve maar ik heb mijn paard net verhuisd afgelopen week en ik wil niet weer ergens even tijdelijk staan totdat de Henriettehoeve plek heeft -O-

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 08:39

En de Snippervlucht? En anders de nieuwe stal in lathum?

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 08:56

Snippervlucht is vol. Lathum is niet echt op de route voor mijn bijrijdster dus ik zoek meer rond Arnhem Zuid/Renkum/Oosterbeek

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 09:07

Jammer Escada, dat de nieuwe stal toch niet bevalt :( hopelijk vind je wel een mooi plekje.

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 12:07

Ik verhuis maandag naar Stal Klein Vosdal. Ik heb ontzettend veel stallen gezien in de omgeving maar zal voor de andere zoekers even alles op een rijtje zetten

Springstal Niels Brussen in Elst heeft plek voor pension. Paarden komen 1 uur per dag buiten dus voor mij een Nee

Stal Klein Vosdal heeft nog een plek vrij. Het gaf mij een fijn gevoel. Wel erg aan de prijs met 405 euro maar wel alle faciliteiten en bij het bos. Hier ga ik dus naartoe

Springstal Sparrow Hill in Elst heeft ook plek voor pension. Heeft prima faciliteiten maar komen niet in groepjes buiten en ook erg kort dus werd voor mij ook een nee.

Henriettehoeve sta ik ook nog op de wachtlijst maar nu nog 15 wachtende voor me dus kan nog heel lang duren

Stal Doorwerth neemt alleen springpaarden aan voor pension.

Mariahoeve Renkum, laat je niet verleiden door de mooie plek en omgeving. De eigenaar is echt een rare man, kan zo uit het niets tegen je uitvallen en je paard wordt er bijna altijd mager. Hooi voeren is niet zijn sterkte punt. Ontzettend jammer van zo'n mooie plek.

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 20:15

Succes, ik hoop dat het bevalt! Vrees wel een beetje voor de winterperiode daar, hoor wel vaak over erg natte modder "weides" met weinig ruwvoer, maar misschien valt er een mouw aan te passen. Soms is het kiezen of delen.

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 13:02

Jonkershoeve doet niet meer aan pension. Maaike van Schaik heeft daar alle stallen gehuurd voor haar handelsstal .

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 13:44

Ik plaats dit even hier voor iemand die ik ken zonder bokt, pb mag naar mij!

Afbeelding

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 19:51

Ik plaats ook even een (totaal ander :D ) verzoekje voor een bekende:

Een stal met de volgende faciliteiten:
-weidegang
-paddock
-snachts op stal
-stapmolen
-warm water
-een omgeving waar je een beetje kunt wandelen oid
-geen grote kuddes

Budget maakt niet uit
Volpension of zelf doen maakt ook niet uit

Omgeving: bij voorkeur Dieren/Rheden/Doesburg/Velp

Alvast bedankt voor het meedenken!

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 22:31

Ik heb nog plaats, kleinschalige pensionstal in Brummen, voor een pony of paard tot 1.63m, overdag in de wei en s nachts op stal, met verlichte buitenbak en aan het bos, op stapafstand van verenigingsmanege. Zelf mesten en helpen bij binnen/buiten zetten.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 23:19

Ik pb je even :)

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 09:00

Escada schreef:
Stal Doorwerth net contact mee gehad. Die had wel plek maar alleen voor een springpaard zodat hij dan ook lessen kon geven. Toen ik zei dat ik een PRE had had hij toch ineens geen plek :')

Mijn voorkeur gaat echt uit naar de Henriettehoeve maar ik heb mijn paard net verhuisd afgelopen week en ik wil niet weer ergens even tijdelijk staan totdat de Henriettehoeve plek heeft -O-

Ik snap 'm wel, hij heeft op zich geen pensionklanten nodig. Die stal die wordt dan wel weer gevuld met een trainingspaard of één voor de handel. Pension icm lessen is dan wel interessant voor hem.
Overigens staan er altijd hindernissen in de banen, de hele familie zit (hoog) in de springsport.