Stalling regio Arnhem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 15:42

Ik herinner me ook de donkere kleine stallen en in de winter buiten op een stuk zwarte aarde zonder eten.
Helaas voor mij ook geen optie.

Nessie

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 15:56

Kan me in bovenstaande reacties vinden. Redelijk kort buiten in de winter, kleine en donkere stallen. Wel mooie bodems in de bakken :j .

Merriemens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 17:24

Klein Vosdal uit eerste hand: mijn paard kreeg er veeeeel en veel te weinig hooi in de winter. Daar viel helaas ook niet over te praten. Bijvoeren mocht niet.
In de zomer was het wel leuk, de hele dag op de wei, daarna een hooinet binnen voor de avond.
In de winter gingen ze inderdaad op paddocks zonder eten, maar het hooi werd niet aangepast. Dus in de middag op stal ging dat hooi er binnen een paar uur doorheen. Stonden ze de avond zonder. Na sluitingstijd werd er een plukje gevoerd (dat echt zo op was) en dan stonden ze weer zonder de hele nacht. Ze zeiden dat ze zoveel voeren dat ze heel de nacht te eten hadden maar dit was echt niet waar. Het plukje was bij de meeste paarden met 10 min weg. Ik herkende mijn paard niet terug, zowel fysiek (veel afgevallen) als mentaal (zeer gestresst).

In die tijd ben ik weggegaan en velen met mij. De halve stal liep leeg in een paar maanden tijd.

Jammer, want verder vond ik het er wel gezellig en de bak was inderdaad goed.

Ter nuance: Er staan ook daar wel paarden die het er goed op lijken te doen. Ook mensen die er al jaren staan en tevreden zijn. Maar in mijn tijd (1,5 jaar geleden) was er naast die harde kern een mega groot verloop van de rest van de klanten.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 18:21

Maar dat is altijd zo. Er zijn altijd paarden die zich ondanks de slechte omstandigheden nog redelijk redden.
Die zouden niet de maatstaf moeten zijn voor het beleid.

Merriemens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 18:43

Klopt en helemaal mee eens. Helaas in deze regio is het wel een vaak gehoord argument.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 15:40

Bedankt voor de reacties. Jammer, vooral het lang zonder hooi staan is toch wel een ding.

Ik bespreek mijn zoektocht wel eens met mensen die niks van paarden weten, omdat ze er dan uit interesse naar vragen. Die vinden dat ik te moeilijk doe en mijn paard op de dichtstbijzijnde stal neer moeten zetten, omdat ik er toch heus wel op kan vertrouwen dat ze op een professionele stal goed verzorgd worden.
Was het maar zo'n feest... -O-

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 20:14

Idd het is geen fiets die je neerzet in een wat minder ideaal fietsenhok. Maar ja. Ik knijp in mijn handjes met mijn huidige stal. Zou me geen raad weten als die zouden stoppen, wat gelukkig totaal niet aan de orde is. De zoektocht is lang genoeg geweest.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 11:08

boemel schreef:
Bokkers, even iets heel anders... niet stalling gerelateerd.

Aangezien jullie uit omgeving Arnhem komen.
Een paar maanden geleden is onze geweldig lieve kat Luna naar mijn zusje in Arnhem verhuisd, omdat er bij ons thuis teveel stress was met de andere katten.

2,5 week geleden is ze uit de tuin daar verdwenen (omgeving Posttheater).
Eergisteren eindelijk een eerste zichtmelding achter het Sonsbeekpark bij de Braamberg.

We weten zeker dat ze het is en ze is zwaar gewond. Dierenambulance heeft haar weten te vangen, maar ze is uit het net ontsnapt. De kattenstichting is er mee bezig, er zijn flyers, posters, hondeneigenaren en buren daar gevraagd naar haar uit te kijken, beloning uitgeloofd, maar we vinden haar niet.

Ze is gechipt en gesteriliseerd, staat aangemeld bij de Amevidi en bij allerlei sites voor verloren/gevonden dieren
[ [url=m/2bDMle.jpg]Afbeelding[/url] ]

Weet iemand nog andere Facebook groepen specifiek in die omgeving die tot hulp kunnen zijn?

Je kan haar plaatsen op dieren (herplaats) hoek omgeving 026 op Facebook. Daar zitten ruim 4500 mensen.
Sterkte!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 11:25

Oh klein vosdal reed ik eerder wedstrijden, jeetje dat is lang geleden! Ik denk dat het toen nog een manege was vooral?
Als ik op hun website kijk zie ik ook nieuwe (?) buitenstallen.

Ja ik lees net dat er sinds 2016 van alles is veranderd, maar zo lang ben ik er ook zeker niet geweest.

Edit: met 2x ruwvoer in de winter en 1x in de zomer gaan mijn nekharen wel een beetje overeind staan. Dan moet er wel dusdanig veel gevoerd worden om enigszins aan genoeg te komen...

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 15:45

Temeraire schreef:
Ik zie dat Vosdal weinig genoemd wordt, terwijl deze stal wel hoog op mijn lijstje staat, als ik toe ben aan verhuizen in de toekomst.
Zoeken levert vooral ervaringen op uit de tijd dat het nog een manege was.
Zijn er mensen die persoonlijke ervaringen willen delen hier of via pb?

Ik wil graag eenmalig verhuizen, dus een overwogen keuze maken en hoor daarom graag wat mensen willen delen.

Ik ben bij Klein Vosdal binnen 2 maanden (met gierende banden) weer weg verhuist.
Mijn (sport) paard kreeg daar veel te weinig te eten, en de eigenaar had een hele bijzondere manier van communiceren. Ik vond het in alle opzichten een beperkte en magere stal( stalbedekking, faciliteiten, slechte bodem, voer etc.). Mijn paard heeft echt weer tijd nodig gehad om bij te komen en letterlijk aan te komen na zijn twee maanden daar.
Absoluut geen aanrader wat mij betreft! Wel de nuance dat voor MIJN paard dit geen match was, wellicht staan er mensen waarbij het super fijn is voor hun paard maar ik praat vanuit mijn eigen ervraing.

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 11:28

Niet voor mijzelf maar een boktloze stalgenoot die gaat verhuizen..

Iemand ervaring met de waterberg?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 13:17

Nee, maar geen gras |(

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 13:30

Er staan al behoorlijk wat ervaringen over de Waterberg in dit topic.
Ze hebben iig geen weiland en komen alleen in paddocks buiten, voor buiten zetten betaal je extra.

Wel jammer eigenlijk, want is een minuut of 5 bij mij thuis vandaan. Het ligt wel echt op een prachtige plek zo midden in het bos.

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 15:16

Ik weet dat het erg druk is qua manege activiteiten, moet je echt omheen plannen. En idd, alleen paddock, tegen meerbetaling, wel genoeg hooi meen ik. Maar of het heel leuk is voor je paard is een ander verhaal.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 09:57

Wij gaan einde dit jaar verhuizen naar gemeente Ede en zoek n7 voor mijn merrie een plekje daar in de buurt. Veel buiten ook in de winter, bij kale wei winter of paddock na drie uur droog onverpakt hooi beschikbaar ook op stal. Vlas of stro maakt niet uit. Voorkeur nabij bos om vanuit stal te kunnen rijden, ivm artrose doen we niet veel bakwerk meer.
Merriegroep op wei en paddock, niet gemengd. Heb er al aantal gebeld, maar of gemengde groep, geen onverpakt hooi of in de winter nauwelijks buiten
Mag ook bij particulier, mee draaien in voer en mest schema mogelijk mits past bij mijn werk
Budget is passend bij de vraag

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 10:28

Ik weet niet hoeveel uur je minimaal buiten wil hebben?
Wij hebben onverpakt hooi op vraag, vlas, merriegroep, maar niet vlakbij het bos. Het kan wel te paard, maar met de trailer is toch makkelijker.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 10:47

Ik denk dat na 3 uur onverpakt hooi de grootste uitdaging gaat zijn, volgens mij is er vrijwel geen stal die dat heeft.

De Oscarhoeve voldoet aan veel van je wensen. Ik weet alleen niet of ze nog gemengde groepen hebben of merries en ruinen apart.
Gemengd vind ik zelf ook geen pluspunt inderdaad.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 11:14

Temeraire die hebben gemengde groepen
Ik vind dat wel een probleem gemengde groepen omdat ze elke ruin aan het dekken krijgt ook die het normaal niet doen. Niet zo fijn voor de rug en risico op blessures verder

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 22:55

Iemand ervaring met de foliohoeve in Bennekom?

vladimir1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 23:06

Iets beter dan staadegaard maar daar is het dan ook wel mee gezegd. Kleine stallen, weinig buiten, aparte eigenaresse... had je al bij nol in t Bosch of quadenoord gevraagd of er plek is? Lijkt me beter passen bij jouw pre

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 23:15

Escada schreef:
Iemand ervaring met de foliohoeve in Bennekom?

Waar ben je naar op zoek?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 00:36

Naar recente info van binnenuit denk ik zo ;)

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 09:13

Nikass schreef:
Naar recente info van binnenuit denk ik zo ;)

Ik bedoel qua stal.

De genoemde stal zou ik zelf uit de buurt blijven.
Op hun website staat al: De wildste verhalen doen zich de ronde, u doet er verstandig aan altijd even zelf te kijken voor je eigen verhaal.
En je moet minimaal een jaar blijven?

Heel bijzonder dat je zoiets op je website zet. Maar goed, heb daar ook regelmatig manegepony's hartstikke kreupel erbij zien lopen die gewoon ingezet worden. Ik heb daar een aantal manege wedstrijden gejureerd en nadat ik een keer mijn mond had open getrokken was ik niet meer welkom. Over een aantal dieren die niet ingezet hadden moeten worden omdat ze zo slecht liepen en 1 zo mager was, én ik een meisje heb aangesproken dat ze wel wat liever voor de pony mocht zijn en niet alleen maar met de zweep mocht slaan. Meisje was gewoon nog niet klaar om een rondje te springen en probeerde dat maar met de zweep op te lossen. IMO ben je dan als eigenaar echt niet goed voor je dieren en denk je alleen maar aan je portemonnee vullen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 11:20

Oh klinkt heel ernstig daar -O-
En verplicht een jaar blijven.. die is weer nieuw voor mij :?

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 11:28

Jaar blijven ivm de stabiliteit van een kudde. En er wordt maar 3x per week gemest? Betekend dit alles mesten en rest van dagen alleen poep eruit?