Stalling regio Arnhem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 15:56

Nikass schreef:
Kaitlyn schreef:
Mijn paard staat helaas ook maar een dagdeel buiten. Ik zou het graag anders zien, maar ik heb al zoveel stallen in de buurt gezien en nergens lijkt het beter.
Ergens zou ik het liefst weer particulier staan, waar meer mogelijk is, maar daar moet je ook maar net tegenaan lopen.

Verder is de stalbaas hier wel oplettend naar je paard en als het nodig is zetten ze graag een extra stapje voor je. Na mijn paard haar koliekoperatie liepen ze elk uur even langs om een pluk hooi te geven ipv in 1 keer een berg, zodat haar darmen het rustiger konden verwerken. Had ik niet om gevraagd, deden ze gewoon.
Zoals het er nu naar uit ziet verhuizen we eind volgend jaar naar Duitsland, ik heb al gezien dat er in regio Münsterland ongelofelijk veel paardvriendelijke stallen zitten.

Oh is dat niet erg ver weg? Heb je voorbeelden van stallen?

Leeneliefje mee eens. Ik denk dat we het er over het algemeen over eens zijn dat echt ideale stallen in de omgeving niet echt bestaan. Dus je moet concessies doen en iedereen maakt daarin een eigen keuze.

Münster is ongeveer 1 uur en 3 kwartier vanaf Arnhem, dus dat is prima. Mijn vriend (DE militair) moet dan weer terug naar Duitsland omdat zijn functie hier dan is afgelopen en ik ga mee.

Oh ik ga ze weer even erbij zoeken. Omdat het nog zo ver weg is benik al wel aan het oriënteren geweest, maar nog niks opgeslagen of benaderd verder.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 16:11

Even snel voorbeeld:
https://stegemann-wibbelt.de/
Jaarrond op de weide, keuze uit 24/7 buiten of een stal (máár met eigen paddock eraan, dus wel altijd keuze om binnen of buiten te gaan staan)

https://haus-moellenbeck.de/pferdewelt/
Ook jaarrond buiten, winterperiode op paddocks en daarnaast stallen met eigen paddock.

Ik zit op mijn werk, dus even lastig zoeken. Ik had er 1 gevonden en die was echt zo <3 maar die kan ik zo gauw niet vinden, ik denk dat die half uurtje buiten Münster zit.

Ik merk overigens wel dat relatief veel stallen in DE een paddock(je) aan de box hebben. Naast de gewone weidegang of paddock in een groep, kunnen ze dan ook zelf nog kiezen of ze binnen of buiten willen staan als ze binnen gehaald worden. Nu is het daar denk ik ook wat makkelijker, 60 hectare grond hebben als pensionstal is niet raar.

Misschien kan ik wel naar Ingrid Klimke, die komt daar ook vandaan. :')
Nee grapje. Ik ben wel een beetje gefrustreerd dat ik die ene stal niet heb opgeslagen. Ik krijg het dus echt niet gevondenn. |o

BLP

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 17:13

Nimber schreef:
Bij ons op stal komt als t goed is wat vrij, mocht iemand wat zoeken regio Otterlo

Welke stal is het?

Zag net dat Mariska vd Brink in Wekerom ook een plek vrij heeft voor een merrie (zag t op facebook)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 18:15

Kaitlyn schreef:
Even snel voorbeeld:
https://stegemann-wibbelt.de/
Jaarrond op de weide, keuze uit 24/7 buiten of een stal (máár met eigen paddock eraan, dus wel altijd keuze om binnen of buiten te gaan staan)

https://haus-moellenbeck.de/pferdewelt/
Ook jaarrond buiten, winterperiode op paddocks en daarnaast stallen met eigen paddock.

Ik zit op mijn werk, dus even lastig zoeken. Ik had er 1 gevonden en die was echt zo <3 maar die kan ik zo gauw niet vinden, ik denk dat die half uurtje buiten Münster zit.

Ik merk overigens wel dat relatief veel stallen in DE een paddock(je) aan de box hebben. Naast de gewone weidegang of paddock in een groep, kunnen ze dan ook zelf nog kiezen of ze binnen of buiten willen staan als ze binnen gehaald worden. Nu is het daar denk ik ook wat makkelijker, 60 hectare grond hebben als pensionstal is niet raar.

Misschien kan ik wel naar Ingrid Klimke, die komt daar ook vandaan. :')
Nee grapje. Ik ben wel een beetje gefrustreerd dat ik die ene stal niet heb opgeslagen. Ik krijg het dus echt niet gevondenn. |o

Oh dat klinkt in elk geval al heel mooi! Maar de afstand zou voor mij helaas te groot zijn.

Kaitlyn

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 19:20

Ja natuurlijk, voor mij nu ook. Maar als ik straks naar die regio verhuis gaat ze mee die kant op. :D

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 23:06

Ja gelijk heb je :)

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 10:37

Ik ben plotseling verhuisd vanuit de Mariahoeve in Renkum naar de Snippervlucht. Een hele omschakeling, maar dankbaar dat ik er terecht kon. Hoop dat mijn paardje er zal wennen, gelukkig voegde hij echt makkelijk in en lijkt er tevreden bij te staan. Erg mooie stalling, goed verzorgd, ik ben benieuwd. Zijn er hier meer mensen die daar staan?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 10:50

En je was er zo positief over…

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 10:54

Britt1 schreef:
Ik ben plotseling verhuisd vanuit de Mariahoeve in Renkum naar de Snippervlucht. Een hele omschakeling, maar dankbaar dat ik er terecht kon. Hoop dat mijn paardje er zal wennen, gelukkig voegde hij echt makkelijk in en lijkt er tevreden bij te staan. Erg mooie stalling, goed verzorgd, ik ben benieuwd. Zijn er hier meer mensen die daar staan?

Heb daar een hele tijd een paard gereden voor iemand anders, was prima stal maar in de wintertijd stonden ze daar wel met een vrij grote kudde in een leeg/kaal 'weiland' (was meer modder dan weiland). En bij het naar binnen halen ging dat via een soort sluis ipv aan de hand en daar ben ik zelf wat minder gecharmeerd van. Verder hebben ze de boel ontzettend opgeknapt en is het in de zomer echt heerlijk voor de paarden! Volgens mij een fijne plek met een goede sfeer onderling :)

Galeobdolon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 11:10

Ik heb er paarden bijgereden maar werd een beetje kriegelig van de eigenaar. Ik mocht toen de paarden na het rijden of afspuiten bijvoorbeeld niet laten rollen in de longeercirkel want ze mogen absoluut niet los er in.

Ook in de winter mocht je je paard niet meer na 12:00 buiten zetten nadat je ze uit de wei had gehaald, en in de zomer iets later maar nog steeds 2 uur voordat ze weer naar binnen zouden gaan. Dus uiteindelijk bijna hele dagen op stal. Mijn laatste ervaring is alweer van een jaar of 4 geleden dus misschien is er ondertussen wat veranderd.

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 11:11

MarjanB schreef:
En je was er zo positief over…

Klopt, was ik ook.

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 11:14

Galeobdolon schreef:
Ik heb er paarden bijgereden maar werd een beetje kriegelig van de eigenaar. Ik mocht toen de paarden na het rijden of afspuiten bijvoorbeeld niet laten rollen in de longeercirkel want ze mogen absoluut niet los er in.

Ook in de winter mocht je je paard niet meer na 12:00 buiten zetten nadat je ze uit de wei had gehaald, en in de zomer iets later maar nog steeds 2 uur voordat ze weer naar binnen zouden gaan. Dus uiteindelijk bijna hele dagen op stal. Mijn laatste ervaring is alweer van een jaar of 4 geleden dus misschien is er ondertussen wat veranderd.

Ja dat wordt een kwestie van plannen en zoveel mogelijk na de weidegang naar hem toe zodat hij er optimaal van kan genieten. Verder heb ik er tot nu toe een goede indruk van.

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 11:15

leeneliefje schreef:
Britt1 schreef:

Heb daar een hele tijd een paard gereden voor iemand anders, was prima stal maar in de wintertijd stonden ze daar wel met een vrij grote kudde in een leeg/kaal 'weiland' (was meer modder dan weiland). En bij het naar binnen halen ging dat via een soort sluis ipv aan de hand en daar ben ik zelf wat minder gecharmeerd van. Verder hebben ze de boel ontzettend opgeknapt en is het in de zomer echt heerlijk voor de paarden! Volgens mij een fijne plek met een goede sfeer onderling :)

Bedankt voor het delen van je ervaring! Hoe de weidegang werkt was me duidelijk en zo is het helaas nergens helemaal perfect is mijn ervaring.

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 12:39

Er is 1 stal beschikbaar in Heteren op Stal Mariahoeve
€385,- volpension

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 16:31

BLP

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 21:50

Is iemand bekend met (voorheen) stoeterij willemien in otterlo?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 23:04

Die is toch gestopt?

BLP

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 23:13

Nikass schreef:
Die is toch gestopt?

Het is overgenomen toch? Staan iig volop paarden... maar ik dacht ook dat iedereen er abrupt weg moest destijds

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 23:22

Oh. Ja dat dacht ik ook.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 10:17

BLP schreef:
Is iemand bekend met (voorheen) stoeterij willemien in otterlo?

Deze stal is overgenomen door een familie die hier een sportgerichte stal van gaat maken. Staan veel paarden maar is maar een handje vol pension en voor de rest eigen paarden van de eigenaren.
Volgens mij is er geen pension (meer) mogelijk maar soms nog wel eens kale box huur.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 12:15

Heeft iemand de contactgegevens van die stal?

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 14:53

Stal Ijsselhunten in Etten staat ook te koop. Ik weet dat daar ook mensen uit regio Arnhem hun paard in pension hebben.
Hopelijk blijft het pensionstal.

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 21:22

Ook ik ga weg bij de Mariahoeve in Renkum. Vanaf 28 augustus naar een plekje in Elst bij iemand aan huis :)

Shar91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 00:57

Hallo allemaal
Ik woon sinds kort in haalderen en ben op zoek naar een stalling met binnenbak en zoveel mogelijk de paarden buiten..
Jullie tips ik ben namelijk niet bekend ik zou er ong. 20min voor wille rijde.

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 22:31

Lathum ook overwogen, maar die prijzen.. en dan zo weinig buiten..

Moet nu iets verder rijden maar mijn paard staat de hele dag buiten, ook in de winter.
In de zomer van ca 08:00 tot 21;00.
Winter van ca 8:00/9.00 tot 17:00 a 18:00.
Als het te heet is staan ze overdag binnen en in de nacht buiten.
Alle voorzieningen zijn aanwezig en betaal stuk minder.
Paard is happy.