Stalling regio Arnhem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 08:03

Nikass schreef:
Nou bij Westeneng bijvoorbeeld, kun je volledig zelf bepalen hoeveel je paard buiten of op stal staat. Dus als je m in de winter snachts op stal wil hebben en in de zomer dag en nacht buiten, dan is dat geen probleem.

Klopt, maar er zijn maar weinig paarden die binnen staan daar hoor. Daarnaast geven ze daar een heel weiland en geen stroken. Mijn paard zou kapot gaan van de jeuk en veel te dik worden. Je moet maar net geluk hebben dat je paard in de groep matcht. Alles staat bij elkaar en kan ook niet apart. Zou voor mij al geen optie zijn. Daarnaast moet je alles zelf uitmesten en binnen/buitenzetten. Dat zou ik nooit redden met m’n werk.. je betaald 220 in de maand daar.

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 08:04

Britt1 schreef:
Katootje7791 schreef:
Ik ben een stille meelezer en zelf ook al even aan het rondkijken in deze regio voor een, voor mij geschikte stalling, maar wat ik begreep van mensen die bij Van Westeneng zelf staan, is dat de paarden overdag dus juist niets te eten hebben. De ruiven gaan 's ochtends dicht en pas 's avonds weer open. Paarden staan daar dus gauw 7 a 8 uur zonder eten. Voor mij was dit de reden om deze stal te laten afvallen. De weide heeft ook nauwelijks gras meer, dus daar kunnen ze de tijd niet mee overbruggen. Wat ze wel hebben is een 24-uurs weide. Dan heb je dus geen stal tot je beschikking maar is de ruif wel 24/7 geopend.
Hebben ze jou wat anders verteld, Britt1?

Hoi, ik weet niet hoe het zit met het voerbeleid icm stal. Ik heb het alleen gehad over 24u buiten en begreep dat er dan altijd hooi in de ruiven aanwezig is.

Klopt wat je verteld! Maar in de zomer zijn de paarden hier veel en veel te dik.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 22:19

Gizeppie schreef:
Nikass schreef:
Nou bij Westeneng bijvoorbeeld, kun je volledig zelf bepalen hoeveel je paard buiten of op stal staat. Dus als je m in de winter snachts op stal wil hebben en in de zomer dag en nacht buiten, dan is dat geen probleem.

Klopt, maar er zijn maar weinig paarden die binnen staan daar hoor. Daarnaast geven ze daar een heel weiland en geen stroken. Mijn paard zou kapot gaan van de jeuk en veel te dik worden. Je moet maar net geluk hebben dat je paard in de groep matcht. Alles staat bij elkaar en kan ook niet apart. Zou voor mij al geen optie zijn. Daarnaast moet je alles zelf uitmesten en binnen/buitenzetten. Dat zou ik nooit redden met m’n werk.. je betaald 220 in de maand daar.

Het feit dat er alles moet matchen vind ik inderdaad ook een ding hoor. Maar mijn reactie ging puur over het feit of er stallen zijn waarbij de paarden in de zomer 24/7 buiten kunnen en in de winter snachts op stal.

Voor mijn paard is strook begrazing een no -go, dan haak ik af ;)

Als die paarden daar te dik zijn dan moeten die eigenaren er voor kiezen om ze zo nu en dan binnen te zetten, of intensiever te trainen. En het zou me niet verbazen als er soms nog krachtvoer bijgevoerd wordt ook.
Maar goed, het zal niet voor elk paard geschikt zijn, dat geloof ik direct.

Gizeppie

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 11:11

@nikass

Dat gebeurd niet en ja ze krijgen vaak krachtvoer. Met mijn eczemer is t gewoon geen optie om een heel weiland te geven, dan heb ik geen paard meer over. Ik heb bij m’n huidige stal t geluk dat ze hem een stukje gras geven en wat ruwvoer. Ideaal! Wester eng zou voor mij afvallen, omdat er gemengde kudde is (voormalig dekhengst kan niet bij merries), en ze een heel weiland geven. Ik ken heel veel mensen van die stal, maar ik schat zo in dat mijn grote dressuur paard niet tussen de kudde gaat passen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 13:39

Mag ik vragen waar jij staat? (Mag ook pb uiteraard)
Dat alles maar met elkaar overweg moet kunnen baart mij ook een beetje zorgen idd. Mijn paard is daar nou juist niet het type voor.
Mijn paard kan wel een heel weiland aan ;)

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 21:05

KletsKoekje schreef:
Nikass schreef:
Heeft iemand ervaring met stal Groenewoud in Elst?
- hoe lang staan de paarden daadwerkelijk buiten, zomer en winter?
- zijn er uitrijmogelijkheden?

Wat ik begreep staan ze winter ongeveer 2 uurtjes buiten en zomer een dagdeel. Wellicht inmiddels verander maar het is niet veel dat ze buiten staan.
Uitrijmogelijkheden zijn er niet echt, kan je beter met de trailer ergens naar toe rijden om buiten te rijden.

Ik ben daar ook geweest in mijn zoektocht naar een stal. Maar alles staat binnen in de winter. Pas in de zomer gaan ze de hele dag naar buiten. Viel voor mij af helaas.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 12:49

Ja daar heb je dan niks aan inderdaad -O-

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 20:47

Kent iemand stal de Mars in Bennekom?

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 21:03

Ik ben daar eens wezen kijken, mooie stal alles leek goed voor elkaar. Ze wilden alleen toch geen hengsten stallen, dus was voor mij geen optie.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 23:42

Weet je hoe lang de paarden buiten komen? Weet je wat de tarieven zijn?

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 07:55

Ik ben er ook geweest, maar doordat je elke week de paarden binnen of buiten moest zetten volgens een schema, en zelf mesten, was dat voor mij niet haalbaar. Het was eigenlijk ook net te ver weg met een half uur afstand buiten de spits en niet volledig volpension. Maar nette stal en fijne sfeer. Paarden komen veel buiten. Winter paddock in een groep een dagdeel, en zomer hele dag wei.

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 09:28

Enkhoeve in Laag Soeren heeft nog een plek vrij per 1 maart.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 09:53

Das ook alles zelf doen toch?

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 10:17

Binnen en buiten zetten tegen betaling, zelf uitmesten. Wel jaarrond op de wei.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 10:19

Ja en alles nog los aanschaffen toch?
Hooi, bedekking...
Dat vind ik altijd zo onpraktisch...

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 10:28

Anoniem schreef:
Ja en alles nog los aanschaffen toch?
Hooi, bedekking...
Dat vind ik altijd zo onpraktisch...

Heb een paar jaar zo gestaan en dat was eigenlijk heel fijn. Je weet wat je paard krijgt en je hebt overal invloed op. Helaas is dat voor mij nu qua tijd niet te doen anders had ik het wel geweten :)

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 10:48

Ik had het zelfde. Je bepaald zelf hoeveel hooi, welk voer, hoeveel...
Was verder hele prettige plek, ook aan het bos. Alleen voor mij net net ver qua reistijd.

noukso

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 14:00

Stal gerrits in angeren heeft ook nog plekjes vrij.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 15:26

Wat is dat voor stal?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 18:29

swartbeessie schreef:
Ik had het zelfde. Je bepaald zelf hoeveel hooi, welk voer, hoeveel...
Was verder hele prettige plek, ook aan het bos. Alleen voor mij net net ver qua reistijd.

Is zeker handig. Maar al dat zelf doen... of voor elke keer binnen en buiten al een euro betalen.
Dan Ben je als je dat wilt al 175 kwijt en dan komt hooi, strooisel en evt krachtvoer er nog bij.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 16:54

Hoorde dat er in Elst nog twee stallen dicht gaan? En bij tinsen zou nog plek zijn hoorde ik.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 17:39

MarjanB schreef:
Hoorde dat er in Elst nog twee stallen dicht gaan? En bij tinsen zou nog plek zijn hoorde ik.

Oh niks van mee gekregen. Zal eens rond vragen.

En bij tinsen inderdaad plek maar dat is allemaal een beetje ingewikkeld daar op het moment geloof ik.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 18:11

Weet iemand op welke stal de rhino is? Zou niet zo'n leuke binnenkomer zijn als je daar nu gaat staan -O-

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 18:19

Nikass schreef:
Weet iemand op welke stal de rhino is? Zou niet zo'n leuke binnenkomer zijn als je daar nu gaat staan -O-

Hoorde in pannerden maar waar weet ik niet.

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 11:00

Ik lees even mee..
Ik sta nu op Willemien, maar er zijn sinds januari nogal wat dingen gebeurd die ik niet door de beugel vind kunnen en ik zoek een andere plek. Een vriendin van mij in Ede had plek, maar is echt veel te duur voor mij (375 per maand daar tegenover 305 nu) helaas. Ook mijn ouders (mede eigenaren) vinden dat te ver weg aangezien we zelf uit Apeldoorn komen. Ik hoop iets passends te kunnen vinden zodat we het plezier weer een beetje terugkrijgen.

Vind het wel tricky met alle Rhino, Droes e.d. in omstreken nu, maar ik zoek wel echt een plan B.