Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
naranja1 schreef:Je kan we zeggen dat ik het bericht niet goed lees, maar jij duidelijk die van mij ook niet.
Nogmaals. Ik kan het mij niet voorstellen. Niet kunnen voorstelen in in mijn ogen anders dan ontkennen maar oke.
Omdat in tijden dat ik er was ze met het vliegtuig gingen. Maar dat was idd niet met corona.
YPri schreef:Ik vind het behoorlijk wat heftige aantijgingen als ik eerlijk ben. Als jullie paarden er 6 jaar hebben gestaan en jullie niet tevreden waren waarom hebben jullie ze dan niet eerder terug naar nl gehaald? Daarnaast waren jullie er jaarlijks niet lang genoeg om zicht te hebben op de verzorging en alles daar omheen.
Laura heeft behoorlijk wat paarden lopen, dan vind ik het niet gek dat er zo veel op de rekening staat.. Mijn paard werd ziek moest 1 dag naar de kliniek en was al ruim €2500 kwijt. Ik vind het dus niet gek dat er geld op de rekening staat.
Daarbij vind ik dat Luna en Laura keihard werken om alles draaiende te houden en ja, fouten maken mag en is menselijk maar om ze nou zo te schande te maken? Dat vind ik niet oke!
Ik heb namelijk hele goeie ervaringen met de stichting en kan alleen maar positief zijn.
Izzamdl schreef:Na aanleiding van mijn berichtje hier over de transport van mijn diertje,
Kan ik mededelen dat er fijn contact is ontstaan tussen mij en de stichting.
Er is aangeboden om de kosten van de oormijd terug te betalen, maar hier wil ik geen gebruik van maken om dat de oormijd een bijkomstigheid was van de eerste dierenarts bezoek.
We zijn er met ze alle over eens dat de transport gewoon gigantisch fout is gegaan. Waar we allemaal niets aan kunnen doen.
De afwikkeling had alleen beter gekund klaar maar door Corona liepen de dingen door drukte wel eens anders dan iemand misschien had gewild.
Nu bijna 2 jaar later en een super fijn gesprek kunnen we het denk ik allemaal achter ons laten.
Ik kon een wel gemeende excuses krijgen even goed me dierenarts kost of ander hulp, dat laat ook de fijne kant zien zo kan het dus ook.
De dierenarts kosten hoef ik niet daar geven ze de paardjes maar een lekker snoepje van en een excuses voor de transport hoef ik ook niet dat was onmacht van ons allemaal maar het fijne gesprek en een luisterde ook van beiden kanten was meer als welkom.
Hier mee wil ik toch ook de andere kant laten zien.
En waarschijnlijk als Corona geen boosdoener was was het anders gelopen.
GRIMAJA29 schreef:YPri schreef:Ik vind het behoorlijk wat heftige aantijgingen als ik eerlijk ben. Als jullie paarden er 6 jaar hebben gestaan en jullie niet tevreden waren waarom hebben jullie ze dan niet eerder terug naar nl gehaald? Daarnaast waren jullie er jaarlijks niet lang genoeg om zicht te hebben op de verzorging en alles daar omheen.
Laura heeft behoorlijk wat paarden lopen, dan vind ik het niet gek dat er zo veel op de rekening staat.. Mijn paard werd ziek moest 1 dag naar de kliniek en was al ruim €2500 kwijt. Ik vind het dus niet gek dat er geld op de rekening staat.
Daarbij vind ik dat Luna en Laura keihard werken om alles draaiende te houden en ja, fouten maken mag en is menselijk maar om ze nou zo te schande te maken? Dat vind ik niet oke!
Ik heb namelijk hele goeie ervaringen met de stichting en kan alleen maar positief zijn.
Wat fijn dat jij positief bent!
Fouten maken is menselijk maar dit kun je gewoon geen fouten meer noemen.
Mijn pony heeft daar 10 maanden gestaan gelukkig geen 6 jaar dat had ze nooit volgehouden.
Maar omdat ze er eerst naar tevredenheid hebben gestaan en later teleurgesteld zijn door laura mogen ze er nu niks van zeggen?
Natuurlijk reageren ze emotioneel wat zou jij doen als het om jou dier zou gaan. Het gaat om dit topic om ervaringen die van ons zijn negatief, die van jou is positief laat mensen zelf beslissen wat ze er van vinden.
Ik raad iedereen aan die echt wil weten hoe het daar gaat er naar toe te gaan. Ik ben in 10 maanden tijd 4 x geweest en ik heb mijn eigen mening gevormd op basis van mijn ervaringen. Iedereen heeft zijn eigen graadmeter van goed en fout dus ook iedereen heeft een andere mening.
YPri schreef:Ik vind het behoorlijk wat heftige aantijgingen als ik eerlijk ben. Als jullie paarden er 6 jaar hebben gestaan en jullie niet tevreden waren waarom hebben jullie ze dan niet eerder terug naar nl gehaald? Daarnaast waren jullie er jaarlijks niet lang genoeg om zicht te hebben op de verzorging en alles daar omheen.
elmiran schreef:YPri schreef:Ik vind het behoorlijk wat heftige aantijgingen als ik eerlijk ben. Als jullie paarden er 6 jaar hebben gestaan en jullie niet tevreden waren waarom hebben jullie ze dan niet eerder terug naar nl gehaald? Daarnaast waren jullie er jaarlijks niet lang genoeg om zicht te hebben op de verzorging en alles daar omheen.
Goede vraag. 6 jaar is erg lang.
Zelfs een 2de paard er heen sturen terwijl ze als je het eerste bericht van Eric leest al niet tevreden waren over de verzorging van het eerste paard. Grimaja heeft haar paard gelijk terug gehaald toen ze zag dat het niet goed ging. Dat vind ik iets anders. Vervelend voor beide partijen maar in dit geval is de eigenaar ook zeker fout geweest door het zolang aan te kijken.
Izzamdl schreef:Na aanleiding van mijn berichtje hier over de transport van mijn diertje,
Kan ik mededelen dat er fijn contact is ontstaan tussen mij en de stichting.
Er is aangeboden om de kosten van de oormijd terug te betalen, maar hier wil ik geen gebruik van maken om dat de oormijd een bijkomstigheid was van de eerste dierenarts bezoek.
We zijn er met ze alle over eens dat de transport gewoon gigantisch fout is gegaan. Waar we allemaal niets aan kunnen doen.
De afwikkeling had alleen beter gekund klaar maar door Corona liepen de dingen door drukte wel eens anders dan iemand misschien had gewild.
Nu bijna 2 jaar later en een super fijn gesprek kunnen we het denk ik allemaal achter ons laten.
Ik kon een wel gemeende excuses krijgen even goed me dierenarts kost of ander hulp, dat laat ook de fijne kant zien zo kan het dus ook.
De dierenarts kosten hoef ik niet daar geven ze de paardjes maar een lekker snoepje van en een excuses voor de transport hoef ik ook niet dat was onmacht van ons allemaal maar het fijne gesprek en een luisterde ook van beiden kanten was meer als welkom.
Hier mee wil ik toch ook de andere kant laten zien.
En waarschijnlijk als Corona geen boosdoener was was het anders gelopen.
fransje23 schreef:manic schreef:Die geldstroom vind ik dan wel weer interessant. Hoeveel pensioen paarden zijn er en wat levert dat op en waar staat dat dan op de balans.
Plus dat geld wat die vrijwiligers kennelijk lappen daar te mogen verblijven?
Dat staat namelijk allemaal niet op de jaarrekening. Daar staan alleen donaties als inkomsten.
En dan dus de donatie afgelopen jaar naar ??? Was een behoorlijk bedrag als je het tegen de bankrekening aan houdt. Als je als stichting maar nauwelijks het hoofd boven water kan houden is het niet zo handig om 48k van je 51k weg te geven aan een niet nader gespecificeerde ontvanger.
Dat vind ik ook erg interessant!
Ik zie ook geen inkomsten van rondleidingen in de jaarrekening.
Een ANBI mag maar beperkt commercieel zijn en pensioenpaarden zijn een commerciële activiteit.
Zou graag de achterliggende administratie eens bekijken.
Elisa2 schreef:Mooi omschreven Monique! daar geloof ik ook in, en Izzamdl heeft al een fijn gesprek gehad. Gezien, gehoord en erkend worden scheelt al zoveel. Hopelijk is dat voor de anderen ook nog mogelijk om het zo fijn met de stichting zelf op te kunnen lossen.
En dat hooi..tja met zoveel paarden denk ik dat het enorm veel werk is. Wellicht zijn bakken wel handiger maar daar knoeien ze vaak ook uit.
Izzamdl schreef:Elisa2 schreef:Mooi omschreven Monique! daar geloof ik ook in, en Izzamdl heeft al een fijn gesprek gehad. Gezien, gehoord en erkend worden scheelt al zoveel. Hopelijk is dat voor de anderen ook nog mogelijk om het zo fijn met de stichting zelf op te kunnen lossen.
En dat hooi..tja met zoveel paarden denk ik dat het enorm veel werk is. Wellicht zijn bakken wel handiger maar daar knoeien ze vaak ook uit.
Iedereen zit op dat hooi in bakken moet maar ik had een pony die nog te dom was om achter een hek te blijven staan. De dierenarts is weet ik niet hoe vaak gekomen om dat meneer weer door kasten heen wou of door hekken probeerde te klimmen en die was 1,45 hoog dus geen shetje. Als ik hem een bak had gegeven denk ik dat hij daar ook te dom voor was. Je zit daar wel met een hele grote hoeveelheid getraumatiseerde paarden waar zeker een een paar hoofd schuw van zullen zijn. Dus misschien is er voor die reden gekozen om los te voeren het is indd niet voordeliger maar niet elk paard snap dat soort dingen. Voor mijn pony hadden we een hele voer net constructie bedacht zo dat hij niet gewond kon raken.
fransje23 schreef:Hooibalen gaan verspilling tegen en zijn dus duurzaam voor de stichting. Geld wat besteed kan worden aan andere noodzakelijke dingen.
Bergen vertrapt hooi zijn niet goed voor de bodem, zorg en voor een ondoordringbare laag waardoor water slecht de grond in kan.
Of worden die plekken zo nu en dan helemaal opgeruimd?
Elisa2 schreef:Mooi omschreven Monique! daar geloof ik ook in, en Izzamdl heeft al een fijn gesprek gehad. Gezien, gehoord en erkend worden scheelt al zoveel. Hopelijk is dat voor de anderen ook nog mogelijk om het zo fijn met de stichting zelf op te kunnen lossen.
Rocamor schreef:fransje23 schreef:Hooibalen gaan verspilling tegen en zijn dus duurzaam voor de stichting. Geld wat besteed kan worden aan andere noodzakelijke dingen.
Bergen vertrapt hooi zijn niet goed voor de bodem, zorg en voor een ondoordringbare laag waardoor water slecht de grond in kan.
Of worden die plekken zo nu en dan helemaal opgeruimd?
Je bedoelt hooibakken voor de hooibalen, denk ik
Arabesk schreef:Of gewoon de paardenkamp. Geen gezeik, geen gebedel, geen zielige verhalen op Facebook en geen bokt rellen