Pensionstalling amsterdam?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 20:51

_Nelleke_ schreef:
Getsie SG1985, dat is ook vervelend. Nee de perfecte stal bestaat niet, maar ik heb ook het idee dat die buiten Amsterdam ook niet te vinden zijn.

Ik denk het wel, of althans vergeleken bij regio Amsterdam benadert dit aardig perfectie. Omdat mijn paard moet revalideren heb ik haar naar een pensionstal buiten de randstad verhuisd. Paarden gaan het hele jaar door de wei op. Binnen/buiten zetten wordt gedaan. Ruime weides met kleine groepjes (is sowieso een kleinschalige stal) waarbij goed gekeken wordt wie bij wie past.
Er is een buitenbak en goede uitrijmogelijkheden. Keukentje en toilet. Rust en ruimte. Je kunt zelf uitmesten, stro en (goed) hooi inbegrepen. Er wordt drie keer per dag gevoerd. In mijn geval wordt alles verzorgd. Kosten 270,-

Raamzicht

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 20:53

Welke stal was dat?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 20:55

Stal ligt op de veluwe

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 20:59

Hoevaak kan/ga je nu nog naar je paard Nikass? Ik wist niet dat ze moest revalideren! Wat naar voor je. Is deze stal tijdelijk of permanent?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 21:14

Omdat ik geen rijbewijs heb kan ik helaas niet zo heel vaak en met name omdat het ov niet alleen veel tijd kost maar vooral ook veel geld. Ze staat er nog maar net dus ik moet nog uitvinden wat haalbaar is. Als ik realistisch probeer te zijn schat ik twee keer per week.

Hoe lang mijn paard hier gaat staan weet ik nog niet. Ik weet nl wel dat ze niet meer op een stal komt te staan waar ze van box/kleine uitloop naar mini paddock kan gaan voor een paar uur en weer terug. En dat voor minimaal 300,- en daarbij voornamelijk alles zelf doen.

Ik ben na zes jaar elke dag, twee of drie keer per dag naar mijn paard gaan om te zorgen voor de broodnodige minimale beweging/adh grazen/zorgen dat ze zich niet een slag in de rondte verveelt, gewoon óp van de dagelijkse ergernissen en constante frustratie van het te kort schieten. Alleen aan de Nesserlaan heeft ze goed gestaan, twee jaar lang. Was ook direct te merken aan haar.

Dus ze blijft daar (veluwe) tot we evt samen ergens anders naartoe gaan. Waar dat ook moge zijn.

Edit: die revalidatie heb ik alle vertrouwen in. Als een paard ruimte, gras, rust (het is daar na zonsondergang gewoon donker en er razen geen vliegtuigen over), regelmaat en andere paarden om zich heen heeft...

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 21:23

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 23:06

Wat heeft je paard Nikass? Sterkte ermee!

Ik heb er idd ook voor gekozen verder van Amsterdam te staan (omdat wat ik zocht niet te vinden Is hier).

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 23:19

Sluit me aan bij Gulpje. Dat zou ik niet betalen.

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 23:39

Ik ook niet. Vind het niet in verhouding staan tot wat je ervoor terug krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 23:42

Ik heb mijn ideale stalling gevonden in Oostzaan. Telt dat ook nog als regio Amsterdam?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 23:54

Ja hoor. Daar zoek ik ook nog stal. Waar sta je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 23:59

Ik sta bij een redelijk nieuwe pensionstal.

'Boerderij Taams'

Je hebt de grote stal Taams. Maar hun oud-oom heette ook Taams en hij was eigenaar van de boerderij.

Ik sta hier sinds half oktober en heb het zo naar mijn zin!

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 00:28

150 euro van in mei tot in november en de rest van de tijd 250. Vind het een redelijk normale prijs. Hooi/kuilgras en stro is ook weer niet gratis. Bovendien, waar staat je paard het jaar rond gewoon buiten-buiten in deze omgeving.

Maar ik geef toe, het is maar net wat je zoekt.
Laatst bijgewerkt door Veulen84 op 31-10-15 00:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 00:36

Vind ik ook een nette prijs.

Ik betaal €210 incl onbeperkt krachtvoer, hooi/kuil en stro.

5x per week uitmesten (ma-vrij) en binnen/buitenzetten elke dag.

Tot nu toe goedkoopste waar ik ooit ergens gestaan heb :')

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 08:41

Veulen84 schreef:
150 euro van in mei tot in november en de rest van de tijd 250. Vind het een redelijk normale prijs. Hooi/kuilgras en stro is ook weer niet gratis. Bovendien, waar staat je paard het jaar rond gewoon buiten-buiten in deze omgeving.

Maar ik geef toe, het is maar net wat je zoekt.

Bij mij op stal. :) Daarom ben ik er ook zo blij mee. Maar het is echt een crime om zo'n stal te vinden inderdaad.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 09:18

Beloven schreef:
Ik heb mijn ideale stalling gevonden in Oostzaan. Telt dat ook nog als regio Amsterdam?

Ja is nog regio Amsterdam lijkt mij, alleen met ov vanuit Amstelveen net zo ver als bijvoorbeeld het Gooi.

Raamzicht mijn paard heeft een ontsteking van de peesschede. (voornaamste probleem)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 12:57

"Het hele jaar door buiten" klinkt altijd zo perfect. Maar het moet wat mij betreft wel aan een aantal voorwaarden voldoen... op een kleine zandpaddock staan, al dan niet in een groep en met een afdakje, heeft voor mij (n paard) geen meerwaarde. Bewegen doen ze er niet en vervelen wel.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 13:56

Je opmerking slaat op mij denk ik? Ik vind het altijd erg jammer dat je goede alternatieven afkraakt.

De hele dag op de wei of zelfs 24/7 vind ik juist weer niet geschikt voor veel paarden. Je mag bij mij op stal komen kijken voordat je oordeelt. En ook een beetje frapant dat je tov van een stal 3x3 met zicht op een betonnen muur geen meerwaarde ziet in een paddock van 30 bij 45 met schuilstal van 6 bij 12 met slowfeeders en een kudde, verharding en zand.

Wat is dan volgens jou wel goed genoeg?

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 18:38

Ik snap de reactie van Nikass opzich ook wel.
Ben deze zomer met mijn paard verhuisd van 9 jaar lang 24/7 buiten (met schuilmogelijkheid) naar van 10-17u buiten en 's nachts op stal. Mijn paard is helemaal tot rust gekomen op de nieuwe stal. Hij ligt elke ochtend languit in de stal te snurken en hij komt om 17u hinnikend aanrennen om lekker naar stal te gaan. Zit veel meer structuur in deze stal en dat heeft hem zo goed gedaan! Dus ja, hierbij verkies ik een stal van 3,5 x 3,5 (met overdag weidegang) boven 24/7 buiten staan.

Ben benieuwd hoe het met mijn opleiding gaat lopen. Als mijn volgende stage (begint september 2016) verder is dan deze stage zal ik alsnog moeten verhuizen richting Amsterdam. Hopelijk kan ik tegen die tijd een fijne stal vinden waarbij paard en ruiter het goed hebben! (paardje overdag buiten en VEEL eten, ruiter een fijne bak en niet er elke dag heen hoeven om te mesten/buitenzetroosters etc) :)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 23:11

Nikass schreef:
"Het hele jaar door buiten" klinkt altijd zo perfect. Maar het moet wat mij betreft wel aan een aantal voorwaarden voldoen... op een kleine zandpaddock staan, al dan niet in een groep en met een afdakje, heeft voor mij (n paard) geen meerwaarde. Bewegen doen ze er niet en vervelen wel.

In dit geval 200 meter pad, met aan 1 kant een strook gras (naja, in de winter staat er niet veel gras natuurlijk). Schuilstal met beetje zand en in de winter stro. Gewoon 2x per dag kuilgras.
Op de wei als het niet te nat is. Dus ook in de winter als het vriest of zoals nu de zon schijnt. Zomer eigenlijk altijd gewoon wei.

Ik heb een merrie die niet in grote groepen op de wei kan of in een paddock kan met andere paarden. Ik hou niet van paddocks om die reden ;)
(Overigens, ik sta er van in mei tot in november. De bak heeft geen lampen, en gezien het feit dat ik mijn 2 paarden eigenlijk bijna elke dag rij/longeer is dat lastig als je zoals ik eigenlijk 5 dagen per week werkt tot 6 uur)

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 23:50

Bij ons sta je halfpension voor 15 euro meer en dan heb je een verlichte buitenbaan, binnenbaan, stapmolen, weidegang van april tot november, (ook 24-7), (hele dagen) paddock in de winter, poetsplaatsen, solarium, warm water en een kast.
Dan vind ik 250 euro voor een wei met schuilstal nog steeds best heel duur, of heb ik misschien dan toch iets gemist? :+

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 10:01

_Nelleke_ schreef:
Je opmerking slaat op mij denk ik? Ik vind het altijd erg jammer dat je goede alternatieven afkraakt.

De hele dag op de wei of zelfs 24/7 vind ik juist weer niet geschikt voor veel paarden. Je mag bij mij op stal komen kijken voordat je oordeelt. En ook een beetje frapant dat je tov van een stal 3x3 met zicht op een betonnen muur geen meerwaarde ziet in een paddock van 30 bij 45 met schuilstal van 6 bij 12 met slowfeeders en een kudde, verharding en zand.

Wat is dan volgens jou wel goed genoeg?

Mijn opmerking was in het algemeen. Omdat hier op bokt vaak 24/7-365 als het beste wordt gezien. En het dat wat mij betreft ook zou zijn, mits zoals ik schreef aan een aantal voorwaarden wordt voldaan.

En om dan jou stal erbij te nemen, omdat je die zelf aanhaalt - en ja ik ben er meerdere keren en recent nog geweest - Een paddock van 30x45 waar 7 paarden het hele jaar door op staan is wat mij betreft VEEL te klein. De meerwaarde van het altijd buiten staan ontgaat mij dan volledig, behalve wellicht de frisse lucht. Maar het is wmb een illusie om te denken dat je paard daar beweging krijgt.

Uiteraard zie ik dat soort initiatieven wel liever dan 24/7 ophokken, tegelijkertijd maakt het dat mensen moeilijker over te halen zijn tot meer natuurlijke huisvesting als die ook niet voldoet.

Nb: waar heb ik trouwens gezegd dat ik liever een stal zie met uitzicht op een betonnen muur? Quote dan even mijn tekst, dan kan ik er serieus op reageren.

Veulen, ik weet niet hoeveel paarden er bij jou op dat pad staan, en hoe breed het pad is. Het klinkt voor mij al een stuk aantrekkelijker dan een paddock. Het nodigt meer uit tot bewegen lijkt me.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 12:28

gulpje, waar sta jij ook alweer?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 12:36

Nikass schreef:
Veulen, ik weet niet hoeveel paarden er bij jou op dat pad staan, en hoe breed het pad is. Het klinkt voor mij al een stuk aantrekkelijker dan een paddock. Het nodigt meer uit tot bewegen lijkt me.

Pad is 3 meter ongeveer. Stuk gras er langs op z'n smalst een meter, op z'n breedst nog eens 3 meter. ER staan in de winter maximaal 3 paarden en in de zomer 5.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 12:48

Gulpje schreef:
Bij ons sta je halfpension voor 15 euro meer en dan heb je een verlichte buitenbaan, binnenbaan, stapmolen, weidegang van april tot november, (ook 24-7), (hele dagen) paddock in de winter, poetsplaatsen, solarium, warm water en een kast.
Dan vind ik 250 euro voor een wei met schuilstal nog steeds best heel duur, of heb ik misschien dan toch iets gemist? :+

Tja, dat hangt er van af. Hoe groot zijn jouw paddocks en zet je ze er zelf in. Moet je dan evengoed nog elke dag komen en hoe is het voerbeleid verder.

Overigens betaal ik dat hier in het gebied niet. Hier betaal je voor zo iets rond de 350 euro. En verder reizen kost ook geld. En duur vind ik het nog steeds niet. Zeker niet voor alle andere belangrijke dingen die je er bij krijgt. Goede sfeer, geen gezeik, bak nooit hoeven delen, echte alle vrijheid, km'ters aan ruiterpad om de hoek, nooit iets dat verdwijnt. En voor mij heel belangrijk: Ik blijf heel, m'n paarden blijven heel en ze kunnen omgaan met mijn contactschuwe merrie. En laten we wel zijn, al die dingen bij elkaar tellen voor mij meer dan een stapmolen, solarium of warm water.
Dat heb ik in de winter allemaal, maar behalve die verlichte binnenbaan en warm water, gebruik ik al die dingen niet. Doe me dan maar al die andere dingen.

Maar het is maar net waar je gelukkig van wordt en waar je bij kan komen he.