Stalling regio Arnhem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 12:00

Shalimar schreef:
Idd Upendo :D Voor de bokkers, het gaat over Stal Zevenmorgen in Baak. Sta er sinds eind februari, en heb het er enorm naar mijn zin, en de pony is helemaal op zijn plek. Het is er gewoon perfect. Ik kan eindelijk weer helemaal genieten en ook zonder zorgen en gedoe op vakantie. Een verademing!

Dat klinkt heerlijk!
Kun je nog iets meer over de stal vertellen? Wat voor boxen, dagindeling, faciliteiten, uitrijmogelijkheden?
Dank je wel :)

upendo

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 13:09

Je kunt er het beste even gaan kijken denk ik. :)
Ze hebben al wel een wachtlijst hoorde ik net van ze.

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 15:06

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Even een korte indruk adhv de foto's. De wei die je ziet is tijdelijk ingedeeld, wordt nog definitief; de groepen zijn nu nog in opbouw qua samenstelling en qua gras. Van de binnenbak, buitenbak en paddocks heb ik zo geen foto's. Maar binnenbak is 20x40, buitenbak 30x60, twee paddocks van 20x20, stapmolen komt nog. Stallen zijn 3x4,5 m. Twee wasplaatsen/poetsplaatsen, solarium volgt ook nog, enorme kast voor je spullen. Verder veel wei, zoveel mogelijk jaarrond. Minimaal 4 uur naar buiten in de winter maar in principe hele dag, met mooi weer is dat van ongeveer 09.30-21.00, met wat minder weer 10.00-18.00 en echt slecht weer dus korter. Hooi in de paddock en als de wei schraal is. Stalbedekking is gehakseld stro met een toplaag van gewoon stro, en hooi en voordroog onbeperkt in slowfeeders. Twee maal daags brok. Stal ligt aan een zandpad, met een bosje er tegenover en verschillende eromheen. Uitrijmogelijkheden door zandwegen, bosjes, en landelijke wegen te combineren, het is buitengebied dus heerlijk rustig.
Laatst bijgewerkt door Shalimar op 03-05-23 15:18, in het totaal 2 keer bewerkt

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 15:14

Ik heb toevallig vanmiddag een foto van de buitenbak gemaakt haha!

Afbeelding

En de twee paddocks kunnen ook als een 20x40 paddock toch? :D

Afbeelding

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 15:18

Ja klopt :D

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 15:20

Kan niet wachten! :):)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 15:21

Dank jullie wel. Ziet er mooi uit. Mooie boxen!
Heb je er warm water?
En hoe groot zijn de groepen paarden?

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 15:49

Shalimar schreef:
[ [url=m/ir1YsR.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/eKtEof.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/9ILR5T.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/qmS8OP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/SmKdW0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Even een korte indruk adhv de foto's. De wei die je ziet is tijdelijk ingedeeld, wordt nog definitief; de groepen zijn nu nog in opbouw qua samenstelling en qua gras. Van de binnenbak, buitenbak en paddocks heb ik zo geen foto's. Maar binnenbak is 20x40, buitenbak 30x60, twee paddocks van 20x20, stapmolen komt nog. Stallen zijn 3x4,5 m. Twee wasplaatsen/poetsplaatsen, solarium volgt ook nog, enorme kast voor je spullen. Verder veel wei, zoveel mogelijk jaarrond. Minimaal 4 uur naar buiten in de winter maar in principe hele dag, met mooi weer is dat van ongeveer 09.30-21.00, met wat minder weer 10.00-18.00 en echt slecht weer dus korter. Hooi in de paddock en als de wei schraal is. Stalbedekking is gehakseld stro met een toplaag van gewoon stro, en hooi en voordroog onbeperkt in slowfeeders. Twee maal daags brok. Stal ligt aan een zandpad, met een bosje er tegenover en verschillende eromheen. Uitrijmogelijkheden door zandwegen, bosjes, en landelijke wegen te combineren, het is buitengebied dus heerlijk rustig.

Aah wat ziet Lothar er goed uit <3 <3 <3

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 15:55

Dankjewel <3 hij is helemaal zen en blij.

Er is zeker warm water, en zelfs een dekenverwarming.

De groepen zijn maximaal 7 paarden want er zijn maar 13 boxen. Paarden en pony's lopen door elkaar en merries en ruinen ook.

Voor het idee van de omgeving/het pad waar de stal aan ligt:

Afbeelding

Afbeelding

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 16:05

Wat een heerlijk plekje, geniet ze.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 16:12

Leuk ook dat er eindelijk eens een keer wat nieuws (en ten minste fatsoenlijks) aangeboden word in de omgeving, fijne verandering met alle sluitingen en drama die je om je heen hoort :j

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 16:36

Nou zeg dat. Ik kan me helemaal voorstellen dat hier mensen heel blij van worden. Lekker veel naar buiten en het ziet er keurig uit.

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 18:13

Ziet er heerlijk uit.
Inmiddels heb ik ook een heerlijk plekje.
Voorzien van alle gemakken voor de ruiter maar ook voor de paarden super.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 18:22

Dat ziet er fijn uit zeg!

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 18:25

Dekenverwarming? :wow: Nog nooit van gehoord, haha! Ziet er schitterend uit! Zo mooi als alles zo nieuw aangelegd is en zo he. Prachtig.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 18:43

Ah is die stal met die modderbende overgenomen of is de eigenaar een andere weg ingeslagen? Mag je nu wel rijden in dat bosje? Eerder was het verboden. Ik ben daar toen voor mij gaan kijken en afgehaakt op de modderzooi in de mini paddocks en het verboden voor paarden bord bij het bosje. Wel langer geleden trouwens

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 18:44

Shalimar schreef:
Dankjewel <3 hij is helemaal zen en blij.

Er is zeker warm water, en zelfs een dekenverwarming.

De groepen zijn maximaal 7 paarden want er zijn maar 13 boxen. Paarden en pony's lopen door elkaar en merries en ruinen ook.

Voor het idee van de omgeving/het pad waar de stal aan ligt:

[ [url=m/fysHbR.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/yloEh9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Klinkt echt top :j

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 19:03

karuna schreef:
Ah is die stal met die modderbende overgenomen of is de eigenaar een andere weg ingeslagen? Mag je nu wel rijden in dat bosje? Eerder was het verboden. Ik ben daar toen voor mij gaan kijken en afgehaakt op de modderzooi in de mini paddocks en het verboden voor paarden bord bij het bosje. Wel langer geleden trouwens

Het is overgenomen inderdaad.
Ze hebben 2,5 hectare weidegrond (op zandgrond) meegekocht van de buurman en de paddock is opnieuw aangelegd met drainage. Dus het hele jaar ruimte om lekker buiten te zijn voor de paarden.

Bosje is opengesteld. :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 19:10

Dat is dan echt een enorme verbetering. De locatie is prettig en de omgeving ook. Alleen met een modder zooi en een mooi bos waar je alleen naar kunt kijken is het snel klaar

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 21:26

Ja heel fijn, echt aan alles is gedacht. Ben wel benieuwd waar jullie, Faelynn en Bugsfunny, uiteindelijk terecht zijn gekomen. Blijkbaar zijn er met
een vergrootglas toch nog wat fijne plekken te vinden...

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 22:38

Citaat:
Ja heel fijn, echt aan alles is gedacht. Ben wel benieuwd waar jullie, Faelynn en Bugsfunny, uiteindelijk terecht zijn gekomen. Blijkbaar zijn er met

Wij hebben eerst nog een hele tijd in Zeddam gestaan, op zich naar redelijke tevredenheid (zeker vergeleken met eerste plek zoals de Enkhoeve) al was t nog met aardig wat concessies, maar vooral de reistijd was voor mij echt te ver zeker zonder auto en t beleid en de kosten waren nogal onzeker. Maar we hadden al wel t idee dat toen we daar naar toe gingen dat het tijdelijk zou zijn, tot we iets geschikts in de buurt zouden vinden, dus daarvoor was t prima.

Nu staan we sinds ruim een maand op t zelfde plekje als upendo momenteel staat in de Steeg, heerlijk dicht bij voor ons en wij staan er tot dusver naar grote tevredenheid :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 22:43

Shalimar schreef:

Maar zoals je al ontdekte; daar kom je alleen tussen op invitatie....

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 07:29

Ja, zulke plekjes moet je vaak maar net weten of getipt krijgen. Wat op zich prima is natuurlijk.

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 09:09

Ja op zich is dit topic daar wel helpend voor. Je ziet toch wel dat het bijdraagt, ook ik heb deze tip destijds te danken aan bokt. Gelukkig maar, dan kunnen we elkaar toch helpen waar dat lukt. Stal Zevenmorgen was en is nog in opbouw dus vandaar dat ze nog niet adverteerden, ze wilden eerst rustig alles klaarmaken. Maar toen het zich begon rond te praten was het echt een stormloop en binnen no time, eerder dan gepland vol.

Fijn Faelynn, hopelijk is dit dan eindelijk de plek die voldoet. In ieder geval een stuk haalbaarder dan Zeddam.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 17:56

Muze schreef:
Ja, zulke plekjes moet je vaak maar net weten of getipt krijgen. Wat op zich prima is natuurlijk.

Het is ook niet fout, wij zijn ook zo binnen gerold, maar je komt er bijna niet tussen.

Het helpt ook niet dat de spoeling dunner wordt. Waar je 10 jaar geleden nog weleens kon overstappen omdat het beter leek, denk je nu wel twee keer na voordat je op een fatsoenlijke plek weg gaat.