Dressuurinstructeurs ‘nieuwe stijl’ gezocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 22:17

Ladyson schreef:
Omgeving Woerden kan ik de dames van Horsedreams TC echt aanraden!

Ik ben nu zelf op zoek naar iemand tussen Den Bosch en Tilburg.. Iemand nog een aanrader?!

Ik volg. Ik zoek ook iemand tussen Den Bosch en Tilburg

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 08:18

Ik blaas toch nog even wat leven in dit topic, want zo worden mijn rijkunsten niet beter natuurlijk :')

Dabiscui

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 14:10

Ik schop dit topic ook nog even omhoog. Ik ben namelijk op zoek naar fijne instructie met oog op rechtrichten, op eigen benen in balans. Mijn merrie komt net terug vanuit revalidatie training dus het is belangrijk dat we haar correct rijden zodat we haar heel houden en sterker kunnen maken :)

Hebben jullie nog goede suggesties voor regio Noord-Holland/Zuid-holland (omgeving haarlemmermeer).

knollentuin

Re: Dressuurinstructeurs ‘nieuwe stijl’ gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 14:26

Je hebt mij al een messenger bericht gestuurd- vermoed ik :)

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 20:31

JessicaD88 schreef:
Ik lees best veel negatieve reacties op Bastiaan de Recht, en geen een positieve. Maar ik kan er niet uit halen waarom. Iemand een idee waarom zo negatief over hem?

Ik snap dit ook niet. Ik weet niet wat ik lees. Arrogant? Niks van gemerkt. Zelf wat lesjes van gehad (paard had moeite met de piaffe) en er werd veel basiswerk tussendoor gepakt en mijn paard was echt geweldig fijn aan het eind van de les. Helemaal los en over de rug.
Verder ben ik om die reden nog steeds vrienden met hem op facebook en ik zie veel lol met je knol.
Als je hem eens ziet rijden en het bevalt je niet, is het ook maar de vraag of het hem zelf op dat moment dan wél bevalt. Alsof een goede ruiter altijd maar alles controle heeft en het paard op ieder moment fijn voor elkaar heeft. Hun paarden hebben ook gewoon spanning en mindere dagen en weet ik veel wat voor dingen. En je zal het niet geloven maar zelf zijn ze ook maar mens.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 20:57

Ik ben ook helemaal geen fan van Bastiaan de Recht.
Wat een arogante kwal zeg.
In de buurt waar hij woont wordt hij uitgekotst. Ik ken ook niemand die in zijn regio woont die er lest. Het is een hoop blabla. Ook zijn eigen rijden is ook echt niet goed. Zoek maar eens wat rijfilmpjes. Er klopt rijtechnisch helemaal niks van. Paarden zijn ook vaak niet ontspannen bij hem. Raken helemaal in de war.
Maar er zullen vast ook mensen zijn die voor zijn charmes vallen. Maar ik ben geen fan.

xLeticia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-24 17:17

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 20:49

Ik snap de reacties op Bastiaan de Recht wel.
Hij praat geen poep, maar bij kritische vragen gaat hij zich wel gedragen als iemand die jonger is (en daarin wat minder ver ontwikkelt) dan zijn leeftijd..

Volgens mij leer je als entrepeneur in deze wereld veel van je klanten, of het nu waar of niet is...

Jimmy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 17:05

Dit topic lijkt een beetje stil...:-)

Maar... mijn vraag is het volgende:

Ik heb 3,5 jaar een PRE gehad (tot 2023) die ik door verschillende redenen heb moeten verkopen. Ik ben met hem een trainingstraject ingegaan van een combinatie van academisch en klassiek trainen aan de hand. Hij was nog jong, dus heel veel heb ik niet op hem gereden, maar de keren dat ik wel gereden heb, heb ik mooie dingen bijgeleerd op de klassieke manier. Nu ik zelf geen paard meer heb, zou ik wel graag les willen blijven houden en me wat meer focussen op het rijden zelf.

Ik zou dus heel graag dressuurles op een paard krijgen volgens de klassieke rijkkunst. Maar waar kan ik een instructrice/instructeur vinden die lesgeeft in de klassieke rijkunst en daar ook haar/zijn eigen paarden voor aanbiedt... of een stal waar ze lesgeven op paarden die echt wat kunnen en op de klassieke manier geschoold zijn. Waar vind je dat, anders dan in Spanje of Portugal?

Ik heb redelijk wat rijervaring (8 jaar eigen pony, wedstrijden gereden in mijn tienerjaren, 3,5 jaar eigen paard), maar op het moment rijd ik 1x in de week voornamelijk bosritten met een bijrijdpaard. Dat paard is niet gelijk enorm geschikt om mee te dressuren en wat verder te komen...

Ik woon in Haarlem en wil best wel een stukje rijden, maar ook weer niet te lang. Zeg in een straal van 3 kwartier tot maximaal een uur rijden rond Haarlem?

Wie zou er iemand weten?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 08:40

Jimmy77 schreef:

Ik heb 3,5 jaar een PRE gehad (tot 2023) die ik door verschillende redenen heb moeten verkopen. Ik ben met hem een trainingstraject ingegaan van een combinatie van academisch en klassiek trainen aan de hand. Hij was nog jong, dus heel veel heb ik niet op hem gereden, maar de keren dat ik wel gereden heb, heb ik mooie dingen bijgeleerd op de klassieke manier. Nu ik zelf geen paard meer heb, zou ik wel graag les willen blijven houden en me wat meer focussen op het rijden zelf.

Ik zou dus heel graag dressuurles op een paard krijgen volgens de klassieke rijkkunst. Maar waar kan ik een instructrice/instructeur vinden die lesgeeft in de klassieke rijkunst en daar ook haar/zijn eigen paarden voor aanbiedt... of een stal waar ze lesgeven op paarden die echt wat kunnen en op de klassieke manier geschoold zijn. Waar vind je dat, anders dan in Spanje of Portugal?

Ik heb redelijk wat rijervaring (8 jaar eigen pony, wedstrijden gereden in mijn tienerjaren, 3,5 jaar eigen paard), maar op het moment rijd ik 1x in de week voornamelijk bosritten met een bijrijdpaard. Dat paard is niet gelijk enorm geschikt om mee te dressuren en wat verder te komen...

Ik woon in Haarlem en wil best wel een stukje rijden, maar ook weer niet te lang. Zeg in een straal van 3 kwartier tot maximaal een uur rijden rond Haarlem?

Wie zou er iemand weten?

Misschien eens contact opnemen met Celine van der Stroom, zij zit in Akersloot. Als zij geen les geeft op haar eigen paarden dan weet ze misschien wel iemand.

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 09:03

Celine is academisch opgeleid bij bent branderup

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 14:36

Daar kan ik je niet mee helpen helaas. Ik moest aan Patrick Molenaar denken, maar die zit bij Eindhoven ergens..

Kent iemand Danielle van Nispen wellicht (regio Den Bosch)?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 15:02

Jimmy77 schreef:

Wie zou er iemand weten?

Bedoel je Klassieke rijkunst of academische rijkunst? Want daar zit qua rijden wel een groot verschil in.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 07:53

Ladyson schreef:
Daar kan ik je niet mee helpen helaas. Ik moest aan Patrick Molenaar denken, maar die zit bij Eindhoven ergens..

Maar dat is allemaal wel meer dan 45 min rijden vanaf Haarlem, zeker als je eerst Haarlem doormoet om op de A9 te komen.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 16:40

gr_roos schreef:
Ladyson schreef:

Maar dat is allemaal wel meer dan 45 min rijden vanaf Haarlem, zeker als je eerst Haarlem doormoet om op de A9 te komen.

Dit berichtje is anders ook niet echt helpend :D Het staat er toch ook letterlijk, dat ik haar niet echt kan helpen.

De vraag over Danielle van Nispen vraag ik voor mezelf.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 17:20

Patrick Molenaar heeft volgens mij wel lesroutes waarbij je misschien kunt aansluiten.

Jimmy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 01:08

Hallo allemaal, dank voor de reacties. Celine die ken ik, daar heeft mijn paard 6 maanden in training gestaan. Zij geeft geen rijles op haar eigen paarden, misschien alleen grondwerk les. Maar eerlijk is, ik vind zelf de klassieke rijkunst leuker, en heb daar meer feeling mee. Voor academisch trainen moet je nog veel meer geduld aan de dag leggen. Patrick Molenaar rijdt lesroutes,maar dan moet je wel een paard hebben en een bak enzo... maar kan hem wel eens een appje sturen of hij iemand kent die wel ook een paard heeft waar ik op zou kunnen rijden. Danielle van Nispen ken ik niet. Die zal ik eens opzoeken. Bedankt voor jullie reacties!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 14:18

@Jimmy77, wellicht kun je eens op mijn website kijken, samenmetjepaard.nl.
Ik geef les in o.a. klassieke dressuur, ik rijd zelf met regelmaat in Spanje, veel clinics bij Spaanse & Portugese ruiters gevolgd en heb o.a. de Technical Equestrian course, een 2 weekse intensieve dressuurcursus aan de Real Escuela (de Spaanse Hogerijschool te Jerez) succesvol afgerond. Maar mijn klassieke achtergrond gaat nog veel verder terug en is echt mijn passie ik zit in de kop van Noord-Holland, op een uurtje van Haarlem af. Er zijn mogelijkheden om met mijn paarden te lessen, afhankelijk van je doelen :) Mocht je nog vragen hebben, stuur mij gerust een berichtje!

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 02:37

Voor wie iemand zoekt in regio Apeldoorn: ik les al jaren bij Monique de Rijk (atletische rijkunst) en geef inmiddels zelf ook les volgens deze methode.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 13:06

Horseware schreef:
Voor wie iemand zoekt in regio Apeldoorn: ik les al jaren bij Monique de Rijk (atletische rijkunst) en geef inmiddels zelf ook les volgens deze methode.

Maar Monique de Rijk zit toch in het Noorden? Of bedoel je te zeggen dat je zelf in regio Apeldoorn woont?

Ik zit ook in de buurt van Apeldoorn en heb mijn oog laten vallen op Ylvie Fros.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 16:09

Horseware schreef:

Mag ik vragen wat atletische rijkunst is? Ik zie door de termen de kunst niet meer , eerlijk .
Klassiek - modern ja helder ( al is dat al discutabel)
Stromingen worden elk jaar opnieuw bedacht en er wordt een naam aan gegeven.
Je hebt paardrijden- dat doe je op de manege dan leer je op een paard zitten en je hebt paarden trainen , dan ga je methodisch aan de slag om je paard en je zelf op te leiden naar dat wat je ermee wil - en dan begint t academisch klassiek atletisch rechtrichten modern Frans Duits biomechanisch revalidatie noem t allemaal maar op, hoe moet iemand die op zoek is en er nieuw in is in vredesnaam de juiste persoon in vinden ??

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 16:10

Dat vroeg ik me ook af.
Zit wel redelijk in de omgeving, met m’n jonkie met wie ik eerst werk aan de hand wil doen ( en volgend jaar gok ik zadelmak laten maken).

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 16:11

knollentuin schreef:
Horseware schreef:

Mag ik vragen wat atletische rijkunst is? Ik zie door de termen de kunst niet meer , eerlijk .
Klassiek - modern ja helder ( al is dat al discutabel)
Stromingen worden elk jaar opnieuw bedacht en er wordt een naam aan gegeven.
Je hebt paardrijden- dat doe je op de manege dan leer je op een paard zitten en je hebt paarden trainen , dan ga je methodisch aan de slag om je paard en je zelf op te leiden naar dat wat je ermee wil - en dan begint t academisch klassiek atletisch rechtrichten modern Frans Duits biomechanisch revalidatie noem t allemaal maar op, hoe moet iemand die op zoek is en er nieuw in is in vredesnaam de juiste persoon in vinden ??

Volgens mij is het vloeken in de kerk als je klassiek verwart met academisch :+

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 16:12

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 16:29

Ik weet t gulpje, ik weet alleen weer niet wat atletische rijkunst nu weer moet zijn , dat is m'n vraag
Denk dat je m'n post verkeerd leest