Ladyson schreef:Omgeving Woerden kan ik de dames van Horsedreams TC echt aanraden!
Ik ben nu zelf op zoek naar iemand tussen Den Bosch en Tilburg.. Iemand nog een aanrader?!
Ik volg. Ik zoek ook iemand tussen Den Bosch en Tilburg
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
JessicaD88 schreef:Ik lees best veel negatieve reacties op Bastiaan de Recht, en geen een positieve. Maar ik kan er niet uit halen waarom. Iemand een idee waarom zo negatief over hem?
Jimmy77 schreef:Dit topic lijkt een beetje stil...
Maar... mijn vraag is het volgende:
Ik heb 3,5 jaar een PRE gehad (tot 2023) die ik door verschillende redenen heb moeten verkopen. Ik ben met hem een trainingstraject ingegaan van een combinatie van academisch en klassiek trainen aan de hand. Hij was nog jong, dus heel veel heb ik niet op hem gereden, maar de keren dat ik wel gereden heb, heb ik mooie dingen bijgeleerd op de klassieke manier. Nu ik zelf geen paard meer heb, zou ik wel graag les willen blijven houden en me wat meer focussen op het rijden zelf.
Ik zou dus heel graag dressuurles op een paard krijgen volgens de klassieke rijkkunst. Maar waar kan ik een instructrice/instructeur vinden die lesgeeft in de klassieke rijkunst en daar ook haar/zijn eigen paarden voor aanbiedt... of een stal waar ze lesgeven op paarden die echt wat kunnen en op de klassieke manier geschoold zijn. Waar vind je dat, anders dan in Spanje of Portugal?
Ik heb redelijk wat rijervaring (8 jaar eigen pony, wedstrijden gereden in mijn tienerjaren, 3,5 jaar eigen paard), maar op het moment rijd ik 1x in de week voornamelijk bosritten met een bijrijdpaard. Dat paard is niet gelijk enorm geschikt om mee te dressuren en wat verder te komen...
Ik woon in Haarlem en wil best wel een stukje rijden, maar ook weer niet te lang. Zeg in een straal van 3 kwartier tot maximaal een uur rijden rond Haarlem?
Wie zou er iemand weten?
Jimmy77 schreef:Dit topic lijkt een beetje stil...
Maar... mijn vraag is het volgende:
Ik heb 3,5 jaar een PRE gehad (tot 2023) die ik door verschillende redenen heb moeten verkopen. Ik ben met hem een trainingstraject ingegaan van een combinatie van academisch en klassiek trainen aan de hand. Hij was nog jong, dus heel veel heb ik niet op hem gereden, maar de keren dat ik wel gereden heb, heb ik mooie dingen bijgeleerd op de klassieke manier. Nu ik zelf geen paard meer heb, zou ik wel graag les willen blijven houden en me wat meer focussen op het rijden zelf.
Ik zou dus heel graag dressuurles op een paard krijgen volgens de klassieke rijkkunst. Maar waar kan ik een instructrice/instructeur vinden die lesgeeft in de klassieke rijkunst en daar ook haar/zijn eigen paarden voor aanbiedt... of een stal waar ze lesgeven op paarden die echt wat kunnen en op de klassieke manier geschoold zijn. Waar vind je dat, anders dan in Spanje of Portugal?
Ik heb redelijk wat rijervaring (8 jaar eigen pony, wedstrijden gereden in mijn tienerjaren, 3,5 jaar eigen paard), maar op het moment rijd ik 1x in de week voornamelijk bosritten met een bijrijdpaard. Dat paard is niet gelijk enorm geschikt om mee te dressuren en wat verder te komen...
Ik woon in Haarlem en wil best wel een stukje rijden, maar ook weer niet te lang. Zeg in een straal van 3 kwartier tot maximaal een uur rijden rond Haarlem?
Wie zou er iemand weten?
Ladyson schreef:Daar kan ik je niet mee helpen helaas. Ik moest aan Patrick Molenaar denken, maar die zit bij Eindhoven ergens..
Kent iemand Danielle van Nispen wellicht (regio Den Bosch)?
gr_roos schreef:Ladyson schreef:Daar kan ik je niet mee helpen helaas. Ik moest aan Patrick Molenaar denken, maar die zit bij Eindhoven ergens..
Kent iemand Danielle van Nispen wellicht (regio Den Bosch)?
Maar dat is allemaal wel meer dan 45 min rijden vanaf Haarlem, zeker als je eerst Haarlem doormoet om op de A9 te komen.
Horseware schreef:Voor wie iemand zoekt in regio Apeldoorn: ik les al jaren bij Monique de Rijk (atletische rijkunst) en geef inmiddels zelf ook les volgens deze methode.
Horseware schreef:Voor wie iemand zoekt in regio Apeldoorn: ik les al jaren bij Monique de Rijk (atletische rijkunst) en geef inmiddels zelf ook les volgens deze methode.
knollentuin schreef:Horseware schreef:Voor wie iemand zoekt in regio Apeldoorn: ik les al jaren bij Monique de Rijk (atletische rijkunst) en geef inmiddels zelf ook les volgens deze methode.
Mag ik vragen wat atletische rijkunst is? Ik zie door de termen de kunst niet meer , eerlijk .
Klassiek - modern ja helder ( al is dat al discutabel)
Stromingen worden elk jaar opnieuw bedacht en er wordt een naam aan gegeven.
Je hebt paardrijden- dat doe je op de manege dan leer je op een paard zitten en je hebt paarden trainen , dan ga je methodisch aan de slag om je paard en je zelf op te leiden naar dat wat je ermee wil - en dan begint t academisch klassiek atletisch rechtrichten modern Frans Duits biomechanisch revalidatie noem t allemaal maar op, hoe moet iemand die op zoek is en er nieuw in is in vredesnaam de juiste persoon in vinden ??