Marocje schreef:Hangt ook van de weg af: Velp Doetinchem zal grotendeels snelweg zijn.
Zelf sta ik met plezier op de Snippervlucht, maar ik heb ook de luxe van alles: 24/7 weide dichtbij stal, onbeperkt hooi met net erover, zelf bepalen of de weide wordt afgezet ed. Schuilstal en bomen. En dus super faciliteiten qua rijbanen ed.
Paarden die s nachts op stal gaan, krijgen ontzettend veel hooi waar de meesten smorgens nog van hebben. Sommige eigenaars halen er zelfs uit omdat het teveel is. Het grote nadeel vind ik dat ze in de weide geen hooi hebben: in de lente/zomer geen probleem, in de winter staan ze bijna 2 maanden in de modder te etteren met elkaar. (Dan krijgen de grote weides rust en staan ze in 2 groepen meen ik)
Maar ik snap dat het lastig is iets te vinden wat aan alle wensen voldoet. Vorige stallen waren ook op het eerste gezicht fijn/wat ik zoek, maar bij de 1 deed pony het niet goed, de ander miste ik toch zelf faciliteiten. (En toen pony een periode slecht stond verhuisden we: dat ik minder kan is jammer, pony is wel het belangrijkste)
Ik vind dat dus echt gemakzucht van die stal.
Dit zou bij mijn paarden betekenen dat je de één binnen no time kan wegrollen, en de andere kan je dagelijks de stal leeghalen want die verspreid het hooi dan door de stal als bodembedekker.
Dat heeft niks met zorg voor je paard te maken, maar dat is voeren alsof het lopende band werk is.
Ik betwijfel dan ook zéér of het zo'n staleigenaar zou opvallen als je paard met een wondje van het land komt, koliekerig is of kreupel loopt.
Daar geef je dan de zorg voor je dierbaarste bezit aan.