Pensionstalling amsterdam?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Nelleke_

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 11:09

Jawel maar op grote pensionstallen zijn vaak wat meer mensen die al ervaring hebben met de stal en eigenaar dus daar kan je wat beter peilen waar je aan toe bent. :)

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 11:50

Wat dat betreft alleen maar lof over de stal waar ik nu sta! Wordt goed met de paarden omgegaan, maar ook met de baasjes. Er is veel te overleggen en ik heb nog weinig tot niet meegemaakt dat er lomp werd gedaan...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 19:14

Ben in of dichtbij Oostzaan opzoek naar een fijn plekje voor een shetlandmerrie en haar trailer.
Ivm een jong kindje het liefst met volledige verzorging :)

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 19:55

Veulen84 schreef:
Oh zulke stallen ken ik ook zeker. En van een aantal weet ik zeker dat de verhalen echt niet overdreven zijn... Je hebt echt hele nare mensen in deze wereld.

Het enige wat je kan doen is het eerlijk zeggen als je een slechte ervaring hebt...

Mee eens :) Hoewel ik het niet altijd gepast vind alles op internet te zetten met naam en toenaam.

Wbt nare mensen- ik kan op zich wel wat hebben, en trek me niet veel aan van ongezouten afkeurende meningen - hoewel ik op mijn voorlaatste stal dus wel al de rillingen over mijn rug kreeg zodra ik de hondjes van de eigenaresse zag (want waar de hondjes waren was zij :+ ). Toch zou onaardige pensionhouders of pensionklanten (dat laatste heb ik dan weer niet meegemaakt) geen reden voor mij zijn om te verhuizen. Als ik er over nadenk, zijn 3 van de 4 ervaringen wbt stallen rond Amsterdam slecht geweest. Stal nr 1 ging failliet, stal nr 2 was ok (had ik moeten blijven staan, achteraf maar weggegaan omdat het een western stal was), stal nr 3 zijn we weggestuurd (dat was weer een nieuwe ervaring erbij, zullen we maar zeggen :+ ) en stal nr 4 heb ik een kapot paard aan overgehouden (terwijl dat echt overduidelijk te voorkomen was geweest). Voor nu heb ik mijn eisenlijst dus wat naar beneden aangepast; (1) ik wil mijn paard heel houden, (2) ik wil liever niet weggestuurd worden :+ en (3) de staleigenaren moeten verstand van zaken hebben en je paard goed verzorgen. Of ze aardig zijn of niet, dat vind ik minder belangrijk. Vaak zijn er onder de pensionners altijd wel mensen waar je het goed mee kunt vinden en waarmee je kunt afspreken om buitenritten mee te maken.

@Keet sorry, daar kan ik je niet mee helpen. Heb je inmiddels al wat gevonden? Wat is je prijslimiet?

De mensen hier die 40 km reizen voor een stal- _/-\o_ Dat zou ik zelf niet zo snel doen. Ga je dan nog steeds elke dag heen? Ook als je wel een auto hebt, is dat echt intensief. Ik was zelf altijd al snel min. 1.5 tot 2 uur op stal per dag, en als je dan ook nog zo lang moet reizen heb je er echt een dagtaak aan.

Ik heb inmiddels via pb al heel wat tips voor stallen binnengekregen, thnx daarvoor! En bedankt Nikass voor je pbs. Voor nu staat mijn paard nog steeds op haar revalidatieplek, maar eind dit jaar/begin volgend jaar hoop ik haar weer naar a'dam te kunnen halen en dan ga ik zeker eens bij de genoemde stallen kijken.
Laatst bijgewerkt door Hinke op 10-10-15 20:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 20:02

Nee nog niets. Nog niet heel actief gezocht ivm vakantie oid.

Liefst plekje met wat andere ponys 24/7 buiten. Denkdat ik voor max 100E wel iets zou moeten kkunnen vinden :)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 20:16

Hinke schreef:
Mee eens :) Hoewel ik het niet altijd gepast vind alles op internet te zetten met naam en toenaam.

Wbt nare mensen- ik kan op zich wel wat hebben, en trek me niet veel aan van ongezouten afkeurende meningen - hoewel ik op mijn voorlaatste stal dus wel al de rillingen over mijn rug kreeg zodra ik de hondjes van de eigenaresse zag (want waar de hondjes waren was zij :+ ). Toch zou onaardige pensionhouders of pensionklanten (dat laatste heb ik dan weer niet meegemaakt) geen reden voor mij zijn om te verhuizen. Als ik er over nadenk, zijn 3 van de 4 ervaringen wbt stallen rond Amsterdam slecht geweest. Stal nr 1 ging failliet, stal nr 2 was ok (had ik moeten blijven staan, achteraf maar weggegaan omdat het een western stal was), stal nr 3 zijn we weggestuurd (dat was weer een nieuwe ervaring erbij, zullen we maar zeggen :+ ) en stal nr 4 heb ik een kapot paard aan overgehouden (terwijl dat echt overduidelijk te voorkomen was geweest). Voor nu heb ik mijn eisenlijst dus wat naar beneden aangepast; (1) ik wil mijn paard heel houden, (2) ik wil liever niet weggestuurd worden :+ en (3) de staleigenaren moeten verstand van zaken hebben en je paard goed verzorgen. Of ze aardig zijn of niet, dat vind ik minder belangrijk. Vaak zijn er onder de pensionners altijd wel mensen waar je het goed mee kunt vinden en waarmee je kunt afspreken om buitenritten mee te maken.

@Keet sorry, daar kan ik je niet mee helpen. Heb je inmiddels al wat gevonden? Wat is je prijslimiet?

De mensen hier die 40 km reizen voor een stal- _/-\o_ Dat zou ik zelf niet zo snel doen. Ga je dan nog steeds elke dag heen? Ook als je wel een auto hebt, is dat echt intensief. Ik was zelf altijd al snel min. 1.5 tot 2 uur op stal per dag, en als je dan ook nog zo lang moet reizen heb je er echt een dagtaak aan.

Ik heb inmiddels via pb al heel wat tips voor stallen binnengekregen, thnx daarvoor! En bedankt Nikass voor je pbs. Voor nu staat mijn paard nog steeds op haar revalidatieplek, maar eind dit jaar/begin volgend jaar hoop ik haar weer naar a'dam te kunnen halen en dan ga ik zeker eens bij de genoemde stallen kijken.

Oh zo'n lijstje heb ik ook hoor :)
Eerste stal waar ik stond was ideaal, totdat de stalcultuur de overhand kreeg. 2de stal werd ik en me paard verrot gescholden door de vader van de eigenaar (die er woonde). Stal 3 heb ik jaren gestaan. Ga er nu in de winter nog steeds staan. Maar niet iedereen wil daar staan en ze zijn gewoon te duur. Stal 4... Laten we het daar maar niet over hebben. Als ik die naam in dit topic zie staan krijg ik koude rillingen. Stal 5 is perfect. Jammer dat ze geen lampen hebben bij de buitenbak hebben en dat ik er dus in de winter niks aan heb.

Dus 1. Ik wil me paard heel houden. 2. Ik wil me zelf heel houden. 3. Ik wil een fijne stalcultuur en daarna pas de rest. En als het niet kan als het moet, dan kan het maar als het kan.

boogiezero1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 21:13

Hinke waarom weggegaan omdat stal Western stal was/ is of is dat rare vraag?

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 22:00

Veulen84 schreef:
Hinke schreef:

Oh zo'n lijstje heb ik ook hoor :)
Eerste stal waar ik stond was ideaal, totdat de stalcultuur de overhand kreeg. 2de stal werd ik en me paard verrot gescholden door de vader van de eigenaar (die er woonde). Stal 3 heb ik jaren gestaan. Ga er nu in de winter nog steeds staan. Maar niet iedereen wil daar staan en ze zijn gewoon te duur. Stal 4... Laten we het daar maar niet over hebben. Als ik die naam in dit topic zie staan krijg ik koude rillingen. Stal 5 is perfect. Jammer dat ze geen lampen hebben bij de buitenbak hebben en dat ik er dus in de winter niks aan heb.

Dus 1. Ik wil me paard heel houden. 2. Ik wil me zelf heel houden. 3. Ik wil een fijne stalcultuur en daarna pas de rest. En als het niet kan als het moet, dan kan het maar als het kan.

:D Grappig omschreven. Jouw ervaringen klinken ook niet zo lekker!

@Keet ok! Zou ook zeggen dat dat mogelijk moet zijn voor die prijs. Vaak hebben dat soort stallen niet een website maar adverteren op marktplaats, of je moet er via via terecht komen.

@Boogiezero ;goede vraag :) De reden dat ik weg gegaan ben daar is omdat je je toch wel een beetje een buitenbeentje voelt als iedereen om je heen sliding stops loopt te maken terwijl je zelf wijken oefent. Daarnaast hadden ze geen springmateriaal, en in het weekend moest je zelf je paard buitenzetten en er dan bij blijven, waardoor ik zo een halve dag op stal stond te ijsberen :+ Maar had er achteraf gewoon moeten blijven staan.

Voor de geinteresseerden, ik zag dit op mijn facebook voorbij komen http://pensionstalkok.jouwweb.nl/ Ze hebben een stal vrij. Misschien nuttig voor iemand hier?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 22:53

Hinke schreef:
:D Grappig omschreven. Jouw ervaringen klinken ook niet zo lekker!

Vooral die laatste was een heel nieuwe ervaring. Ik had goed zonder gekund. Tegenwoordig alleen maar stallen met contract. Sta in de de zomer heerlijk bij een boer (er is nog plek mensen ;) ) Maar wel met een contract.
Wat overigens niet wil zeggen dat ik nou zo gek ben op grote professionele stallen. Kom als gedragskundige en instructeur soms echt op plekken... Dan vraag je je echt af waar die mensen hun diploma's hebben gehaald.

Ik hoop ooit nog eens mijn eigen stal te kunnen hebben. Als ik het zo zie kan het nooit moeilijk zijn om het beter te doen (klinkt arrogant, maar ik denk dat jullie begrijpen wat ik bedoel).

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 13:56

Oh ik kan ook wel zo'n lijstje maken ja! :')

Stal 1: nieuwe klanten ging voor bestaande, dus paard werd kapot gebeten door een merrie met veulen die in de groep werd gegooid toen ik er al ruim een jr stond.
Stal 2: De staleigenaresse was niet erg stabiel, openingstijden werden steeds verder ingekort en de verplichtingen op stal werden steeds groter. Was op een gegeven moment niet meer houdbaar om daar als werkende te blijven omdat je na 18u niet meer het terrein op mocht.
Stal 3: Op zich eigenlijk een hele fijne stal waar ik uit 'nood' heen ben gegaan omdat de situatie op de vorige niet houdbaar was. Vond echter toen dat de paarden te weinig buiten kwamen dus ben weer verhuisd. Achteraf is dat de beste stal waar ik tot nu toe heb gestaan, ben inmiddels zelf verhuisd waardoor het nu te ver weg is voor me maar anders was ik daar direct naar terug gegaan.
Stal 4: afspraken werden niet nagekomen, paarden stonden in de winter regelmatig zonder water, terrein waar de paarden liepen was regelmatig onveilig en vies. Toen ik ging kijken was alles piekfijn in orde maar dat verslofde weer in de loop van het jaar. Ik ging al aan mijn eigen beoordelingsvermogen twijfelen maar toen er weer nieuwe mensen kwamen kijken werd alles ineens gerepareerd, schoongemaakt en nieuw zand (laagje van 2cm dus echt veel hadden ze er niet aan) gestort.
Stal 5 sta ik nog steeds naar volle tevredenheid inmiddels bijna 3jr.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 09:15

Phoe, wat een ervaringen allemaal zeg! Gelukkig zijn de mijne beter:
1: zorgboerderij. Wel wat jong spul wat ik achteraf niet optimaal vond maar waar ik op dat moment weinig last van had, goede buitenbak en fijne eigenaren die goed met je meedachten. Paard ging in revalidatie, anders was ik er denk ik niet weggegaan.
stal 2: grote pensionstal (stond ik dus voor revalidatie) elders in het land. Als ik daar had gewoond had ik het geweten: grote paddocks in kleine groepjes, hele dag hooi uit grote bakken met een net erover, zomer wei, super binnenbak, buitenbak en springwei. Helaas echt veel te ver rijden en een pittige prijs.
stal 3: kleine stal aan huis, ongeveer 10 paarden. Erg goede buitenbak, maar door de blessure van paard toen teveel bemoeienis naar mijn zin. Had ik een 'normaal' paard gehad, was ik zeker gebleven. Veel leuke clinics en paarden ook in de winter minimaal halve dag buiten.
Stal 4: Daar sta ik nu inmiddels een jaar of twee. Accomodatie voor de ruiter is erg prima, goede binnen- en buitenbakken, fijne kantine, top uitrijmogelijkheden. Verder ruime stallen met veeeeeel stro. Ik zou graag wat meer ruwvoer geven dus dat regel ik zelf. Land is helaas niet om over naar huis te schrijven.
Ga deze week kijken bij een andere stal dichterbij huis, ben erg benieuwd!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 12:20

De stal waar we nu staan is de eerste waarbij je onbeperkt ruwvoer en stro mag pakken/gebruiken. De stallen worden met volpension ook echt elke dag gemest en opgestrooid, heerlijk!
Dat was best even wennen aangezien we van een stal kwamen waar je het met 3 kleine baaltjes stro per week moest doen en het ook niet heel erg werd gewaardeerd als je extra kuil pakte.
Grappige is dat onze Fries nu ook totaal geen smeerkees meer is in zijn stal, zal ook vast komen omdat hij nu in een megastal staat :)

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 12:51

gulpje, daar zou ik nu zo vreselijk gelukkig van worden, onbeperkt voeren!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 13:59

Hier op stal sinds enige tijd ook onbeperkt voordroog, erg fijn voor een paard dat het op vrijwel alleen ruwvoer moet doen.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 14:02

He Gaucho, ik herken je paard :) Superfijn zeg, hele dag vrij eten. Al krijgt die van mij momenteel zo veel dat het bijna onbeperkt is geworden hihihi.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 14:06

De omgeving in gaucho's fotos herken ik wel. Wist niet dat ze op die stal onbeperkt deden.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 14:12

Hi Danoesje, waar ken je mijn paard van?

Eerst was het hier alleen op medisch advies onbeperkt voordroog, tegenwoordig kan iedereen zelf extra voordroog pakken en in een hooinet ophangen. Vind ik zelf erg fijn, kan je zelf bijsturen qua hoeveelheid ruwvoer.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 14:23

Gaucho, ik heb een collega geweest van je bijrijder en ken m nog van toen ik zelf bijrijder was bij Wennekers...

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 15:06

Ah Ok :D

SG1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 13:05

Regio Amsterdam is gewoon een vreselijke regio om paarden te houden haha :D

Hier neem je wat, hier laat je wat...
Daar ben ik inmiddels wel achter.

Sta je op een sportstal, dan is de sfeer er vaak naar (omhoog gevallen types), en sta je bij een wat gemoedelijkere stal (kleinschalig) dan heb je weer vaak te maken met een boer met eigen regels, en communicatie van een tuinslang...

Inmiddels weet ik te doseren: als mijn paard het goed heeft, dan ben ik gelukkig. Vind ik het te veel worden (ophoping van problemen met de eigenaar) dan ga ik vertrekken.
Alleen wil niet zo'n stalhopper worden, dat is voor mijn paard ook helemala niet goed.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 13:06

Nee dat wil niemand maar soms kan je niet anders. :)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 13:10

SG1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 13:14

_Nelleke_ schreef:
Nee dat wil niemand maar soms kan je niet anders. :)

Helemaal mee eens.

Ik wil minimaal 2 u paddock service pd, zomers weidegang (hele dag), binnen haal- breng service, en een grote box, en rust in de banen om met mijn springveer aan de slag te zijn.
Inmiddels is mijn budget dus al zo'n 450 pm, maar goed... als de communicatie dan ook nog eens ruk is, dan zoek je toch wel weer een nieuw plekje... bij mijn stal moet er op korte termijn ook wel wat veranderen... zodoende ben ik dze week drie uur met de eigenaar in gesprek geweest, als goed betalende klant wil je wel gehoord worden...

Helaas bestaan perfecte stallen niet...

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 13:21

Getsie SG1985, dat is ook vervelend. Nee de perfecte stal bestaat niet, maar ik heb ook het idee dat die buiten Amsterdam ook niet te vinden zijn.

Alles in eigen beheer zodat je het kan doen zoals je wil zou perfect zijn. Dan zou ik zo'n stal maken zoals Sammyoo in haar profiel heeft staan. Maarja, vooralsnog is mijn tuin 11 bij 6 meter dus dat blijft een beetje krap voor een kudde paarden :+

SG1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 13:25

Ik heb een balkon :)
... trouwens wel een mooie gang, maar denk ook niet dat dat past....