Jansen van den Hout goede handelsstal?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chaos

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 15:58

Ik vind dat niet schuld van de handelaren. Dat kopers zo dom zijn om niet te voldoen aan een onderzoeksplicht is compleet hun eigen schuld. Tuurlijk speelt een handelaar daar op in, ik vindt dat niet meer dan logisch to be honest.

Ik heb overigens meerdere keren geld terug gehad en ben altijd teruggebeld.

dees21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 16:35

Als je de gang van zaken wilt weten dan lees je toch even de voorwaarde en dergelijke die op de website staan van jansen van den hout.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 16:37

dees21 schreef:
Als je de gang van zaken wilt weten dan lees je toch even de voorwaarde en dergelijke die op de website staan van jansen van den hout.

:j

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 16:49

Ik vind de term erbarmelijk slecht wat ik hier eerder las erg overtrokken. Het is gewoon een handelsstal. Handel is geen emotie, handel is handel. Je moet zelf je ogen en je oren wijd open houden. Ik heb er in 2005 een paard gekocht en ben toen gewoon goed en eerlijk behandeld. In 2009/2010 ben ik er nog eens geweest voor een paard, kon kopieen van keuringen en papieren meekrijgen en kreeg het telefoonnummer van de vorige eigenaresse. Dit paard was te heet en te sterk voor mij dus het is toen niks geworden maar ik vond het allemaal heel transparant.
Ik wil niet zeggen dat de jongens altijd eerlijk zullen zijn maar dat is werkelijk geen enkele handelaar!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 18:34

_Kimmm schreef:
dees21 schreef:

:j

Daar staat in via mail of schriftelijk te melden bij klachten.. Ze lezen de mail verder nooit dus die voorwaarden zijn m.i. niet echt veel waard.. Wel hoe er met die voorwaarden omgegaan wordt.

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 18:41

Ik leer mijn zoon van 5 dat je je beloftes moet nakomen, en als er dan een meneer is die belooft te bellen en dat tot nu toe nog niet heeft gedaan , ja dan is dat voor zon klein mannetje erg raar .....maar ja, wie ben ik ook om mijn zoon zo op te voeden..

bonte_bente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 18:48

dees21 schreef:
Erbarmelijk slecht?? Daarom bestaan ze al zolang! en verkopen ze tig paarden per jaar.

En er zijn ook goede verhalen!! niet alleen slechte. Alleen die goede verhalen worden nergens beschreven! En als er wel wat goeds staat wordt er gelijk weer op gereageerd.

Het in nu eemaal zo dat men toch alleen maar oor heeft naar slechte ervaringen! En van een mug een olifant maken dat kunnen ze hier op het bokt meer als goed!

helemaal mee eens!
zie profiel....bente komt er ook vandaan.
en nog 3 paarden binnen onze vriendenkring.
1 paard bleek een oude peesblessuure te hebben maar is uiteindelijk allemaal netjes geregeld

en over terug bellen....
ik ben er afgelopen winter geweest voor een haflinger. dirk verzekerde me dat hij er 2 had staan maar zelf was hij niet op stal.
ik daarheen.. vanuit nijmegen .
daar aangekomen werd ik geholpen door een stagiere???? van denk ik 15 jr
ze wist niets van haflingers en had ze nog nooit zien staan???
ook toen ik vroeg wat voor paarden er in de andere stallen stonden kreeg ik de mededeling dat die buiten mijn prijsklasse vielen????

ik boos dirk opgebeld kreeg voicemail.
gevraagd naar de hafjes (deze bleken buiten op de wei te staan)
beklag gedaan over dat meisje....wat blijkbaar rontgenogen had en in mijn portomonnee kon kijken..
nou dirk heeft mij wel 20 x teruggebeld
toen ik eindelijk opnam kwam hij met excuses en dat hij het meisje erop aan zou spreken.

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 19:32

TolineS schreef:
Ik leer mijn zoon van 5 dat je je beloftes moet nakomen, en als er dan een meneer is die belooft te bellen en dat tot nu toe nog niet heeft gedaan , ja dan is dat voor zon klein mannetje erg raar .....maar ja, wie ben ik ook om mijn zoon zo op te voeden..

Goh hier herken ik wel wat in ! :')

Als je daar een paard wil kopen moet je puur geluk hebben als er een goeie bij zit !
Nee, ik heb geen goede ervaringen met die stal :n
Laatst bijgewerkt door Silence_ op 20-07-11 19:36, in het totaal 2 keer bewerkt

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 19:34

Rot voor je zoontje, dat begrijp ik, maar dit 'trauma' overleeft hij wel denk ik zo...

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 21:27

Vala schreef:
Ik vind de term erbarmelijk slecht wat ik hier eerder las erg overtrokken. Het is gewoon een handelsstal. Handel is geen emotie, handel is handel. Je moet zelf je ogen en je oren wijd open houden. Ik heb er in 2005 een paard gekocht en ben toen gewoon goed en eerlijk behandeld. In 2009/2010 ben ik er nog eens geweest voor een paard, kon kopieen van keuringen en papieren meekrijgen en kreeg het telefoonnummer van de vorige eigenaresse. Dit paard was te heet en te sterk voor mij dus het is toen niks geworden maar ik vond het allemaal heel transparant.
Ik wil niet zeggen dat de jongens altijd eerlijk zullen zijn maar dat is werkelijk geen enkele handelaar!

Ik ben niet op emotionele wijze betrokken bij paardenhandel. Een product wat verkocht wordt moet goed zijn en een handelaar dient verantwoording te nemen mocht dat eens niet zo zijn. Ik ben regelmatig betrokken bij handel in paarden. Bij de wijze waarop de dieren bij deze handelsstal worden voorgesteld gaan mijn alarmbellen al rinkelen. Het geheel ademt allesbehalve professionaliteit uit.

Verschillende ervaringen, in mijn directe klantenkring en daarbuiten, doen mij besluiten om deze handelsstal te mijden als de pest. Ik weet dat er veel meer mensen zijn die zich nooit zullen melden in dit topic. De slechte verhalen hier zijn het topje van de ijsberg. Het is alleen jammer dat er zo fel gereageerd wordt door mensen die blijkbaar belangen hebben in deze handelsstal. Dat verstoort de objectiviteit van het topic.

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 22:10

Vudress schreef:
Vala schreef:

Ik ben niet op emotionele wijze betrokken bij paardenhandel. Een product wat verkocht wordt moet goed zijn en een handelaar dient verantwoording te nemen mocht dat eens niet zo zijn. Ik ben regelmatig betrokken bij handel in paarden. Bij de wijze waarop de dieren bij deze handelsstal worden voorgesteld gaan mijn alarmbellen al rinkelen. Het geheel ademt allesbehalve professionaliteit uit.

Verschillende ervaringen, in mijn directe klantenkring en daarbuiten, doen mij besluiten om deze handelsstal te mijden als de pest. Ik weet dat er veel meer mensen zijn die zich nooit zullen melden in dit topic. De slechte verhalen hier zijn het topje van de ijsberg. Het is alleen jammer dat er zo fel gereageerd wordt door mensen die blijkbaar belangen hebben in deze handelsstal. Dat verstoort de objectiviteit van het topic.

Er wordt gevraagd of dit een goede handelsstal is of niet?! Dus mogen er dan ook goede verhalen geplaatst worden?!
Er zijn nou eenmaal mensen die wel goede ervaringen hier hebben.... Net als ik :)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 00:06

Nou, belangen hebben bij.
Als ik of klanten op zoek zijn bellen we altijd ff. Omdat wij meerdere goede ervaringen hebben.
Dat het niet allemaal goed is wat er staat. Tja, dat is te verwachten gezien de prijzen.

mexlovenoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 00:34

@TolineS:
ik zou dirk blijven bellen. anders zou ik hem een mailtje sturen.. eerst krijg je een automatisch bericht, maar daarna krijg je als het goed is gewoon een antwoord van desiree de vriendin van dirk. Ik moest vandaag werken bij JvdH en heb Viona idd niet gezien, maar het kan zijn dat hij hem op de wei heeft staan, of misschien bij zijn nicht ofzo.. hij zet daar wel vaker paarden neer als ze doorgereden moeten worden, of als ze moeten revalideren van iets bijv als ze moeten herstellen van een hoefzweer. Ook is er een paar weken geleden beginnende droes op stal gekomen bij sommige paarden. die paarden zijn van de site afgehaald en staan op de wei.. misschien Heeft Viona iets opgelopen. Viona stond namelijk naast een ponytje die al wel flink last van zijn luchtwegen had en een flinke ''droesbult'' onder zn kin had. Deze staat nu ook op de wei en de foto is van de site afgehaald.

Natuurlijk kan het ook zo zijn dat de eigenaren van Viona toch besloten hebben om haar niet in te ruilen. Ik ben het er zeker mee eens dat Dirk jou dat even zou moeten laten weten, maar de laatste dagen is het zo druk en hectisch. Ik wens je er nog heel veel succes mee en laat het maar weten. Ik hoop voor je zoontje dat hij toch zijn viona krijgt. Hij was er wel echt helemaal gek op he! okal vond ie de puppies ook wel heeeeel interessant hahaha ;)

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 08:13

@Vudress, als dit het topje van de ijsberg is waarom loopt de handel bij JvdH dan nog? Ik word ook niet blij als ik zie hoe die dieren voorgesteld worden, heb ook nooit begrepen waarom mensen opgejakte paarden door een bak willen zien racen als ze een paard komen kijken. Dat schijnen de klanten graag te willen.
Maar als je handig bent en een slim stel hersenen hebt en een beetje door de massa heen kunt kijken kun je daar best een goede aankoop doen.

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 10:20

@mexlovenoa. Dirk heeft me gisteravond gebeld maar toen was ik aant werk, dus we zullen elkaar vandaag vast spreken. Laten we hopen dat Vioon er nog is. Ja, je hebt zelf gezien hoe verliefd Ruben al was op Viona haha en idd nog meer op de 3 puppies!!!

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 10:33

Goh zie je nou dat ie toch wel terugbelt?

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 10:44

TolineS schreef:
@mexlovenoa. Dirk heeft me gisteravond gebeld maar toen was ik aant werk, dus we zullen elkaar vandaag vast spreken. Laten we hopen dat Vioon er nog is. Ja, je hebt zelf gezien hoe verliefd Ruben al was op Viona haha en idd nog meer op de 3 puppies!!!

Weer een hoop drama voor een engelse nothing, :+

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 11:01

Toline S, een kind van vijf kan dit nog helemaal niet plaatsen joh, zelf onderhandelen en dan ziet ie wel welk paard er komt...

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 11:08

Bij mij op stal staan 2 paarden van Jansen en van der Hout, prima paarden! Gewoon zelf je ogen open houden en iemand meenemen die verstand van zaken heeft! Die man heeft het druk, vriendin van mij is er ook netjes geholpen. Soms moet je even geduld hebben.

Kelpla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 11:19

Even vraagje, vriendin van mij is ook op zoek naar paardje en nu vinden we allebei Boris helemaal leuk!
Heeft iemand hier hem toevallig al in het echt gezien?

eefjuh20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:22

Kelpla schreef:
Even vraagje, vriendin van mij is ook op zoek naar paardje en nu vinden we allebei Boris helemaal leuk!
Heeft iemand hier hem toevallig al in het echt gezien?

Volgens mij is Boris van iemand hier in dit topic geweest.moet je ff een pagina of 2 terug zoekwn.weet zo niet meer wie het was.mischien dat zij jullie iets meer over Boris wil vertellen

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:25

een handelstal is een handelstal de 1 heeft betere paarden dan de andere.
ik heb geen ervaring met deze stal maar weet wel dat hun service erg goed is.
ik ken meerdere mensen die daar een paard vandaan hebben en allemaal erg leuke paarden.
ik kijk geregeld op hun website en er staan altijd erg leuke paarden tussen.
als je 100e paarden op een jaar verkoopt zitten er altijd wel gevallen bij die minder tevrede zijn maar als van de 500 paarden er 25 eigenaren ontevrede zijn valt dit nog reuze mee er zijn vele slechtere stallen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:29

_Kimmm schreef:
TolineS schreef:

Weer een hoop drama voor een engelse nothing, :+

Zit jij nou moeilijk te doen over een pony die misschien weg is terwijl jouw kind dus blijkbaar nog 3 andere had gezien....volgens mij wil je die pony zelf graag hebben en gooi je je kind mee in de discusie.

Ik vind het een vrij nette stal, heb veel slechtere gezien.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:38

Met 3 bedoeld ze puppies.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:46

O sorry verkeerde conclusie getrokken dacht kleine paardjes :D