Nikass schreef:Ziet er mooi uit, maar een paar dingen snap ik niet helemaal:
-ik had begrepen dat ze die negen maanden weide hele dagen naar buiten gaan? Betaal je dan alleen in de winter voor 2x naar buiten?
-je betaald 60,- pm voor gebruik van de rijbanen?
-als je niet extra betaald gaan ze zondag niet naar buiten?
- Je kunt er altijd voor kiezen dat ze 2x naar buiten gaan dan betaal je 45 euro plus. Mijn paard gaat dus ma tot za elke ochtend in molen en elke middag in de paddock en op zondag in de molen en zet ik haar in middag zelf in de paddock. Straks in de zomer gaat ze gewoon alleen op de wei en zet ik haar in avond na rijden wel zelf in de molen.
- 60 euro voor rijbanen is voor mensen van buitenaf, dit hoef je als pensionklant uiteraard niet te betalen.
- je kunt ervoor kiezen voor +15 euro om ze elke zondag buiten te laten zetten in de zomer. Dus die van mij gaat nu dubbel maar zomer alleen wei dan laat ik haar buiten zetten. Maar nu doen ook veel mensen het voor elkaar dus is wat je zelf wilt.
Nikass schreef:Ik zou dan gaan voor:
Basispakket 450,- +
-op zondag naar buiten 15,-
-buitenluik 10,-
-vrije voerkeuze (als ik dat tenminste goed interpreteer) 30,-
-baangebruik 60,-
Wordt 565,- per maand.
Zie ik dat goed?
Klinkt alsof alle faciliteiten voorhanden zijn, behalve geen uitrijmogelijkheden (en dit vind ik wel best essentieel)
En op de foto's vind ik het er allemaal niet zo sfeervol uit zien. Maar dat is op veel nieuwere pensionstallen zo.
nee baangebruik zit er gewoon bij dus is alleen als je van buitenaf een abbonnement wilt zeg maar.
En geen uitrijmogelijkheden... niet alle stallen kunnen naast een bos gevestigd zijn. Ik ben met trailer zo op postbank, montferland of ede en kan de dijk op of langs de dijk rijden.
Er is juist een hele prettige sfeer en miss komt het door lege stalgangen omdat er geen bakjes, dekens etc voor de stallen staan maar alleen 1 halster per stal.
Vrije voerkeuze heb je sowieso, ze heeft luzerne, pianissimomuesli, sportbrok. Als je elke dag supplementen afgemeten wilt laten voeren dan betaal je 30 euro en dan mag je ook andere cavalor kiezen.
Je kan ook eigen voer klaarzetten en zeggen wat je wilt. Die van mij krijgt luzerne en handje pianissimo en supplementen voer ik na het rijden zelf.