Stalling regio Arnhem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 17:51

Biks2 schreef:
Je hebt het over de wolfskuil toch?

Super fijne plek is dat. Heb er zelf ook gestaan met mijn toenmalige pony.

Klopt :)

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 19:01

En de 24/7 weideplek is wel met een schuilstal? En is de bodem goed in de winter en geen blubber?

Keizerinnnn

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 19:14

Zijn er hier mensen die naar het Hippisch centrum Lathum gaan?
Ik ga er zelf volgende week heen. Wellicht leuk om met elkaar in contact te komen.
Misschien niet beste plek om te plaatsen, maar voor mij wel meest logische haha.

Mag ook via pb :o

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 19:33

Mandarijn12 schreef:
Bij ons op stal hebben we nog plek in de weidegroepen, in De Steeg. We hebben ook een HIT actief stal, maar die is momenteel vol. Ben as we speak bezig met de nieuwe website zodat alle achterhaalde dingen die je online vind ontkracht worden.

We hebben een 25x40 buitenbaan met all weather bodem, ook een goede longeerbak van zeker 20x20. Voor 145 euro per maand heb je een 24/7 plek in de wei.

165 :))

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 22:00

Keizerinnnn schreef:
Zijn er hier mensen die naar het Hippisch centrum Lathum gaan?
Ik ga er zelf volgende week heen. Wellicht leuk om met elkaar in contact te komen.
Misschien niet beste plek om te plaatsen, maar voor mij wel meest logische haha.

Mag ook via pb :o

Ga er niet heen, maar ben er paar keer langs gereden. Ziet er veelbelovend uit :j , ben benieuwd naar jouw ervaringen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 22:05

Vind alleen dat ze in de winter echt weinig buiten komen, 1 tot maximaal 2 uur per dag..

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 07:15

Mandarijn12 schreef:
Bij ons op stal hebben we nog plek in de weidegroepen, in De Steeg. We hebben ook een HIT actief stal, maar die is momenteel vol. Ben as we speak bezig met de nieuwe website zodat alle achterhaalde dingen die je online vind ontkracht worden.

We hebben een 25x40 buitenbaan met all weather bodem, ook een goede longeerbak van zeker 20x20. Voor 145 euro per maand heb je een 24/7 plek in de wei.

Maar mogen daar ook paarden staan? En hoe zit het in de winter met buiten zijn, goede schuilstallen en kwaliteit van het ruwvoer?
Toen ik 2 jaar geleden bij de wolfskuil ging kijken mochten paarden niet op de wei, alleen in de hit actief, alleen pony’s mochten op de weide en kregen een stal. Want paarden op stal was volgens de eigenaar gedoe en gaf problemen?
Maar de hit actief vonden wij echt helemaal niks, dus toen hebben we bedankt.
Echter staat m’n paard nu 32km van huis en de Steeg is voor mij 3km, dus als daar een hoop veranderd is betreft beleid dan zouden wij best nog wel weer eens willen komen kijken.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 08:34

Ben er ook wezen kijken, denk een jaar geleden. Paarden mochten niet op stal en alleen in de hit actief idd. 24/7 wei voor de pony's en zonder schuilstal.
Hit actief vond ik ook absoluut niet geschikt met name vanwege de te onveilige voerstations (de stroomdraadjes en teveel plekken waar je paard vast kan komen te zitten), maar ook omdat je paard maar net moet passen in de aanwezige kudde. Zo niet heb je geen alternatief. Eigenaar gaf aan dat er in het begin idd soms wel hardhandige conflicten zijn, maar dat het uiteindelijk wel went.
Dat is voor mij geen optie.

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 08:48

De bak is het hele jaar door te rijden. Geen blubber.

De HIT is vol, dus dat is nu geen optie. Hardhandige conflicten, mwha. Ik heb mijne juist uit een ruige kudde gehaald van 4 en hier neergezet. Dat inwennen wordt stap voor stap gedaan en kan 2-4 weken duren. Hij wordt dan ook aan een ander gekoppeld voor ze de kudde in gaan. Elke nacht mogen ze de eerste tijd nog even op stal, afhankelijk van de wensen van het paard ;-)

Verder zijn er geen stallen meer, behalve daarvoor.

Inderdaad alleen pony’s tot 1.48 in de wei. Beschutting is er van de bomen maar geen schuilstal.

Als de website af is zal ik de link plaatsen. Staan ook foto’s bij uiteraard.

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 08:49

Marrit13 schreef:
Ga er niet heen, maar ben er paar keer langs gereden. Ziet er veelbelovend uit :j , ben benieuwd naar jouw ervaringen.

Ga ik zeker doen! Als ik ga zal nog niet alles af zijn en zijn we maar met klein clubje, maar vanaf december komt de grootste groep en kan ik ook wat meer vertellen. Ben zelf ook erg benieuwd!

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 08:49

Welke stroomdraadjes bedoel je Nikass? De omheining?

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 08:55

Macs schreef:
Mandarijn12 schreef:

165 :))

Woeps, je hebt gelijk!

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 10:09

upendo schreef:
Vind alleen dat ze in de winter echt weinig buiten komen, 1 tot maximaal 2 uur per dag..

Oh ja dat vind ik ook veel te weinig. Ze hebben geen site of wel? Had al even gegoogeld.

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 11:01

Marrit13 schreef:
upendo schreef:

Oh ja dat vind ik ook veel te weinig. Ze hebben geen site of wel? Had al even gegoogeld.

Sorry had deze reactie over het hoofd gezien, neem aan dat deze ook ging over het Hippisch centrum Lathum.

In de winter (3 mnd per jaar) komen ze iig 1x per dag op de paddock. Dit kan uitgebreid worden naar 2x en dan kan ze nog in de molen.

Het is weinig inderdaad, maar waar ik nu sta is het nog minder dus ze gaat er iig op vooruit.

Ze hebben ook geen website inderdaad, weet niet of die er nog gaat komen. Misschien wel ook met het oog op wedstrijden en oefenparcoursen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 11:30

Zit wel in de hogere prijsklasse ook.

Wij hebben nog steeds een plekje vrij voor een Shetlander/pony tot 1.10. :)

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 11:39

Ja klopt is idd hogere prijsklasse. Betaal nu best fors minder maar wel weer veel aan voer, trailerhuur en locatiehuur als ik ergens wil springen of als ik op wedstrijd wilt. Dus voor mij kom ik redelijk gelijk uit en paard krijgt grotere stal met luiken en meer weidegang. En dichterbij huis.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 12:06

Mandarijn12 schreef:
Welke stroomdraadjes bedoel je Nikass? De omheining?

Nee bij de voerstations. Als het paard erin staat gaat achter hem een slagboom dicht met stroom, zodat andere paarden niet gaan opdringen. Het zal vast vaak goed gaan, maar als mijn paard tijdens het eten toch perongeluk het stroom raakt kan hij niet weg, en wat er dan gebeurt in de paniek die dan ontstaat wil ik niet eens over nadenken.
Sowieso heb ik moeite met voerstations, omdat mijn paard daar niet in zal gaan als een ander paard in de buurt van de ingang staat te dutten. Idem dito dat hij er niet uit durft als er eentje bij de uitgang staat. Maar doordat het geautomatiseerd is heeft hij niet de keuze wanneer hij eruit gaat.
Ook het eten met een ander paard tegenover of naast (de voerstations staan zo dat de paarden met hun hoofden naar elkaar staan) vindt hij erg ingewikkeld.
Maar goed dat is mijn paard, laag in de rangorde.
Echter één van onze andere paarden is dat niet, maar die durft bijvoorbeeld niet in de stapmolen als er stroom op staat. Dus stroom achter haar vindt ze niet zo tof. En wij hebben warmbloedige types: als er paniek is kunnen ze gemakkelijk de tent afbreken ;)

En wb het wennen, dat zal idd niet altijd persé veel problemen geven, maar met een paard laag in de rangorde is het risico op verwondingen wel groot. Mijn paard heeft eerder in een grote kudde gestaan, samen met een maatje erin gezet en dat maatje is heel zelfverzekerd en went overal. Er was een hele grote weide, ruimte te over. Toch kwam mijn paard elke dag met verwondingen van de wei. Van dikke bulten, open wonden tot bijtwonden. Hoe lang neem je het risico om je paard te laten wennen?
Maar nogmaals, niet elk paard is hetzelfde, het maatje heeft weinig problemen gehad.
Dus voor een ander kan de stal best geschikt zijn.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 12:31

Keizerinnnn schreef:
Ja klopt is idd hogere prijsklasse. Betaal nu best fors minder maar wel weer veel aan voer, trailerhuur en locatiehuur als ik ergens wil springen of als ik op wedstrijd wilt. Dus voor mij kom ik redelijk gelijk uit en paard krijgt grotere stal met luiken en meer weidegang. En dichterbij huis.

Ben een keer op zoek geweest naar die stal, maar toen hoorde ik van de mensen in de omgeving dat het bij plannen was gebleven en er nog niets was gebouwd... Ging dat toch over een andere stal? Of staat de stal waar jij het over hebt er echt nog maar heel kort?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 13:04

Hippisch Centrum Lathum is nu ongeveer aan het openen.

Er staan al een aantal paarden en per november komt de rest zo'n beetje, geloof ik.

Dus ja, die stal bestaat nog maar heel kort.

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 13:24

Al aan het openen? Voor mijn gevoel zijn ze nog heel druk bezig met alles := Vanaf de rivierweg ziet het er niet heel erg af uit nog. Ben wel heel benieuwd naar de faciliteiten en kosten.

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 14:05

Er staan een aantal paarden in de containerstal. Dit is op initiatief van de paardeneigenaren zelf. Die wilde zsm weg bij de stal waar ze stonden (Deze mensen ken ik dus ken het verhaal). Die gaan eind deze week naar de grote stal als het goed is.

Ik ga er eind van de maand heen met nog een paar en dan zijn de grote weides en paddocks nog niet af. Ze gaat dan in een andere wei, als die te nat is in de bak en in de stapmolen.
Dus ja het klopt dat niet alles nog af is, maar ze zijn er hard aan het werk!!

En dan per 1 december komt dan de rest/ grootste gedeelte van de mensen.

Ik kan eventueel in pb nog wel verder het e.e.a. toelichten over tarieven etc

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 14:18

Ik ben gisteren voor de 2de keer wezen kijken bij de Mariahoeve in Renkum en ga daar per 1 december heen. In de recensies vooral gelezen dat mensen er weggaan omdat er te weinig hooi word gevoerd, maar ik woon heel dichtbij, bijvoeren kan altijd nog als dat zo zou zijn. Dus ik neem wel de gok. De plek is ontzettend mooi en kan zo de hei oplopen. En een binnenbak is ook fijn, kan ik eindelijk aan de slag met mijn 3,5 jarige :D

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 18:32

upendo schreef:
Zit wel in de hogere prijsklasse ook.

Wij hebben nog steeds een plekje vrij voor een Shetlander/pony tot 1.10. :)

Oh jij staat op die relatief “nieuwe” stal in de steeg? Ik probeer daar al een jaar te komen met mijn paard maar helaas komt er maar geen plek vrij :(
Goed teken wel.
Mijn paard staat nog steeds in Zeddam, maar ik heb geen auto en het is 32km enkele reis wat met tijd en kosten gewoon niet te doen is. Helaas staat ze nu dus al een jaar op rust. Het is een super fijne stal, maar echt jammer dat het niet dichter bij huis is, staleigenaar verzorgd mijn paard nu en ik betaal vooral veel geld maar zie haar bijna nooit :+

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 20:01

Haha privé stal inderdaad. :)
Er is inderdaad geen verloop qua grote paarden, alleen een klein stalletje vrij maar daar moet net iemand voor zijn.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 20:15

Escada schreef:
Ik ben gisteren voor de 2de keer wezen kijken bij de Mariahoeve in Renkum en ga daar per 1 december heen. In de recensies vooral gelezen dat mensen er weggaan omdat er te weinig hooi word gevoerd, maar ik woon heel dichtbij, bijvoeren kan altijd nog als dat zo zou zijn. Dus ik neem wel de gok. De plek is ontzettend mooi en kan zo de hei oplopen. En een binnenbak is ook fijn, kan ik eindelijk aan de slag met mijn 3,5 jarige :D

Hoop dat het goed uitpakt! Het is inderdaad zo'n mooie plek en als het dan ook nog dichtbij is.. ik begrijp wel dat je t wil proberen. Laat het hier maar weten als je wil :-)