Pensionstalling amsterdam?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 07:39

Nikass schreef:
Oh die stal. Sta jij daar Tica?

Het zeer duidelijke antwoord staat in een van mijn eerdere posts.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 08:51

Oh sorry hoor :Y)
Ik ben op die stal geweest, was niks voor mij

boogiezero1

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 09:53

Wanneer ben je geweest dan ? Ik weet het niet meer

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 14:33

Inmiddels maand of zeven geleden schat ik

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 16:09

Ik ga toch maar eens bij Braam kijken en mijn binnenbakkie opofferen..peerd heeft de zoveelste ellende te pakken, een hoefkneuzing deze keer, dus toch maar eens mijn ogen open houden..

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 16:16

Je @danoesje kan ook een advertentie op mp zetten. Dan krijg je vaak reactie's van wat kleinere stallen waar geregeld meer mogelijk is.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 11:18

Sleeper, is een goeie tip, alleen wil ik ook weer niet te klein staan.Zeikerd ben ik, maar ik ben er zes dagen, hoofdzakelijk in de avond ivm fulltime baan en zoek daardoor ook wel een stukje gezelligheid.

Ik sta nu op een stal waar ik het als mens heel erg naar mijn zin heb, ben alleen verder aan t kijken omdat ik denk dat er voor paardlief echt wel wat te verbeteren valt. Met heel veel moeite ook, want heb me inmiddels aardig gehecht aan een aantal mensen. De combi (bijna) onbeperkt ruwvoer, genoeg naar buiten in de winter en ook een fijne plek voor de baas is echter best lastig.

HokeyPokey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 10:59

Wat kunnen jullie aanraden in oost of zuid?

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 13:30

danoesje schreef:
Sleeper, is een goeie tip, alleen wil ik ook weer niet te klein staan.Zeikerd ben ik, maar ik ben er zes dagen, hoofdzakelijk in de avond ivm fulltime baan en zoek daardoor ook wel een stukje gezelligheid.

Ik sta nu op een stal waar ik het als mens heel erg naar mijn zin heb, ben alleen verder aan t kijken omdat ik denk dat er voor paardlief echt wel wat te verbeteren valt. Met heel veel moeite ook, want heb me inmiddels aardig gehecht aan een aantal mensen. De combi (bijna) onbeperkt ruwvoer, genoeg naar buiten in de winter en ook een fijne plek voor de baas is echter best lastig.

Ik heb via mp echt op geweldige stallen gekeken waar je niet zomaar terecht komt omdat ze niet adverteren. Wie niet waagt die niet wint ;)

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 13:40

Sleeper, heb idd net een berichtje geplaatst :) Kun je uitleggen wat je tegenkwam waarvan je zegt: wauw, hier was ik anders nooit geweest? Bedoel geen naam/locatie, gewoon een voorbeeld :)

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 14:21

Ik heb via Marktplaats stal Bleijkmeer gevonden, die was ik anders nooit tegen gekomen. Het voldoet nu helaas niet meer aan mijn wensen, maar ik en mijn paardje hebben er jaren met groot plezier gestaan.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 08:12

danoesje schreef:
Sleeper, heb idd net een berichtje geplaatst :) Kun je uitleggen wat je tegenkwam waarvan je zegt: wauw, hier was ik anders nooit geweest? Bedoel geen naam/locatie, gewoon een voorbeeld :)

Stallen waar gewoon een heel paddock paradise idee achter zit. Werd verder niet mee geadverteerd, zij zoeken de klanten (was particulier) Was een super plek voor mens en dier. Alleen jammer genoeg net even te ver weg voor mij. Maar zo ben ik bij meer verborgen schatten geweest.

Er zijn echt veel particuliere stallen die nooit adverteren maar super plekken aanbieden. Eerlijk is eerlijk ook wel bij stallen waar ik aankwam en meteen dacht 'dit wordt het echt niet' Oud, gevaarlijk een een staleigenaar die beetje vreemd is, maar dan toch braaf rondkijken.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 09:04

Tsja, zoiets is wel altijd een gok. Een gok die bij mij al een aantal keren is misgegaan. Zo weinig mensen met ervaringen met zo'n stal dat je van te voren eigenlijk niet weet waar je aan begint.

Zo ben ik ooit vlak boven Amsterdam bij een stal terecht gekomen, prachtige paddock paradise, paarden hadden het er geweldig, maar voor de eigenaren was het er vreselijk. De staleigenaren wilde eigenlijk liever geen mensen op hun terrein en hadden ook smetvrees. Als m'n paard gepoept had kon ik er met een emmertje sop en een schrobber achteraan.
Bovendien mochten we ineens na 18u niet meer op het terrein want dan wilde ze 'rust'. De eigenaresse was emotioneel niet zo stabiel en heb uiteindelijk besloten na 3 mnd om daar weg te gaan omdat ik gewoon niet meer echt bij m'n paard kon komen (werkte toen nog kantoortijden) en als ik er dan was alleen maar aan het schoonmaken was. Ondanks dat dit de fijnste plek voor m'n paard was waar ik ooit heb gestaan.

Maargoed, zo heb ik meerdere stallen getroffen waar toch een heel mooi plaatje werd voorgehouden maar waar uiteindelijk toch een hoop dingen 'anders' gingen dan vantevoren aangegeven. Allemaal kleine marktplaatsstalletjes.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 10:05

Nelleke,daar ben ik dus ook bang voor. Heb op dit moment een optie aangereikt gekregen waar ik flink over aan het nadenken ben. Ook deze heeft nadelen, met als grootste dat het eigenlijk te ver weg is, namelijk 40 km. De voordelen zijn daarentegen flink, dus ik heb een dagje nadenken voor de boeg: hele dag buiten met hooi, goed en veel ruwvoer, veel land, binnenbak die super rustig is en instructie die ik heel goed ken en waar ik super tevreden over ben. Even kijken wat het kostenplaatje gaat worden en anders serieus overwegen. Ik hou niet van verhuizen en weet niet of dit op lange termijn te doen is, maar ik denk dat ik het ga proberen...

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 10:13

Waar is het Danoesje? Ik heb toen ik in Amsterdam woonde in Loosdrecht gestaan met Rowan, dat was 35km rijden en ik ben uiteindelijk weggegaan omdat de afstand (zeker in de spits) me echt begon tegen te staan.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 10:16

In de Beemster...Nog geen idee hoe het gaat qua file, maar kan/ga sowieso niet meer dagelijks heen, is waarschijnlijk ook niet nodig omdat ik 3 dagen trainen voldoende vind in zijn geval als hij die andere dagen de hele dag buiten staat en nog een dagje stapmolen..
Ik kan wel schuiven met werktijden ook dus dan kan ik buiten de files om, maar kan me voorstellen dat dat me zou nekken. 't Is in ieder geval het proberen waard denk ik..

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 10:22

Ik zal me even nader verklaren: Ik had echt heel goed nagedacht over die 35km en mijn werk was al 10km in de goede richting dus ik zou regelmatig vanuit werk gelijk naar stal gaan. Zou vanaf huis 35 min. rijden zijn en vanaf werk 25 min. In mijn ogen prima te doen.

Ik heb een jaar met heel veel plezier op die stal gestaan maar ik heb me wel echt verkeken op de reistijd. Je kan het niet echt vantevoren bedenken hoe je dat gaat ervaren maar het kostte me gewoon altijd ongeveer 1,5u per dag om van deur tot deur bij m'n paard te komen incl file etc. Dus eenmaal bij paardlief had ik altijd haast, kon helemaal niet meer 'genieten' van m'n hobby. Bovendien gaat het dan ook ineens hard met de benzinekosten dus had weinig geld meer over voor les etc.

Verder was het idee, omdat mijn paard daar in een HIT-actief zou staan, ik niet meer per se elke dag hoefde te komen, ongeveer 4x per week was het doel. Maarja, als je paard dan mok heeft of een wond of er is iets anders aan de hand dan moet je toch elke dag heen en weer pendelen. Ik vond het naast een job van 36u in de week gewoon niet te doen dus ik zou er echt goed over nadenken. Zeker in geval van ziekte van je paard of onvoorziene omstandigheden is het echt pittig.

Edit: Ik kon ook redelijk schuiven met mijn rooster en dus de files een beetje vermijden maar de verkeersdruk in en om Amsterdam is gewoon hoog, ook buiten de spits.
Laatst bijgewerkt door _Nelleke_ op 01-10-15 10:25, in het totaal 1 keer bewerkt

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 10:23

Hee Nelleke, ik pb je even om niet teveel off topic te gaan, goed?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 10:25

Ja goed :)

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 11:06

De Beemster is heerlijk qua paarden mogelijkheden. Ook fijne grond en de polder wordt qua waterniveau goed gereguleerd.
Hier overigens super ervaring met een stal via marktplaats.

Danoesje ik denk dat ik weet welke stal je bedoelt. Reistijd is idd ver maar kan het best waard zijn.
Ik heb zelf 20-25 min reistijd, maar met medicijnen etc zijn er genoeg mogelijkheden om dat uit handen te geven.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 11:27

20-25 km van dorp/stad naar dorp is wel wat anders dan vanuit binnenring Amsterdam, om Amsterdam heen over de ring, door de coentunnel 40km verderop. Vergis je niet wat een enorme belasting dat is. Niet te vergelijken. Ik rij nu binnen een half uur naar mijn ouders 35km verderop. Vanaf mijn huis in Amsterdam was het maar 7km verder maar deed ik er altijd een uur over.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 11:35

Geloof ik helemaal Nelleke. Gelukkig zit ik in 2 min op de snelweg, woon bij martin Luther king park dus ben daar zo de snelweg op..

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 11:51

Voor wie iets zoekt. Op de boerderij waar ik mijn paarden stal in de zomer is een plekje vrij gekomen. 24/7 buiten met schuilstal. In de winter op 200 x 5 meter stenen pad. Heerlijk rustig plekje. Staat in de winter 1 andere pony. Verder niemand. Rijden bij de buren of gewoon buiten in het park.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 17:54

Even over onaardige pensioenstaleigenaren, die zijn er ook volop bij zogenaamde professionele stalling. Heb verhalen gehoord over een paar stallen die hier eerder genoemd zijn, dat is echt niet oke. Zekerheid heb je nooit.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 18:08

Oh zulke stallen ken ik ook zeker. En van een aantal weet ik zeker dat de verhalen echt niet overdreven zijn... Je hebt echt hele nare mensen in deze wereld.

Het enige wat je kan doen is het eerlijk zeggen als je een slechte ervaring hebt...