Jansen van den Hout goede handelsstal?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 17:37

Marjan: Nee. Anders had ik gezegd: Hee Dirk: Je tel. gaat.

:')

MarjanB

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 17:43

Dat was wel eens handig geweest :) Maar goed ik weet t is een handelaar en ja je koopt vaak wel een paard waar een ander problemen meer heeft.. Hoeft niet te zeggen dat een ander dat ook heeft! Ik heb Inja nu 3mnd geleden er gekocht en ja er was wel wat mis mee maar ik ga er van uit dat ik over een half jaar iedereen een poepie kan laten ruiken op concour en dat Inja weer helemaal lekker in dr vel zit. En ik hoop dat de nieuwe eigenaar van Boris contact opneemt want het is gewoon een ongelooflijk lief paard maar voor mij gewoon te groot...

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 19:07

Holy Moses, opmerkelijke tendens hier. Iedereen die kritisch durft te zijn over deze handelsstal wordt meteen de mond gesnoerd?

Laten we realistisch blijven: deze handelsstal staat bekend als erbarmelijk slecht.

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 19:12

de zaterdag dat ik er was had ik echt geen slechte indruk. Maar nu wordt ik niet meer terug gebeld over een paard waar ik voor was wezen kijken terwijl dat wel de afspraak was en ik heb zelf al een aantal keer gebeld vandaag zonder gehoor te krijgen en je kunt mij niet vertellen dat een mens zoooooo druk is dat ie niet terug kan bellen..ik bedoel, bellen kun je ook ff op de wc...

dees21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 19:33

Volgens mij ga je naar de wc om te plassen of te poepen??? Niet om te bellen. Niet echt charmant om naar een kletterende beller te luisteren, of je moet maar zelf in je stank zitten?

Er zijn we meer paarden te koop? Je bent nu helemaal gefixeerd op dat ene paard? En dat na een keer rijden?

Erbarmelijk slecht?? Daarom bestaan ze al zolang! en verkopen ze tig paarden per jaar.

En er zijn ook goede verhalen!! niet alleen slechte. Alleen die goede verhalen worden nergens beschreven! En als er wel wat goeds staat wordt er gelijk weer op gereageerd.

Het in nu eemaal zo dat men toch alleen maar oor heeft naar slechte ervaringen! En van een mug een olifant maken dat kunnen ze hier op het bokt meer als goed!

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 19:58

Sjonge wat een gezeik hier zeg! Er zijn zeer zeker ook goede verhalen!! Dirk neemt vaak niet op nee dat was bij mij ook zo maar hij heeft me echt altijd terug gebeld!!!!!

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 20:02

luister, ik probeer hem al sinds gister ochtend te bereiken... het paard waar wij , en dan voornamelijk mijn zoontje , voor ging is weg ... erg onfatsoenlijk om me dat niet even te melden... waar of niet??? En dan niet aankomen met ja zo gaat dat, want dat is gewoon erg erg onfatsoenlijk. Het lijkt wel of ik dit volgens de meesten hier gewoon maar moet accepteren .... Raar hoor...Ik had goede ervaringen de dag dat ik er was, zeker wel.. Maar dit is gewoon erg jammer...

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 20:09

Natuurlijk ligt het niet aan jou. De klant is koning en de verkoper hoort volgens dat principe te handelen. Hij kan jou op zijn minst vertellen wat de stand van zaken is.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 20:16

Vudress schreef:
Holy Moses, opmerkelijke tendens hier. Iedereen die kritisch durft te zijn over deze handelsstal wordt meteen de mond gesnoerd?

Laten we realistisch blijven: deze handelsstal staat bekend als erbarmelijk slecht.

Laten we wel realistisch blijven: als je een dergelijke stal zo enorm afvalt moet je wel een goede reden hebben.
Zomaar modder gooien kan ik ook.

Mensen worden niet de mond gesnoerd, mensen kijken door een roze bril.

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 20:29

hahaha roze bril???? als mij door iemand wordt gezegd ik bel je dan en dan en dan hoor je of het paard van jou is dan ga ik ervan uit dat ik dan ook gebeld wordt. en dan vervolgens niets meer horen en het paard ook nergens meer zien en niet terug gebeld worden enzovoort, nou sorry maar in mijn ogen heeft dat niets met fatsoen te maken. maar ik geloof dat jij chaos daar werkt of wat dan ook . want meerdere mensen geven mij gelijk dat het erg onfatsoenlijk is wat er in mijn geval is gebeurt..

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 20:31

Ik zeg nergens dat het niet onfatsoenlijk is.
Ik zeg dat het niet onoverkomelijk is.

Ik schrijf nergens dat jíj degene bent met de roze bril.
En geloof wat je wil geloven. ;)

eefjuh20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 21:05

ik vind het wel erg vreemd dat hij jou niet terug belt maargoed hij kan inderdaad wel heel erg druk zijn of dat er iets tussen gekomen is..mij heeft ie wel netjes terug gebeld toen ik had geprobeerd te bellen over het paard wat ik nu heb..

ik heb juist wel hele goeie ervaringen met hun..(zie verhaal 1 pagina terug)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 21:23

Ik heb het verhaal van TolineS vanmiddag ergens anders gelezen en alhoewel het voor haarzelf erg lastig is om zo in onzekerheid te zitten, vind ik het nog erger voor haar zoontje dat elke avond voor hij gaat slapen vraagt of de Haflinger al echt zijn paard is. :(:)

Achter je beloftes aanbellen vind ik trouwens alles behalve stalken. :n
Constant bellen zal inderdaad best irritant zijn, maar als je als stalhouder je beloftes niet nakomt, is dat nog irritanter.
Je wilt duidelijkheid zodat je naar een ander paard kunt gaan zoeken en geen valse hoop hoeft te houden.

Ik heb zelf geen ervaring met deze stal, maar kijk regelmatig op de site en vind de meeste paarden echt geweldig om te zien. :j
Heb weleens gedacht; Als ik Kim nooit ontmoet had en een eigen paard zou kunnen kopen, zou ik daar heen gaan.
Maar nadat ik in iemands profiel 'Blooperfoto's' van deze stal heb zien staan en later op de site diezelfde paarden waar dan bij staat dat het beginnerspaardjes zijn, die geschikt zijn voor buitenritjes.. dat roept toch wel vraagtekens op bij mij.

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 22:12

koudbloedkim, dankjewel!!!
Ruben is al weer iets beter te pas, nadat ie de hele middag heeft zitten te huilen want hij snapte er niets van..
Maar ik ga er niet meer achteraan bellen. Tis graag of helemaal niet. Geen hand vol maar een land vol paarden, jou Kim is GEWELDIG!!!

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 23:07

@TolineS Die haflinger was nog niet van jullie? Dirk zou jullie terug bellen of de haflinger de verkoop in ging of niet.
Dan was er al kans dat het niet jullie haflinger zou worden.
En nu is je zoontje van slag omdat de haflinger weg is? Dat had toch ook kunnen gebeuren als Dirk wel had terug gebeld maar dan met slecht nieuws?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 23:53

Volgens mij heeft het vrij weinig zin om tussen twee partijen in te gaan zitten. Feit blijft dat zowel handelaar als particulier slechte paarden kunnem verkopen. Een handelstal staat erom bekend dat ze vaak tegen alles inruilen, dus ook tegen 'monsters'. Bij een stal die zoveelpaarden koopt en verkoopt vind ik het niet gek dat er soms in de communicatie iets mis gaat. Als het bedrijf dit merkt aan klanten en ze dit in de financien ook merken lossen ze het wel op, schijnbaar is dit nu niet het geval. Ook ik vind dat je de klant als koning moet behandelen, wellicht wordt er aan communicatie iets minder waarde gehecht.
Het paardenwereldje is over het algemeen 'smerig', alles wordt je aangesmeerd, dit is een groot bedrijf met grote naamsbekendheid waar ik het logisch vind dat daardoor ook negatieve punten aan bodt komen.

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 09:44

Ik ben dit topic nu al een paar dagen aan het volgen en vraag me af of een eigenaar van zo'n handelsstal dit soort berichten leest. En anders, of hij zich wel bewust is van dit soort slechte reclame voor zijn bedrijf. Kan er niet over oordelen wie nu gelijk heeft, maar dit is wel iets waar je als bedrijf naar mijn idee iets mee zou kunnen/moeten. Tenzij je zoveel paarden verkoopt dat je er niets van merkt.
Los daarvan is het jammer als mensen, door welke omstandigheden dan ook, niet teruggebeld worden. Ik verbaas me vaker over het gebrek aan servicegerichtheid in Nederland, niet alleen in de paardenwereld. Ook de horeca is daar een goed voorbeeld van. Jammer.

Ik hoop voor de zoon van Toline dat ze snel een geschikte pony voor haar zoon vindt. En als dat al niet gebeurd is, zou ik het kind er zoveel mogelijk op voorbereiden dat kijken niet automatisch betekent dat er ook gekocht wordt.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 09:58

Dirk word zeker op de hoogte gehouden van wat er op bokt gebeurd, maar als nog zijn de verhalen die hier beschreven worden 1 zijdig kom hier al meerdere "slechte" verhalen tegen die later toch weer terug gedraaid worden..

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 12:01

Maar het staat er wel, en dat is wat mensen lezen...

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 12:20

Tuurlijk was de haf nog niet van ons, en zoonlief was ook voorbereid op het feit dat ze dat nog niet was. Als ik hem dan zeg dat we maandag gebeld worden en dat hij het dan hoort en we worden vervolgens niet gebeld (tot nu toe nog steeds niet) ja leg een 5 jarige dan maar eens uit waarom die meneer niet belt terwijl ie het wel had gezegd !
Maar we kijken verder en gaan as zaterdag naar 2 andere paarden kijken.. en ergens anders...

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 12:30

Jaa, misschien moet je een 5 jarige niet in een grote mensen wereld kwa zaken laten "leven"?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 15:48

Ik ben van mening dat al die "slechte" verhalen voorkomen kunnen worden door een goede service en contact met je klanten. Ik denk dat daar nog een slag te maken is (bij veel bedrijven) het houd niet op als de verkoop gesloten is, er hoort ook nog een stukje after sales bij, de ene keer zal dit wat meer moeite kosten en de andere keer niet.. Dat hoort er gewoon bij en klanten zullen steeds mondiger worden en ook meer gaan eisen van de verkoper.

Hoop dat je zoontje een leuke pony vind! En tja een 5 jarige zal je er toch bij moeten betrekken als de pony voor hem is.. En die onthoud heel goed wanneer ie wat hoort over "zijn" droom pony!

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 15:51

Weetje ze verkopen meer dan 500 paarden per jaar en de kleine tien verhalen ofzo die je hier hoor die slecht zijn ook nog eens verdeeld over een jaren is dan ineeens oooo zo`n slechte stal ;) Ik denk dat je toch wel een zeer goede service bij hun heb en daarbij ieder bedrijf heb wel zijn minpuntjes.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 15:54

Hoezo moet een 5jarige erbij betrokken worden dan?
Wat een onzin. Ik heb op mijn 4e, 6e, 7e en 8e pony's gekregen. En ik was met allemaal even blij ondanks dat ik ze nog nooit had gezien. Kinderen kunnen toch niet inschatten wat goed of niet is. Leuk vinden ze het sowieso. Neem eerder iemand mee met verstand van paarden!

Geen aanval overigens. Gewoon mijn mening. :)

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 15:54

zal ik me er ook nog even in mengen. Ik denk dat die vervelende voorbeelden die in het topic voorkomen inderdaad voorkomen hadden kunnen worden. Als je een nette oplossing bied voor een probleem dat ontstaat zijn klanten over het algemeen echt wel tevreden te krijgen

heb van dichtbij meerdere keren meegemaakt dat geld terug geen optie was, niet teruggebeld werd in vervelende 'cases' en dat de heren de onkunde van onervaren paardenmensen die met een starters-budget gaan zoeken in mijn ogen misbruiken.

Maar ze zijn niet de enige in het paardenvak die zo handelen, en ik denk dat ze er ook minder 'misverstanden' ontstaan als je zelf iemand met ervaring meeneemt en goede afspraken maakt.

Je kunt nu eenmaal niet voor een dubbeltje op de eerste rij zitten. Begeef je je in deze markt als koper én als verkoper moet je goede afspraken maken en verstand van paarden hebben.