Gezocht, plekje voor pony in de buurt van Almere/ t gooi

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

curly2day

Re: Gezocht, plekje voor pony in de buurt van Almere/ t gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 14:45

En weet Piet van IJzerdoorn niet iets, van de zonnehoeve.
Hij heeft of had zijn paarden ook altijd in grote loopstallen.
www.zonnehoeve.nl of zo iets, anders even googlen.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 14:49

bij bennesse gingen ze vleden jaar ook in de winter naar buiten als de eigenaar dat wilde. wel gaan ze rond 5 uur weer naar binnen dan. In de zomer is er dag en nacht weidegang mogelijk. waarom gaat de kanrdijk stoppen eigenlijk

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 15:46

curly2day schreef:
En weet Piet van IJzerdoorn niet iets, van de zonnehoeve.
Hij heeft of had zijn paarden ook altijd in grote loopstallen.
http://www.zonnehoeve.nl of zo iets, anders even googlen.

Dat is waar mijn pony vandaan komt, ik denk dat ik zoiezo even langs ga om te vragen over het natuurgebied..

Waarom Knardijk stopt, financiele redenen geeft ze volgens mij aan. Het is natuurlijk hard werken en weinig verdienen in de paardenwereld, en echt op vakantie is lastig, want de beestjes die op stal staan willen toch echt elke dag 3x eten.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 17:25

Hoi allemaal, hier ook even reageren.......

Ik sta in Putten en ga niet elke dag, maar het is wel te doen hoor.

Als je echt wil zijn er best wel wat stallen in de omgeving. Niet iedereen adverteerd regelmatig, dus moet je weten.

Ik zou zeker in Nijkerk/Putten kijken bijv, maar ook ri Gooi en Vechtstreek, want dat is niet heel ver.

Alle stallen hebben idd wat en je betaald bij sommige veel meer voor minder......

Ik sta open voor pb, want ken er wel wat, maar is per paard verschillend natuurlijk wat iemand zoekt. Zoals Olly die het gauw benauwd kan hebben of Toydoll die haar paard niet op een stal wil........

Succes allemaal!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 17:38

Ik heb misschien wat gevonden, groepsstal. Ik kan een hele loopstal afhuren, op een stal met enorm veel faciliteiten, maar ik moet nog even duidelijkere informatie vergaren. Zijn er toevallig nu al mensen die interesse hebben? In mn eentje een loopstal is beetje overdreven, dus dan moet ik wel opzoek naar andere paarden om erbij te zetten Knipoog

Wat ik begreep: buitenbak, binnenbak in aanbouw, stapmolen, longeercircel, veel weidegang (ik begreep ook swinters), renbaan, uitrijmogelijkheden..... Bij Nijkerk in de buurt

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 18:16

wat is dat voor stal en waar is dat. ben ik wel benieuwd nar. Nijkerk heb ik ook gestaan maar werd na verloop van tijd wel wat ver. als was het wel goed daar. Ook de uitrijdmogelijkheden waren niet je van het

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 21:36

Ik heb vandaag de knoop doorgehakt, Ol gaat zo snel mogelijk naar Xtern in Lelystad, wel spannend allemaal, maar heb er ook erg zin in!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 21:56

barbara28 schreef:
Ik heb vandaag de knoop doorgehakt, Ol gaat zo snel mogelijk naar Xtern in Lelystad, wel spannend allemaal, maar heb er ook erg zin in!

Gelukkig dat je wat hebt gevonden! Hoop dat jij en Ol het naar je zin gaan hebben Knipoog

Zal wel extreem rustig worden straks opstal, als iedereen weg gaat...

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 22:00

nou inderdaad, dat denk ik ook, eerst wilde ik tot 31 december blijven, maar ik had zoiets, van als ik toch moet, dan maar meteen. Ik hoop het ook, dat we naar ons zin gaan krijgen, hopelijk ga je het in Nijkerk rond krijgen, het klinkt goed!

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 08:10

Hi Romy, die loopstal in Nijkerk... wellicht dat het wat zou zijn voor het baasje van Lorenzo. Benader je haar ook?
Ik hoor in ieder geval wel van je op stal...

Groetjes!

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 22:48

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 23:00

In Hierden ( kan ook Harderwijk nog zijn) zat een natuurlijke stal. En volgens mij zit er ook eentje in Putten. Dan weet je zeker dat ze buiten staan en kunnen schuilen. Heb helaas alles verloren met pc crash een tijd geleden........Maar vast wel te vinden nog.......

Ik heb die in Nijkerk gezien en dat moet toch ook met een koppel te doen zijn........Mooi als zoiets lukt. Wie weet misschien voor meer van de Knardijk??

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 11:03

je bedoelt stal rummelshof

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 21:22

Rumelshof vandaag geweest, helaas al een wachtlijst...

Hoop dat het een hint is voor andere, natuurlijk stalling is wel vraag naar Knipoog

maar ze zeggen dat er wel meer stalletjes zijn die paarden iig veel buiten hebben... Weet iemand wat? Omgeving Hierden, Nijkerk is nu ook welkom, begin wel beetje wanhopig te worden Tong uitsteken

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 21:41

Toydoll schreef:
Rumelshof vandaag geweest, helaas al een wachtlijst...

Hoop dat het een hint is voor andere, natuurlijk stalling is wel vraag naar Knipoog

maar ze zeggen dat er wel meer stalletjes zijn die paarden iig veel buiten hebben... Weet iemand wat? Omgeving Hierden, Nijkerk is nu ook welkom, begin wel beetje wanhopig te worden Tong uitsteken

Al contact met Piet gehad dan ?
Weet hij anders niet iets ?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 21:45

Als je nog iets met je paard wil doen, is het natuurgebied van Zonnehoeve niks lijkt me.......En de stal zelf is weer heel anders, maar er is in Nijkerk, Ermelo, Putten echt wel wat. Ken ze alleen niet allemaal........

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 21:49

superpony schreef:
Als je nog iets met je paard wil doen, is het natuurgebied van Zonnehoeve niks lijkt me.......En de stal zelf is weer heel anders, maar er is in Nijkerk, Ermelo, Putten echt wel wat. Ken ze alleen niet allemaal........

Ik weet de de natuurgebieden dan niets zijn en op stal bij annemarieke dus ook niet ?
Heeft Piet thuis die grote loopstallen dan niet meer ??

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 21:52

is het niks geworden dan in nijkerk? misschien even met cor praten bij ons op stal bij hem valt wel veel te regelen. Dus grijp je kans en niet geschoten is altijd mis

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 21:57

Toen ik daar was, stonden de merries met veulens de winter tegen het gebouw, half onder het afdak, Afgezet met hekwerk. Ik weet niet of daar pensionners tussen mogen en willen.....Het was een vrij grote groep op een relatief klein stuk. En er werd duidelijk minder uitgemest, maar je moet het zelf beoordelen.

Er zit aan het eind van diezelfde weg al even een nieuw stalletje, wie weet hebben zij zin en ruimte om iets met een uitloop te maken??

Het beste is naar stallen zelf gaan, want als je er eenmaal bent en praat is het soms al heel anders en meer mogelijk. En je moet het soms maar net weten of horen......

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 21:58

superpony schreef:
Toen ik daar was, stonden de merries met veulens de winter tegen het gebouw, half onder het afdak, Afgezet met hekwerk. Ik weet niet of daar pensionners tussen mogen en willen.....Het was een vrij grote groep op een relatief klein stuk. En er werd duidelijk minder uitgemest, maar je moet het zelf beoordelen.

Er zit aan het eind van diezelfde weg al even een nieuw stalletje, wie weet hebben zij zin en ruimte om iets met een uitloop te maken??

Het beste is naar stallen zelf gaan, want als je er eenmaal bent en praat is het soms al heel anders en meer mogelijk. En je moet het soms maar net weten of horen......

Maar wil je luxe of primitief............... of eigenlijk net er tussen Bloos

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 22:03

Ik zoek niks, maar als ik zoek, wil ik dat mijn pony hoe dan ook goed staat. Dat kan met luxe net zo goed als met natuurlijk houden vind ik persoonlijk.....En wat ik door de jaren heb gezien is dat de luxe stallen zeker geen betere verzorging bieden altijd en kleinere stallen soms erg goed zijn. Elke stal heeft wel iets en je moet kijken wat je aanstaat en bij je paard past.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 22:10

wat ik deed om een plekje te zoeken was rondrijden met de auto en kijken waar de paaren buiten stonden en dan de stoute schoenen aantrekken

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 22:22

Ja dat durf ik dus inderdaad niet.

Piet nog niet gebeld want ik vind terug natuur in eigenlijk wel eensoort van uiterste redmiddel.....

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 22:28

toch eens doen dan. Er is niemand die je tegenhoud ze zullen hooguit zeggen dat ze geen plek hebben of geen stal zijn.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 18:27

Ik heb een willekeurig topic gekozen, maar heeft iedereen wat gevonden?