Is deze site betrouwbaar? Wat moet ik ervan denken?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

amigootje

Re: Is deze site betrouwbaar? Wat moet ik ervan denken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 20:43

Ik vind er wel erg veel kosten aan zitten, ik zou even doorsparen, en dan zelf een eigen paard kopen...

Als jij kijkt,naar wat je kwijt bent per maand aan leas kosten,komen dan stalling kosten bij..

betaal jij de hoefsmid ? Ze entingen ? Ze wormen keuren ?

Als jij dat ook allemaal betaald, vind ik het wel erg veel. Knipoog

Bij ons op stal hebben we ook lease ponys lopen, de ruiters betalen 17,50 per dag per paard... De stal eigenaar betaald alles, van DA tot hoefsmid ect. ect.

En je hebt eigelijk alle vrijheid met het paard, stal staat bij een prachtig bos, waar je ook in mag.
Ze staan enkeld wel bij ons op stal,en mogen daar niet weg...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 20:50

Als je een weiland hebt dan heb je wss nog geen schuilgelegenheid. Ga er dan maar vanuit dat de verleaser er geen zin in heeft. Bovendien gezien je eerdere topics en posten trek ik de conclusie dat je rijkunst niet dermate is om over naar huis te schrijven. De pony op een weiland zou dus betekenen dat je er alleen buitenritten mee gaat maken?

Dat zou betekenen dat het project gedoemd is te mislukken.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 21:01

slimmerik schreef:
Als je een weiland hebt dan heb je wss nog geen schuilgelegenheid. Ga er dan maar vanuit dat de verleaser er geen zin in heeft. Bovendien gezien je eerdere topics en posten trek ik de conclusie dat je rijkunst niet dermate is om over naar huis te schrijven. De pony op een weiland zou dus betekenen dat je er alleen buitenritten mee gaat maken?

Dat zou betekenen dat het project gedoemd is te mislukken.

slimmerik posts over mijn rijkunsten graag via pb. Ik ben al eens een tijd niet meer op bokt geweest omdat ik mij dermate vervelend voelde door jou posts, ik begrijp wat je bedoeld..maar ik zou zeggen kom dan eerst eens een keer kijken voordat je je conclusies trekt. Ik houd hier dan ook over op, mijn privebox is vooralsnog voor je open.

Buitenritten is iets wat ik altijd al heb gedaan, en de bak kan geregeld worden met mijn vroegere stageplek bij een manege in de buurt. Dat moet dus geen probleem zijn, want ook bij een pensionstalling heb ik nog geen dressuurles, ook dan moet ik naar een manege. Nogmaals heb ik nog geen beslissing gemaakt en ben ik enkel nog aan het kijken wat de optie's zijn qua stalling, weidegang, en dan de locatie waar ik kan gaan lessen. Overigens wel bedankt dat je hiermee aankomt, want ik had nog niet gedacht aan de locatie van de lessen.

AlwieneJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 21:04

Wellicht verstandig om even te informeren naar wat de leasprijs zou zijn voor de pony's waar je interesse in hebt. Er is/was nog een groot paardenleasebedrijf alleen kan ik hun site nu niet vinden. Ik heb daar wel eens gekeken toen ik nog geen pony had, maar jeetje ik schrok enorm van die prijzen, voor 50 euro had je misschien een shet ofzo. Leasen om vervolgens zelf ergens te stallen is volgens mij gewoon duur en misschien handig om dat eerst te weten om teleurstellingen te voorkomen? Lachen

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 21:11

Alwiene schreef:
Wellicht verstandig om even te informeren naar wat de leasprijs zou zijn voor de pony's waar je interesse in hebt. Er is/was nog een groot paardenleasebedrijf alleen kan ik hun site nu niet vinden. Ik heb daar wel eens gekeken toen ik nog geen pony had, maar jeetje ik schrok enorm van die prijzen, voor 50 euro had je misschien een shet ofzo. Leasen om vervolgens zelf ergens te stallen is volgens mij gewoon duur en misschien handig om dat eerst te weten om teleurstellingen te voorkomen? Lachen

Dat is zo Alwiene maar ik bel ze zowieso morgen even op om dat te vragen. Ik heb nu een weiland gevonden richting alblasserdam, dit is meer richting mijn moeder dus ik ga daar eerst nog wel even over nadenken. Verder moet ik inderdaad eerst weten wat de prijzen zullen zijn, maar ik neem aan dat ik ze om tien over 9 niet meer kan bellen haha.

Ravenna31

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 06:46

Ik vind het ook best duur eigenlijk.

Bij ons op de manege heb je voor 300 euro per maand een lease pony voor 5dagen. Dan heb je de stalling, de lessen (die hoef je dan niet te betalen). Als je voor de hele week wil of met iemand deelt, kan je zelf een paard/pony uitzoeken bij de handelaar.

Deze kan je trouwens ook omruilen bij een mismatch of bij gebreken.
Het enige wat je bij ons zelf moet regelen is een zadel en de hoefsmid.

Ik zou als ik jou was eerst een begroting maken wat je werkelijke kosten gaan zijn.

50 euro klinkt goed maar kan flink tegenvallen als er niks inbegrepen is.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 06:53

Misschien kun je beter eens uitkijken naar een leuke verzorgpony.
Vind het idee van een mega-verhuurbedrijf een beetje dieronvriendelijk. Het zijn levende wezens, geen auto's die je verhuurt...
Kijk als ze allemaal op het bedrijf blijven staan en er is dagelijks toezicht van gedipl. instructie. Maar ik zou het niet aandurven mijn pony's te verhuren aan mensen die ze zelf ergens zouden stallen ...
God weet wat er met die beesten word gedaan. Ga er dus ook vanuit dat de verhuurder geen echte dierenliefhebber is... een echt dierenliefhebber kan het toch niet over zijn hart verkrijgen dieren aan mensen te verhuren en er zelf geen toezicht op hebben ?

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 09:19

crossmonster schreef:
Misschien kun je beter eens uitkijken naar een leuke verzorgpony.
Vind het idee van een mega-verhuurbedrijf een beetje dieronvriendelijk. Het zijn levende wezens, geen auto's die je verhuurt...
Kijk als ze allemaal op het bedrijf blijven staan en er is dagelijks toezicht van gedipl. instructie. Maar ik zou het niet aandurven mijn pony's te verhuren aan mensen die ze zelf ergens zouden stallen ...
God weet wat er met die beesten word gedaan. Ga er dus ook vanuit dat de verhuurder geen echte dierenliefhebber is... een echt dierenliefhebber kan het toch niet over zijn hart verkrijgen dieren aan mensen te verhuren en er zelf geen toezicht op hebben ?

Dat is ook wat ik dacht. En er zijn veel pony's bij, wat betekent dat er jonge kinderen mee aan de gang gaan. En als je dan naar de foto's kijkt waar een aantal van die kids werkelijk OP de schoft en schouders van dat paard zitten, niet fijn voor het beestje. Om over de rest dan maar niet na te denken. En de kosten voor koliek en kreupelheden voor jou? Zou ik niet accepteren, er kan altijd een oude blessure bij het paard zitten, daar zal ie maar net bij jou last van krijgen. Het is heel verstandig dat je het zo wilt doen, maar een verzorgpaard is denk ik een veiliger en veel goedkoper plan!

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-08 10:11

Ik heb in ieder geval net een afspraak gemaakt voor zaterdag om 1 uur. Wil toch even gaan kijken, misschien vind ik de pony's wel helemaal niet leuk..dat merk ik dan vanzelf wel. De kosten per maand aan hun zijn 85 euro voor connie of usha, de pony's waar ik interesse in heb. Ik ben benieuwd hoe het gaat..ik laat het ook nog wel weten Lachen

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 10:16

Ik woon er 3 dorpen vandaan en ze adverteerd ook met regelmaat op Marktplaats.
Meningen en ervaringen ken ik verder niet, ik ken haar namelijk niet.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 10:22

Laat je goed voorlichten en neem iemand mee die er ook verstand van heeft. 2 zien meer dan 1 Knipoog

Verder hoop ik dat het lukt, maar laat alles wel op papier zetten wat er word afgesproken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 10:29

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-04-23 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 10:32

Ik vind het een beetje eng klinken,
Je mag hem mee naar huis nemen, maar hoe weten hun nou dat de pony b.v. kreupel uit de wei komt doordat hij zelf b.v. te wild is geweest ofzo?

Zal wel een goede overeenkomst maken..

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-08 10:59

Monster schreef:
Ik vind het een beetje eng klinken,
Je mag hem mee naar huis nemen, maar hoe weten hun nou dat de pony b.v. kreupel uit de wei komt doordat hij zelf b.v. te wild is geweest ofzo?

Zal wel een goede overeenkomst maken..

Ja oke maar ik vind het persoonlijk eigenlijk wel normaal dat ik die kosten dan betaal. Het is dan mijn leasepony, hij staat bij mij en als de pony al die tijd niets heeft gedaan en ineens doorslaat, sacherijnig is en zijn been kapot trapt ..lijkt het dat omdat het bij mij is gebeurd, dat ik dat betaal. Overigens weet ik nog steeds niet wat ik ga doen hoor, ik probeer er zo goed mogelijk over na te denken.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 12:31

Moderatoropmerking:
[PP]---> [TAO]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 12:35

TAO --> EA GZ DI.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 12:41

LadyElmira schreef:
Ja oke maar ik vind het persoonlijk eigenlijk wel normaal dat ik die kosten dan betaal. Het is dan mijn leasepony, hij staat bij mij en als de pony al die tijd niets heeft gedaan en ineens doorslaat, sacherijnig is en zijn been kapot trapt ..lijkt het dat omdat het bij mij is gebeurd, dat ik dat betaal. Overigens weet ik nog steeds niet wat ik ga doen hoor, ik probeer er zo goed mogelijk over na te denken.

Probeer maar eens te bewijzen dat een blessure bij jou gekregen heeft of al eerder had. Je gaat zaterdag al kijken? Nog niets geregeld of wat dan ook? Ik hoop dat je deze keer dan niet zo impulsief zult zijn en al papieren tekent.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-08 12:55

slimmerik ik ga kijken zeg ik toch? Kijken is iets anders dan tekenen. Je kunt een paard bij 1 keer bezichtigen ook nog niet kennen dus ik kan dan ook nog niet eens weten welke geschikt zou zijn, of dat ze uberhaupt wel geschikt zijn voor mij (en ik voor hen). Ik ga kijken, puur voor het gevoel. Wat vind ik ervan als ik ben geweest? Zijn het leuke pony's? Daarna ga ik nadenken over het eventueel tekenen van een contract.

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 21:49

ik weet niet hoe groot je bent, maar bijv. Carmen is vrij klein en ze is bovendien drachtig...
Is er ook de mogelijkheid om een pony na een tijd te kopen als blijkt dat het bijv. je droompony is?
Zijn ze ook betrouwbaar in het verkeer?
Kun je ook in je eentje naar buiten?
Ik moet trouwens zeggen dat het opzich wel een leuk idee is, maar zelf vind ik het meer wat als ze gewoon blijven staan waar ze staan dan is er van hun kant ook toezicht op.
Verder vind ik de pony's er niet bijzonder goed uitzien, maar wellicht is dat persoonlijk..

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-08 16:52

Rivjenn schreef:
ik weet niet hoe groot je bent, maar bijv. Carmen is vrij klein en ze is bovendien drachtig...
Is er ook de mogelijkheid om een pony na een tijd te kopen als blijkt dat het bijv. je droompony is?
Zijn ze ook betrouwbaar in het verkeer?
Kun je ook in je eentje naar buiten?
Ik moet trouwens zeggen dat het opzich wel een leuk idee is, maar zelf vind ik het meer wat als ze gewoon blijven staan waar ze staan dan is er van hun kant ook toezicht op.
Verder vind ik de pony's er niet bijzonder goed uitzien, maar wellicht is dat persoonlijk..

Dat drachtige stukje zag ik inderdaad later pas, ook bleek ze bij aankomst toch de iel voor me. Ik heb twee paarden daar gezien die mijn aandacht trokken, die staan alleen niet op de site. Ik word vandaag of morgen gebelt of het paard van mijn eerste keuze doorgaat..deze werd namelijk al geleased, echter deze persoon mag waarschijnlijk door haar rug niet meer paardrijden en liet vandaag of morgen weten of ze ermee zou stoppen.

Verder zag het er allemaal goed uit, samen met mijn vriend een goed gesprek gehad met deze mensen, ook de paarden en stallen zagen er netjes uit. Ik ben alleen wezen kijken, gekeken hoe de paarden van mijn voorkeur deden naar mij toe, waren beiden vriendelijk en zodra ze me belt maken we een nieuwe afspraak om te komen rijden, kijken hoe dat gaat. Verder nog niets afgesproken, want ik weet ook nog niet of het klikt onder het zadel.