BM-stables. (Tegenwoordig stal doorstap)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

upendo

Re: BM-stables. (Tegenwoordig stal doorstap)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 20:50

Charaz schreef:
Waarom zou ik het dan niet objectief kunnen beschrijven?

Op dit moment kom ik niet bij BM stables, en als ik het absoluut een rotstal zou vinden zou ik er geen paard kopen en niet hebben gewerkt Lachen .

Ik denk dat de eigenaresse mee leest omdat ze ook op bokt zit/zat en en topic over haar eigen stal vast opvalt.

Maar er zijn positieve en negatieve ervaringen, de ene vindt het niks en de ander is er lyrisch over.

Heb je er dan zelf ook een paard gekocht?
Hoe bevalt het en wat vind en vond je van de toestand?

@LADPR:
Ik zit nog in de "oriënterende fase", ik ga eerst eens kijken wat voor opties er zijn, waar en hoe ik het best een paard kan kopen ed.. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 21:09

Moderatoropmerking:
Off-topic reacties verwijderd.

Laat me even héél erg duidelijk zijn. Goedbedoelde reacties en tips zijn op EA niet toegestaan. Ik heb er enkele laten staan, daar blijft het bij. Je mag op EA alleen reageren bij serieuze interesse, of in dit geval, op EA GZ DI. Alleen bij ervaringen uit 1e hand.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 21:56

upendo schreef:
Heb je er dan zelf ook een paard gekocht?
Hoe bevalt het en wat vind en vond je van de toestand?

@LADPR:
Ik zit nog in de "oriënterende fase", ik ga eerst eens kijken wat voor opties er zijn, waar en hoe ik het best een paard kan kopen ed.. Knipoog

Ja 2 zelfs, 1 draver een beetje voor de handel en 1 kruising tinker merrie, de kruising tinker merrie is daar afgekeurd maar ik heb toch besloten om haar te kopen.
Een gouden dier om mee buiten te rijden, ging voor je door het vuur en ik heb er veel plezier van gehad.

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 21:57

Ik heb er dit lekkere ding vandaan, ben helemaal in Lovers met hem.

http://farm3.static.flickr.com/2403/2344072708_131d3f4ab5.jpg

http://farm4.static.flickr.com/3130/2355442302_1a9f2ff459.jpg

Ik had trouwens pas na het kijken daar door dat ik op BMStables was geweest (aangezien het nu StalDoorstap heet) maar ik vind dat iedereen een kans verdient en aangezien ík geen slechte ervaring met haar heb, verdiende zij er zeker nog één. En daarnaast gaat het mij niet om háár, maar om mijn (toen toekomstige) paard! En volgens mij moet het je daar ook om gaan, en niet om diegene waar je je paard koopt.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 22:43

in tegenstelling tot de meeste hier heb ik goede ervaring.
ik ben net na hun verhuizing voor mijn zus daar geweest,de 2 paarden waar we voor gingen vonden wij niets maar dat was een smaak kwestie Knipoog
wel een ander paardje gevonden en die bevalt prima,goud karakter en kerngezond.
onze vragen werden netjes beantwoord en het meisje wat daar werkte nam alle tijd en moeite.
en centen kwestie? tja het is en blijft een handelaar Haha!
[toen wij gingen stonden de paarden er prima bij,en ik ben daar een zeikert in!]
tuig zou ik daar niet!!! kopen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 13:54

ladyjoy schreef:
Ik heb er dit lekkere ding vandaan, ben helemaal in Lovers met hem.

http://farm3.static.flickr.com/2403/2344072708_131d3f4ab5.jpg

http://farm4.static.flickr.com/3130/2355442302_1a9f2ff459.jpg

Ik had trouwens pas na het kijken daar door dat ik op BMStables was geweest (aangezien het nu StalDoorstap heet) maar ik vind dat iedereen een kans verdient en aangezien ík geen slechte ervaring met haar heb, verdiende zij er zeker nog één. En daarnaast gaat het mij niet om háár, maar om mijn (toen toekomstige) paard! En volgens mij moet het je daar ook om gaan, en niet om diegene waar je je paard koopt.

Dat is Ligaro toch?
Daar had ik ook interesse in, maar alleen omdat daar ook filmpjes van de oude eigenaar bij stonden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 14:01

Ik heb wederom een bericht verwijderd.

Moderatoropmerking:
Alleen ervaringen uit 1e hand, dus van mensen die zélf ervaring hebben, zijn toegestaan op EA GZ DI. Andere berichten zijn niet de bedoeling. Dus geen, ik ken iemand die een paard daar heeft gekocht etc. etc.

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 16:09

upendo schreef:
Dat is Ligaro toch?
Daar had ik ook interesse in, maar alleen omdat daar ook filmpjes van de oude eigenaar bij stonden..

En waarom daarna niet meer dan?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 19:50

ladyjoy schreef:
upendo schreef:
Dat is Ligaro toch?

En waarom daarna niet meer dan?

Omdat ik eerst informatie over de stal e.d wilde hebben, omdat ik al een aantal dingen erover had gehoord..

madelon31

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 22:50

Mijn paard komt er ook vandaan en ik ben blij dat oscar (mod) hem bij melanie heeft gebracht.
Wij gingen voor een ander paard maar dat was toch niet wat we wilde (draver) en toen stond helion daar.
Pas 1 dag maar hij stond daar zo braaf. Hij was prima in orde toen en ik geniet nog steeds van hem.
Ik denk ook wel dat de afkomst belangrijk is, Je kunt niet overal hun de schuld van geven als een paard toch niet goed blijkt te zijn.
Zoals in mijn verhaal Helion stond er net 1 dag en moest ook nog gekeurd worden. Hij is wel goed gekeurd en heeft ook verder niks onder zijn leden gehad, maar het kan toch heel goed dat een paard goed gekeurd word en toch wat anders onder zijn leden heeft wat zowel koper als da op dat moment niet hebben constateren.
Je hebt bij haar zowiezo 6 maanden omruil garantie voor het geval het toch niet klikt of id.
Mijn ervaring is dus positief en ook zagen de stallen er goed uit toen wij kwamen.

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 00:03

Ik heb geen goede ervaring met deze stal. Al denk ik dat dat bij elke handelstal wel een beetje is dat er goede en slechte ervaringen zijn.
Neem iemand mee die kennis en verstand heeft van paarden.En laat altijd keuren door je eigen dierenarts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 11:13

Ik heb opnieuw meerdere berichten verwijderd.

Moderatoropmerking:
Alleen ervaringen uit 1e hand, dus van mensen die zélf ervaring hebben, zijn toegestaan op EA GZ DI. Andere berichten zijn niet de bedoeling. Dus geen, ik ken iemand die een paard daar heeft gekocht etc. etc.Dat is juist een ervaring uit 2e hand. En zoals ik al meerdere aangehaald heb, ook goedbedoelde berichten met tips zijn niet de bedoeling.

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 13:41

upendo schreef:
Omdat ik eerst informatie over de stal e.d wilde hebben, omdat ik al een aantal dingen erover had gehoord..

Ben ik blij dat je hem niet hebt genomen anders had ik hem niet kunnen kopen!! Go jij! Go jij! Haha!
Gelukkig heeft hij bij mij een heel fijn plekje gekregen Pling

Edit: ik snap niet waarom dit bericht van mij verwijderd is want het is een bericht uit '1e hand' (IK heb namelijk een paard daar gekocht) dus waarom worden positieve berichten verwijderd?? Beetje jammer!

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 13:43

Waar zit Bm stables ?
Volgens mij heb ik daar ook een pony gekocht.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 13:47

Ik heb geen goede ervaringen met ze, ik persoonlijk zou ze dus ook niet aanraden. Volgens mij was dat Ikke? die schreef een paar goede tips op als je daar wilt kijken gebruik die tips dan.

Succes

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 22:26

Ik heb goede ervaringen met ze. Mijn arabische merrie heb ik daar ingeruild voor een leuke haflingermerrie.
Suus mijn haflingermerrie was gezond, goed doorgereden en precies zo zoals omschreven. Ik heb haar na drie jaar nog steeds. En ben erg gelukkig met haar.
Bij een gem. particulier heb je ook kans dat ze rotzooi verkopen. Evenals bij een handelsstal, maar daar ben je altijd nog zelf bij. Niemand dwingt je om een paard bij een handelsstal te kopen.
Ook ik vond dat de paarden die daar waren er goed bijstonden. Ik vond de boxen wel donker. En de boxen aan de overkant van de weg vond ik wat triest. Daar stonden volgens mij ook de wat 'mindere' paarden.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 09:38

Inmiddels is ze verhuisd naar Rijsbergen en staan daar allemaal nieuwe ruime stallen. De boxen aan de overkant vond ik idd ook iets donker, maar die paarden ging meestal wel overdag naar buiten.

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 09:51

nee dan komt mijn pony er niet vandaan.
ik heb mijn 2de pony gekocht in rijsbergen en was super tevreden met me pony.
kreeg haar zelfs gratis mee om haar te laten keuren in Leiden bij mijn eigen dierenarts.
Toen ze goedgekeurd was hebben we het geld overgemaakt en pony mee naar huis
genomen Clown
Vond het super service die ze daar leverden.
Na een half jaar belde ze nog op of ik tevreden was met mijn aankoop.
(ook een handelsstal)

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 09:57

Stal Beekhoeve misschien?

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 10:26

Charaz schreef:

ik heb even gekeken maar denk niet dat deze het was, waar ik geweest was was
minder luxe maar goed, de stal ziet er super uit.
Misschien iets voor de ts Tong uitsteken

Is de ts nog in het topic eigenlijk ?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 11:52

_Dunja_ schreef:
Charaz schreef:

ik heb even gekeken maar denk niet dat deze het was, waar ik geweest was was
minder luxe maar goed, de stal ziet er super uit.
Misschien iets voor de ts Tong uitsteken

Is de ts nog in het topic eigenlijk ?

jep, ik ben er nog..
Tong uitsteken

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 12:06

Hier ook een positieve ervaring met BM Stables. In oktober is het alweer 3 jaar geleden dat ik mijn paard daar gekocht heb. Nog steeds ben ik superblij met hem. Voor geen goud wil ik dit paard meer kwijt.

De dag van de verkoop hebben we wel een vriend met paardenkennis meegenomen. Deze man heeft jaren met paarden gewerkt. Dit is natuurlijk altijd aan te raden als je een paard bij een handelsstal koopt.
Bij mijn paard zat een keuringsrapport van een paar weken geleden. Gekeurd door De Baronie in Prinsenbeek.

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 12:29

_SteR_ schreef:
De dag van de verkoop hebben we wel een vriend met paardenkennis meegenomen. Deze man heeft jaren met paarden gewerkt. Dit is natuurlijk altijd aan te raden als je een paard bij een handelsstal koopt.

Dat is áltijd handig, ook als je bij een particulier gaat kijken/kopen!

cYn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 13:45

Ik ben daar ook wezen kijken voor een 3-jarige haflinger merrie, Pippa.. uiteindelijk daar aangekomen werd mij een halstertouw in mijn handen geduwd om haar uit het land te gaan halen. Oooo jaa daar staat ze ergens in het weiland. Ik ging een paard halenw aarvan ik niet eens zeker wist of zij het was... ze leek wel 30 ipv 3 en hoeste en proeste aan alle kanten. Er werd meteen een zadel opgegooid en ik werd in de drijfnatte bak aan mijn lot over gelaten.. mevrouw ging namelijk zelf binnen om weer andere mensen te 'verwelkomen'.. ik heb het bij een aantal rondjes gelaten, want het arme beestje liep niet goed en kon het allemaal niet meer aan.. Het was te zielig voor woorden. Had haar uit pure medeleide mee willen nemen, maar ik moest wel reeël blijven en mezelf niet ENORME da kosten op mn nek gaan halen.. Hoop dat ze alsnog een fijn plekje heeft gekregen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 14:36

Moderatoropmerking:
Insinuerende posts verwijderd.