Fijne opfok jaarlinghengst? Veulenvrij: ervaring?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sientje

Re: Fijne opfok jaarlinghengst? Veulenvrij: ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 11:02

Goed van je, dat je je eerst goed oriënteert! Mocht het echt waar zijn dat er verkeerde paarden mee terug werden gegeven, zegt dat natuurlijk iets over de dagelijkse controle, of meer het gebrek eraan, als kennelijk onduidelijk is welk paard (van) wie is.

Vjuli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 23:45

Dat ging niet over de specifieke opfok waar ik het over had hoor, maar over een andere in het buitenland Lachen

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 15:39

Mijn fries is opgegroeit in Frankrijk bij Les jobergeres ook in de natuur op grote stukken land met afwisselend landschap. Ik heb er een super paardje voor terug gekregen en kan het iedereen aanraden.

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 15:59

Kennis van mij heeft ookal 3 veulens in de opfok in Frankrijk gehad. Goede en gezonde opfok. Ik had deze ook op internet gezien(veulenvrij).
Zou inderdaad iemand willen spreken die daar ervaring mee heeft. Lijkt me echt helemaal super om zo op te groeien. Maar wil je daarna je paard wel weer meenemen naar het volle platte nederland? Knipoog

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 13:40

Ik zou dit topic nieuw leven in willen blazen, als het van de mods mag :o .

Wie heeft er zelf echt eigen ervaringen met de opfok van Veulenvrij (dus niet van "horen van")? Ik vind het er fantastisch uitzien; ook een mooie reden om zomers op vakantie te gaan naar Tsjechie, maar ik zou toch heel graag een ervarings"deskundige" hier aan het woord zien komen.

Vorig jaar heb ik mijn hengstveulen verkocht binnen de NL - grenzen, maar hoewel ik voornemens ben geweest om er af en toe even te gaan kijken, is me dat binnen 1 jaar maar 1 keer gelukt door mijn drukke gezinsleven. Kortom....... of ik nou 1 keer ga kijken naar mijn veulen binnen NL, of in 3 weken zomervakantie, zo in het loopje, in Tsjechie :P .