Paardenfysio/osteophaat in het noorden gezocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Abiola

Re: Paardenfysio/osteophaat in het noorden gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 16:19

Anita1987 schreef:
Iemand nog ervaring met Rodinde van kliniek Wolvega? Had ik gisteren ook goede ervaring van gehoord, wel duur maar maar één behandeling nodig..

Ik ben ook bij Rodinde geweest en ik heb er hele goede ervaringen mee. Mijn paard is echt enorm opgeknapt na 1 behandeling. We zijn wel een tweede keer geweest, maar toen vond zij het niet nodig om nog eens met de hames in de weer te gaan. Maar volgens mij is ze ook met zwangerschapsverlof.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 17:20

Mijn paard had achteraf gezien heel erg last van haar darmen, Rodinde heeft haar wel behandeleld, idd een dure grap maar tis een paar weken goed geweest terwijl ze hiervoor de hele tijd onregelmatig was.
We hebben haar uiteindelijk bij een natuurgenezer laten behandelen, deze heeft haar darmproblemen weggenomen en toen was het klaar.

@dierfysio: volgens mij is Rodinde osteopaat.. Ze heeft op haar praktijk iig een heleboel certificaten ed hangen! Stond met open mond te kijken!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 21:11

Wijers is erkend, hij is eerst fysiotherapeut voor mensen geweest, maar daarna de opleiding voor dierfiosiotherappie gevolgd. Hij behandeld nu alleen nog dieren eigenlijk. Dit heeft hij mij verteld.

Samneman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-07 11:37

Probeer Wijers al een paar dagen te bereiken op zijn huistelefoon, maar zonder succes.
Heeft iemand ook een 06 nummer? Of zal ik daar niet zomaar heen mogen bellen?

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 15:34

Als het goed is krijg je een antwoord apparaat. Inspreken en dan belt hij vlot terug

Samneman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-07 16:35

Nou het is geregeld, hij wou al afspreken voor donderdag! Laat dit nou net die ene dag zijn dat ik moet stage lopen, dus een afspraak gemaakt voor een week later, had niet verwacht dat het zo vlot al kon!
Wel een apart telefoongesprek om zo even te zeggen...haha Knipoog Bedankt voor de reacties!

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 16:38

Laat je nog even horen hoe het gegaan is?

Samneman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-07 18:13

Is goed, al duurt dat nog wel een dikke week.

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 23:02

hoe is het gegaan? en kan iemand misschien een beetje over de kosten toelichten? Ik heb geen idee van de prijzen.

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 11:10

Ik weet dat als hij aan huis komt het 75 euro per uur kost. Als je bij hem thuis komt weet ik het niet.

Samneman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 16:20

@Brammetje16; heb je ook problemen met je paard? En ik moet pas aankomende donderdag naar hem toe, dus nog even afwachten Knipoog ben nu eigelijks ook alleen maar wat aan het losrijden tot die tijd.
Valt me toch nog mee die prijs, een uur is toch lang, er zijn mensen die duurder zijn!

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 16:32

en goedkoper: ik vraga maar 50 euro, en ben vaak wle anderhalf uur bezig. Bloos
(moet ik misschien toch eens wat meer voor gaan vragen!)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 17:56

Ik hoefde maar 40 euro te betalen bij Wijers. Gewoon daar even naartoe. Knipoog

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 20:07

zo, dat scheelt dan aardig: 40e of 75e! dat noem ik gewoon een stevig ontmoedigingsbeleid voor aan-huis behandeling. Bloos
(wat ik me best kan voorstellen omdat dat gewoon veel tijd kost)

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 21:09

Als hij de behandeling in de 'korte tijd' ben je 40 euro kwijt.
doet hij er 'lang'over dan is het 60.
Hoe lang lang is weet ik niet meer.
Als hij naar je toekomt kost het 15 euro meer reis kosten.

Samneman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 16:37

Helemaal een meevaller dus, maar ja geld maakt eigenlijks ook niet zoveel uit, betaal zelfs nog liever €100,- meer als het dan ook gewoon helpt! Paarden zijn en blijven toch gewoon duur Knipoog

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 20:23

Anita1987 schreef:
@Brammetje16; heb je ook problemen met je paard? En ik moet pas aankomende donderdag naar hem toe, dus nog even afwachten Knipoog ben nu eigelijks ook alleen maar wat aan het losrijden tot die tijd.
Valt me toch nog mee die prijs, een uur is toch lang, er zijn mensen die duurder zijn!

ja ze heeft wssn een onsteking in dr borst (bewegings kreupel) dus zou graag alles eens na laten kijken!

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 20:24

Ja idd maar had geen idee wat zo iets kost! hoorde vaak dat het enorm duur was, maar 75 euro vind ik eigenlijk nog wel te doen!

Samneman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 13:08

Nou ik ben vanmorgen naar meneer Wijers geweest. Hij belde mij gisteravond nog op, omdat de bak wel bevroren was, en we beter een andere x konden doen, maar ik heb me gelukkig niet laten ompraten Bloos (daar was hij achteraf ook blij om)
Ik moest direct me paard aan de longe laten zien, wou ondanks de bevroren bak redelijk goed, en hem vielen al gelijk heel veel dingen op, dingen die ik zelf echt niet zag.
Toen heeft hij de linkerschouder van mijn paard 20 minuten gemasseerd en de rest bekeken, en toen bleek dat er tussen de linker heupbeenuitsteeksel en de rechter heel wat centimeters verschil zaten. Mijn paard stond echt scheef! Daar heeft hij niets aan gedaan, alleen maar die schouder gemasseerd. Toen moest ik weer longeren, daarna keek hij weer naar de heupbeenderen en toen bleken deze echt helemaal recht te staan, de ene kant stond nu zelfs al iets hoger dan de andere Wow!
Toen viel hem op dat de rechterschouder ook geïriteerd was en heeft hij deze ook gemasseerd, plus nog wat aan de rug en lendenen gezeten, beetje duwen en trekken enz, toen weer longeren. Hij had aan het begin de voorbenen gestrekt en nu nog een keer, en deze gingen een stuk hoger dan eerst, omdat het schouder nu los zat.
Op het eind nog een keer longeren, en zelfs in een bevroren bak liep hij echt vrolijk, ontspannen te draven enz.
Galop sprong hij op het laatst ook steeds 10x beter aan dan in het begin, want in het begin was het net of hij in het aanspringen overkruist ging (achter) maar dan herstelde hij zich snel. (omdat hij last had van die achterbeen ofzo)
Nou beetje ingewikkeld allemaal, ik vond het zelf ook heel lastig om alles een beetje te volgen, hoop dat jullie het snappen!
Ik was iig positief over de behandeling en ben heel benieuwd hoe het over een poosje zal zijn. Waar ik heel blij om was, was dat hij zei dat het voor 100% niet aan mij lag, maar echt aan mijn paard, en dat mijn paard echt een maatje van me was omdat hij nog zo goed voor mij aan het werk was.
Ik voelde zelf dat er iets mis was, maar iedereen om mij heen zei dat ze niets konden zien, dus dan is het wel fijn om die bevestiging te krijgen dat er indd iets niet klopte en mijn gevoel juist was. Nu zal ik er de volgende x ook niet mee wachten maar gewoon weer heen gaan.
Oja de behandeling duurde een uur, en koste €60,-

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 13:24

Wijers komt 14 januari bij mij. Hij belde gisteren op en wist nog exact om welk paard het ging terwijl hij vorig jaar juni bij mij is geweest. hihihi vond ik wle grappig.

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 16:21

Fijn dat er iets te vinden was. De laatste keer dat ik er geweest was heb ik een schop onder mijn kont van hem gehad. Ik durfde niet te rijden omdat ik dacht dat mijn paard nog last had. Ik heb onder de begeleiding van zijn dochter een poosje gereden en toen was het ook klaar.

Je warrige verhaal snap ik helemaal. Wat mag/ moet je nu doen?

Samneman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 17:28

Berwicowa schreef:
Wijers komt 14 januari bij mij. Hij belde gisteren op en wist nog exact om welk paard het ging terwijl hij vorig jaar juni bij mij is geweest. hihihi vond ik wle grappig.

Hij ziet er misschien niet zo uit, maar hij is wel erg slim he Knipoog Succes alvast de 14e!

saden schreef:
Fijn dat er iets te vinden was. De laatste keer dat ik er geweest was heb ik een schop onder mijn kont van hem gehad. Ik durfde niet te rijden omdat ik dacht dat mijn paard nog last had. Ik heb onder de begeleiding van zijn dochter een poosje gereden en toen was het ook klaar.
Je warrige verhaal snap ik helemaal. Wat mag/ moet je nu doen?

Warrig he Haha!
Ik moest me paard 2 a 3 dagen vrij geven, en kon daarna gewoon weer rustig opbouwen, en vooral met losse teugel, kan paard mooi op 4 benen weer 'leren' lopen. Is denk ik ook wel wennen voor het paard.
Hij vroeg aan mij wanneer ik mijn volgende wedstrijd had, en ik zei 12 januari, maar die kan ik ook wel afzeggen, daar had ik ook wel een beetje op gerekend. Hij ook direct; en waarom? dat kan toch ook makkelijk?
Had niet verwacht dat hij dat goed zou keuren een wedstrijd, maar hij was zo overtuigt, dus zeg ook maar niets af Haha!
Ben stiekem wel al een beetje nieuwsgierig naar het resultaat Bloos

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 17:33

Dat is ook weer een bekend verhaal.
Ik moest ook eens van hem en tijd aan de lange teugel rijden. Het liefst buiten rijden en dan gewoon gas geven.
Ik reageerde daar ook op van dan kan ik die wedstrijd ook wel afzeggen.
Hij: Waarom je paard kent de trucjes toch?

Een dag van te voren even het proefje gereden en een wp.

Niet te nieuwschierig zijn!! Haha! Anders zit je er morgen weer op.

Samneman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 18:38

Morgen pas??? Ik zat er vandaag bij thuiskomst al bijna op Haha!
Nee ik wacht 'rustig' af.
En gelijk heeft ie, je paard kent immers de trucjes al, dat verleren ze niet zo snel!

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 18:44

Ik mocht de vorige keer drie dagen niet rijden. Moest haar kont een aantal dagen masseren en verder gewoon longeren. Daarna mocht ik er weer op. Haha!

Ja hij is zeker niet dom, maar wel grappig dat hij het nog wist want hij ziet gigantisch veel paarden.