Hele goede instructie, wie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nibbit

Re: Hele goede instructie, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 11:30

Gook Crebas geeft ook goed les, ze w0ont in de Noordoostpolder ( plaats weet ik zo niet)

smout

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 11:57

Als je niet van geruk en gepluk houd, als ik J. Schreurder zelf zie rijden zie ik niet anders. Ze zal zo wel niet les geven. J. Schreuder heeft zelf les van Kloosterboer. Het lijkt mij zinnig om les te nemen op het niveau waar je nu goed uit de voeten kunt.
Waar ze je goed kunnen begeleiden met je jonge paard. Als je straks M/Z rijd kun je altijd verder kijken.
Verder veel succes met het zoeken. Je hebt al veel namen zie ik.
Ga anders ook eens kijken bij een les van verschillende instructeurs, helpt misschien ook bij je beslissing.

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 14:38

wwww.instructieaanhuis.nl Caroline Rijpkema!

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 14:39

Mijn instructrice geeft ook les op het Friese vasteland Haha! Ze geeft as zaterdag (morgen dus) een clinic in Sneek. Als je interesse hebt om daar te gaan kijken moet je maar even reageren, dan laat ik je weten waar het is.

Mijn instrucrtrice kan super goed helpen aan een paardenlichaam in balans en een goede basis voor een (sport)carrière. Wedstrijdtechnisch kan zij begeleiden van groen tot GP.

mdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 15:33

Ik heb een keer een clinic gehad van sander marijnissen. Dat is me toen wel heel goed bevallen. Hij heeft wel een internetsite alleen die is nog under construction. Het knopje contact doet het wel dus misschien heb je daar wat aan Knipoog
http://www.dressuurstal-sandermarijnissen.nl

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-07 15:49

thea schreef:
Als je niet van geruk en gepluk houd, als ik J. Schreurder zelf zie rijden zie ik niet anders. Ze zal zo wel niet les geven. J. Schreuder heeft zelf les van Kloosterboer. Het lijkt mij zinnig om les te nemen op het niveau waar je nu goed uit de voeten kunt.
Waar ze je goed kunnen begeleiden met je jonge paard. Als je straks M/Z rijd kun je altijd verder kijken.
Verder veel succes met het zoeken. Je hebt al veel namen zie ik.
Ga anders ook eens kijken bij een les van verschillende instructeurs, helpt misschien ook bij je beslissing.

Ik krijg bij Jolanda helemaal geen les in geruk en gepluk. Leer juist het paard op een eerlijke manier te rijden Ja En om goed op je paard te zitten.

Op dit moment ben ik bewust op zoek naar iemand die zich met jonge paarden bezig houdt. Een instructeur op GP is leuk, maar het moet idd wel aansluiten Lachen

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 16:13

Dat doet het bij haar juist heel goed hoor. Mijn paard was bijvoorbeeld niet groen meer, maar wel erg verreden. Alles moest overnieuw en daar is ze goed in.

Mijn instructrice kan juist goed helpen om een paardenlichaam in balans te brengen en een goede basis te leggen voor een (sport)carrière.

Daarom zei ik ook, ga anders eens kijken als je tijd hebt en in de buurt bent....

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-07 16:15

Esperanza schreef:
Dat doet het bij haar juist heel goed hoor. Mijn paard was bijvoorbeeld niet groen meer, maar wel erg verreden. Alles moest overnieuw en daar is ze goed in.

Mijn instructrice kan juist goed helpen om een paardenlichaam in balans te brengen en een goede basis te leggen voor een (sport)carrière.

Daarom zei ik ook, ga anders eens kijken als je tijd hebt en in de buurt bent....

Wie is ze dan?

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 16:16

Christa Laarakkers (bondscoach van de pony's) woont toch in Noord nederland?

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-07 16:17

Ja klopt Lachen Die hebben op hun website staan dat je het best les kunt komen nemen als je M/Z niveau bent. En dat zijn we nog niet.

Zelf zat ik te denken aan Emmelie Scholtens, als we dan naar Stal Laarakkers zouden gaan. Maar ik weet niet of zij uberhaupt les geeft..

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 16:23

Marja Leen heet ze. Ze heeft helaas nog geen website of zo iets, maar ik vind haar gewoon goed.

Zij is niet gefocust op snelle resultaten op de wedstrijden, maar juist op een goede basis, en dan komen die resultaten vanzelf wel. Dus de oeffeningen niet aanleren als doel, maar als middel om je paard te trainen.

smout

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 16:44

vond je Hergen of Klaas-Jan geen optie.
Beide erg veel ervaring in het opleiden van jonge paarden.
Maar ook beide veel ervaring in het opleiden tot prix st george niveau. Ze zitten in vrouwbuurt dat is ook niet ver bij je uit de buurt. vooral omdat je graag een vervolg wil.
Peter Spanh doet ook wel warmbloedpaarden.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 21:32

DresslOver schreef:
welke ook een aanrader is is mischa koot. heeeele fijne ruiter en instructeur. Ja

Heb ik ook les van, idd een aanrader! Ja

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 14:09

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 17:52

wim bonhof! hij heeft mij vorig jaar ook begeleid. = oud bondscoach als je wilt heb ik zijn 06 voor je.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 17:54

Waar zit Wim Bonhof?

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 18:12

hij is manager van de knhs, hij woont en geeft les op het knhs centrum in ermelo. hij heeft ook en boek geschreven; rijden met gevoel

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 18:13

Dat is voor mij dan te ver om er een vervolg aan te geven Lachen

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 10:31

Carmen bevalt mij ook erg goed, zowel met jonge paarden als met paarden die al verder zijn. Je hebt ook de kans om ongeveer om de twee weken les te rijden bij Matty Boomans (internationaal jurylid) als je bij Carmen rijdt. Dit is prijzig en ik vind het zelf niet nodig, maar als je eens iemand anders naar je rijden wilt laten kijken kan het leuk zijn. Knipoog

smout

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 11:30

carmen kan misschien wel goed les geven. Maar van haar rijden raak ik steeds minder gechameerd. Jammer...weerhoud mij dan meestal wel om dan van iemand les te nemen.
Weet niet, zal wel psychisch zijn.
Moet ook onder de indruk van, van iemand z'n rijden en hoe deze met z'n paard omgaat en problemen oplost.
Heeft voor mij dan een meerwaarde om van iemand les te nemen.
of zo iemand als Kloosterboer, die z'n sporen nu nog verdient als nationaal jurylid tot en met GrandPrix niveau.
Als ik van instructeur verander ga ik meestal een paar lessen kijken. Bij verschillende combinaties, zodat ik kan meten of iemand niet een bandje afdraait. Maar per combinatie de juiste aanwijzingen geeft.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 12:00

Ik ben zelf ook vaak niet zo gecharmeerd van haar eigen rijden, maar wel van het rijden van bepaalde leerlingen van haar. Dat heeft voor mij de doorslag gegeven. Haar lessen vullen mijn eigen visie en ideeën van netjes paardrijden goed aan en dat werkt voor mij prima. Ik weet heel zeker dat mijn rijden niet op haar rijden lijkt. Ik val ook op een heel ander type paard dan waar zij op valt en ben zelf ook een heel ander karakter. Ik geef ook les en ik hoop dat mijn leerlingen een mooiere houding en zit hebben dan ikzelf; zij hebben geen gewrichtsklachten, dus dat lukt wel. Zo zie je maar dat je instructie niet altijd kunt beoordelen a.d.h.v. het rijden van de instructrice/teur zelf. Haha!

langemans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 12:19

Wie heel goed is in het begeiden van jonge paarden is Johan Hamminga. Hij woont in Elspeet, wat niet zo gek ver van jou vandaan is.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 12:23

langemans schreef:
Wie heel goed is in het begeiden van jonge paarden is Johan Hamminga. Hij woont in Elspeet, wat niet zo gek ver van jou vandaan is.

Is met trailer al gauw 2,5 uur rijden. Helaas! Had het zeer interessant gevonden. Maar ik kan niet 5 uren besteden aan alleen het reizen..

langemans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 12:26

En denk je dat Anky of Coby dichterbij zijn dan? Haha!

Een andere goede stal bij jou in de buurt is stal Laarakkers. Dat zijn toch ook niet de minste.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 12:36

Nee dat denk ik niet, en dat heb ik al meerdere malen hier genoemd Knipoog

Stal Laarakkers schrijven op hun website dat het pas zin heeft om bij hun te komen lessen als je op M/Z niveau bent. Aangezien het hier om een jonge merrie gaat, is dat niet van toepassing Lachen