Ervaringen met goede handelsstallen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Annetje

Re: Ervaringen met goede handelsstallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 09:44

Ik denk dat je zelf, als je naar een stal gaat, heel goed afspraken moet maken. Ik zie hier namelijk meerdere keren een stal staan, waarvan ik wéét dat er veel mensen zijn die hier flinke problemen mee gehad hebben. Zorg dus dat je duidelijke afspraken maakt, OP PAPIER! Dan kan het eigenlijk bijna niet fout gaat.

Inruilgarantie zou ik zelf nooit voor gaan. Stel paard nummer 1 krijg je op proef, maar je vindt hem thuis toch niet zo leuk en kijkt voor een ander paard daar op stal. Geen paard dat aan je eisen voldoet. En dan? Je krijgt je geld niet meer terug! Dan kun je een hele tijd wachten tot er misschien net dat ene paard komt te staan waar jij je goed bij voelt.

Refresh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 20:33

Iemand een goede ervaring met horseteam? Ik zie dat ze knappe paarden hebben voor normale prijzen.

Maaaikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 13:03

Geen ervaring ermee, wel hebben ze mijn oude paard daar te koop staan.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 13:42

allereerst ; paardenhandel is de bijna smerigste handel die je hebt...
iedereen kan je bedonderen ookal zijn ze nog zo aardig of hulpvaardig...

ga alleen naar handelsstallen die zelf reclame maken of met naam en al in het telefoonboek/gouden gids staan Knipoog
mocht het dusdanig verkeerd lopen ben jij ze alvast 1 stap voor Haha!

persoonlijk ben ik ook niet van de ruilgarantie... zul je net zien dat je op alle paarden die daar staan nog ff 500 of 1000 bij moet betalen terwijl je niet meer kwaliteit hebt en je geld krijg je niet terug...

neem altijd een ervaren persoon mee die alleen goed naar het paard kijkt en niet met jou mee loopt. ieder paard heeft minder sterke punten en die persoon moet eigenlijk niet zeggen leuk paard maar eerder zwak achterbeen of wat dan ook...

naar welke handelsstal je gaat maakt in principe niet uit als je maar niet "verlieft" word op een paard en altijd een onafhankelijk persoon meeneemt om te kijken (buiten je eigen DA om dan)

wamel15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 20:41

Ik heb ook een hele nare ervaring gehad met msporthorses koop hier nooit geen paard!
als je meer wilt weten laat dit dan even weten!

wamel15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 20:42

En ik zou graag ook willen weten wie er dus ook zeg maar (genaaid) is bij msporthorses zodat we er misschien samen wat aan kunnen gaan doen!!

want het is niet normaal hoe zij met dieren en mensen omgaan

groetjes

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 21:26

wamel15 schreef:
En ik zou graag ook willen weten wie er dus ook zeg maar (genaaid) is bij msporthorses zodat we er misschien samen wat aan kunnen gaan doen!!

want het is niet normaal hoe zij met dieren en mensen omgaan

groetjes

Als ze werkelijk zo beroerd met paarden omgaan, waarom koop je er dan een paard?? Beetje opettendheid maakt zoiets snel zichtbaar.
Zoals ik eerder al zei, handelstallen lichten niemand op, ze maken gebruik van de ruimte die JIJ ze biedt! Daar zijn ze 10 keer beter in dan jij in het afsluiten van diezelfde ruimte. Been there, ik heb de nodige communicatiecursussen gedaan in de loop der jaren.

wamel15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 20:56

dat bedoel ik niet, ze geven het paard een spuit zodat hij geen pijn heeft en niet kreupel kan lopen en een paar dagen later loopt die bij jou wel kreupel en dan willen ze niet komen kijken, ik heb filmpjes gemaakt en iedere dag contact opgenomen dat hij niet goed liep, en ik moest hem meer longeren enzo en nou was ik het op een gegeven moment zozat dat ik hem wou terug brengen en dan schelden ze je de huid vol en dan ben jij ook niet goed-->eerst kwamen ze aan met een nieuw aanbod maar dat wou ik niet meer en toen werd die man agressie

dat bedoel ik er mee

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 19:26

wamel15 schreef:
dat bedoel ik niet, ze geven het paard een spuit zodat hij geen pijn heeft en niet kreupel kan lopen en een paar dagen later loopt die bij jou wel kreupel en dan willen ze niet komen kijken, ik heb filmpjes gemaakt en iedere dag contact opgenomen dat hij niet goed liep, en ik moest hem meer longeren enzo en nou was ik het op een gegeven moment zozat dat ik hem wou terug brengen en dan schelden ze je de huid vol en dan ben jij ook niet goed-->eerst kwamen ze aan met een nieuw aanbod maar dat wou ik niet meer en toen werd die man agressie

dat bedoel ik er mee

Bloedje had dat heel simpel aan het licht gebracht. JIJ bent degene die laat keuren en DUS dat bloedmonster laat nemen.

DAT bedoel ik met ruimte die je biedt......

Refresh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-09 13:14

Dit was een oud topic..

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 13:24

Ik heb ook hele goede ervaringen met Jansen van den HOut in Hagestein Brabant. Ze hebben nu meer luxe paarden dan vroeger. Maar ze zijn wel eerlijk met de handel. Als het niet goed is kan je geld vaak ook nog wel terug.

En een paard aanschaffen blijft altijd lastig ook op een handelsstal. Soms hebben ze een paard net binnen en ze moeten hun geld vaak snel verdienen en weten ze zelf nog niet wat ze verkopen. Dat is bij elke handelaar en elke goede stal ook weleens een probleem. Het gaat dus de oplossing die ze daarna bieden als het niet goed is gegaan vraag daar goed naar desnoods op papier. En hee..bij een particulier kopen is net zo moeilijk en soms nog moeilijk om terug te brengen, op proef te krijgen enz. Paard kopen is en blijft een vak apart en kan ten alle tijden mis gaan waar je ook koopt. En de klik kan er op dat moment zijn maar een week of langer misschien niet meer.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 10:43

Dit is een oud topic, dus een slotje