Kootstra Groningen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

rebble

Re: Kootstra Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 13:42

Citaat:
Ik vind een duidelijk mening niet per definitie arrogant zijn om eerlijk te zeggen

Nee, maar ik weet dat sommige mensen hem wel wat arrogant vinden en daar lastig mee om kunnen gaan. Zelf kan ik absoluut goed met hem en vind hem erg goed in zijn vak!
En dat ie een opvolger heeft wist ik niet, maar vind ik absoluut een heel goed bericht

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 03:08

MISTRAL94 schreef:
Dat hij geen starterszadels wil doen kan ik me ook goed voorstellen, hij heeft het er nu al druk genoeg mee en mensen met dat soort zadels gaan daar toch niet heen omdat het dan te duur is Knipoog

Wat ik van hemzelf begrepen heb, is dat de goedkopere zadels eenvoudigweg niet gemaakt zijn om open te maken, aan te passen en dicht te naaien. Dat heeft niets te maken met dat hij het erg druk heeft, die zadels zijn er niet op gemaakt! Dat is dus een heel ander uitgangspunt. Bloos

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 12:43

Dat zal niet voor alle zadels opgaan lijkt me, maar goed ik ga ook alleen maar in op reacties van anderen Knipoog Daar komt bij dat met een goedkoop zadel je er niet voor 3 a 400 euro aan laat verspijkeren. Feit is wel dat hij het druk genoeg heeft, ongeacht wat voor zadels het om zou gaan Knipoog

Buuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 20:24

Ik heb ook nog een vraagje..
Ik lees dat hij vooral zijn eigen merken verkoopt. Ik heb een Kieffer zadel maar die ligt niet helemaal goed op mijn paard. Kan je ook bij hem terecht voor het aanpassen van je zadel? En verkoopt hij ook 2e hands zadels?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 22:54

Met Kieffer hoef je daar niet naar toe te gaan, hij heeft daar een uitgesproken mening over Haha!
Na mijn weten verkoopt hij geen tweedehands zadels maar goed daar is de winkel ed ook te klein voor!

Buuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 20:18

Oké bedankt voor je tip. Ik heb vandaag even gebeld en morgen ga ik met mijn zadel heen om hem na te laten kijken

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 20:20

ik heb geen goede ervaring met kootstra
Wij hadden hem gebelt voor een nieuw zadel..
En we zouden hem dan moetne ophalen, want hij had geen vervoer ofzo..
en ik zou niet mogen proefrijden op het zadel, dat was overbodig.
En het goedkoopste wat hij had was 1600 euro... dusja.. Daar zijn we natuurlijk niet op in gegaan..

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 20:22

Ik heb bij hem een zadel gekocht en een ander zadel ook laten aan passen. Dit was een rossner. Hij doet dus wel andere merken.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 13:35

Jolliegirl schreef:
En het goedkoopste wat hij had was 1600 euro... dusja.. Daar zijn we natuurlijk niet op in gegaan..

Als jij goed zit in een zadel (en dat probeer je dus in de winkel uit) gaat hij zorgen dat het passend op je paard gemaakt wordt dus snap het probleem eerlijk gezegd niet.
Voor kwaliteit betaal je nou eenmaal, daar komt bij dat hij deze prijzen ook niet maakt dat doet de fabrikant Knipoog

Edit: Wel andere merken maar geen kieffer Haha!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 17:57

MISTRAL94 schreef:
Jolliegirl schreef:

Als jij goed zit in een zadel (en dat probeer je dus in de winkel uit) gaat hij zorgen dat het passend op je paard gemaakt wordt dus snap het probleem eerlijk gezegd niet.
Voor kwaliteit betaal je nou eenmaal, daar komt bij dat hij deze prijzen ook niet maakt dat doet de fabrikant Knipoog

Edit: Wel andere merken maar geen kieffer Haha!

Stap is de inkomer
Draf is het beslissende

Ik ZAT lekker op het zadel.. tot ik het 2 weken op proef had.
Ik vind dat je ermee MOET rijden... stap en draf.. om ook te voelen hoe het zit als je beweegt.
Dus vond het onzin wat die man zei, en dat vond onze zadelmaakster ook kantklare onzin Lachen

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 17:58

Dan zou ik vooral weg blijven als ik jou was Knipoog

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 18:05

MISTRAL94 schreef:
Dan zou ik vooral weg blijven als ik jou was Knipoog

hebben we ook vriendelijk afgewezen Lachen
omdat ik ritten maak van 3 uur, dus wil gewoon voelen hoe het zadel ook in stap en draf zit Lachen

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 18:09

Dan heb ik zaterdag een probleem met de buitenrit die ook 3 uur duren gaat Knipoog

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 18:09

paardje2005 schreef:
ik vind fokkens in warffum ook een kundig man. en aardig. en niet duur. en levert 10 x beter werk dan divoza.

ben een paar keer bij kootstra geweest voor prijsopgave. schrok me elke keer dood. heb 1 keer sperriemlusje laten vastnaaien die dezelfde avond weer los ging.... en dat voor 25 eurie..

Fokkens vind ik ook erg goed Ja

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 18:11

Ik heb nog een Stubben spring zadel en een Rossner dressuur zadel liggen en ik zou graag willen dat hij daar even naar ging kijken en evt. aan passen op het paard maar hoeveel kost dat ongeveer ? En wil hij wel rossner doen ?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 18:54

MISTRAL94 schreef:
Dan heb ik zaterdag een probleem met de buitenrit die ook 3 uur duren gaat Knipoog

hoezo?
Jij hebt toch een zadle wat je bevalt?

Nou ik heb nu blijkbaar een zadel wat bij nader inzien niet bevalt, had ik dit gekocht zonder te proefrijden... dan had ik nu een groot probleem gehad.

Dus snap je mijn bedoeling??

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 19:31

Ik heb laatst teugels laten repareren, je ziet niet dat ze ooit kapot geweest zijn. Prijs was ook schappelijk, echt geen 25 euro.

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 19:32

Jolligirl Verbaast me toch btje dat je dat pas voelt na 2 weken... Maar blij voor jou dat je er iig achter kwam voordat je het zadel kocht!! Zo passen heel prettige luxe die je veel ellende bespaard heeft!!

Meeste bedrijven mag je hooguit even op zitten maar meestal alleen op bok en vervolgens passen op paard volgens mij.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 19:34

PollyB schreef:
Ik heb nog een Stubben spring zadel en een Rossner dressuur zadel liggen en ik zou graag willen dat hij daar even naar ging kijken en evt. aan passen op het paard maar hoeveel kost dat ongeveer ? En wil hij wel rossner doen ?

Bel je hem even kan hij het je precies vertellen Knipoog

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 19:34

Ik had in het begin problemen met m'n dressuurzadel, m'n knie schoot over het zweetblad. Dit is netjes opgelost hoor. De wrong voor is verkleind en er is een wrong bij de kuit aangemaakt. Ik ken geen enkele andere zadelmaker die dit doet.
Ook toen ik laatst problemen had met het naar voren schuiven van het zadel is dit opgelost.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 19:35

rebble schreef:
Jolligirl Verbaast me toch btje dat je dat pas voelt na 2 weken... Maar blij voor jou dat je er iig achter kwam voordat je het zadel kocht!! Zo passen heel prettige luxe die je veel ellende bespaard heeft!!

Meeste bedrijven mag je hooguit even op zitten maar meestal alleen op bok en vervolgens passen op paard volgens mij.

Hoezo?
Ik haal mn knieén eraan open.. en dat merkte ik direct na een 3 uursrit.. en niet in die 10 minuutjes proefrijden.
En het zadel was zoiezo op proef, dat vind ik ook een must Lachen en het voelen dus ook Ja Ik wil toch weten hoe het zit in de bewegingen Ja

maar maandag een nieuw zadel.. en die ook op proef, we zullen zien!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 19:35

Daarom je zit goed in een zadel of niet. Dat voel je al snel. Overigens zul je ook nooit helemaal goed zitten in een niet goed passend zadel Knipoog Daar komt bij dat je 2e hands zadels niet met nieuwe kunt vergelijken

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 19:37

Waar wordt een zadel om proef te zitten volledig pas gelegd op een bok? Niet bij ruitersportzaken die ik ken. Dus dan zit je op een bok al niet op het zadel zoals het hoort.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 19:39

MISTRAL94 schreef:
Daarom je zit goed in een zadel of niet. Dat voel je al snel. Overigens zul je ook nooit helemaal goed zitten in een niet goed passend zadel Knipoog Daar komt bij dat je 2e hands zadels niet met nieuwe kunt vergelijken

Ik ZAT goed... alles ZAT goed Knipoog
Tot het bewegen met de benen en het buigen van de knieén komt...
en dat merk je pas nadat je gereden hebt Lachen
Ben ik blij dat ik het beste van het beste voor het uitzoeken heb Ja en daar ben ik blij om, dat ik wél heb kunnen proefrijden en proeftijd heb gehad.. omdat ik er nu achterkom dat dit zadel toch niet zo bevalt.
je zal t maar hebben met n zadel wat nietmeer terug kan... banketstaaf..