Echt Goede Zadelmaker gezocht omg. Haarlem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Figaro

Re: Echt Goede Zadelmaker gezocht omg. Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 13:23

Labib werkte eerst bij Vroegop, ik heb er niet zulke goede ervaringen mee. Ik laat nu de Heuvelhoeve komen en daar hebben anderen weer niet zulke goede ervaringen mee en ik wel. Knipoog

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 20:14

Bij ons (stal in Castricum) komt Tom van de Brink uit Nijeveen. Is iedereen (tot nu toe Knipoog ) erg tevreden over. We doen het altijd wel met een paar mensen tegelijk zodat we de reiskosten kunnen delen.

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 00:18

Hey Suus!
Lang niet gezien Clown

Ik ga van de week Drunens bellen voor het opvullen en eventueel corrigeren van mijn zadel.
Misschien is dat wat?!? Ik heb zelf goede ervaringen met hun, je weet het verhaal wel.
Ik hoor het wel van je als je ook wil. Anders laat ik hem voor mij alleen komen.

Dikke kusssiiieeee

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 11:37

Tom van de Brink heb ik goede en slechte ervaringen mee....

Ik ben zelf erg tevreden met bestfitzadel service. Die heeft mijn zadel zo geweldig op maat gemaakt!!!

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 11:52

Ik heb zelf ook goede ervaringen met John Kool, toen zat hij nog bij Best-Fit zie dat hij nu helemaal zelfstandig is?

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 12:00

Vorige week vrijdag is John Kool bij mij (en mijn vriendin) geweest. Kan niet anders dan positief over hem zijn.

Hij nam ontzettend zijn tijd om alles goed uit te leggen en duidelijk te maken. Mijn zadel was gewoon goed en dat gaf hij ook gewoon toe, evenals dat hij het werk van zijn "voorganger" goed noemde. je ziet ook mensen die standaard het werk van "voorgangers" tot en met afkraken.

Nee, ik ben zeker tevreden over hem en als ik ooit weer een ander zadel moet hebben of deze opgevuld wil hebben, dan bel ik hem weer!

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-07 14:31

Zit deze John Kool dan nu nog bij Best Fit??? Over Best Fit hoor ik namelijk ook niet echt positieve verhalen.

Evenals Drunens Ruiterhuis....

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 16:14

De meeste negatieve verhalen over Best fit zijn niet ten aanzien van de geleverde kwaliteit, maar over de persoonlijkheid van Hans Zuidweg Haha!
Ik weet eigenlijk niet of John nog bij Best fit zit. Maar ik heb van Hans minstens zo goed werk gezien als van John hoor.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 16:21

Ach ik denk dat je over elke zadelmaker wel iets negatiefs zal horen, ik denk dat er weinig zadelmakers zijn die iedere klant 100% tevreden kunnen houden, maar dat wil nog niet zeggen dat ze geen goed werk leveren.

Maud_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 16:31

Aimee schreef:
De meeste negatieve verhalen over Best fit zijn niet ten aanzien van de geleverde kwaliteit, maar over de persoonlijkheid van Hans Zuidweg Haha!
Ik weet eigenlijk niet of John nog bij Best fit zit. Maar ik heb van Hans minstens zo goed werk gezien als van John hoor.

Ik heb zelf juist slechte ervaring met hun afleverwerk. Mijn zadel leek even goed te liggen op mijn paard nadat het opgevuld was, maar binnen 3 weken klapperde het enorm op zijn rug en heeft hij sindsdien ook last van zijn schoft....
Hans is inderdaad niet de meest communicatieve persoon, maar hun werk werd ik ook niet blij van. Daarnaast werd mij beloofd een totaalprijs te maken van 100 euro (nog extra dubbelgecheckt omdat ik niet voor verrassingen wilde komen te staan.). Kreeg ik daarna alsnog een rekening van 150 euro !! Boos!

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 18:58

Marcato schreef:
Zit deze John Kool dan nu nog bij Best Fit??? Over Best Fit hoor ik namelijk ook niet echt positieve verhalen.

Joh, ik moet zeggen dat dat bij mij dus wel positief is.
Van wie (die ik miss ken) zijn die negatieve verhalen?

Bij mij zit het opvullen nog bij de aankoop.

Maar mocht je toch een goede vinden, letme know
Wellicht altijd handig voor in de toekomst.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 19:09

met Patrick Bolsterlee heb ik juist wel goede ervaringen.
bij mijn vorige zadel is hij langsgeweest, eerst heeft hij nog even gekeken bij mijn les, zo kon hij meteen zien hoe ik op het zadel zat.
toen heeft hij hem compleet leeg gehaald (vulling was helemaal geklonterd, hij kon hem ook wel gewoon vullen, maar ik heb gezegd dat hij dan maar helemaal leeg moest) en daarna weer netjes gevuld en in elkaar gezet. daarna nog op het paard gelegd of het helemaal goed was.

ik vind het vooral heel prettig dat hij ook het vullen aan huis doet... je bent je zadel niet kwijt en je kan precies zien wat er gebeurd en wat er in gaat.

ook bij mijn nieuwe zadel is hij geweest voor controle. volgens hem lag het goed en hoefde er (nog) niets aangepast te worden. en daar vertrouw ik hem dan ook in.

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 00:16

Moeilijk hoor, want je hoort zoveel verschillende berichten. Het valt mij wel op dat er veel negatieve verhalen zijn over 1 bepaalde zadelmaker.

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 09:57

LiSSy schreef:
bij mijn vorige zadel is hij langsgeweest, eerst heeft hij nog even gekeken bij mijn les, zo kon hij meteen zien hoe ik op het zadel zat.
toen heeft hij hem compleet leeg gehaald (vulling was helemaal geklonterd, hij kon hem ook wel gewoon vullen, maar ik heb gezegd dat hij dan maar helemaal leeg moest) en daarna weer netjes gevuld en in elkaar gezet. daarna nog op het paard gelegd of het helemaal goed was.

ik vind het vooral heel prettig dat hij ook het vullen aan huis doet... je bent je zadel niet kwijt en je kan precies zien wat er gebeurd en wat er in gaat.

ook bij mijn nieuwe zadel is hij geweest voor controle. volgens hem lag het goed en hoefde er (nog) niets aangepast te worden. en daar vertrouw ik hem dan ook in.

Waar komt hij vandaan en hoeveel was je toen kwijt?
Het is inderdaad wel prettig dat hij aan huis vult en je dus je zadel niet kwijt bent.
Je weet inderdaad preceis wat er met je zadel gebeurd.

Klinkt goed

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 10:07

Bij ons op stal komt Lahbib van de Gouden Naald voor heel veel eigen/huur paarden, niet allemaal.
Toevallig is hij afgelopen maandag nog geweest voor controle bij verschillende paarden waaronder die van mij.
Het zadel lag niet goed, blokkeerde haar rechterschouder, dus heeft hij die meegenomen.
Woensdag was het zadel weer terug, gisteren heb ik gecontroleerd of het probleem is opgelost en dat was het idd.
Hij neemt de tijd, legt het probleem duidelijk uit, laat het zien en voelen en de controle is gratis.
De personen die met hem te maken hebben zijn allemaal goed te spreken over hem hier op stal.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 12:41

mynique schreef:
LiSSy schreef:

Waar komt hij vandaan en hoeveel was je toen kwijt?
Het is inderdaad wel prettig dat hij aan huis vult en je dus je zadel niet kwijt bent.
Je weet inderdaad preceis wat er met je zadel gebeurd.

Klinkt goed

www.passendzadel.nl hij komt door het hele land. i8k was voor volledige nieuwe vulling 140 euro kwijt. reiskosten hoefde ik niet te betalen. hij belde dat hij in de buurt was en of hij alvast langs kon komen.

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 12:46

John maakt ook nog steeds onderdeel uit van Bestfit.
En hij werkt veel samen met de veeartsen kliniek in Woudenberg.
Ik heb altijd John bij mijn paard en zadel (nu is dat ook het handigst aangezien hij ook mijn instructeur is). Maar ben zelf erg tevreden. En heb een paard met een rugprobleem (kissing spines). Hij heeft echt uitermate zijn best gedaan een goed zadel te vinden voor mijn paard. En is ook daarvoor een halve dag bij Daaleman wezen praten over hoe hij zadel kon aanpassen enz. Aangezien hij een Daaleman had liggen heeft hij die helemaal aangepast zodat ie perfect lag op mijn paard. En samen met hem en de veearts is dit ook met thermografie bekeken voor en na het rijden.
Dus vanuit mij alleen lof over John.
Hans Zuidweg ken ik verder niet.

magicrover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 14:01

Ik ben zeer te spreken over John Kool. Ken hem nog niet zo lang, maar is altijd op tijd (belde zelfs op dat hij 15 minuten later kwam), vriendelijke en ik vond hem zeer goed uitleggen en echt de tijd voor je nemen. Heb er geen slecht woord voor over. Mijn merrie heb ik na de dracht weer in training genomen en ik hoefde niet eens de volle pond te betalen toen hij na 2 maanden weer moest komen. Er was een stiksel los gegaan.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 18:05

Marcato schreef:

Hey Suus!

Toevallig, ik moet mijn zadeltje ook laten doen.

Ben al 2 maanden bezig om iemand naar me zadel te laten kijken... Het gaat hier om BestFit.

Ben erg tevreden bij hun, zij zijn de enigste die me zadel goed krijgen (heb hiervoor al 5 zadels gehad bij vita, en tig andere zadelmakers).

Hans is volgens mij de eigenaar van bestfit toch? Ik kan het wel goed met hem vinden, is goed en handig. Ook laat ie je vaak eventjes rijden om te kijken hoe het zadel ligt.

Maar omdat hij het zo druk heeft en steeds niet in de buurt is duurt het onwijs lang.. Ben nu bezig met John (volgens mij haha). Dit zou een collega van hem zijn, en is al eerder "namens bestfit" geweest voor me zadel.

Misschien dat we het kunnen combineren samen? haha

Dydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 00:23

Die John kool .. hoeveel ben je ongeveer kwijt voor de reiskosten naar Alkmaar?

Groetjes!

magicrover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 09:24

Volgens mij is de link van Sisleone naar de site van John Kool. Bel hem even op dan weet je wat het kost.