Leuke mensen, leuke spullen maar meer een hobbyist

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Jolliegirl schreef:Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen!
Rieja schreef:Nouja, een zadelmaker die een zadel gaat opvullen zonder een paard te hebben gezien, noem ik persoonlijk geen vakman. Vandaar dat ik de benaming hobbyist best wel passend vind eigenlijk.
daantjuhhh schreef:Rieja schreef:Nouja, een zadelmaker die een zadel gaat opvullen zonder een paard te hebben gezien, noem ik persoonlijk geen vakman. Vandaar dat ik de benaming hobbyist best wel passend vind eigenlijk.
Hmm. das nog altijd je eigen keuze..
De klant die laat m opvullen zonder het paard te laten zien.
barrye schreef:Als jij ergens een paar schoenen gaat kopen voor je buurman, vragen ze ook niet of je de buurman meeneemt. Je betaald gewoon en de problemen zijn dan voor je zelf. Je kunt de schoenen hooguit ruilen/terugbrengen.
Er bestaan trouwens best wel mensen die er kijk op hebben, maar geen zadelmaker zijn.
Rieja schreef:Nouja, een zadelmaker die een zadel gaat opvullen zonder een paard te hebben gezien, noem ik persoonlijk geen vakman. Vandaar dat ik de benaming hobbyist best wel passend vind eigenlijk.
kaatje77 schreef:En hoe is ie in de kast beland?
Met grof geweld?
Sorry hoor, maar soms moet je maar 1 beweging maken en het is kapot.
Zo ben ik me een keer wezenloos geschokken, nadat mijn 1/2 jaar oude stubben aangepast werd aan mij en mijn paard.
Ze was eruit gegroeid.
Ik weet niet hoeveel nagels er los waren geschoten in het zitvlak, de banden hingen slap.
Ook met de boom was iets mis, weet niet meer wat, maar dit was een zadel wat ik niet vaak gebruikte.
Ik reed liever met dressuur ipv springzadel.
Rieja schreef:Even voor de duidelijkheid: het was ook niet mijn zadel hoor, maar van een kennis dat hij zonder het paard te zien heeft opgevuld.
Maar in dit soort dingen moet een zadelmaker mi de klant beschermen voor onwetendheid. Er zijn gewoon verbazingwekkend veel mensen die denken dat ieder zadel zomaar op ieder paard past. Een goede zadelmaker heeft een plicht tav de klant én het paard om daarin duidelijke informatie te geven.
kaatje77 schreef:Mistral, welke zadelmaker heb jij?
Mag ook per pb?
Ben op zoek naar een goeie.