ruud korst zadelverkoper/maker Hollandscheveld, ervaringen??

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: ruud korst zadelverkoper/maker Hollandscheveld, ervaringen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 15:20

Ruud kwam trouwens niet eens bij mij om te kijken of het zadel paste: zijn partner/vriendin deed het zadelpassen...

Leuke mensen, leuke spullen maar meer een hobbyist Lachen

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 23:07

Er liggen daar meer dan 100 gebruikte MERKzadels. en maar heel weinig nieuwe zadels.

Je zult hard moeten zoeken om een zadel met een gebroken boom er tussen te vinden.

Je hebt de keuze om de zadels aan te laten passen door hen zelf of door de zadelmakerij die je zelf kiest. Je kunt hulp krijgen bij het uitzoeken, maar als je denkt dat je het beter weet, dan mag je het ook zelf uitzoeken met degene die je meeneemt.

Je kunt daar een zadel kopen en afspreken dat als het zadel niet bevalt, je paard problemen er mee krijgt, je instructeur het zadel niet goed vind of noem maar op, je het zadel binnen een aantal afgesproken dagen kunt terug brengen. Naar keuze geld direct contant terug of een ander zadel, wat je verkiest. Die service vind je lang niet overal.

De ruimte is er beperkt, het is geen Divoza pand. Dus moet men steeds een aantal zadels op elkaar stapelen. Meer grond voor een grotere buitenbak is er niet, maar in 16 x 25 kun je best een zadel uitproberen. Daarnaast heb je thuis de mogelijkheid om nog enkele dagen langer te rijden. En ook met alle NIEUWE zadels mag je gewoon proefrijden en krijg je na enkele dagen als het niet bevalt gewoon het gehele betaalde bedrag terug. Dat lukt je bij de meeste andere zaken echt niet.

Ik denk niet dat je deze mensen mag scharen onder de hoobyisten.
Wanneer je op de site kijkt van www.zadelmakers.com , en initiatief van Hoofdbedrijfschap voor Ambachten, dan zie je hen er ook tussen vermeld. Leerlingen van MSFC hebbben hier ook stage gelopen. Ze komen zelfs zadels uitzoeken voor hun eigen potientiele klanten. Verkopen ze ze niet, dan brengen ze ze gewoon terug. DAt gebeurt dus normaal ook niet bij een erg slecht bekend staand adres.

ER komen daar zeer regelmatig klanten gestuurd door dierenklinieken en fysio's. Maar ook door andere zadelmakers.
Over ieder ambachtsman valt wel eens wat kritiek geven. Overal worden wel eens fouten gemaakt. ( Zelfs over van Triest staan wel eens negatieve topics hier op bokt!!)

En er zal altijd een discussie blijven bestaan hoe je vindt dat een zadel ideaal op je paard ligt. Daarnaast heeft ook je paard een stem in het capittel. Hij vindt lang niet alles prettig wat volgens het boekje goed op hem moet liggen. Daarnaast moet je er zelf mee kunnen rijden en het zadel moet in je portemonne passen. Men probeert daar in ieder geval zo goed mogelijk rekening te houden met deze factoren. Natuurlijk gaat er vast wel eens wat mis, je huisarts of dierenarts maakt ook wel eens een foutje. Maar binnen afgesproken tijd is er daar altijd een weg terug ofwel zadel retour en geld terug.

Ik vind het maar makkelijk dat iemand als Jolliegirl maar blijft drammen dat ook anderen negative ervaringen moeten hebben, omdat zij ze ook heeft. ER zijn ook mensen die wel goede ervaringen hebben. En anders moet je maar zo bijdehand zijn om het zadel direct na te laten zien door iemand die jij vakkundiger denkt te zijn. Die mogelijkheid heb je daar.

Enne.....ieder medaille heeft 2 kanten. WEllicht ook het verhaal van Joliegirl

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 23:15

Jolliegirl schreef:
Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen!

Staat niet bij dat de TS alleen de slechte wil horen hoor! Het zou toch beter zijn als er meer positieve dan negatieve ervaringen zijn, maar als niet alles verteld wordt kan je dat niet bekijken. Daar horen dus de negatieve wel bij, wat dan misschien wel minder goed kan vallen bij mensen die wel positief zijn.

Maar vind je opmerkingen van dat de TS 'blijft drammen (......)' een beetje loos...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 23:20

Werk je daar Barrye?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 23:49

@Barrye.
Dank je wel.
Duidelijke uitleg, nu word ik wel weer benieuwd.Bloos
Ik ga nu zelf een kijkje nemen met paard na een afspraak te hebben gemaakt.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 23:57

Nouja, een zadelmaker die een zadel gaat opvullen zonder een paard te hebben gezien, noem ik persoonlijk geen vakman. Vandaar dat ik de benaming hobbyist best wel passend vind eigenlijk.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 00:11

Rieja schreef:
Nouja, een zadelmaker die een zadel gaat opvullen zonder een paard te hebben gezien, noem ik persoonlijk geen vakman. Vandaar dat ik de benaming hobbyist best wel passend vind eigenlijk.

Hmm. das nog altijd je eigen keuze..
De klant die laat m opvullen zonder het paard te laten zien.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 08:42

daantjuhhh schreef:
Rieja schreef:

Hmm. das nog altijd je eigen keuze..
De klant die laat m opvullen zonder het paard te laten zien.

Een goede zadelmaker zou dat niet doen Knipoog

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 08:47

Als jij ergens een paar schoenen gaat kopen voor je buurman, vragen ze ook niet of je de buurman meeneemt. Je betaald gewoon en de problemen zijn dan voor je zelf. Je kunt de schoenen hooguit ruilen/terugbrengen.

Er bestaan trouwens best wel mensen die er kijk op hebben, maar geen zadelmaker zijn.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 08:52

barrye schreef:
Als jij ergens een paar schoenen gaat kopen voor je buurman, vragen ze ook niet of je de buurman meeneemt. Je betaald gewoon en de problemen zijn dan voor je zelf. Je kunt de schoenen hooguit ruilen/terugbrengen.

Er bestaan trouwens best wel mensen die er kijk op hebben, maar geen zadelmaker zijn.

Lekker dan, dus je betaald om je zadel aan te laten passen om vervolgens je zadel terug te brengen om het opnieuw te laten aanpassen. Ja dat is handig..

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 09:11

Ik geloof dat je me niet helemaal snapt. Schoenen kopen voor iemand anders moet je een beetje vergelijken met een zadel kopen voor je paard. Je kunt zo een zadel of schoenen meenemen uit een winkel. En evt. in de zelfde staat weer terug brengen.

Je kunt ook een zadel aan laten passen dat is wat anders

Als je je zadel bijlaat vullen en je laat daarbij je paard of pony zien betaal je een keer.Blijkt bij aflevering dat het nog niet helemaal lekker past na enkele dagen ( gebeurd een enkele keer wel eens bij een paar d met moeilijke rug / rugproblemen) dan wordt je zadel de 2 of desnoods de derde keer gratis verder aangepast. Natuurlijk wel binnen korte periode.

Kom je met je zadel opdraven zonder paard en je deelt mede wat er aan moet gebeuren. DAn is het jouw eigen verantwoordelijkheid of het nu wel of niet past. Klopt het niet dan had je de eerste keer je paard maar mee moeten nemen en moet je de 2e keer wel betalen

treffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 10:59

Rieja schreef:

Ik was er wel met mijn eigen paard,maar toen het zadel op zijn rug lag heeft hij zonder het zadel en het paard aan te raken mij vertelt
'' dat ie genoeg wist....'
Als hij daar dan wel 'kijk'op heeft waarom vult hij dan een zadel op met een gebroken boom?

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 11:04

Even voor de duidelijkheid: het was ook niet mijn zadel hoor, maar van een kennis dat hij zonder het paard te zien heeft opgevuld.
Maar in dit soort dingen moet een zadelmaker mi de klant beschermen voor onwetendheid. Er zijn gewoon verbazingwekkend veel mensen die denken dat ieder zadel zomaar op ieder paard past. Een goede zadelmaker heeft een plicht tav de klant én het paard om daarin duidelijke informatie te geven.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 11:05

Ja, daar ben ik het mee eens, maar het kan toch zo zijn dat na het vullen de boom pas is gebroken?
Tenminste, dat kan hoor.

treffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 11:12

Zoals het duidelijk vermeld staat,en wat je dus niet gelezen hebt!,is dat het zadel nadat het opgevuld was in de kast was beland wegens blessure.
Dus was de boom wel degelijk gebroken toen hij het opvulde.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 11:15

En hoe is ie in de kast beland?
Met grof geweld?
Sorry hoor, maar soms moet je maar 1 beweging maken en het is kapot.

Zo ben ik me een keer wezenloos geschokken, nadat mijn 1/2 jaar oude stubben aangepast werd aan mij en mijn paard.
Ze was eruit gegroeid.
Ik weet niet hoeveel nagels er los waren geschoten in het zitvlak, de banden hingen slap.
Ook met de boom was iets mis, weet niet meer wat, maar dit was een zadel wat ik niet vaak gebruikte.
Ik reed liever met dressuur ipv springzadel.Bloos

Lisa_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 11:28

Ook ik heb slechte ervaringen. Mijn zadel schoof, lag dus niet goed. Ben daar heen gegaan met paard en al, vond de man zelf een aardige man. Maar iig kon ik na ongeveer een week me zadel ophalen, zo gezegt zo gedaan. IK weer rijden met mijn 'aangepaste' zadel. Nog steed schoof hij. Wij opgebeld kregen we die vrouw aan de telefoon; integenstelling tot die man wat een **** zeg Nagelbijten / Gniffelen . Maar we zijn weer terug gegaan en hij werd op nieuw aangepast (volgens mij wel gratis, maar dat weet ik niet meer zeker). Alweer opgehaald, alweer mee gaan rijden en alweer schuiven. Toen waren we het zat en zijn we naar van Triest in meppel gegaan. Wat bleek verkeerd opgevuld en het zadel was echt veel te smal. Hij heeft hem vervolgens wel goed aangepast en mijn zadel lag goed en heeft niet weer geschoven. Ik ben trouwens in mijn omgeving lang niet de enigste en ik kan zo nog wel 5 voorbeelden opnoemen.

treffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 11:48

kaatje77 schreef:
En hoe is ie in de kast beland?
Met grof geweld?
Sorry hoor, maar soms moet je maar 1 beweging maken en het is kapot.

Zo ben ik me een keer wezenloos geschokken, nadat mijn 1/2 jaar oude stubben aangepast werd aan mij en mijn paard.
Ze was eruit gegroeid.
Ik weet niet hoeveel nagels er los waren geschoten in het zitvlak, de banden hingen slap.
Ook met de boom was iets mis, weet niet meer wat, maar dit was een zadel wat ik niet vaak gebruikte.
Ik reed liever met dressuur ipv springzadel.Bloos

Dan ben je zeker net als ik niet zuinig op je zadel geweest!
Je hebt ermee lopen gooien en op staan walsen!
Ik vind dat je wel overal wat achter zoekt hoor,als een zadel een ruiter kan dragen zonder dat de boom knapt dan gaat hij al helemaal niet kapot als je hem NORMAAL in je kast legt.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 12:04

Pardon? Ik vind dit een beetje een vreemde reactie.
Ik zoek nergens iets achter.
Ben zeer zuinig op mijn spulletjes, ga zelf maar naar een goede zadelmaker heen en vraag wat er allemaal wel niet kapot kan gaan aan een zadel. Je schrikt echt hoor!
En btw geld groeit mij echt niet op de rug.
Dat jij overal overheen loopt te walsen wil niet zeggen dat ik dat ook doe, hoor.
Maar nu weer ontopic.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 12:35

Rieja schreef:
Even voor de duidelijkheid: het was ook niet mijn zadel hoor, maar van een kennis dat hij zonder het paard te zien heeft opgevuld.
Maar in dit soort dingen moet een zadelmaker mi de klant beschermen voor onwetendheid. Er zijn gewoon verbazingwekkend veel mensen die denken dat ieder zadel zomaar op ieder paard past. Een goede zadelmaker heeft een plicht tav de klant én het paard om daarin duidelijke informatie te geven.

Afgod

treffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 12:38

Jij kwam toch met die opmerking van..'hoe is het in de kast beland...met grof geweld? Daar maak ik op uit dat ik niet zuinig op mijn spullen zou zijn en er maar vanalles mee zou gedaan hebben.
Ik heb gewoon het idee dat je Ruud hier loopt te verdedigen en ik maar een l*l verhaal lig te vertellen.
Wat ik hier zit te vertellen is puur de waarheid en dit is mijn slechte ervaring met Ruud maar goed dat heb jij niet... dat kan dus.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 12:44

Ik verdedig Ruud niet.
Nog beter, ik ken hem helemaal niet.
Ik heb goede verhalen over hem gehoord en nu lees ik ook negatieve.
Vandaar dat ik ook even een stipje heb genomen over dit onderwerp.Bloos
Wat ik vertel over zadels is ook werkelijkheid.
Het kan zo gebeuren dat een boom breekt, daar hoef je niet eens grof geweld op toe te passen.
het kan immers als gebeuren met een verkeerde bokbeweging van het paard, tijdens het opstijgen.
Ja echt, de kans ik klein, maar het kan.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 12:48

Nou ja ik heb geen ervaring met hem en deze zal er ondanks de positieve reacties ook niet komen Bloos
Ik heb mijn zadelmaker nog nooit over hem gehoord, wist niet eens dat hij daar zat. Doet hij dit al lang dan?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 12:50

Mistral, welke zadelmaker heb jij?
Mag ook per pb?
Ben op zoek naar een goeie. Bloos

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 12:57

kaatje77 schreef:
Mistral, welke zadelmaker heb jij?
Mag ook per pb?
Ben op zoek naar een goeie. Bloos

Triest in Meppel die is goed!!