zadelpas service, welk bedrijf zou je aanraden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

abcheffie

Re: zadelpas service, welk bedrijf zou je aanraden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 13:51

Uphill schreef:
Nibbit schreef:
http://www.passendzadel.nl

Divoza was ik de laatste keer niet over te spreken, de vol opgevuld, kussens waren net stenen..

Dat komt omdat Divoza de kussen niet loshaalt maar via 1 gaatje met een stok de kussens opvult, dit gaat sneller dus wordt er meer verdient. Het heeft echter niets met vakwerk te maken. Bij vakmensen heb je vak wel een wachttijd, en een heleboel mensen houden niet van wachten op kwaliteit dus kiezen voor snel, en daardoor minder kwalitiet. Ieder z'n meug maar arme paarden.

niet alles over 1 kam scheren Uphill
als een zadelmaker zijn vak verstaat is dat "gaatjesvullen" 1 manier om het zadel op te vullen.
tijdens het opvullen kan je precies op de plaatsen komen waar het aangepast moet worden .
het vereist wel enige vakmanschap en ervaring.
als het kussen er onder uit gehaald wordt dan wordt het vlak op een werk tafel gelegd
naderhand wordt het weer onder de zitting gestikt en is het niet vlak meer maar licht gebogen.
ook hierbij moet de zadelmaker een vakman zijn om het juist op te vullen.
het gaat er dus niet om op welke manier je het opvult maar of je het vak verstaat.

Uphill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 14:19

@ zadelboer

Teveel prutsers geven zich uit voor zadelmaker. Het is schandalig als je soms ziet wat voor "werk " er afgeleverd word, met alle gevolgen voor het paard.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 14:23

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 14:26

Over vullen bij divoza, je hebt bijvullen (met het stokje) en opnieuw vullen, alles eruit en nieuwe vulling erin.
Ik vertrouw wel op de passervice van divoza, zeker nu de zadelpasser klaar is met zijn master sadle fitting opleiding.
Verder liggen er merkzadels in de winkel die andere winkels ook hebben (zijn die van divoza schever?)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 14:30

Sies schreef:
Over vullen bij divoza, je hebt bijvullen (met het stokje) en opnieuw vullen, alles eruit en nieuwe vulling erin.
Ik vertrouw wel op de passervice van divoza, zeker nu de zadelpasser klaar is met zijn master sadle fitting opleiding.
Verder liggen er merkzadels in de winkel die andere winkels ook hebben (zijn die van divoza schever?)

Bij Divoza kunnen ze niet zien of een zadel scheef is of niet. Als je ermee terug gaat en verteld dat het zadel scheef is leggen ze het gewoon terug in de winkel zonder het na te laten kijken Knipoog

Uphill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 14:32

Sies schreef:

Met name hun huismerk uit Zuid Amerika is een gewoon slecht te noemen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 14:32

maar kootstra is toch ziek?
hoorde van vriendin van me dat ie al een tijdje niks meer doet en iemand anders in zijn zaak heeft zitten?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 14:33

ellepel schreef:
maar kootstra is toch ziek?
hoorde van vriendin van me dat ie al een tijdje niks meer doet en iemand anders in zijn zaak heeft zitten?

Dan heb je verkeerde info gekregen Haha! Het ging een tijdje niet goed en vanaf 1 januari gaat de winkel dicht. Dan doet hij alleen nog maar de zadelmakerij Knipoog

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 14:40

ohw?
nou ja maakt niet uit,hoorde ook al positieve berichten over hem en...hij vult ook wintec zadels voor je op terwijl een hoop zadelmakers dat niet willen doen Knipoog

tijdje terug was ik bij divoza, en stonden er buiten mensen met een paard.
stond iemand bij van de winkel zelf en die had daar een zadel op geelgd.
zelfs ik kon zien dat het zadel de schouder niet vrij liet,en te ver achterover kantelde ....

ja hoor zegt die man...deze past..
Clown

ik ben te chicken om te zeggen dat t dus niet zo was

zelf heb ik heel slechte ervaring met Bosgra uit Hardegarijp,ooit zadel heen gebracht die een gebroken boom had en het moest even opgevuld worden.
kreeg ik het zadel terug met tennisballen erin!!!! Boos!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 14:43

Ik ben zelf erg te spreken over Van Triest uit Meppel. Hij is niet meer actief. Zijn hulp Feike is voor zichzelf begonnen en ook daar ben ik erg tevreden over. Feike werkt vanuit Wijnjewoude. viewtopic.php?f=103&t=782501&hilit=

Uphill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 14:58

Rhodos schreef:
Ik ben zelf erg te spreken over Van Triest uit Meppel. Hij is niet meer actief. Zijn hulp Feike is voor zichzelf begonnen en ook daar ben ik erg tevreden over. Feike werkt vanuit Wijnjewoude. viewtopic.php?f=103&t=782501&hilit=

Het werk van Triest vind onze arabier erg triest, vooral toen het speciaal voor hem gemaakte zadel bij de aankoop meerkregen. Boos! een kapot gereden schoft , past precies ziet u wel Tong uitsteken )

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 15:01

Van Triest zei tegen mij: je zadel past niet, ligt op de schoft..

Over elke zadelmaker hoor je goede en slechte verhalen. Daarbij komt ook nog eens dat zadelmakers elkaar soms ook niet kunnen luchten of zien. Daarom is het allemaal zo lastig.

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-07 16:39

Het is idd erg lastig.
Ik heb zelf geen ervaring met kootstra maar ik heb op stal geen leuke dingen gehoort, maar ken dr man niet en heb geen ervaring met hem.
Ik weet echt niet meer wie ik moet laten komen hahaha.
Van Triest heb ik allemaal positieve verhalen over gelezen, ik lees hier de enige negatieve eerlijk gezegt.
Weet je wat het is, de negatieve verhalen worden altijd groots verteld maar de positieve verhalen vergeten mensen soms gauw.
Ik vind het heel lastig

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 19:01

denk ik een kwestie van gokken.
nadeel van kootstra vind ik dat je hem op moet halen en ik rijd geen auto.
dus zal er iemand anders moeten komen Knipoog

vond dit nog wel:
http://www.zadelmakers.com/view.cfm?page_id=6539
zit misschien wel een adresje tussen?

zadelmakerij de olde maten heb ik es gezien op een concours,daar stonden ze met een stand.
ik vroeg info over mijn wintec,maar kreeg meteen het anwtoord dat ze geen wintec deden want dat was niet op te vullen.
nou ja belachelijk??dus die vallen voor mij in elk geval al af

ik kreeg nog een adres van tom van den Brink uit nijeveen' die schijnt ook goed te zijn
en die zit weer aangesloten bij deze stal:
http://www.staljongsma.nl/Zadels.php

ik heb zelf wat mails rondgestuurd naar andere bedrijven,ben benieuwd wat voor antwoorden ik krijg of ze m'n wintecje willen doen Tong uitsteken

Uphill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 19:19

leonietje schreef:
Het is idd erg lastig.
Ik heb zelf geen ervaring met kootstra maar ik heb op stal geen leuke dingen gehoort, maar ken dr man niet en heb geen ervaring met hem.
Ik weet echt niet meer wie ik moet laten komen hahaha.
Van Triest heb ik allemaal positieve verhalen over gelezen, ik lees hier de enige negatieve eerlijk gezegt.
Weet je wat het is, de negatieve verhalen worden altijd groots verteld maar de positieve verhalen vergeten mensen soms gauw.
Ik vind het heel lastig

Tja, wat bedoel je precies met geen leuke dingen ??? Het is allemaal zo vaag.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 19:33

Maar via via ervaringen heb je ook niets aan, je kunt alleen maar oordelen als je zelf een ervaring hebt!

Uphill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 19:39

MISTRAL94 schreef:
Maar via via ervaringen heb je ook niets aan, je kunt alleen maar oordelen als je zelf een ervaring hebt!

Zoals de witte haren op de schoft van onze arabier Boos! deze herinneren maar dagelijks aan een stukje vakmanschap )

Nienke_Fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 10:14

ik zou godfried broekman aanraden van hypo's zadelpasservice, ik heb zelf pas een nieuw zadel gekocht(wel 2dehands) en ben er erg tevreden over! Lachen
het is ook een onwijs aardige vent hij neemt er alle tijd van de wereld voor, echt heel fijn.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 12:17

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 15:09

Nienke_Fury schreef:
ik zou godfried broekman aanraden van hypo's zadelpasservice, ik heb zelf pas een nieuw zadel gekocht(wel 2dehands) en ben er erg tevreden over! Lachen
het is ook een onwijs aardige vent hij neemt er alle tijd van de wereld voor, echt heel fijn.

Eens! Ik had hem ook voor mijn nieuwe zadel. Hij neemt er inderdaad alle tijd voor. Ik ben tot de dag van vandaag erg tevreden Haha!

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 15:10

Ik ben ook voor Kootstra in Groningen!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 17:09

Ook ik ben nog steeds zoekende.
Ben begonnen met een wintec dressuur, maar deze lag eigenlijk van geen kant.
toen een barefoot london geprobeerd, deze was te lang voor m'n pony (1,37)
iemand van trekkingsaddles laten komen, die heeft ook zo'n cursus saddlefitter gedaan.
De korte versie van de startrekk dressuur geprobeerd, deze lag mooi en was niet te lang. Kussens waren verstelbaar, en gaf overal gelijke druk. perfect toch, zadel dus maar genomen.

Ik kon maar niet wennen aan het zadel, ik zit totaal niet stevig, m'n rijkunsten zijn ineens bagger.
maar nu heb ik 1-1,5 vinger over tussen zadel en schoft en een klein stukje verder knelt ie helemal. pony doet de hele tijd d'r hoofd naar boven, oren naar achteren en wil ook niet doorlopen/draven.
kussens versteld, maar nog niet helemaal super. heb een mailtje gestuurd met het probleem, wachten op antwoord dus.

Denk dat ik de startrekk ook maar weer de deur uitdsoe, daar ik er totaal niet aan kan wennen, en toch een wat diepere en dus vastere zit wil.

Was eerst ook bij kootstra geweest paar jaar geleden, nou die gaf me toch een uitbrander over wintec zadels ed. alleen zijn eigen zadels waren goed genoeg. maar denk toch dat ie 1 van de weinige vakmannen in de buurt is.

Ook ik ben dus nogsteeds op zoek naar een goede zadelmaker inde provincie groningen

Uphill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 17:16

annastasia schreef:
Ook ik ben nog steeds zoekende.
Ben begonnen met een wintec dressuur, maar deze lag eigenlijk van geen kant.
toen een barefoot london geprobeerd, deze was te lang voor m'n pony (1,37)
iemand van trekkingsaddles laten komen, die heeft ook zo'n cursus saddlefitter gedaan.
De korte versie van de startrekk dressuur geprobeerd, deze lag mooi en was niet te lang. Kussens waren verstelbaar, en gaf overal gelijke druk. perfect toch, zadel dus maar genomen.

Ik kon maar niet wennen aan het zadel, ik zit totaal niet stevig, m'n rijkunsten zijn ineens bagger.
maar nu heb ik 1-1,5 vinger over tussen zadel en schoft en een klein stukje verder knelt ie helemal. pony doet de hele tijd d'r hoofd naar boven, oren naar achteren en wil ook niet doorlopen/draven.
kussens versteld, maar nog niet helemaal super. heb een mailtje gestuurd met het probleem, wachten op antwoord dus.

Denk dat ik de startrekk ook maar weer de deur uitdsoe, daar ik er totaal niet aan kan wennen, en toch een wat diepere en dus vastere zit wil.

Was eerst ook bij kootstra geweest paar jaar geleden, nou die gaf me toch een uitbrander over wintec zadels ed. alleen zijn eigen zadels waren goed genoeg. maar denk toch dat ie 1 van de weinige vakmannen in de buurt is.

Ook ik ben dus nogsteeds op zoek naar een goede zadelmaker inde provincie groningen

Kijk dit bedoel ik nou, Ik hou wel van zo'n ongezouten advies. Oke Stubben is zijn ding , maar hij hij heeft voor mij ook gekeken of een 2e hands Grand op onze arabier paste, en is nu in onderhoud bij hem. Kosten niks , kijk met deze man kan ik lezen en schrijven.

abcheffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 21:03

Uphill schreef:
@ zadelboer

Teveel prutsers geven zich uit voor zadelmaker. Het is schandalig als je soms ziet wat voor "werk " er afgeleverd word, met alle gevolgen voor het paard.

daar zijn we het dus allebei over eens

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 21:15

Abrahams schreef:
Eens! Ik had hem ook voor mijn nieuwe zadel. Hij neemt er inderdaad alle tijd voor. Ik ben tot de dag van vandaag erg tevreden Haha!

Ja gek hè? Duivel