Kent iemand Fam. de Jager uit Giethoorn ??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lukasje

Re: Kent iemand Fam. de Jager uit Giethoorn ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 05:35

Ongelooflijk dat zulke handelaars kunnen blijven doorgaan !

Milouk78

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 10:56

Weet iemand hoe het er nu voor staat ? Zit dezelfde eigenaar nog op dat adres? Ik zie verschillende paarden te koop staan en zou graag weten of het nog om dezelfde mensen gaat omdat ik contact heb gehad met een andere naam, maar wel dit adres door kreeg.

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 12:25

Nou na alles gelezen te hebben, hoop ik dat deze personen geen paarden meer hebben, wat ontzettend sneu als je als paard/pony daar terecht komt...

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 12:31

klavertje schreef:
Ik vraag toch om info ! Maar als ik ze vraag om te pony uit te proberen krijg ik als antwoord dat ze geen zadel hebben...tja toch een beetje raar, wie koopt er nou een pony zonder 'm te kunnen rijden ????

Met zulke onderbuik gevoelens gewoon daar niet heen gaan toch.

Milouk78

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 13:34

BeFunny schreef:
klavertje schreef:
Ik vraag toch om info ! Maar als ik ze vraag om te pony uit te proberen krijg ik als antwoord dat ze geen zadel hebben...tja toch een beetje raar, wie koopt er nou een pony zonder 'm te kunnen rijden ????

Met zulke onderbuik gevoelens gewoon daar niet heen gaan toch.

Nee dat snap ik, maar omdat de laatste berichten uit 2021 zijn, kan het ook zijn dat de locatie verkocht is, en het wel een normale verkoop is.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 16:39

Bericht even aangepast omdat het niet ter zake doet en het een ouder bericht was.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 18-05-24 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 16:41

Topic is uit 2007, dat zadel zal inmiddels geen issue meer zijn lijkt me?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 16:46

cissy schreef:
Topic is uit 2007, dat zadel zal inmiddels geen issue meer zijn lijkt me?

Joh dat had ik niet eens door.
Ik heb mijn bericht weg gehaald want idd dat zal wel geen issheu meer zijn.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 17:29

Milouk, ik zie hen niet vaak meer adverteren, maar ik kijk nu ook geen paarden advertenties.
Tot 2 jaar terug zag ik nog met enige regelmaat van hun voorbij komen.
Maar ze adverteren de laatste jaren sowieso onder andere namen en vaak ook onder plaatsen die aan giethoorn grenzen, zoals de wetering, kalenberg, wannerperveen.

Dit ivm dat hun naam erg berucht is in de omgeving.

Dus blijf opletten, kun je eventueel in pb de link van de advertentie doorsturen. Ik kan soms door de opbouw en foto's zien, of het hun is.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 19:06

Milouk, ik heb net de bevestiging gehad, dat dit inderdaad familie de jager is

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 23:26

Adverteerd onder andere naam op facebook

AVerelst88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 22:24

Helaas zijn ze nog wel actief. Gisteren ons Friese veulen in moeten laten slapen ivm slokdarmproblemen. Deze zijn genetisch bepaald, dus al vanaf de geboorte aanwezig geweest. Veulen kende geen vast voer, stond in paspoort geboren 3-3-24 maar leek zeker een maand jonger. Geprobeerd contact op te nemen maar meneer geeft daar een mond waar je akelig van wordt. Uiteraard waren wij niet bekend met deze familie de jager, maar gaan hier zeker stappen ondernemen.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 23:09

Ze adverteren op dit moment nog heel veel met paarden, vooral onder de naam s.e.t.t c.o.o.p.e.r

Dus let goed op

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 23:18

En al die mensen die toch kopen houden dit soort praktijken in stand.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 08:04

Klopt wat je zegt, echter er zijn veel mensen onervaren met paarden kopen en weten absoluut niet waar ze naar moeten kijken en vragen. En dat soort mensen komen vaak bij de verkeerde handelaren uit, vaak omdat ze goedkoper zijn, dan de meeste.
In dit geval is goedkoop, vaak duurkoop.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 09:17

Ik lees er hier genoeg die het duidelijk wel zagen en als redden zien.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 10:58

AVerelst88 schreef:
Helaas zijn ze nog wel actief. Gisteren ons Friese veulen in moeten laten slapen ivm slokdarmproblemen. Deze zijn genetisch bepaald, dus al vanaf de geboorte aanwezig geweest. Veulen kende geen vast voer, stond in paspoort geboren 3-3-24 maar leek zeker een maand jonger. Geprobeerd contact op te nemen maar meneer geeft daar een mond waar je akelig van wordt. Uiteraard waren wij niet bekend met deze familie de jager, maar gaan hier zeker stappen ondernemen.

Een tip koop Friese veulens alleen als ze al een tijdje afgespeend zijn.... Je ziet na het afspenen pas de ellende met slokdarm verstopping. Omdat tijdens het zogen genoeg van moeders binnen krijgen groeien ze en zien ze op het eerste oog er gezond uit. Na het afspenen dan ga je het pas zien. Het is een wel bekend probleem bij Friezen.

Let gewoon goed op,op facebook adverteten ze onder sett Cooper

Titanos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 12:25

Beste mensen,

Helaas zijn wij ook opgelicht door deze familie, we gaan een rechtszaak/mediazaak hiervan maken. Nu hebben wij zoveel mogelijk gedupeerden nodig. Ken of ben jij iemand die opgelicht is door deze familie en wil jij kosten wat het kost er voor zorgen dat zij nooit meer iets met paarden kunnen doen? Stuur mij een pb en ik leg je verder alles uit!

AVerelst88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 14:50

Uiteraard heb je een pb ontvangen!
Titanos schreef:
Beste mensen,

Helaas zijn wij ook opgelicht door deze familie, we gaan een rechtszaak/mediazaak hiervan maken. Nu hebben wij zoveel mogelijk gedupeerden nodig. Ken of ben jij iemand die opgelicht is door deze familie en wil jij kosten wat het kost er voor zorgen dat zij nooit meer iets met paarden kunnen doen? Stuur mij een pb en ik leg je verder alles uit!

HellHounds

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 19:32

Hoi,

Ik wilde dit nog even toevoegen ivm dat dit een oud topic is.. maar wel de eerste die opkwam toen ik de naam opzocht.

Ik heb ook een pony bij fam. jager gekocht.
Maar na al dit gelezen te hebben mag ik in mijn handen knijpen dat deze gezond is. Ze verkopen nu pony's onder een andere naam (die al eerder genoemd is.) en nogsteeds met niet kloppende info.. Ik heb een pony gekocht met in de verkoop tekst en toen ik kwam kijken "geschikt als kinderpony". Uiteindelijk thuis ben ik 2x bijna getrapt omdat hij zo bang is voor mensen. Daar wil je geen kind naast zetten tenzij je echt een hekel aan je kind hebt! Gelukkig hoeft hij hier niet als kinderpony te dienen, en zijn angsten werken we hier wel aan. Maar ze verkopen nogsteeds paarden die niet voldoen aan wat ze zeggen dat deze zijn.. Dus pas aub op!

Verder ben ik heel blij met mijn pony, hij heeft wel een goed hartje, en hij komt er wel bovenop. Maar ik wist dat ik dit eerder gegoogled had, ondanks ik blij ben dat ik hem daar "gered" heb, hou je het zo wel in stand.. maar goed hij is nu eenmaal hier.
Google eerst even de naam voordat je een paard koopt & kijk goed uit..

Verder zag de plek er (nu!) wel oke uit, mijn paardje is ook eerder te dik dan te dun. Ik ga hem voor de zekerheid wel een wormenkuur geven

Mijn pony is trouwens niet de enige die bang is, de pony die naast die van mij op stal stond dijnste ook weg toen mijn moeder hem wou aaien. Dus ik ben bang dat ze de paarden daar niet zo lief behandelen.. maar dat is een aanname gebaseerd op verhalen die ik hier lees + het gedrag van mijn pony en dat paard. Verder heb ik geen gekkigheids gezien.

dit is mijn ervaring, vond hem wel belangrijk om te delen omdat ze dus al zo lang bezig zijn, en er tegenwoordig niet meer zoveel over te horen is.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 11:27

Titanos schreef:
Beste mensen,

Heb je dit al gedeeld in de facebookgroep opgelicht in de paardenwereld?

AVerelst88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 14:06

BarbaLala schreef:
Titanos schreef:
Beste mensen,

Ik heb deze mensen een pb gestuurd maar nooit iets over terug ontvagen

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 19:54

Heb je dit al gedeeld in de facebookgroep opgelicht in de paardenwereld?[/quote]

Ik heb deze mensen een pb gestuurd maar nooit iets over terug ontvagen[/quote]

Hoelang is dit geleden, ze hebben het op dit moment erg druk met een aantal grote zaken. Dus zal niet alles direct gepost worden.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 19:59

myk_en_shant schreef:

Ik heb deze mensen een pb gestuurd maar nooit iets over terug ontvagen[/quote]

Hoelang is dit geleden, ze hebben het op dit moment erg druk met een aantal grote zaken. Dus zal niet alles direct gepost worden.[/quote]

Is sowieso een vreemd zooitje daar qua beheer, maar wellicht heeft dit nog te maken met de wissel van beheer een poos terug (daar gooien ze zelf alles op :+ )
Maargoed, wel de moeite waard om daar nog een poging te doen denk ik, want er is een groot bereik.

HellHounds

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 21:16

HellHounds schreef:
Hoi,

Ik wilde dit nog even toevoegen ivm dat dit een oud topic is.. maar wel de eerste die opkwam toen ik de naam opzocht.

Ik heb ook een pony bij fam. jager gekocht.
Maar na al dit gelezen te hebben mag ik in mijn handen knijpen dat deze gezond is. Ze verkopen nu pony's onder een andere naam (die al eerder genoemd is.) en nogsteeds met niet kloppende info.. Ik heb een pony gekocht met in de verkoop tekst en toen ik kwam kijken "geschikt als kinderpony". Uiteindelijk thuis ben ik 2x bijna getrapt omdat hij zo bang is voor mensen. Daar wil je geen kind naast zetten tenzij je echt een hekel aan je kind hebt! Gelukkig hoeft hij hier niet als kinderpony te dienen, en zijn angsten werken we hier wel aan. Maar ze verkopen nogsteeds paarden die niet voldoen aan wat ze zeggen dat deze zijn.. Dus pas aub op!

Verder ben ik heel blij met mijn pony, hij heeft wel een goed hartje, en hij komt er wel bovenop. Maar ik wist dat ik dit eerder gegoogled had, ondanks ik blij ben dat ik hem daar "gered" heb, hou je het zo wel in stand.. maar goed hij is nu eenmaal hier.
Google eerst even de naam voordat je een paard koopt & kijk goed uit..

Verder zag de plek er (nu!) wel oke uit, mijn paardje is ook eerder te dik dan te dun. Ik ga hem voor de zekerheid wel een wormenkuur geven

Mijn pony is trouwens niet de enige die bang is, de pony die naast die van mij op stal stond dijnste ook weg toen mijn moeder hem wou aaien. Dus ik ben bang dat ze de paarden daar niet zo lief behandelen.. maar dat is een aanname gebaseerd op verhalen die ik hier lees + het gedrag van mijn pony en dat paard. Verder heb ik geen gekkigheids gezien.

dit is mijn ervaring, vond hem wel belangrijk om te delen omdat ze dus al zo lang bezig zijn, en er tegenwoordig niet meer zoveel over te horen is.

Nu na zijn hoeven goed hebben te kunnen bekappen (hij is mega angstig) toch achter gekomen dat hij al meer als een jaar met bevangenheid kampt & mok & rotstraal heeft. Tot zo ver de "gezonde" pony die ik heb gekocht.